1. leht 3-st

Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: K Jaan 17, 2018 15:49
Postitas 9-5LPT
Tere jälle Saabi-entusiastid!

Kuna 9000 Aero sai peaaegu pooljuhuslikult müüki pandud ja pimeda õnnega pooleks, leidsin ka põhimõtteliselt paari tunniga ostja, siis tuli midagi asemele vaadata.
Sai 12.01 Rantto pakutavat 9-5 Hirschi vaatamas käidud ja peale proovisõitu oli selge - selle ma pean omale saama! Kiire telefonikõne ca tund hiljem Ranttole ja broneerisin sõiduki ära, täna sain auto kätte.


Autost endast:

Saab 9-5 Aero Estate Hirsch Performance, YS3EH55G933012287, cosmic blue (Mu lemmik värv Saabidel, OG 9-3st alates seda fännanud)
2.3T, 225kW, kepikasti otsas, Eibachi madaldus, Hirschi summutilahendus, suured pidurid ees, Hirschi veljed, Hirschi tiib, lisadest peaks vist kõik olema peal mis võimalik. Ees ventileerivad ja soojendusega elektriliselt opereeritavad istmed, tagumine soojendusega, kliima, püsikas. Maki on kellegi kuri käsi välja võtnud ja mingi alpine toodanguga asendanud.

Heli vajab kindlasti üle vaatamist ja kui juba nokitsemisest räägitud sai, siis seda ka pisut ikka on:
Tagaluuk vahetusse, kapott värvida, juhiuksel ja tagatiival värviparandusi natuke teha vaja ja seejärel terve auto üle poleerida, sisu vajab keemilist ja naha hooldust.
Plaanis veel rihmad ja vedelikud vahetada ja ideaalis ka selle mootor maha kiskuda ja kõik tihendid ära vahetada ja õlivõttur jne üle vaadata.

Läbisõit 227195, hooldusraamatus märge ka, et 196k pealt vahetatud mootor.

Tänased kulud ka kohe kirja:
Arvele võtt 192.-
Kindlustus 3ks kuuks 40.- (mis on huvitaval kombel odavam kui mu 2007 aasta 120kw diisel volvol)
Ülevaatus 40.-
Kokku:272.-


Mõned pildid ka, et oleks aimu millega tegu, osad vvs-i tehtud kaadrid.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: K Jaan 17, 2018 16:11
Postitas Marko647
Oooo, väga tuus aparaat (Y)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: K Jaan 17, 2018 20:38
Postitas Pootsman
9-5LPT kirjutas:
K Jaan 17, 2018 15:49
Plaanis veel rihmad ja vedelikud vahetada ja ideaalis ka selle mootor maha kiskuda ja kõik tihendid ära vahetada ja õlivõttur jne üle vaadata.
Läbisõit 227195, hooldusraamatus märge ka, et 196k pealt vahetatud mootor.
Ei näe erilist mõtet lahti kiskuda ja tihendeid hakata vahetama kui ls on mootoril ~32K
Õlivõttur on muidugi valus teema, profülaktika mõttes kui õlivahetus käsil võiks piiluda. :mrgreen:

Paugu saanud? Karbid Hirsch, nina MY04, taga MY02 stange. Keskmine võre ka jalutama läinud. Muidu kooslus on mega - manuaal Hirsch Aero. Edu

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: K Jaan 17, 2018 22:33
Postitas vvs
Proovisõit meeldis, isegi väga meeldis :D

Olen siis aus, see kepikastiga Hirsch on täitsa tore...
Sellises varustuses Saabid on juba üsna haruldased ja lahe et selle endale ligi võtsid. Hirschi topelt roostevaba sumpsi (ühes sumpsipooles 2-auku) pole ma Eestis näidnudki...

Veidi vaeva ja raha alla panna siis on mission completed :evil:


Ta pakub Sulle kindlasti põnevaid hetki ja meeldejäävaid emotsioone pikaks ajaks :drive:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: K Jaan 17, 2018 23:12
Postitas kasparius
Toredat vàrvi masin!
Saad kolmandaga tcs vilkuma
Palju need kirstud kaaluvad?

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: K Jaan 17, 2018 23:38
Postitas I-Vaari
Edu Sinule selle SAAB iga. Söidumönu on sellise autoga kordades rohkem kui suvalise seebikarbiga.Loodetavasti ei hakka Sa rahasäästmise eesmärgul tegema downgradet nagu nii mönedki kes on ahastanud sellise auto varuosade hindade üle. Ja loomulikult ei söida seda SAABi risuks kuna hooldus ja remont maksab kindlasti paaaaaalju enam kui mönel nn "rahvaautol".

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: N Jaan 18, 2018 9:42
Postitas 9-5LPT
I-Vaari kirjutas:
K Jaan 17, 2018 23:38
Edu Sinule selle SAAB iga. Söidumönu on sellise autoga kordades rohkem kui suvalise seebikarbiga.Loodetavasti ei hakka Sa rahasäästmise eesmärgul tegema downgradet nagu nii mönedki kes on ahastanud sellise auto varuosade hindade üle. Ja loomulikult ei söida seda SAABi risuks kuna hooldus ja remont maksab kindlasti paaaaaalju enam kui mönel nn "rahvaautol".

Mu tonnise vōi volvo teemaga kursis oleksid, siis pigem ostan ennetavalt rohkem juppe kui vaja on (a la tonnisel hakkas peale üv-d yks stabika puks kobistama, ostsin mõlemad pooled täispikkuses uued), mingit downgrade siin toimuma ei hakka.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: N Jaan 18, 2018 10:05
Postitas 13piisab
palju õnne - Hirsch+kastitüüp, värv, varustus: paremat 9-5 ei anna olla (jätame NG kõrvale, kus ka teise vedava silla saaks...)!
kui mitte täisoriginaali taga ajada, siis IMHO on MY04 nina upgrade - see näeb ikka hulka parem välja.

kas nüüd läheb (kasutaja)nime vahetamiseks? :D
mis veel Hirschi on - soft ja sisselase+väljalase, küljespoilerid. Kas ka vedrustus? Pidurid ilmselt mitte?

kasparius - B235R vagunite reg andmete tühimassid on pea 1700kg.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: N Jaan 18, 2018 10:11
Postitas veikov
Pidurid on ikka Hirsch, ees siis 4 kolviga supportid ja mõnusalt suured kettad. Vedrustus oli ka ikka asjakohane.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: N Jaan 18, 2018 10:53
Postitas Teretali
See on jah väga ilus värv selle auto jaoks, kahju et mudeliuuendusele sellist enam ei pakutud, too uuem tumesinine pole üldse mingi asi. Ja no nüüd mul pole enam üldse mingit motivatsiooni seda sama tooni sinist Aerot Ropka Autokeskusest osta, muidu olen nagu vaene sugulane sellega Tartu vahel :D

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: N Jaan 18, 2018 13:56
Postitas 9-5LPT
Teretali kirjutas:
N Jaan 18, 2018 10:53
See on jah väga ilus värv selle auto jaoks, kahju et mudeliuuendusele sellist enam ei pakutud, too uuem tumesinine pole üldse mingi asi. Ja no nüüd mul pole enam üldse mingit motivatsiooni seda sama tooni sinist Aerot Ropka Autokeskusest osta, muidu olen nagu vaene sugulane sellega Tartu vahel :D
Ma arvan, et tasub ikka kui korralik on, tundub sile pill minu oma kõrval visuaali poole pealt, mul pisut nokitsemist ikka on. :beer:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: N Jaan 18, 2018 13:59
Postitas 9-5LPT
13piisab kirjutas:
N Jaan 18, 2018 10:05
palju õnne - Hirsch+kastitüüp, värv, varustus: paremat 9-5 ei anna olla (jätame NG kõrvale, kus ka teise vedava silla saaks...)!
kui mitte täisoriginaali taga ajada, siis IMHO on MY04 nina upgrade - see näeb ikka hulka parem välja.

kas nüüd läheb (kasutaja)nime vahetamiseks? :D
mis veel Hirschi on - soft ja sisselase+väljalase, küljespoilerid. Kas ka vedrustus? Pidurid ilmselt mitte?

kasparius - B235R vagunite reg andmete tühimassid on pea 1700kg.
Vedrustus ja pidurid tõesti olemas Hirschi omad. Kasutajanime ei viitsi vahetada, kui just mõni hea idee pähe ei tule. Ja mulle ka see esiotsa upgrade meeldib.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: L Jaan 20, 2018 16:56
Postitas 9-5LPT
Uued kojamehed ette, aknapesuvedelik 5l, kokku 8.40.-

Veikov-ga maanteeameti statistikat vaadates jõudsime järeldusele, et see on passis olevate kw-de järgi eesti võimsaim (ühtegi teist ei jäänud seal silma), kuna muud Hirschid on "ainult" 221kW.

Vahepeal sai ka kerge photoshoot tehtud, vvs-il püsib kaamera paremini käes, kui mul, sellest tulenevalt 3/4 on tema kaadrid.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: L Jaan 20, 2018 17:32
Postitas Marko647
Üks ilusamaod Saabe üldse mu arust 👌🏻 kogu kompott on spot-on 😁

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: L Jaan 20, 2018 17:58
Postitas denczik
need Hirsch veljed :love:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: L Jaan 20, 2018 18:56
Postitas 9-5LPT
denczik kirjutas:
L Jaan 20, 2018 17:58
need Hirsch veljed :love:
Üks on paraku erinev (uuem vs vanem mudel), aga kevadeks saavad ühesuguseks kõik..vähemalt on originaalid! :)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: L Jaan 20, 2018 19:37
Postitas 9-5LPT
Marko647 kirjutas:
L Jaan 20, 2018 17:32
Üks ilusamaod Saabe üldse mu arust 👌🏻 kogu kompott on spot-on 😁
Natuke visuaalne pool vajab tegemist, ehk siis kõik mis hiilgab, pole kuld, aga aitäh! :)

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: P Jaan 21, 2018 11:46
Postitas Homersimpson
Tiptop :thumb:

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: P Jaan 21, 2018 23:24
Postitas vmaster
Need Hirschi veljed on stiilsed ja kerged ka. Mul oli aga aastaid tagasi nendega selline probleem, et kippusid pragunema ja parandada neid eriti ei saanud. Edu autoga. Hea valik.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: E Jaan 22, 2018 14:02
Postitas Marko647
9-5LPT kirjutas:
L Jaan 20, 2018 16:56

Pilt
Ma oleks tollel pildil need lumekärakad pildilt koristanud, siis oleks tipp-topp klõps. (Võib-olla tsipa väiksema avaga ja pikema säriga ka) :D

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: N Jaan 25, 2018 19:45
Postitas 9-5LPT
vmaster kirjutas:
P Jaan 21, 2018 23:24
Need Hirschi veljed on stiilsed ja kerged ka. Mul oli aga aastaid tagasi nendega selline probleem, et kippusid pragunema ja parandada neid eriti ei saanud. Edu autoga. Hea valik.
Eks sellepârast nad ka erinevad.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: N Jaan 25, 2018 19:49
Postitas 9-5LPT
Mingi huvitav anomaalia esines üks hommik, keerasin xenonid kustu ja siis hakkas ees strobo pihta, 5-6 korda vilkusid tuled kiiresti, mingi lüliti kala ehk? Korra teepeal ka täheldanud, et nagu oleks kiirelt vilkunud 1 korra.
Plaanis nad nagunii lahti võtta ja vaadata mis seal sees toimib, praegu tundub, et need hoovad, mis lähitulesid (bixenon) ülesse peaksid keerama kaugtulede süttides, seda ei tee ja käib kerge kolks läbi sealt mõlemalt poolt.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: R Jaan 26, 2018 6:40
Postitas Ron24
See strobo on täitsa normaalne kui lülitist tuled kustu keerad. Mina keeran lülitit alles siis kui süüde on väljas. Kui sõituajal vilgatab siis hakkavad pirnid otsa saama.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: K Jaan 31, 2018 10:42
Postitas 9-5LPT
Ron24 kirjutas:
R Jaan 26, 2018 6:40
See strobo on täitsa normaalne kui lülitist tuled kustu keerad. Mina keeran lülitit alles siis kui süüde on väljas. Kui sõituajal vilgatab siis hakkavad pirnid otsa saama.
Jälle mingi huvitav Saabi asi, eelmistel pole olnud - aga samas pole neil ka xenoneid olnud. 🙂
Plaanis sinna LED-id nagunii istutada, aga ma millegi pärast arvan, et see sõidu ajal vilkumine on ka lülitiga seonduv..pigem mingil ebatasasel teel paar korda ette tulnud.

Re: Saab 9-5 Aero Estate 2.3T Hirsch Performance 225kW, 2002, 9-5LPT

Postitatud: K Jaan 31, 2018 18:10
Postitas Ron24
Minu autol hakkas kah aeg ajalt üks pirnidest vilgatama, Viking Motorsist öeldi, et pirn hakkab otsa saama. Vahetasin mõlemad pirnid ja peale seda pole enam vilgatanud. Lülitit ma kohe mitte ei süüdistaks.