Saab 9-5 2.3T Aero 169Kw,2001, Salukas
Tere ! Otsustasin kah lõpuks peale pikemaajalist niisama foorumi jälgimist kasutaja teha ning enda lennuki kohta siis samuti teema teha . Ärge väga näkku lööge kui auto terminitega puusse panen
Masina soetasin 2016 aasta augustis. Tahtsin tegelikkuses osta 9-3 aga kuna töökaaslane müüs enda 9-5 ja teadsin selle auto ajalugu alates Eestisse toomise ajast siis langes valik 9-5 peale.
SAABid on ammusest ajast juba meeldinud ja nüüd enam kui kindel, et järgmine masin tuleb samuti SAAB. Masin peaks olema SKN chipiga ise muidugi ei tea kui real deal see on. 17 aastat vana masina kohta väga jõhkra minekuga ikka.Kütusekulu keskmine 8-8.3 kui mina sõidan, naine roolis siis 7l sajale. Eelmine nädal sai natukene rohkem pedaali vajutatud siis tuli keskmiseks 9.5 .Masinal hetkel LS 186 000 kopikatega. Aastas on ta Eestis olles varasemate omanike käeall sõitnud 10-15 000 . Õlivahetused nagu ikka kõik Max 10 000 pealt tehtud muidu pigem püütud varem teha.
Loodan, et pilt liialt suur pole.
Masin ise:
Kuna ülevaatus vaja märtsis ära teha siis hiljuti sai autot kontrollimas käidud. Selle käigus siis ilmnesid mõned puudused mis nüüdseks siis likvideeritud osaliselt.
Masinal sai vahetatud:
Uued õlid
NGK küünlad
Tagumised suppordid
Paagi filter
Veepump+ rihm
Ülevaatus
ToDo List
Saabi märgid
Masina soetasin 2016 aasta augustis. Tahtsin tegelikkuses osta 9-3 aga kuna töökaaslane müüs enda 9-5 ja teadsin selle auto ajalugu alates Eestisse toomise ajast siis langes valik 9-5 peale.
SAABid on ammusest ajast juba meeldinud ja nüüd enam kui kindel, et järgmine masin tuleb samuti SAAB. Masin peaks olema SKN chipiga ise muidugi ei tea kui real deal see on. 17 aastat vana masina kohta väga jõhkra minekuga ikka.Kütusekulu keskmine 8-8.3 kui mina sõidan, naine roolis siis 7l sajale. Eelmine nädal sai natukene rohkem pedaali vajutatud siis tuli keskmiseks 9.5 .Masinal hetkel LS 186 000 kopikatega. Aastas on ta Eestis olles varasemate omanike käeall sõitnud 10-15 000 . Õlivahetused nagu ikka kõik Max 10 000 pealt tehtud muidu pigem püütud varem teha.
Loodan, et pilt liialt suur pole.
Masin ise:
Kuna ülevaatus vaja märtsis ära teha siis hiljuti sai autot kontrollimas käidud. Selle käigus siis ilmnesid mõned puudused mis nüüdseks siis likvideeritud osaliselt.
Masinal sai vahetatud:
Uued õlid
NGK küünlad
Tagumised suppordid
Paagi filter
Veepump+ rihm
Ülevaatus
ToDo List
Saabi märgid
Viimati muutis Salukas, R Sept 22, 2017 10:29, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Õnnitlusef - paistab sile. Ning kütusekulu-numbrid on ulmeväikesed...
Mis tüüpi käigukast on?
Kui juba pumbavahetus ning masinal on jahutussüsteemi lõdvikud vahetamata, kaalu ka nende uuendamist. 15a kant on paras nende väsimahakkamiseks. Mu kogemuses on kõige purunemisaltim juhi pool plokikaane külge minev soendusahju lõdvik, mille ots on millegipärast tehtud mitte sirge, vaid tobeda faasiga. Ning ehk ka mingit sorti jahutussüsteemi "plastjunn" soovitatakse profülaktilises korras vahetada. Ma soetasin kord ära, aga loksub tänini masinas kaasas. Tunnistan ka, et mul on lõdviku-uuendus jäänud õige komplekti tellimise taha: neid on mingi klapiga versioone ja muid: tüütu...
Mis tüüpi käigukast on?
Kui juba pumbavahetus ning masinal on jahutussüsteemi lõdvikud vahetamata, kaalu ka nende uuendamist. 15a kant on paras nende väsimahakkamiseks. Mu kogemuses on kõige purunemisaltim juhi pool plokikaane külge minev soendusahju lõdvik, mille ots on millegipärast tehtud mitte sirge, vaid tobeda faasiga. Ning ehk ka mingit sorti jahutussüsteemi "plastjunn" soovitatakse profülaktilises korras vahetada. Ma soetasin kord ära, aga loksub tänini masinas kaasas. Tunnistan ka, et mul on lõdviku-uuendus jäänud õige komplekti tellimise taha: neid on mingi klapiga versioone ja muid: tüütu...
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Tänud soovituse eest lõdvikute vahetamise osas. Kui kellegil nõu anda siis igati teretulnud. Kui mõtled kas kas manuaal või automaat siis manuaaliga tegemist. Kütusekulud olen võtnud sellest mis auto ise näitab ja lisaks aegajalt teen ise mõned kalkulatsioonid.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 329
- Liitunud: E Okt 12, 2015 15:01
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Saab 9-5 wannabe Hirsch| Saab 99 EMS
Tunnistan ka, et mul on lõdviku-uuendus jäänud õige komplekti tellimise taha: neid on mingi klapiga versioone ja muid: tüütu...
2 varianti on ju ainult üheksa viiel, kas on jahutusvedeliku kolmik või mitte. DO88-st olen plaaninud isegi uued silikoon lõdvikud tellida, aga iga kuu on tulnud mõni teine ootamatu kulutus...
Autode remont ja diagnostika Järvamaal
51960883
51960883
Pole ammu positanud kuna kiired ajad olnud.
Masin läbis siis ülevaatuse puhtalt ühegi veata. Praegu uusi udutulesid pole veel külge saanud kuna kinnitused olid puru ja tuli uued leiutada. Õli sai vahepeal ära vahetatud ja jumal tänatud, et see 4000 km varem tehtud sai sest see mis sealt välja tuli oli õudne ja nüüd ~1500 km hiljem uuesti õlivahetuseks. Lisaks sai uued rehvid soetatud ja taaskord 17" aero velg alla.
Vasak esimene laager otsustas nüüd alla anda ja laheb lähipäevadel vahetusse.
Selline ta hetkel välja näeb:
Masin läbis siis ülevaatuse puhtalt ühegi veata. Praegu uusi udutulesid pole veel külge saanud kuna kinnitused olid puru ja tuli uued leiutada. Õli sai vahepeal ära vahetatud ja jumal tänatud, et see 4000 km varem tehtud sai sest see mis sealt välja tuli oli õudne ja nüüd ~1500 km hiljem uuesti õlivahetuseks. Lisaks sai uued rehvid soetatud ja taaskord 17" aero velg alla.
Vasak esimene laager otsustas nüüd alla anda ja laheb lähipäevadel vahetusse.
Selline ta hetkel välja näeb:
Pole ammu postitanud. Saabiga omajagu muretuid kilomeetreid mahasõitnud. Vahepeal masinat natukene remonditud samuti . Tehtud tööd
Põhjakaitse
Esimesed kettad, klotsid
Uued udutuled
2x õlivahetus
Paar kuud tagasi jäi jänes auto alla ja viis minema põhjakaitsme kui ka ühe värskelt külge saanud udutule .Need vead sai nüüd hiljaaega likvideeritud aga stange sai samuti viga, kuid selle asemele uue leidmine on keeruline olnud. Keegi oskab soovitada kuskohast uue aero stange saaks ?
Põhjakaitse
Esimesed kettad, klotsid
Uued udutuled
2x õlivahetus
Paar kuud tagasi jäi jänes auto alla ja viis minema põhjakaitsme kui ka ühe värskelt külge saanud udutule .Need vead sai nüüd hiljaaega likvideeritud aga stange sai samuti viga, kuid selle asemele uue leidmine on keeruline olnud. Keegi oskab soovitada kuskohast uue aero stange saaks ?
Nii auto jäi ~2017 seisma põhimõtteliselt ning on peale seda minimaalselt liikunud. Ainult õlivahetused , ÜV ning mõnetuhande kilomeetri jagu liikunud. Aeg teemale vaikselt elu jälle sisse puhuda. Erinevatel põhjustel pole tahtnud oma aerost loobuda kuna autol enda jaoks suur sentimentaalne väärtus. Kuna kätte on jõudnud periood kus peres on vajalik kaks autot siis puhun ka oma aerole eluvaimu sisse.
Talvekad sai alla lükatud ning eile koju minekul möödasõitu tehes lõi õnnetuseks mootoritule põlema. Ega midagi hommikul sai kohe töökotta auto viidud ning vigadeks siis :
P0340 - Camshaft position sensor
P1110 - Charge air bypass valve
P0303 - Cylinder 3 misfire.
Auto hetkel tegemisel ning hiljem kättesaades katsun ka mõne vähe talvisema pildi klõpsida.
/// Edit
Nii küünlad vahetatud, üks vaakumvolla oli lahti see sai omale kohale ilusti tagasi pandud. Mootorituli enam igatahes ei põle.
Lisaks sai geneka soonrihm, rullikute juttudega tellitud ja kuna üks külgmine suunaklaas oli samuti otsustanud oma teed jalutama minna saavad ka need asenduse.
Talvekad sai alla lükatud ning eile koju minekul möödasõitu tehes lõi õnnetuseks mootoritule põlema. Ega midagi hommikul sai kohe töökotta auto viidud ning vigadeks siis :
P0340 - Camshaft position sensor
P1110 - Charge air bypass valve
P0303 - Cylinder 3 misfire.
Auto hetkel tegemisel ning hiljem kättesaades katsun ka mõne vähe talvisema pildi klõpsida.
/// Edit
Nii küünlad vahetatud, üks vaakumvolla oli lahti see sai omale kohale ilusti tagasi pandud. Mootorituli enam igatahes ei põle.
Lisaks sai geneka soonrihm, rullikute juttudega tellitud ja kuna üks külgmine suunaklaas oli samuti otsustanud oma teed jalutama minna saavad ka need asenduse.
Soonrihm, rullid vahetatud lisaks ka külgmised uued suunatuled küljes. Peale talvekate vahetust immitses ka ühel rehvil veljevahelt õhku välja see sai samuti kõrvaldatud.
Nädalakese igapäevaselt sõitnud nüüd. Hommikul külmalt tagaklaasi soojendust taha lükates kaob raadio tagant ära ainult sahin. Kui masin soe ja tagaklaasi soojendus sisse lülitada siis töötab laitmatult . Millest see viga olla võib? Lisaks olen vaikselt ka stange otsingutel koos alumise "lipiga".
Nädalakese igapäevaselt sõitnud nüüd. Hommikul külmalt tagaklaasi soojendust taha lükates kaob raadio tagant ära ainult sahin. Kui masin soe ja tagaklaasi soojendus sisse lülitada siis töötab laitmatult . Millest see viga olla võib? Lisaks olen vaikselt ka stange otsingutel koos alumise "lipiga".
Mõnda aega jälle mööda läinud.
Esimene stange on vahetatud lõpuks . Hoo selleks andis sisse see kui ma suutsin õnnetult hange sõita mille all end kruusahunnik peitis . Esialgu ostsin vale stange enda lollusest aga lõpphea kõik hea. Lisaks õlide ja filtrite vahetused tehtud . LS hetkel 214k
Mõned miinused nüüd . DI hakkab ära surema ning hakkas silma, et rooste tahab end ilmutama hakata ning peab selle töö ette võtma.
Tahaks hullult ALU50 veljed soetada masinale. Küsiks igaksjuhuks targematelt üle, et need ju ikka sobivad antud masinale ?
Esimene stange on vahetatud lõpuks . Hoo selleks andis sisse see kui ma suutsin õnnetult hange sõita mille all end kruusahunnik peitis . Esialgu ostsin vale stange enda lollusest aga lõpphea kõik hea. Lisaks õlide ja filtrite vahetused tehtud . LS hetkel 214k
Mõned miinused nüüd . DI hakkab ära surema ning hakkas silma, et rooste tahab end ilmutama hakata ning peab selle töö ette võtma.
Tahaks hullult ALU50 veljed soetada masinale. Küsiks igaksjuhuks targematelt üle, et need ju ikka sobivad antud masinale ?
Pikalt taaskord vaikus olnud aeg vähe elu sisse puhkuda asjale.
Vahepeal siis vahetatud DI.
Ülevaatus puhtalt sooritatud
Nüüd rehve vahetamas käies lasin ka autot logistada ning ilmes, et vasak rooliots läbi ning esmaspäeval lähevad kõik otsad vahetusse pluss sillastend.
Vahepeal siis vahetatud DI.
Ülevaatus puhtalt sooritatud
Nüüd rehve vahetamas käies lasin ka autot logistada ning ilmes, et vasak rooliots läbi ning esmaspäeval lähevad kõik otsad vahetusse pluss sillastend.