Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#1

K Jaan 17, 2018 15:49

Tere jälle Saabi-entusiastid!

Kuna 9000 Aero sai peaaegu pooljuhuslikult müüki pandud ja pimeda õnnega pooleks, leidsin ka põhimõtteliselt paari tunniga ostja, siis tuli midagi asemele vaadata.
Sai 12.01 Rantto pakutavat 9-5 Hirschi vaatamas käidud ja peale proovisõitu oli selge - selle ma pean omale saama! Kiire telefonikõne ca tund hiljem Ranttole ja broneerisin sõiduki ära, täna sain auto kätte.


Autost endast:

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch Performance, YS3EH55G933012287, cosmic blue (Mu lemmik värv Saabidel, OG 9-3st alates seda fännanud)
2.3T, 225kW, kepikasti otsas, Eibachi madaldus, Hirschi summutilahendus, suured pidurid ees, Hirschi veljed, Hirschi tiib, lisadest peaks vist kõik olema peal mis võimalik. Ees ventileerivad ja soojendusega elektriliselt opereeritavad istmed, tagumine soojendusega, kliima, püsikas. Maki on kellegi kuri käsi välja võtnud ja mingi alpine toodanguga asendanud.

Heli vajab kindlasti üle vaatamist ja kui juba nokitsemisest räägitud sai, siis seda ka pisut ikka on:
Tagaluuk vahetusse, kapott värvida, juhiuksel ja tagatiival värviparandusi natuke teha vaja ja seejärel terve auto üle poleerida, sisu vajab keemilist ja naha hooldust.
Plaanis veel rihmad ja vedelikud vahetada ja ideaalis ka selle mootor maha kiskuda ja kõik tihendid ära vahetada ja õlivõttur jne üle vaadata.

Läbisõit 227195, hooldusraamatus märge ka, et 196k pealt vahetatud mootor.

Tänased kulud ka kohe kirja:
Arvele võtt 192.-
Kindlustus 3ks kuuks 40.- (mis on huvitaval kombel odavam kui mu 2007 aasta 120kw diisel volvol)
Ülevaatus 40.-
Kokku:272.-


Mõned pildid ka, et oleks aimu millega tegu, osad vvs-i tehtud kaadrid.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis 9-5LPT, K Jaan 17, 2018 21:07, muudetud 1 kord kokku.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Marko647
Saabiklubi liige
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#2

K Jaan 17, 2018 16:11

Oooo, väga tuus aparaat (Y)
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#3

K Jaan 17, 2018 20:38

9-5LPT kirjutas:
K Jaan 17, 2018 15:49
Plaanis veel rihmad ja vedelikud vahetada ja ideaalis ka selle mootor maha kiskuda ja kõik tihendid ära vahetada ja õlivõttur jne üle vaadata.
Läbisõit 227195, hooldusraamatus märge ka, et 196k pealt vahetatud mootor.
Ei näe erilist mõtet lahti kiskuda ja tihendeid hakata vahetama kui ls on mootoril ~32K
Õlivõttur on muidugi valus teema, profülaktika mõttes kui õlivahetus käsil võiks piiluda. :mrgreen:

Paugu saanud? Karbid Hirsch, nina MY04, taga MY02 stange. Keskmine võre ka jalutama läinud. Muidu kooslus on mega - manuaal Hirsch Aero. Edu
vvs
Pealik
Postitusi: 4245
Liitunud: T Nov 16, 2010 22:17
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2006
Dodge Charger SXT 3.6 vabalthingav 2016

#4

K Jaan 17, 2018 22:33

Proovisõit meeldis, isegi väga meeldis :D

Olen siis aus, see kepikastiga Hirsch on täitsa tore...
Sellises varustuses Saabid on juba üsna haruldased ja lahe et selle endale ligi võtsid. Hirschi topelt roostevaba sumpsi (ühes sumpsipooles 2-auku) pole ma Eestis näidnudki...

Veidi vaeva ja raha alla panna siis on mission completed :evil:


Ta pakub Sulle kindlasti põnevaid hetki ja meeldejäävaid emotsioone pikaks ajaks :drive:
Saab, Saab, Saab - Ükskord ikka Saab
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#5

K Jaan 17, 2018 23:12

Toredat vàrvi masin!
Saad kolmandaga tcs vilkuma
Palju need kirstud kaaluvad?
Sent from my Monte Carlo using B236
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#6

K Jaan 17, 2018 23:38

Edu Sinule selle SAAB iga. Söidumönu on sellise autoga kordades rohkem kui suvalise seebikarbiga.Loodetavasti ei hakka Sa rahasäästmise eesmärgul tegema downgradet nagu nii mönedki kes on ahastanud sellise auto varuosade hindade üle. Ja loomulikult ei söida seda SAABi risuks kuna hooldus ja remont maksab kindlasti paaaaaalju enam kui mönel nn "rahvaautol".
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#7

N Jaan 18, 2018 9:42

I-Vaari kirjutas:
K Jaan 17, 2018 23:38
Edu Sinule selle SAAB iga. Söidumönu on sellise autoga kordades rohkem kui suvalise seebikarbiga.Loodetavasti ei hakka Sa rahasäästmise eesmärgul tegema downgradet nagu nii mönedki kes on ahastanud sellise auto varuosade hindade üle. Ja loomulikult ei söida seda SAABi risuks kuna hooldus ja remont maksab kindlasti paaaaaalju enam kui mönel nn "rahvaautol".

Mu tonnise vōi volvo teemaga kursis oleksid, siis pigem ostan ennetavalt rohkem juppe kui vaja on (a la tonnisel hakkas peale üv-d yks stabika puks kobistama, ostsin mõlemad pooled täispikkuses uued), mingit downgrade siin toimuma ei hakka.
Kogenud Aeronaut. :drive:
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#8

N Jaan 18, 2018 10:05

palju õnne - Hirsch+kastitüüp, värv, varustus: paremat 9-5 ei anna olla (jätame NG kõrvale, kus ka teise vedava silla saaks...)!
kui mitte täisoriginaali taga ajada, siis IMHO on MY04 nina upgrade - see näeb ikka hulka parem välja.

kas nüüd läheb (kasutaja)nime vahetamiseks? :D
mis veel Hirschi on - soft ja sisselase+väljalase, küljespoilerid. Kas ka vedrustus? Pidurid ilmselt mitte?

kasparius - B235R vagunite reg andmete tühimassid on pea 1700kg.
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#9

N Jaan 18, 2018 10:11

Pidurid on ikka Hirsch, ees siis 4 kolviga supportid ja mõnusalt suured kettad. Vedrustus oli ka ikka asjakohane.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#10

N Jaan 18, 2018 10:53

See on jah väga ilus värv selle auto jaoks, kahju et mudeliuuendusele sellist enam ei pakutud, too uuem tumesinine pole üldse mingi asi. Ja no nüüd mul pole enam üldse mingit motivatsiooni seda sama tooni sinist Aerot Ropka Autokeskusest osta, muidu olen nagu vaene sugulane sellega Tartu vahel :D
Pilt
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#11

N Jaan 18, 2018 13:56

Teretali kirjutas:
N Jaan 18, 2018 10:53
See on jah väga ilus värv selle auto jaoks, kahju et mudeliuuendusele sellist enam ei pakutud, too uuem tumesinine pole üldse mingi asi. Ja no nüüd mul pole enam üldse mingit motivatsiooni seda sama tooni sinist Aerot Ropka Autokeskusest osta, muidu olen nagu vaene sugulane sellega Tartu vahel :D
Ma arvan, et tasub ikka kui korralik on, tundub sile pill minu oma kõrval visuaali poole pealt, mul pisut nokitsemist ikka on. :beer:
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#12

N Jaan 18, 2018 13:59

13piisab kirjutas:
N Jaan 18, 2018 10:05
palju õnne - Hirsch+kastitüüp, värv, varustus: paremat 9-5 ei anna olla (jätame NG kõrvale, kus ka teise vedava silla saaks...)!
kui mitte täisoriginaali taga ajada, siis IMHO on MY04 nina upgrade - see näeb ikka hulka parem välja.

kas nüüd läheb (kasutaja)nime vahetamiseks? :D
mis veel Hirschi on - soft ja sisselase+väljalase, küljespoilerid. Kas ka vedrustus? Pidurid ilmselt mitte?

kasparius - B235R vagunite reg andmete tühimassid on pea 1700kg.
Vedrustus ja pidurid tõesti olemas Hirschi omad. Kasutajanime ei viitsi vahetada, kui just mõni hea idee pähe ei tule. Ja mulle ka see esiotsa upgrade meeldib.
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#13

L Jaan 20, 2018 16:56

Uued kojamehed ette, aknapesuvedelik 5l, kokku 8.40.-

Veikov-ga maanteeameti statistikat vaadates jõudsime järeldusele, et see on passis olevate kw-de järgi eesti võimsaim (ühtegi teist ei jäänud seal silma), kuna muud Hirschid on "ainult" 221kW.

Vahepeal sai ka kerge photoshoot tehtud, vvs-il püsib kaamera paremini käes, kui mul, sellest tulenevalt 3/4 on tema kaadrid.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
Marko647
Saabiklubi liige
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#14

L Jaan 20, 2018 17:32

Üks ilusamaod Saabe üldse mu arust 👌🏻 kogu kompott on spot-on 😁
:drive: Diisel lennuk
Pilt
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#15

L Jaan 20, 2018 17:58

need Hirsch veljed :love:
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#16

L Jaan 20, 2018 18:56

denczik kirjutas:
L Jaan 20, 2018 17:58
need Hirsch veljed :love:
Üks on paraku erinev (uuem vs vanem mudel), aga kevadeks saavad ühesuguseks kõik..vähemalt on originaalid! :)
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#17

L Jaan 20, 2018 19:37

Marko647 kirjutas:
L Jaan 20, 2018 17:32
Üks ilusamaod Saabe üldse mu arust 👌🏻 kogu kompott on spot-on 😁
Natuke visuaalne pool vajab tegemist, ehk siis kõik mis hiilgab, pole kuld, aga aitäh! :)
Kogenud Aeronaut. :drive:
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#18

P Jaan 21, 2018 11:46

Tiptop :thumb:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#19

P Jaan 21, 2018 23:24

Need Hirschi veljed on stiilsed ja kerged ka. Mul oli aga aastaid tagasi nendega selline probleem, et kippusid pragunema ja parandada neid eriti ei saanud. Edu autoga. Hea valik.
Kasutaja avatar
Marko647
Saabiklubi liige
Postitusi: 393
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saabitu

#20

E Jaan 22, 2018 14:02

9-5LPT kirjutas:
L Jaan 20, 2018 16:56

Pilt
Ma oleks tollel pildil need lumekärakad pildilt koristanud, siis oleks tipp-topp klõps. (Võib-olla tsipa väiksema avaga ja pikema säriga ka) :D
:drive: Diisel lennuk
Pilt
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#21

N Jaan 25, 2018 19:45

vmaster kirjutas:
P Jaan 21, 2018 23:24
Need Hirschi veljed on stiilsed ja kerged ka. Mul oli aga aastaid tagasi nendega selline probleem, et kippusid pragunema ja parandada neid eriti ei saanud. Edu autoga. Hea valik.
Eks sellepârast nad ka erinevad.
Kogenud Aeronaut. :drive:
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#22

N Jaan 25, 2018 19:49

Mingi huvitav anomaalia esines üks hommik, keerasin xenonid kustu ja siis hakkas ees strobo pihta, 5-6 korda vilkusid tuled kiiresti, mingi lüliti kala ehk? Korra teepeal ka täheldanud, et nagu oleks kiirelt vilkunud 1 korra.
Plaanis nad nagunii lahti võtta ja vaadata mis seal sees toimib, praegu tundub, et need hoovad, mis lähitulesid (bixenon) ülesse peaksid keerama kaugtulede süttides, seda ei tee ja käib kerge kolks läbi sealt mõlemalt poolt.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#23

R Jaan 26, 2018 6:40

See strobo on täitsa normaalne kui lülitist tuled kustu keerad. Mina keeran lülitit alles siis kui süüde on väljas. Kui sõituajal vilgatab siis hakkavad pirnid otsa saama.
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#24

K Jaan 31, 2018 10:42

Ron24 kirjutas:
R Jaan 26, 2018 6:40
See strobo on täitsa normaalne kui lülitist tuled kustu keerad. Mina keeran lülitit alles siis kui süüde on väljas. Kui sõituajal vilgatab siis hakkavad pirnid otsa saama.
Jälle mingi huvitav Saabi asi, eelmistel pole olnud - aga samas pole neil ka xenoneid olnud. 🙂
Plaanis sinna LED-id nagunii istutada, aga ma millegi pärast arvan, et see sõidu ajal vilkumine on ka lülitiga seonduv..pigem mingil ebatasasel teel paar korda ette tulnud.
Kogenud Aeronaut. :drive:
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#25

K Jaan 31, 2018 18:10

Minu autol hakkas kah aeg ajalt üks pirnidest vilgatama, Viking Motorsist öeldi, et pirn hakkab otsa saama. Vahetasin mõlemad pirnid ja peale seda pole enam vilgatanud. Lülitit ma kohe mitte ei süüdistaks.
Suletud