1. leht 4-st

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 10:41
Postitas Hannes525
Tere!
Mõtlesin, et teen siia väikese teema oma viimasest autost. Elus esimest korda sõidan Rootsi autoga. Enne seda olen omanud 24-ja erinevat BMW-d, Audi S4-ja, Golf VR6-te ja Peugeot 206 GT-d. Nüüd siis aga selline valik.
Sain selle auto vahetus kaubana paar kuud tagasi. Ei ole kunagi eriline Saabi fänn olnud, kuid ei saa öelda, et see auto mulle ei meeldi. Sõita on hea,seest vaikne ja küllaltki kiire on ka.
Autost siis veidi lähemalt:
Tegu siis 2000a. Aeroga 169kw ja manuaal kast.(Automaati ei oleks võtnud)
Lisadest on eluks vajalik kõik olemas.Püsikas,vent.istmed,Harman Kardon,Nahk,El.mäludega istmed jne.
Ei oskagi pikka juttu teha. Hetkel vajaks vahetust esimesed stabika puksid(pagassis vedelevad). Muidu vinks vonks korras.
Muidugi on peast läbi käinud ka, et võiks ära chippida või midagi. Kui keegi teab soovitada kus seda hea teha oleks siis anna tuld.
Panen mõne pildi ka:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 10:47
Postitas Ainar
Ilus sile pill, meil siin üks mees Tallinnas võib sul vähe võimu juurde keerata: http://performance.cr.ee

Terv, Ainar

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 10:50
Postitas Ron24
Welcome! Kus kandis pesitsed? Küsin sellepärast, et remapi saad erinevates kohtades teha. Põhja-Eestis pöördu kasutaja sebastian poole, Lõuna-Eestis pöördu kasutaja torque poole.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 11:26
Postitas Hannes525
Asun Haapsalus.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 11:44
Postitas Ron24
Asun Haapsalus.


Sellisel juhul oleks sul mugavam sebastianiga asju ajada.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 14:46
Postitas Hannes525
Kirjutaks veidi tegemistest ka siis:
Velgedel puudusid SAABi embleemid. Ostsin Fixusest mingid kleepsud 10euriga.
Pilt
Mingi aeg sai üks esimene rehv puruks sõidetud.Peale seda oli ette uusi vaja.Kuna ma olen koi, siis ostsin mingid Haida 225/45 rehvid ette. 40e tk ja mustrit küll :headbang:
Pilt
Hullult häiris, et ees ja taga on valged suunatuled, aga esitiibadel oranzid. Raunexist saingi mingi 5eur tk vist oli omale suunad.
Pilt
Auto sain siis oli esimene reg. märk kõver ja tellisin ARKist uue. Kui uue sain siis kaotasin ka numbrialuse ära. Taga oli juba enne seda tehtud.
Pilt
Autoga sain kaasa ka mingi "turbo lõdviku". Väidetavalt pidi hetkel küljes olev olema vähe rabe.Järgmiseks õlivahetuseks ostsin bensiinifiltri ka ja kui enne ei viitsi siis stabikapuksid vahetan ka õlivahetuse ajal.Sain nii palju targemaks, et aerol on 19mm stabikapuks ja juustumatel 16mm.
Pilt
Üks niisama pilt ka.
Pilt


Väike To do list ka, et oleks hea järge pidada:
-Stabikapuksid vahetada,
-bensiinifilter,
-turbo lõdvik,
-raadio pixlid,
-tagumise parempoolse ukseliist(plastikust/must) vaja uus saada.Kellel on pakkuge...,
-Kapoti ja pagassi embleemid uued-kelle on anna teada...

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 15:41
Postitas AARE530
Krdi kummaline, et omajagu (endisi) BMW omanikke on Saabi avastanud :D

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 15:49
Postitas Hannes525
Oi, tere Aare. :beer:

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 16:05
Postitas AARE530
No vot, seda ma räägingi:D

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 16:41
Postitas saabu14jr
Selle stabika puksi vahetusel võib päris kepiks minna. sellepärast neid ei viitsita vahetada, sest poldid kipuvad pooleks minema.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Juul 25, 2017 16:47
Postitas Hannes525
Arvata võis. Üleüldse tundus, et sillatala vist tuli ka lahti lasta.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: N Juul 27, 2017 13:13
Postitas 13piisab
aus ja viisaka varustusega masin. Sh kastitüüp, mis lubab Aerol asjalikumalt edasi astuda. Isegi "vähevärviline värv" ei ole sellel masinal häiriv ;)
vaadates Su eelmiseid masinaid - kui soovid ka libedates oludes gaasi vajutada ning natuke "kurvi painutada", siis hoia ootused madalad ning (esi)rehvid korralikud. Või sõida libedal ajal mõne muu masinaga :D

ma jätaks stabikate kerepoolsete pukside vahetamise Saabispetsidele - nende vahetamine võib osutuda tõsisemat sorti günekoloogia-praktikaks, kus tööriistaks on ka mingit sorti (liigenditega) puurid, mida tavagaraazhis ei leidu. Vähemalt ma vaatasin oma (kunagisel) masinal puksidele otsa ning haarasin kohe telefoni, et Kadaka teel aeg kinni panna...

bensufiltri vahetamine on mõistlik - ma vahetasin seda alles liigsete lõhnade tekkimisel. Kui lõdvikutest rääkida, siis paha ei tee ju ka jahutusvedeliku (ja eriti soendusradika) lõdvikute vahetamine - kui seda juba tehtud pole. 17 aastat on paras vanus nende väsimiseks.

Vaata ka see nimistu üle:
https://www.eeuroparts.com/blog/2071/10-problems-commonly-associated-saab-9-5/
paha ei tee mõne sümboolse hinnaga süütekasseti ning nimistu nr8 klapi soetamine ning pagassi viskamine.

lisaks veel "Blend door armi" ja loomulikult SID kaablikese.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: N Juul 27, 2017 17:50
Postitas Hannes525
Aitäh sisurohke posti eest. Kuid äkki põhjendad selle talve värgi veidi lahti? Ei seisa selline auto libedaga teel siis?

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: N Juul 27, 2017 18:12
Postitas Ron24
Seisab Saab libedaga väga hästi teel, kui ise natukenegi sõita oskad ja natukenegi arvestad libedusega.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: R Juul 28, 2017 9:36
Postitas Cyber
Ilmselt mõeldi su pikemat tagaveoliste nimekirja. Saab oma raske nina ja päris mitme kW-ga kipub üsna alajuhitav olema libedal. Kässar peab korras olema, et korrigeerida..:)

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Aug 01, 2017 22:08
Postitas Hannes525
Mingi hetk avastasin, et el.peeglite lüliti jamab. Vasakule-paremale ja alla toimib ilusti, aga ülesse ei taha töödata. Viga sai lahenduse "uue" lüliti näol.
Pilt
Üks tagumise ukse liist oli katki. Selle vahetasin ka ära.
Pilt
Pilt
Suured tänud kasutajale SoS varuosade eest. :beer:

Nüüd kui juba pimedam aeg käes olen märganud, et spidoplokis valgus poolenisti surnud. Äkki keegi oskab lihtsa õpetuse anda, kuidas selle kergelt kätte armatuurist saada?

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Aug 01, 2017 22:39
Postitas GPX
Ise kasutasin neid juhiseid: http://photo.platonoff.com/Auto/20070513.Saab_9-5_Dashboard_and_Instrument_Cluster/

Ohutulede lüliti suhtes soovitan ettevaatlik olla. Ei tea, kas minu oma oli lihtsalt veidike väsinud, kuid see õhuke rõngas lüliti ümber läks esimese korraga katki. Asemele said LEDid, vahe on märgatav :)

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Aug 01, 2017 22:48
Postitas THS_EE
Ma niisama pildikestega ei rahuldunud ja võtsin video ette: https://youtu.be/XPFYkhcwiQ0
Üldpildis tõmba lülitid, ACC, SID ja raadio välja. Raadio metallist raam ja hakka aga lahti kruvima. Muidugi ka rooli juurest pudi-padi eemaldada.

Midagi konti- ega ajumurdvat ta ei ole, lihtsalt veidi tüütu. Kui tõesti midagi katki läheb, siis usun, et SoS aitab jälle uute juppidega välja :D Tal neid jagub

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Aug 01, 2017 23:05
Postitas Hannes525
Pole vist jah väga hull. Vaatasin, et kutt videos pani sinised pirnid.Ei jäänud parim tulemus. Aga kuidas saaks valget värvi valguse sinna teha? Seal miski teeb roheliseks selle. On see võimalik ära kiskuda?

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Aug 01, 2017 23:48
Postitas chrismil
Ma arvasin, et viga võiks peeglites olla, ei tulnud selle peale, et uus lüliti otsida. Mul ei tööta see funktsioon, mis tagurdades lubab ühe peegli alla keerata. Muu liikumine on ka kohati häiritud.

Mingi hetk avastasin, et el.peeglite lüliti jamab. Vasakule-paremale ja alla toimib ilusti, aga ülesse ei taha töödata. Viga sai lahenduse "uue" lüliti näol.
Pilt
Üks tagumise ukse liist oli katki. Selle vahetasin ka ära.
Pilt
Pilt
Suured tänud kasutajale SoS varuosade eest. :beer:

Nüüd kui juba pimedam aeg käes olen märganud, et spidoplokis valgus poolenisti surnud. Äkki keegi oskab lihtsa õpetuse anda, kuidas selle kergelt kätte armatuurist saada?

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: K Aug 02, 2017 0:17
Postitas Hannes525
Arvasin ka, et peeglite viga, aga kui klõbistasin mingi 10x seda lülitit ülesse, siis vahepeal töötas, seega paningi diagnoosi sedasi. Ja minu õnneks oligi selle viga. Uus töötab kenasti.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: K Aug 02, 2017 1:02
Postitas saabu14jr
Kui uut ei viitsi kuskilt hankima minna, siis mitte töötava lüliti kontakte saab täitsa edukalt puhastada, päris mitu lülitit olen ellu äratanud selliste võtetega

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: P Aug 06, 2017 9:56
Postitas Hannes525
Hakkavad siis Saabi rõõmud pihta. Eile maanteel sõites hakkas täitsa lampi mootorituli põlema. Mingeid muutusi ei märganud, et miskit viga oleks. Jäin korra seisma, käivitasin uuesti auto aga ikka tuli põleb. Antsin siis korra minna lasin korra nö "peeneks". Siis korra hakkas see tuli vilkuma. Kuid siis jäi jälle pidevalt põlema. Enne esmasp. kahjuks arvutit järgi ei saa panna. Täna korra uurin ise kapoti alt, kas kõik tundub timmis. Kus juures enne sõitma hakkamist auto seisis 3 päeva ja ilmad on ka sellised märjad olnud. Äkki niiskus kuhugi ronind ja nüüd mängib lolli.... Kuidas muidu saabidel on? Kas mootorituli kustub ise ära, kui viga nö ise ära kaob, või tahab arvutiga vea kustutamist?

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: P Aug 06, 2017 10:28
Postitas Ron24
Oleneb veast, mootorituli kaob ära siis kui viga on kadunud ja mingi teatud aja jooksul on mootor häireteta töötanud. Üldiselt kui mootorituli põleb.siis nö peenestamist küll ei soovita teha. Vilkuv mootorituli tähendab tavaliselt tõsist riket mis kahjustab mootorit ennast. Ehk soovitaks soojalt oodata kuni saad Techi järgi panna ja ilma tungiva vajaduseta ära autot kasuta.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: P Aug 06, 2017 11:47
Postitas Hannes525
Käisin tegin tarka nägu kapoti all. Kontrollisin erinevaid pistikuid ja vaakumeid.Polnud nagu silmaga midagi pahasti. Õlitaset kontrollisin-valasin 300ml peale,et normi saada. Aga küsimus jäi õhku jahutusvedeliku taseme pärast. Ei saa nagu aru kus maal see norm/max. on? Tegin paar pilti ka, et näidata hetke taset. Mootor täiesti külm.
Siit näha, et päris all see hetkel:
Pilt
Sodisin veidi pilti, et näidata seda märki seal peal.Saan aru, et külmalt peaks siis vedelik olema seal maal. Kas nüüd alumise noole või ülemise juures?
Seest ka mingi hägune pilt:
Pilt
Ise pakuks, et veidi vähe on.Aga ei tea kuhu maani nüüd juurde valada?
Ja kas madal tase lööks mootoritule põlema? Seda peaks minuarust kompust näitama, aga seal pixlid nii segamini, et ei saa aru.
Õhtul kell 7 saan korra arvuti ka järgi panna, kui see midagi ei näita tarka siis Esmasp. viin korralikku diagnosti.