Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT
Üsna tavaline autotootjatel, et mudeliaastad ja "päris" aastad täielikult ei klapi. Ilmselt Sul ongi MY03 masinaga tegu, lihtsalt tehasest välja veerenud ja arvele võetud 2002. a. teises pooles. Suvel oli tehases puhkus ja kui suve lõpus tootmine algas, toodeti juba järgmise aastakäigu mudelit.
Endal 9-3'ga sama, VIN järgi on 2009, aga arvele võetud sügis 2008. Samamoodi eelmine 9-3 oli VIN järgi 2003 aga toodeti 2002 kuigi ametlikult 2002a 9-3 sedaani polegi olemas
Teemas oleva auto kohta ka kommentaar - väga ilus ja kuigi ma ise 9-5'tesid muidu ei fänna, siis Aero bumper koos nende Hirschi velgede ja selle värviga on 5+ kombo ning teeb tavalisest perevagunist üsna erilise lennuki.
Endal 9-3'ga sama, VIN järgi on 2009, aga arvele võetud sügis 2008. Samamoodi eelmine 9-3 oli VIN järgi 2003 aga toodeti 2002 kuigi ametlikult 2002a 9-3 sedaani polegi olemas
Teemas oleva auto kohta ka kommentaar - väga ilus ja kuigi ma ise 9-5'tesid muidu ei fänna, siis Aero bumper koos nende Hirschi velgede ja selle värviga on 5+ kombo ning teeb tavalisest perevagunist üsna erilise lennuki.
Üks on kuskile plehku saanud lihtsalt, must on selle sinisega igati moos valik
Kogenud Aeronaut.
Nii, täna tööl tuli hea (või rumal?) idee kaks velge plastidipiga üle katta ja seda peamiselt kolmel põhjusel:
1)kuna nagunii oli plaanis nad mustaks värvida, siis oli hea ja odav viis seda näha kuidas sobiks
2)Mul oli liiga palju vaba aega
3)Tegutsen tihti hetke ajendil
Velgede auto alt kätte saamine oli ehk kõige keerulisem ja ilma härra kuvaldata see õnnestunud polekski. Mingit erilist kvaliteeti taga ei ajanud, aga velgede pealispinna proovisin võimalikult puhtaks teha:
Aga et elu liiga igav poleks, siis koju sõites ühest aeglasemalt liikujast sujuvalt möödudes otsustas 5s käik, et temaga möödasõite ei tehta ja viskas ennast välja..proovisin veel paar korda teda rakendada, aga kuna see isegi toore jõuga sees ei püsinud, siis liiklesin edasi 4da käiguga, mis tähendas maanteel 95ga liigeldes ca 3000rpm-i ehk siis mulle võib käigukasti ka pakkuda..mingi kood on seal peal m57 b05, mingid rattad uue kasti soetamiseks juba pöörlevad aga elu on näidanud, et kuni kasti hoovis pole, tuleb raudu tules hoida. Miks ma kasti otsin? Sest mootoripadjad olid visuaalsel vaatlusel korralikud, 5da jõuga sees hoidmine lõppes õudsa häälega ja teisedki targemad arvasid, et ehk on sünkrod kastil läbi.
1)kuna nagunii oli plaanis nad mustaks värvida, siis oli hea ja odav viis seda näha kuidas sobiks
2)Mul oli liiga palju vaba aega
3)Tegutsen tihti hetke ajendil
Velgede auto alt kätte saamine oli ehk kõige keerulisem ja ilma härra kuvaldata see õnnestunud polekski. Mingit erilist kvaliteeti taga ei ajanud, aga velgede pealispinna proovisin võimalikult puhtaks teha:
Aga et elu liiga igav poleks, siis koju sõites ühest aeglasemalt liikujast sujuvalt möödudes otsustas 5s käik, et temaga möödasõite ei tehta ja viskas ennast välja..proovisin veel paar korda teda rakendada, aga kuna see isegi toore jõuga sees ei püsinud, siis liiklesin edasi 4da käiguga, mis tähendas maanteel 95ga liigeldes ca 3000rpm-i ehk siis mulle võib käigukasti ka pakkuda..mingi kood on seal peal m57 b05, mingid rattad uue kasti soetamiseks juba pöörlevad aga elu on näidanud, et kuni kasti hoovis pole, tuleb raudu tules hoida. Miks ma kasti otsin? Sest mootoripadjad olid visuaalsel vaatlusel korralikud, 5da jõuga sees hoidmine lõppes õudsa häälega ja teisedki targemad arvasid, et ehk on sünkrod kastil läbi.
Kogenud Aeronaut.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
5.käigu hammasrattad asuvad muudest eraldi kasti otsakaane all. Enne kastivahetuse plaanimist on mõistlik leida pool tunnikest, et "ratas alt ja kaas maha" uurimine teha.
ka 5.k sünkronisaatorid on selle kaane all ja nendne vahetus on ca tunni töö. Oluline on käiguvahetuskahvli pulka oma normaalasenditest mitte välja sikutada - kui see juhtub, pole kasti mahavõtust pääsu.
ka 5.k sünkronisaatorid on selle kaane all ja nendne vahetus on ca tunni töö. Oluline on käiguvahetuskahvli pulka oma normaalasenditest mitte välja sikutada - kui see juhtub, pole kasti mahavõtust pääsu.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Hahaha
Ma suutsin tonnise kasti tehes kaks korda järjest sama reha otsa astuda ja pidin iga kord ka kasti pulkadeks võtma, et see varras sinna tagasi saada.
Ei olnud tore.
Vaata ka üle see detail ( https://www.maptunparts.com/transmissio ... 98-04.html ) ja köik mootorit ja käigukasti ja poolraami toetavad puksid. Ka käigukastiöli värskus / öige kogus on suuremate kw / nm puhul väga tähtis. Kui käikude lülitumine ei ole täpne on ikaldus kiire tulema.
Nonii, Veiko(v) ja natukene ka Torque abiga sai see Saabike jälle liikvele. Vahetasime 5nda käigu hammakad ära ja mured kadusid, vanad olid kõvasti pihta saanud. Lisaks tehtud ka õlivahetus kastile läbisõidul 235001km.
Mina tänan!
Mina tänan!
Kogenud Aeronaut.