2. leht 4-st

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: P Aug 06, 2017 12:01
Postitas Ron24
Mootorituli vähesest jahutusvedelikust nüüd küll ei sütti. Kui jahutusvedelikku vähe käib heliliselt-kill koll ja sidile ilmub kiri coolant level low, või midagi sarnast. Minul on jahutusvedeliku tase selle kahe horisontaalse kriipsu vahel, keskel.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: P Aug 06, 2017 12:54
Postitas AARE530
Hannes, kui mootor külm, siis peaks jahutusvedelik olema ikka COLD-märgini:)
Ja tõesti- jahutusvedeliku tasemel pole mootoritulega seost, samas, kui ta sul Coolant level low- kirja ette pole löönud, pole tegelikult ka tasemega veel muret.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: P Aug 06, 2017 16:23
Postitas Hannes525
VAAKUMLEKE!!! Nüüd auto korras. Diagnostika näitas kahte veateadet: P0133( O2 sensor circuit slow response) ja P1110(IAT sensor(D/C))
Mulle need ei öelnud suurt midagi, aga diagnostik tegi asja mulle selgeks sedasi, et millegi pärast segu liiga rikas või paigast ära ja lambda saab valet infot või midagi sellist.Võib olla vaakumleke.Väikese uurimise peale oligi leke leitud.Trosselklapi kõrval mingi pisike voolik-ühest otsast oli täitsa lahti ja teine pool ka susises, sest see oli juba nii rabe. Uus voolikujupp külge, vead nulli ja asi korras. Uuesti vigu sisse ei löönud enam ja tuli ka armatuuris kustus. Mootoritöö läks ka sujuvamaks.Enne oli väike jõnksu koht sees tühikäigul. Nüüd käib nagu siidi.
Pilt
Rohkem vigu polnudki enda üllatuseks. Uus Auto :drive:
Jutt veidi segane ja imelik, kuna ei ole veel nende saabi asjadega eriti kursis.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Aug 07, 2017 9:23
Postitas Piktor
Soovitus: Vaheta kõik vaakumvoolikud silikoon voolikute vastu. Leiad veel katkiseid voolikuid niiviisi ja peaks vaakumi probleemid lõppema(juhul kui mõni voolik küljest ära ei hüppa)

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: N Aug 10, 2017 21:38
Postitas Hannes525
Oskab keegi öelda, miks esiklaasile puhur ei puhu? Kütan nagu pöörded puhuril põhja ja panen esiklaasi ka aga nagu ei tule meeletult sinna.Õige vähe vb.Mujale puhub väga hästi.
Paar talvist pilti ka sekka, kui auto veel ühe tuttava oma oli:
Pilt
Pilt
Pilt

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: R Aug 11, 2017 0:24
Postitas entson
kui vajutad õhujaotusnuppu ja õhuvool muudab suunda, siis proovi kalibreerida (vajuta üheaegselt OFF ja AUTO nuppe),võib aidata, samm-mootor,mis liigutab õhujaotusklappi,asub keskkonsooli kõrvalreisija poolel.Tavaliselt on mootor korras ja viga on ülekande ja reduktori detailides. Nendest asjadest on palju varajasemates teemades kirjutatud,natuke vaeva lugemaks vanu teemasid ei teeks paha .Edu.

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: R Aug 11, 2017 8:21
Postitas H3nts
Hea vaadata, et selle eest ikka hoolitsetakse. :thumb:

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: K Aug 16, 2017 17:06
Postitas Hannes525
Hoian siis veidi teemat elus.
Tekkis probleem autosse pääsemisega. Väga kehvasti pult avas uksi. Varuvõti ei teinud hoopis midagi. Panin sisse mõlemasse uued patareid. Varuvõtmed oli üldse vales mõõdus patarei(2025). Õige aga(2032).Nüüd avab jälle kenasti.
Pilt
Siis üks väike kosmeetiline parandus ka. Aero märk oli vigane.
Pilt
Õnneks oli kindalaekas puuduv O täht olemas.Liimisin tagasi. Vist jäi veidi viltu,aga pole hullu.
Pilt
Nädalavahetusel sattusin Kesk-Eestisse. Käisin ka siis juba Eesti kuulsaimas bussijaamas ka:
Pilt

Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Aug 29, 2017 18:12
Postitas Hannes525
Väike UP!
Vahepeal vahetatud:
Bensiinifilter,
Esimesed stabikapuksid.
Bensiinifiltri vahetusel mingit kunsti ei olnud. Küll aga puksidega. Kõik 4 polti pooleks. Seega uued poldid sai ka. Silda alla lasta ei tulnud, mahtus kuidagi lävi ussi emmi sealt vahelt ka. Puksid mis alt ära tulid tundusid originaalid. Kuid mis põhiline, sild on vaikne nüüd.Hoopis parem sõita.

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 18, 2017 16:34
Postitas Hannes525
Tere! Endiselt auto ei taha esiklaasile õhku puhuda. Proovisin seda reseti, millest eespool juttu,kuid see ei aidanud. Proovisin foorumist otsida ka,aga ei leia nagu midagi sellist, kus keegi sellega tegelenud oleks. Võib-olla ei oska otsida lihtsalt. Kui keegi oskab suunata, siis oleks väga tänulik.
Teine asi on see, et õues on hakkanud pimedaks minema ja no selle Saabi lähituledega võib surnuks sõita. Eelmisele autole sain Raunexist 100w mingid xenon effect pirnid, seega täna läksin Saabile ka neid ostma. Oli täitsa saada veel. Eks pimedas paistab kas on sama efektiivsed kui eelmisel autol olid.
Pilt
Väike võrdluse pilt ka:
Pilt
Muidu sõidab kenasti.
Pilt

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 18, 2017 16:48
Postitas marti420
Need pole ju tänavalegaalsed!

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 18, 2017 17:35
Postitas Hannes525
nahhui neid müüakse avalikult siis?

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 18, 2017 17:45
Postitas 13piisab
müüakse "mitte-teeliiklusesse". Üks kasutusjuht on nt lisatuled, mille peab teeliikluses osalemiseks kinni katma.

nende pirnide kasutamine teel liikudes ei ole ei seaduse ega kaasliiklejate vaates ok.

Su esiklaasile sooja mittepuhumise põhjus on ilmselt emma-kumma poole nn murdunud flapis, mis on tüüpviga. Kalibreerimine + koodid:
http://saabworld.net/showthread.php?t=28199

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 18, 2017 17:55
Postitas Hannes525
Esiakendel ei tohi toonkile olla, sport summuti ei tohi olla, reg.numbri märgi EST logo ei tohi musta värvi olla. Neid keelde on veel palju, kuid rahvas ikka teeb. Kes saab protokolli,kes mitte. Mina neid eest ära ei võta.Muidugi, kui just nüüd vilgutama liiga säravate tulede pärast ei hakkata.Kuid ei usu, eelmisel autol oli OK.
13piisab- Aitäh selle lingi ees, teen proovi mis mul näitab seal.

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 18, 2017 22:29
Postitas THS_EE
Hannes525 kirjutas:
E Sept 18, 2017 16:34
Tere! Endiselt auto ei taha esiklaasile õhku puhuda. Proovisin seda reseti, millest eespool juttu,kuid see ei aidanud. Proovisin foorumist otsida ka,aga ei leia nagu midagi sellist, kus keegi sellega tegelenud oleks. Võib-olla ei oska otsida lihtsalt. Kui keegi oskab suunata, siis oleks väga tänulik.
Kas sul see õhuvool üldse kuidagi muutub, et ainult jalgadele või ainult armatuurist? Kui mitte, siis salongi õhufiltri juures on kaks stepping-mootorit. Ülemine mootor on õhu suunamise mootor ning kui selle sealt välja tõmbad, siis peaks paistma selline kollane jublakas. Tõenäoliselt on see metallvarda poolne ots lihtsalt katki nagu pildil. Pead selle ära vahetama ning soovitusena midagi tugevduseks panna sinna külge. Mina kerisin peenikest vasktraati ümber.

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: N Sept 21, 2017 6:31
Postitas overspeed
Hannes525 kirjutas:
E Sept 18, 2017 16:34
... on hakkanud pimedaks minema ja no selle Saabi lähituledega võib surnuks sõita.
Julgen väita, et viga on lampide seisukorras vöi reguleeringus. Mul sama aasta masina lambid näitavad paremini kui möne tänapäeva masina xenonid ... tihtipeale unustan ka kaugtulesid kasutada, kuna pooltuled piisavalt head on.
Kui reflektorid tuhmunud vöi vigastatud, laterna esiklaasid matid, siis oleks aeg lambid välja vahetada, et saavutada parim tulemus.
Hannes525 kirjutas:
E Sept 18, 2017 17:55
Mina neid eest ära ei võta.Muidugi, kui just nüüd vilgutama liiga säravate tulede pärast ei hakkata.Kuid ei usu, eelmisel autol oli OK.
Igaks juhuks lihtsalt infoks:
Autotootjad on arvestanud lampi pooltuleks 55W pirni.
Kui liialt kaua (näit 15 min) kohapeal (ilma söitmisel tekkiva jahutustuuleta) tuled pöledes seista, siis vöib reflektorid ja muud plastosad vöimsama pirni (100W sinu puhul) töttu vigastada saada. Aga oleneb muidugit tootja lambist.
Olen näinud juhust, kus lambitagune plast laineliseks sulas, kuna vöimsamad pirnid sisse olid pandud ja kuumust tootja arvestuse järgi liiast tootsid.
13piisab kirjutas:
E Sept 18, 2017 17:45
Su esiklaasile sooja mittepuhumise põhjus on ilmselt emma-kumma poole nn murdunud flapis, mis on tüüpviga. Kalibreerimine + koodid:
http://saabworld.net/showthread.php?t=28199
To Hannes525: Mis veakoodi vastuse said ?

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 25, 2017 16:30
Postitas Hannes525
Vasemal pool oli nr.1 Ja vasakul nr. 14
Kui nüüd nendest koodidest õieti aru saan siis see?
Stepping motor, air distribution flap - no mechanical connection between motor and flap
Ja see ka, et kui suunan õhu jalgadele või ükskõik kuhu, siis puhub ikka aint otse näkku. Ei muutu midagi. Nüüd küsimus selle kollase junni asukoha kohta. See asub siis kõrvalistuja jalge juures,pardaka all? Kas on mingeid ime tööriiste ka vaja? Ja on see suur lammutamine?

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 25, 2017 18:59
Postitas THS_EE
Hannes525 kirjutas:
E Sept 25, 2017 16:30
Vasemal pool oli nr.1 Ja vasakul nr. 14
Kui nüüd nendest koodidest õieti aru saan siis see?
Stepping motor, air distribution flap - no mechanical connection between motor and flap
Ja see ka, et kui suunan õhu jalgadele või ükskõik kuhu, siis puhub ikka aint otse näkku. Ei muutu midagi. Nüüd küsimus selle kollase junni asukoha kohta. See asub siis kõrvalistuja jalge juures,pardaka all? Kas on mingeid ime tööriiste ka vaja? Ja on see suur lammutamine?
Kui ainult ühte kohta puhub, siis ma olen nii 99% kindel, et see on see kollane junn. Enam-vähem asub see seal ringi sees. Selleks pead ikka Kindalaeka ja muidu X tähistatud kohad eest tõmbama. Midagi keerulist ei ole, vaja ainult T-25 oli vist ja mingi imepisike tavaline padrun. Kui selle mootori välja tõmbad, siis peaks kohe seda kollast plönni nägema, lükka näpitsad külge ja tõmba otse välja.

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 25, 2017 19:37
Postitas konks222
Alati ei pruugi selle kollase junni viga olla vahel ei toimeta ka mootor mis seda junni liigutab. Minu autol oli nii.

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 25, 2017 19:45
Postitas caarel
Minu kärus oli lihtsalt varras pesast väljas ja jäigi sealt välja käima, kuniks liimi vahele lasin. Koht muidu sama, kus ligi pääseb.

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: E Sept 25, 2017 22:24
Postitas THS_EE
Seda kollast plönni ja mootorit on võimalik saada SoS käest, kui kumbki neist peaks nagu katki olema. Ennem tasub ikka lahti tõmmata ja vaadata, kas on viga seal, boonusena saad käsitsi lükata kogu õhuvoolu akna peale, kui sealt selle metallvarda näpitsatega välja tõmbad natuke. Liigutad akna peale ära ja siis hakkad uusi juppe otsima.

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Sept 26, 2017 17:12
Postitas Hannes525
Eks nädalavahetusel lammutan.
Igatahes täna läksin tähtsa näoga TÜV tegema.Aega küll järgmise kuu lõpuni, kuid mõtlesin, et mis siin ikka venitada. Ja LÄBI KUKKUSIN! :mrgreen:
Kõik tuled,viled,sillad jne tip top korras.Aga CO jumala pekkis.Vahepeal olen nagu tundnud sellist puperdamist ka,aga see vaid korraks olnud.Ühesõnaga homme läheb auto diagnostikasse. Panen homme siia CO andmed ka, aga kütusesegu pidi liiga rikas olema. Käisin korra sõbra juures ka kellel selline lahja väike diagnost ja tal näitas, et lambda 1 pistik lahti. Kontrollisime selle üle,see oli kinni. Ju seal mingi lambda viga on. Ehk homme saab selgeks ja siis uus jupp külge. :drive:

Edit:
Käisin tegin paberist pildi:
Pilt
Keerasin küünlad ka maha korra.Kõik olid sellised.Kas see on ok, või võiks ilusamad olla?
Pilt

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Sept 26, 2017 20:23
Postitas saabu14jr
Mis markeeringuga küünlad üldse olid?

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: T Sept 26, 2017 22:36
Postitas entson
minu masinal lõi mootori (CE)tule põlema,kui lamda oli vigane,kas sul ei põlenud?

Re: Saab 9-5 Aero 2,3T 169kw 2000a. Hannes

Postitatud: K Sept 27, 2017 6:17
Postitas Hannes525
Küünaldel oli peal NGK R. Ma eriti ei süvenend mis täpsemalt. Nüüd kui uued ostan, kas on oluline see, et oleksid Irdium küünlad? Või võivad olla lihtsalt ntx NGK omad miskid?

Mootorituli ei põle.