1. leht 1-st

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: T Apr 11, 2017 21:39
Postitas Aimarrr7
Tervist Saabi pere!

Soetasin pärast mitmeid Passateid ja Audit Saabi. Seda tänu mõnele sõbrale kellel kõigil Aerod istumise all ja igati hea mugav sõiduelamus ja muidugi kiire on kummitama jäänud. Niisiis kui Passat müüdud oli veel alles üks 9-5 Aero 184 kW automaat mis meeldis. Põhiliseks argumendiks oli, et sõidan 20 km mööda maanteed tööle, las ta siis võtab 8-9L sajale.

Autost lähemalt: 2.3T 184 kW, automaat (5) aastast 2003. el.katuseluuk, mäludega istmed, puutetundlik ekraan, Harmann Kardoni heli. Kõik sellised asjad mis Passatite puhul puudus seni.

Tahaks siia panna müügikuulutuse pildid veel, et milline hetk on ja tulevikus hea vaadata milliseks teinud või läinud.

Homme viin Ferdinandi juurde õlileket kõrvaldama (karterituulutus), pooltelg vist läbi (kiirendades 80km- hakkab vibrama), üks tagumine klots on läbi, kuna oli peale jäänud, sumbuti lekib kuskilt õrnalt.

Pärast seda peaks olema enam vähem ja võib hakata tegelema väiksemate asjadega mida õnneks pole palju. Siiani olen avastanud järgnevad vead:
Peeglid ei klapi kokku, juhiste tahaks puhastust ja kreemi (võibolla ka värvimist), parkimisandurid ei käi pinda.

Tulevikus peaks vaatama ühte aknalaual olevatest kõllidest, käib vastu korpust või on viletsaks jäänud.

Jooksvalt täiendan kui sulest miskit meendub :)

Pilt esimene päeva lõpust:
Pilt

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: T Apr 11, 2017 21:45
Postitas Aimarrr7
Nädalavahetusel tahaks ukselingid lihvida ja uuesti värvida, kapoti ja tagaluugi märgid on tellitud, shark antenn tahaks samuti vahetust. Siis on esimene lisa pihta saanud, selle uue vaatama.

Supremei lede uste ja numbrivalgustistesse panna, uued bosma xenonid. Jooksvalt toimetada ja kenamaks teha niipalju kui maja ehituse ja trenni kõrvalt aega jääb.

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: K Apr 12, 2017 8:50
Postitas AndresV
Kenad veljed! Katuseluugi kasutamisel koguneb selle alla üht koma teist. Sellega peaks tegelema ja äravoolutorusid aegajalt ennetavalt testima, luugi vahele vett kallates.

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: R Apr 14, 2017 11:23
Postitas Aimarrr7
Teisipäeval sai siis Ferdinandi Rock Garages käidud ja likvideeritud karterituulutuse anomaaliad. Seal oli mingi jura kokku keeratud. Sellepärast hea meel, et kohe spetsialisti juurde läksin kes sellised kriitilised kohad üle vaatas ja korda tegi. Need töökojad kes Saabe eriti ei näe teevadki ehk sellist jama kokku. Nüüd oleks vaja veel vahetada klapikaane tihend ka ära ja siis oleks kapoti all okei juba.

Sumpa tuleks üle vaadata, ehk annab ülevaatuse jaoks keevitusest.


Ootan juba suviseid kruisimisi mugavas Saabis! :headbang:


Mõni pilt ka:

Pilt
Pilt
Pilt

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: R Apr 14, 2017 12:18
Postitas Aimarrr7
Koos kaane tihendiga plaanin sisse kallata Motuli õli:
Pilt

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: K Apr 19, 2017 21:43
Postitas Aimarrr7
Täna veetis Aero aega Ferdinand garaazis ja vahetatud sai klapikaane tihend, küünlad (seal olid mingid x küünlad sees :/). Nüüd on õlilekked ja tuulutused korras, ehk saab nüüd nautima hakata Saabi.
Lisaks võtsin ette edasi asjad mis ülevaatusel nurinat tekitas. Nimelt tagumine pidur oli mingi hetk peale jäänud ja klotsi ära söönud. Kolb oli varasemalt liikuma pandud ja nüüd oli ainult klotsi vahetus. Arvasid, et ketast pole veel mõtet.
Xenonid küll näitasid midagi aga valgustustugevus oli juba niru ja sisse läksid uued D1S pirnid. Olin unustanud, et kapoti amordid on läbi. Mõttes oli uued panna aga kuna olen 2-3x alles käinud kapoti all siis viskasin maja ees ühe tollise laua toeks, sellepärast oli meeldib üllatus kui oli needki uued pandud ja isegi klaasipesuvedeliku paagi kork uus :P.

Ja kõik need asjad tehti ära 2,5h jooksul mis on ääretult positiivne. Tuttav kes rehve vahetab ja nüüd mõni aeg on ka kõrvalt autoremondi juurde võtnud ütles kohe ausalt ära, et tema oleks seda kauem teinud. Küll remondi tunnihind on poole odavam aga kui ta hakkab seal uurima ja nuputama siis lõppkokkuvõttes ikkagi kallim. See käib ka teiste töökodade kohta kes parandavad ja hooldavaid igasugu erinevaid automarke. Varasemalt on minu remondid olnud kettad, klotsi, laagri vahetus. Selliste karterituulutuse tüüpveaga on esmakordne kogemus.

Kuna remont läks ikkagi kallimaks koos küünalde ja amortide jms arvelt siis see kuu uusi suverehve ei saa. Need tahan järgmine kuu alla panna. Oii need praegused on nii läbi. Eriti tagumised on täiesti slikid ja kui poleks ülevaatusel üle küsinud, et kas kõik veermik korras, arvaks, et tagasild on kere küljest lahti. Vot niimoodi ujub tagumik teel :gun:.

Päikest,
Aimar

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: T Mai 02, 2017 9:24
Postitas Aimarrr7
Andke nõu. Hetkel on all 17x7 ja 205/50 rehv. Tahan uued peale panna aga ei tea kas minna originaalmõõdu peale 225/45 või jääda 205/50 peale. Mingil põhjusel on 205/50 peale mindud (äkki käis 225 vastu?). Vb on Aerost veel madalamaks lastud, ei oska ka hetk öelda.

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: T Mai 02, 2017 9:31
Postitas vvs
225/45 R17 ei hakka sul vastu küll kuhugi käima seal - standard mõõdus veljed ju :)

Teoorias peaks sinna 235/45 R17 ka sobima!

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: T Mai 02, 2017 10:59
Postitas Aimarrr7
225/45 R17 ei hakka sul vastu küll kuhugi käima seal - standard mõõdus veljed ju :)

Teoorias peaks sinna 235/45 R17 ka sobima!


Ok, kui vastu hakkab käima annan Sulle teada :P

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: T Mai 02, 2017 11:18
Postitas bambino
Olen sõitnud mitu aastat 225 laiusega ja ühe hooaja 235ga. Kumbki vastu ei käinud aga 235 hakkas roobastes kakkuma tüütult.

Saab 9-5 Aero 2.3T 184 kW, 2003, Aimarrr7

Postitatud: T Mai 02, 2017 11:35
Postitas Aimarrr7
Olen sõitnud mitu aastat 225 laiusega ja ühe hooaja 235ga. Kumbki vastu ei käinud aga 235 hakkas roobastes kakkuma tüütult.


Ok, loodan, et mul vedrustus originaal endiselt.