4. leht 4-st

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: R Apr 13, 2018 10:29
Postitas STR
Märts Aprill sai tegeletud voolikutega mis oli ammu plaanis vahetada.

Vahetusse läksid/tehtud sai:
mootori jahutusvoolikud (Proparts ja OE),
intercooleri voolikud (Proparts silikon),
osaliselt kütusevoolikud (Hydroscand),
Webasto kütuse ja jahutusevoolikud (Hydroscand) ning mõningad vaakumvoolikud (OE ja Hydroscand). Kõik klambrid voolikutel said ka uued.
Vaakumpump sai ka tagasi endale, teise lammutuse pumba pealt, tihendi mis otsas (punane).
Vahetatud veepump (SKF) ning termostaat (Behr).
Veepumba vahetuseks võeti küljest väljalaskekollektor, millel alumised mutrid olid lahti ning üks tikk katki. Väljalaskekollektori tihend sai vahetatud (Elring) ning vajalikud tikud ja mutrid vahetatud (Proparts).
Plokikaane tihendi ühest nurgast veidi immitses õli ning pidi olema tüüpviga. Sai keeratud polte peale 110 nm. Ehk on abiks alustuseks. Seoses sellega sai ka vahetatud klapikambrikaane tihend (Victor Reinz).
Vahetatud pihusti tihendid (Bosch) ning kütuserõhuregulaator (Bosch).
Ilmnes, et esimene väntvõlli simmerling ka täiesti läbi ning sai ka see vahetatud (Elring) ning loodetavasti nüüd OK selles osas. Olemas oli mul ka, valesti tellitud, tagumine väntvõlli simmerling kuid seda hetkel ei teinud kuna väidetavalt tuleb kast maha võtta ning väga suur töö ja ei pidanud õnneks ka lekkima.
Väntvõlli andur (Bosch)
Soonrihma kaitseplastik (OE)
Õhufiltri korpuse kummipuksid (OE)
Summuti trippide klambrid (OE)
Pidurivoolikute kinnitus klambrid (OE)

Võib olla nipet näpet veel miskit, mis kohe meelde ei tule.

Tegemata jäid jahutusvedeliku "bypass klapp" ning sellega seonduvad voolikud tulemüüri ees kuna youtube video ütleb küll, et tööaeg 30 minutit kuid töömees ütles, et ta arvab, et tal läheks 3-4 tundi. Klapp ei pidavat lekkima, nagu enamustel ning voolikud ei paistnud ka nii väsinud. Kui vaja kunagi siis samas olemas ning saab tehtud.
Kui plokikaane tihend pidama ei jää, on olemas ülem. tihendikomp. koos plokikaane tihendiga (Victor Reinz) , plokikaane poltidega (Elring) ning teeb mingi hetk ära. Loodan siiski, et ei pea.

Nüüd nagu minu jaoks kõik OK ja võiks nagu kesta sõita ja kõik OK olla (ideaalis) :).

Nädal tagasi tuli SID-ile ka huvitav kiri : "Time for service". Nädalavahetusel nullib ka selle ära. Ma isegi ei mõelnud sellele, et ta nii tark, et ütleb seda ja seepärast pole seda ka nullitud.

Hetkel ainsaks teadaolevaks veaks võib lugeda mingit mootori patja. D peal auto käib siis roolis vibra sees ning üldiselt autos. Eks mingi hetk peab ka sellega tegelema.
Muus osas sõidab ja kõik OK :). Järgmine nädal ehk käib ÜV-l ka juba ära.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: R Apr 13, 2018 16:29
Postitas sigaelmar
STR kirjutas:
R Apr 13, 2018 10:29
Olemas oli mul ka, valesti tellitud, tagumine väntvõlli simmerling kuid seda hetkel ei teinud kuna väidetavalt tuleb kast maha võtta ning väga suur töö ja ei pidanud õnneks ka lekkima.
Väidetavalt kõlab nagu sulle üteldi nii aga sa ei tahaks seda hästi uskuda :mrgreen:

Kus sul kaane vahelt õlileke oli? Ja räägi sellest tüüpveast, et kaane polte peab peale pingutama. Mille järgi need njuutonid arvestatud on? Kuna kaas on juba eelnevalt ju paigaldamisel pingutatud, kas siis seda ohtu pole, et poldid üle keerab?

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: R Apr 13, 2018 16:48
Postitas wilddog
sigaelmar kirjutas:
R Apr 13, 2018 16:29
STR kirjutas:
R Apr 13, 2018 10:29
Olemas oli mul ka, valesti tellitud, tagumine väntvõlli simmerling kuid seda hetkel ei teinud kuna väidetavalt tuleb kast maha võtta ning väga suur töö ja ei pidanud õnneks ka lekkima.
Väidetavalt kõlab nagu sulle üteldi nii aga sa ei tahaks seda hästi uskuda :mrgreen:

Kus sul kaane vahelt õlileke oli? Ja räägi sellest tüüpveast, et kaane polte peab peale pingutama. Mille järgi need njuutonid arvestatud on? Kuna kaas on juba eelnevalt ju paigaldamisel pingutatud, kas siis seda ohtu pole, et poldid üle keerab?
Nagu ütleb ka vanasõna, et puruks ja pool pööret tagasi :wise:

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: R Apr 13, 2018 21:39
Postitas STR
Simmerlingi tellisin ise vale. Arvasin, et tellin esimese, aga tellisin vale tootekoodi järgi. Võtsin tagumise koodi hoopis, tellisin ja see ka tuli. Hiljem süvenesin veidi rohkem ning sain aru, et vale kood ja sebisin esimese.
Kuna ei maksnud ka OE oma midagi siis elan üle. Las seisab.

Väidetavalt jah. Keegi kuskil pole maininud seda kordagi seega ma usun, et ta siis ei leki ka.

Googeldades leiab selle kohta piisavalt infot.
https://www.google.ee/search?source=hp& ... Ck4IdnYHU4
EI PEA, aga kui immitseb, on esimene asi abiks enne kui hakata kaane tihendit ennast vahetama. Tüüpviga peaks ta olema kuni MY01 sõidukitel. Samas mõni leht annab ka uutematele.
Kui see ei aita, toimetad edasi. Nii olen mina saanud aru asjast.
100nm pidi olema safe ja 110nm kui kannatab.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: L Apr 21, 2018 8:20
Postitas STR
20.04.2018 ülevaatusel ka käidud. Kõik OK 8-) ja probleeme pole, va., et vasak esim. udutuli otsustas mitte töötada just siis kui vaja.

Plaan pikemat aega juba Krown-i viia, aga eks näis. Mõni kirjutab, et ei kaitse midagi, teised kiidavad taevani.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: R Mai 25, 2018 21:20
Postitas STR
Kont ei puhunud külma. Esistange ja radikad ning muu käis maas kui kapoti aluseid voolikuid vahetati.
Käisin täna täitmas. 90,6 Eur - wohooo ja kui täidetud üteldi, et kuivati lekib ja radiaator ise lekib. Korras päev. Samas susinaid kuulsin ise ka.

Enam Nissensit ei telli kuna juba teine kord kui jama sellega. Tellisin NRF radiaatori kuid kuivati ikkagi Behr Hella. Tellisin ka kõik O-rõngad originaalid mis jäävad antud osade vahetusel "ette". Loodan, et nüüd saab hea!
Täitmiseks tuleb ka mõni veidi mõistlikuma hinnaga koht leida. Väidetavalt freooni hinnad nii palju tõusnud.

Radiaatori osas huvitav, et visuaalselt kõik OK kuid lekib. Nagu sees kuidagi oleks midagi valesti vms. Töömees ka ütles, et pole sellist asja näinud. Kuivati osas oli kohe näha kuidas lekkis.
Nädalaks kaheks pidi samas hea külm olema :D. Asi seegi.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: L Mai 26, 2018 8:52
Postitas marti420
Rehvitaksos on kuni 800g konditsioneeri täitmine koos õli ja värviga 65€.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: L Mai 26, 2018 9:13
Postitas STR
Tänud! Googeldasin ise ka huvi pärast eile ning vaatasin ,et sai ikka korralikult üle makstud ilmselt.
Kuna aga nädala sees ei jõua ning niigi seda nädala kahe jagu edasi lükanud koguaeg sai käidud esimeses kõige lähedamal asuvas kohas kus oli võimalik kohe teha. 865g läheb kui õigesti mäletan, aga jah, seal oleks tulnud sellegipoolest soodsam.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: L Mai 26, 2018 12:27
Postitas sigaelmar
Kondi gaas maksab see aasta 5 korda rohkem kui eelmine. Meil ka praegu veel viimased said eelmise aasta gaasiga 46€ täidetud. Kui nüüd uus balloon käiku läheb, siis tuleb hinnaks 76€.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: N Mai 31, 2018 9:49
Postitas STR
70-76 Eur on ikka parem kui 90,6 Eur :poke: :bs: .

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: N Mai 31, 2018 9:58
Postitas sigaelmar
Tule siis Saaremaale täitma :)

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: R Juun 01, 2018 9:35
Postitas STR
:fight:

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: K Juun 13, 2018 9:30
Postitas STR
No nii. Natuke aega vaikus olnud aga Saab asjal igavaks minna ei lase.
Täna hommik viskas "Front Light Failure" ette. Lähituled ei põle, kaugeid ei proovinud. Udutuled töötavad. Panin tüdrukul udukad+pargid koosluse ja nii sai sõidetud.
Kiire Google andis teada, et tüüpveaks mingi oranž relee kaitsmekarbis mis tuleb üle joota / välja vahetada. Kuna kuskil keegi koha peal ei hoia - joodab üle ja loodab, et lahendab probleemid.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: K Juun 13, 2018 21:15
Postitas kroom
Mul avaldus selle oranži relee jama kaugtulede kohatises streikimises. Leidsin ebayst asenduse, aga peale seda pole olemasolev enam juba üle aasta probleeme valmistanud.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: N Juun 14, 2018 0:07
Postitas AARE530
Mul põhjustas see oranž relee kaugtulede jukerdamist (vahel kustus vasakpoolne kaugtuli koos armatuuri märgutulega)- sai jootekolviga üle käidud ja probleem kadunud. Üks 9-5 puhul üsna levinud probleem vist.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: N Juun 14, 2018 9:57
Postitas STR
No enne nädalavahetust ilmselt ei jõua aga täna proovisin - kauged töötavad, udukad töötavad, pargid töötavad ja sees näitab ka kaugtulede tulukest.
Lähituled ei põle ja nii kui tööle paneb, näitab errorit. Loodan ka, et nv-l kui üle saab joodetud, hakkab tööle. Muidu osa ise on jah, 41 09 070, Hella 5KG 005 675-01 ja peal isegi kirjas low-beam, high-beam seega need käivad tal selle alt jah ja tunduks loogiline, et seal ka viga peidus.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: N Juun 14, 2018 10:09
Postitas ill
Lambid ise on ikka terved?

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: E Juun 18, 2018 17:15
Postitas STR
Tuledega korras, sai üle joodetud.
Kont ka tühjaks saanud lõpuks. Järgmise kuu plaanides lasta konditsioneeri radiaator ja kuivati vahetada. Originaal o-rõngad jõudsid ka lõpuks.
Täidab ära ja ehk kestab. Järgmine kuu ilmselt tahaks lasta ära ka vahatada ning naha hoolduse teha.
Velje kapsel (kleebis pealt) üks kadus eelmise suve lõpul, nüüd sellel hooajal lisaks veel üks kaduma läinud... peab hakkama neid ka sebima. Samasuguseid enam ei toodeta :(, aga tahaks Saab Scania kirjaga.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: K Juul 11, 2018 20:13
Postitas STR
Täna siis käis vahatamises ning nahahoolduses. Tulemus reaalselt väga hea. Mina ei oska lihtsalt pilti teha :) . Kuna ei ole seest teiste istmetega ning puhtast peast pilte lisanud ega eriti väljast, siis parandan selle vea.
Järgmine nädal ilmselt tegemisse: ülem. tihendikomp, konditsioneeri radiaator ning kuivati ja üks mootori padi.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: K Juul 25, 2018 20:24
Postitas STR
Tehtud/vahetatud:
ülem. tihendikomp (Victor Reinz) OE klapikambrikaane tihendiga
plokikaane poldid (Victor Reinz)
õlivahetus (Mann, Motul)
mootori õhufiltri vahetus (Mann)
kütusefiltri vahetus (Mahle)
kliima kondensaator (NRF seekord - Nissens 2 korda alt vedanud)
kliima kuivati (Behr Hella)
OE kliima o-rõngad
OE süütepooli poldid

Nädalavahetusel konti täitma ja loodan, et seekord üllatusi enam ei tule. Kurat kõik juba üle käidud...
Õlilekkeid ei tohiks nüüd ka enam kuskilt olla kuna ka selles osas juba suht kõik üle käidud mida vähegi saab käia.

Mingi hetk vahetan salongi õhufiltri ka ära, mis olemas Mann.

Hetkel siis jääb veel mingi mootori padi, arvati ,et see aku all olev kuna vibra sees vahepeal tühikäigul ning rool väriseb kui D sees ning mingi velg vist veidi kõver kuna 110 üles vibra.
Mõlemaga neist ei ole kiiret seega prioriteedid pole hetkel.

Keegi teemat loeb ja tärkab huvi seda autot osta siis võib kirjutada.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: L Juul 28, 2018 19:38
Postitas STR
Näppisin juhtmeid ning ptui ptui ptui siiani toiminud 3 päeva.

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: P Aug 19, 2018 20:22
Postitas STR
Nii. Kuna uus auto "aias" siis see auto läheb/on müügis.

Kõik toimib, on korras ning tehtud on rohkemgi kui vaja ning mitmekordse müügihinna eest. Keegi saab endale väga hea auto :). Ütlen ausalt, et kurb müüa kuid aeg oli minna uuema mudeli peale ning kui seda poleks teinud praegu siis hiljem ilmselt poleks saanud. Naine sõidab, naisele 9-5, Aero, sobib ning seega sai nii otsustatud. Üldiselt oli plaan sedagi omada aasta kaks kindlasti veel...
Kahjuks teda alles jätta pole otstarbekas kuna ei leiaks ilmselt kasutust. Autosid niigi palju juba...

"Vigadest" :
rooste alge siin seal;
mingi mootori padi läbi kuna rool väriseb D peal, arvati, et jahutusvedeliku paagi all olev;
mingi vibra tekib 110 üles kiirusel (on ka uuel autol mis sai soetatud). Kõik muu sillas üle kontrollitud ning ainus mida suudeti pakkuda on kas veovõlli sis. või välim. ots või veovõlli kandelaager;
spidomeetril 1-2 pirni läbi;
kliima paneel üldiselt loetav kuid paar pikslit koostöö lõpetanud;
2 suvevelje kapsli "kleebist" puudu;
rooli Saabi embleemil pool kleebist puudu;
haagisekonksu võti puudu (eemaldamiseks, uus : https://webshop-fi.saabparts.com/search?term=400129102 );
ja no üldised kulumised (auto siiski 18 aastat vana).

Piltidel olev Pioneer makk kaasa ei tule. Sees orig. makk.
Autosse jäi uuena ostetud PAC SWI-RC roolinuppude adapter, mis paigaldatud A-Soundis.

http://www.auto24.ee/used/2753106

Re: Saab 9-5 SE CR Performance, 2000, STR

Postitatud: E Aug 27, 2018 15:24
Postitas STR
Teema lukku. Auto müüdud.
Edu uuele omanikule ning loodan, et kestab ja hoitakse hästi :).