Saab 9-5 3.0tid, 2005, torque

Vasta
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 133
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#1

N Mär 15, 2018 23:09

Hei.

Alustan nagu paljud teised, et Saabi haigus on jõudnud pöördumatusse faasi, aga see on ainult hea :)
Kes päästab tonniseid kes 96-si kes classikuid, aga mina avastasin 2-3 aastat tagasi diislis peituva jõu. Ja no see madalalt vääne see on omaette nauding. Kuna hind oli oluline siis langesid valikus olnud selle aastakäigu vag grupi masinad välja, kuna vastuvõetava mootoriga isendid kallimad (tegelen nendega seoses tööga) Igaljuhul valituks osutus maha laidetud 3.0 diisel izuzu mootor 9-5 peal. Auto aastast 2005 kõikide lisadega, välja arvatud vent istmed ja tagaistme soendus. Plaan mootor üle käia ja korralik uuenduskuur teha ja siis "väike" mootori tarkvara upgrade teha, et näha mida see mootor suudab kannatab.
Pilt
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
veikov
Postitusi: 256
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG 2.8 XWD , 9-3 1.9TTiD, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 1.5 ja veel

#2

R Mär 16, 2018 8:23

Tore näha et Saabe juurde tuleb :) aga et siis 900 unarusse ei jääks!
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 341
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#3

R Mär 16, 2018 20:34

See pidi ju müstiliselt hea võimsusega olema ökopill :) huvitav valik!
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 2917
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Vector 2,0TiD 10 x2 9-5 Aero 11

#4

R Mär 16, 2018 21:44

Julge hundi rind on teagi mida täis. Jõudu ja jaksu ehitamisel.
vunts123
Postitusi: 82
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Võru
Auto:

#5

L Mär 17, 2018 16:42

Edu autoga ja hoian silma peal teemal!
Kasutaja avatar
Pootsman
Saabiklubi liige
Postitusi: 1035
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto: NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY11

#6

P Mär 18, 2018 9:25

Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 810
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu/Loviisa
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#7

P Mär 18, 2018 10:07

Selle hääl on küll tummine! :)

Edu torque’le 9-5ga!
Kogenud Aeronaut. :drive:
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 133
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#8

T Mai 08, 2018 11:50

Nonii.Palju aega mööda läinud, aga Saab jälle sõidab. Eks tagasilööke oli, mida ette ei arvestanud, aga polnud ka midagi hullu. Sai teine alumine osa muretsetud, see omakorda üle käidud ja siis kokku pandud. Pihustite alumiste koonusseibide saamise, leidmisega olid väiksed probleemid, aga jõudsid ka need. Ahjaa see Pootsmani pandud video on hea, kindlasti kuluks ka see upgrade ära, kui juba aju kallale asun. Väike pildimaterjal ka.


PiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPilt
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Hulkur
Postitusi: 24
Liitunud: P Mai 01, 2016 11:51
Asukoht:
Auto:

#9

P Mai 13, 2018 18:42

Päris huvitav projekt sul. Kuna oled mootori nii põhjalikult ette võtnud, siis kindlasti vahetad ka rihmad ära. Millise firma rihmasid eelistad/soovitad nii soonrihm kui hammasrihm.? Kas tööpakkumisest (rihmavahetus) oleksid huvitatud? Mida arvad selle mootori legendaarsest tüüpveast. Oman 2004a isendit ja peale 10 000 läbisõitu väga rahul. Õli ei võta, paisupaagist vedelikud ei kao. Kütusekulu on trassil 90 km/h 4.8 - 5.5 ; 110km/h 5.9 - 6.5 ; linnas jääb kulu kuskil 7.5L kanti. Tarkvara muutmisega lubatakse 155kw ja 205 hobust aga hetkel pole julgust seda ette võtta, kuna mootori ajalugu pole eriti teada. Jõudu ehitamisel ja hoia teemaga kursis.
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 133
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#10

L Aug 25, 2018 21:45

Nonii pikk aeg on möödas. Olen laisk kirjutaja. Teen siis kokkuvõtte vahepealsest. Esimene remont, kokkupanek ei lõppend hästi, mingi 200 km sõitu ja surve jälle sees, ok teeme uuesti, võtsin plokikaaned maha ja viga oli kohe näha. Silindri pealt jahutussärki tahmased, samamoodi näha plokikaanetihendi pealt. Külge läksid siis victor reinzi tihendid. Lähemalt võrreldes elringi tihendiga siis elringi omadel veidi kõrgem silindri äär ja läksid külge siis teine kord elringi tihendid. Ploki lihvisin ka pealt uuesti üle suure lihvklotsi ja suure liivapaberi klotsiga. Uurisin seda plokki ka veits kuna mul neid nüüd 2 ,ühest plaanis laud teha :) Mingit tihendit sealt silindri alt keeruline leida. Probleem on ikka pigem jah silindri "alla kukkumises" kuigi see vajumine on 0,04-0,06 mm siis sellest juba piisab. Wisi järgi ei tohi olla rohkem kui 0,04 mm. ploki äärest. Peale lihvimist mõõtsin siis lehtkaliibri ja "rihtlatiga" ja kokku panek. Nüüd auto sõitnud, ligi 6000km kõik hea. Kütusekulu väike, minek hea, kuigi tegu on 3liitrisega aga suht väheste kw võrreldes teiste 3 liitristega, seda tänu teatud andurite puudumise , kehva cooleri jahutuse pärast ja suht algelise mootoritarkvara pärast, siis annab ka seda tunduvalt paremaks arendada :) Ja selles osas tööd käivad 8-)
Hammasrihma osas pooldan daycot ja gatesi, soonrihma puhul väga vahet ei näe.
Nüüd tegeleme välimuse ja softi osas. Paar pilti ka. Pilt Pilt PiltPilt
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 133
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#11

R Okt 12, 2018 13:48

Pilt


Et siis sai dynos käidud, tulemus siis ratast mõõdetuna ja originaal softiga.
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 133
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#12

R Nov 09, 2018 17:12

Vahepeal toimunust siis:
Esimeste külmadega ei tahtnud weba hästi toimida,läks tööle aga 10 min pärast lülitas välja, veaks osutus tsirkulatsioonipump, peale vahetust jube mõnus ikka sooja, klaasid puhtad autosse istuda. Ootan nüüd korralikku külma. Kuna 10tuhat sõidetud tuli Hooldus kõikide filtrite vahetusega ära teha. Nädal aega nüüd ka uue softiga ringi sõitnud :head: mõnuuus enam ei tule musta ka nagu enne. Softi tegemisel oli abiks üks portugali tuunija kes tegi mul cheksummi korda. Nüüd millalgi uuesti pinki mõõtma. Mõned pildid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Vasta