1. leht 3-st

Saab 9-5 Aero, 2005, STR [MÜÜDUD]

Postitatud: P Aug 19, 2018 20:46
Postitas STR
Kuidagi siis läks nüüd nii, et sai võetud uuema kerega 9-5. Praeguseks siis olnud mul nii esim. gen mitte facelift 9-5, facelift (2001) Aero ning nüüd see seega kõik keretüübid peaaegu, va. 2003-2005 Aero :D .

Eelmise omaniku "rank_k" teema:
viewtopic.php?f=57&t=20556
Enne seda, nagu aru sain, kasutaja "traction" õe auto.

mingi vanem kuulutus
http://www.auto24.ee/used/1974988?id=19 ... _missing=1

eelmise omaniku kuulutus
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2879483

12.2005, MY2006
Värv: Parchment Silver (metallic), code= 293
Sisu: Parchment/Obsidian black 2-tone sport leather & leather look door inserts, code= L36

Eestist uuena ostetud ning Viking Motorsis hooldatud enamjaolt. Nipet näpet mujal ka tehtud. Eelmise omaniku poolt korralik heliisiolatsioon, esiistmete värskendus Pärnu Polstrikoda OÜ-s.
Olnud kaks mingit pisemat kõksu kus ühel korral vahetatud esistange ja teisel korral tagastange. 182 000 km pealt Vikingis mootori remont (mootori vahetus) koos ketivahetusega jne. Hetkel ca. 222 000 km.

El. mäludega istmed, isetumenevad peeglid väljas ning sise, xenon, harman kardon (naviga makk), tag. istmesoojendus ja rohkem eriti ei oskagi miskit välja tuua.

Piltide ja info järgi üteldi, et kapotil täkked ning tagatiibadel veidi roostet. Tagatiibade osas kõik õige kuid kapotil täkkeid ning ühest kohast ka suurem värvitükk ära. Lisaks siis tavapärased rooste alged (Saabi mehed saavad aru). Samas üldpilt ja üldiselt siiski heas korras, sest need enamus tõesti roostealged ning midagi hullu pole.

Tehniliselt üv läbis vigadeta ning vigu ei pidanud olema. Mis ma ise juba avastanud, et esimesed kettad ilmselt kõverad kuna pidurdades vibra ning mingi vibra ka kiirusel 110 üles, nagu ka eelmisel 9-5l. Eelmisel kõik muu oli vahetatud ja lõpuks ainus mida pakuti oli, et veovõlli ots sis või välim või kandelaager. Eks sellesse peab süvenema.
Lisaks vahepeal agressiivsemalt kiirendades jõnksutab veidi nagu ja täpselt selline tunne nagu pooks kinni. Kütusepump ja süütepool peaks olema vahetatud seega hetkel nagu ei suutnud välja mõelda mis see võiks olla.
El. klapitavad peeglid millest üks ei klapi üldse ning teine klapib kolmveerandini umbes kokku kuid lahti enam ei klapi. Kui abistada käega kaasa siis suudab.
Ilmselt mingi hetk viin kuskile kontrolli ning lasen üldiselt üle vaadata.

Plaanis on ka sellesse paigaldada aftermarket makk. Uurin hetkel A-soundist mis ja kas võimalused on selleks. Mingid adapterid juba leidsin. Eriti millestki ilmselt ilma ei jää kui see välja vahetada. Navist puudust tundma ei jää ning mingid asjad mida seal saab seadistada on ka ebaolulised. Heli samas paraneb makki vahetades kordades.

Lisaks tuleb talverehvid muretseda kuna neid kaasa ei saanud.

Üldiselt ise rahul. Tüdruk on eriti rahul ja see ongi ja oligi põhiline :)!

Kuna ise pilte pole teinud, lisan eelmise omaniku pildid
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: P Aug 19, 2018 22:43
Postitas sigaelmar
Tundub äge masin. Kui oleks veel universaal ka, siis ma oleks suisa kade :D Saarlane müüs?
15 tollise veljega sa rikud selle auto täiesti ära. Suveks 18'' ja talvel 17". Ma saan sulle müüa hea hinnaga PM uued Sava naastud 225/45R17

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: E Aug 20, 2018 7:24
Postitas STR
Mulle universaal ei meeldi...
Auto Muhust pärit jah.
Sava ei taha.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: E Aug 20, 2018 8:36
Postitas 9-5LPT
Aerodele minu mäletamist mööda kah alla 16” ei kannatagi panna. Edu selle ilusa 9-5ga!

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: T Aug 21, 2018 9:43
Postitas STR
Tänud heade sõnade eest!

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: T Aug 21, 2018 10:50
Postitas Jupats
Täitsa ilus auto. Värv peidab need palju poleemikat tekitanud "prillid" ka ära. Kummimatid on aga ühed hirmsad asjad, mis tuleks vastu tuult lendama õpetada.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: T Aug 21, 2018 11:13
Postitas Pootsman
:mrgreen: teatavas mõttes on ka minu abikaasa rahul selle ostuga, kuna mul oli suur kiusatus telefon haarata ja helistada kuulutuse peale. sedaan, Aero, hea ajalugu ja hea värv. :thumb:
STR kirjutas:
P Aug 19, 2018 20:46

Üldiselt ise rahul. Tüdruk on eriti rahul ja see ongi ja oligi põhiline :)!

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: T Aug 21, 2018 19:43
Postitas STR
Tegelikult oli üldse nii, et üks oli müügis, 1-1le samasugune kui õigesti mäletan, soodsamalt ka. Sellest jäin ilma... tüdruk oli ülipettunud ja veidi kurb. Siis mõtlesin, et teen foorumisse teema ja vaatan mis ja kas pakutakse, Aerosid automaate ning siis pakuti seda ja kuna see tundus nagu mingi "märk" :lol: siis tundsin, et tuleb ära võtta. Eks ole asju mida ei mainitud ning mis ilmnenud kuid ajapikku saab korda tehtud...

Üldiselt jah - ta on mugav, käiku vahetab hästi, kena värv, hea varustus jne jne. Hetkel ei kahetse küll. Pigem rahul. Tüdruku sõnul on vaiksem ka kui eelmine seega ilmselt heliisolatsioonist kasu. Ise ma vahet ei kuule. Minu arust sama.

Kuna vana 9-5 müügis ja seisab kasutult siis hetkel ise liiklen vanaga kuna Škoda keregarantiis 2 nädalat. Muidu Saab(id) ikka E-R tüdruku kasutuses.

Kuna kettad klotsid alles tehtud siis ei oskagi midagi arvata. Kuna enamjaolt auto vist seisis, vahepeal nädalaid siis võib olla vaja pidurite rem. komplektid teha?

Vibra osas ei tea. Eks peab sellel ka vaatama üle veovõlli osa või velgede tasakaalud. Samas kui vist tasakaalud oleks lahkunud veljelt siis ju peaks koguaeg vibra olema?

See jõnksutamine kiirendades ka vahepeal on ning vahepeal ei ole.

Tänasest parkimisandurid lõpetasid ka koostöö, st. kui tagurpidi käik panna siis karjub koheselt ja koguaeg. Sama oli vanaga kui üks andur oli läbi. Eks peab vaatama diagnostikaga kas näitab miskit ning milline ja siis vahetab ära.

Muud nagu hetkel pole. A-Soundist ootan hinnapakkumist.

Vaha/poleerimine, nahahooldus ilmselt jääb järgmisesse aastasse.

Kuidas saab seda muuta, et kui edasi tagasi nooli roolil vajutada siis mitte ei otsi kanaleid vaid vahetab raadiojaamu?

Kuid jällegi - tänan heade sõnade eest :)!

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: K Aug 22, 2018 11:34
Postitas stennu
STR kirjutas:
T Aug 21, 2018 19:43

Tänasest parkimisandurid lõpetasid ka koostöö, st. kui tagurpidi käik panna siis karjub koheselt ja koguaeg. Sama oli vanaga kui üks andur oli läbi. Eks peab vaatama diagnostikaga kas näitab miskit ning milline ja siis vahetab ära.
Katkine luuki minev kaabeldus tekitas mul sama anomaaliat (lisaks numbri/tagurdus tulede kustumisele).
Tasub ehk vaadata...

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: N Aug 23, 2018 15:12
Postitas STR
Tagatuled toimivad ja andurid otsustasid ka jälle tööle hakata.
Järgmine Esmaspäev läheb mehhaaniku kätte.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: E Aug 27, 2018 19:14
Postitas STR
Nv-l pesin väljast ära, tegin seest puhtaks ja nahahoolduse Meguairs vahenditega. Kohe parem :).

Täna sai tehtud:

Esim. pidurite rem. komp. kolviga Autofren Seinsa;
Tag. pidurite rem. komp. kolviga Autofren Seinsa;
Esim. ja tag. pidurite juhthülsid Autofren Seinsa;
Pidurivedelik vahetatud Motul RBF 660;
Süüteküünlad vahetatud NGK;
Veljed balanseeritud.

Hingamine/minek läks nagu tagumikutunde järgi kergemaks kuidagi. Vähene jõnksutamine on ikka. Olen ka proovinud, et põhjagaasiga, veerand gaasiga ja poole gaasiga. Pole vahet. Tuleb millal tuleb. Liigub aga "jõnksutades". Mõistus otsas kuna süütepooli orig. mitu korda vahetatud juba ning kütusepump ka vahetatud. Veakoode ka pole mis süütepool ju peaks andma. Võiks nagu arvata, et süüteküünlad viimane variant kuid need ka nüüd tehtud...

Pidurid ise on kindlasti paremad, märgatavalt kuid rooli vibra pidurdamisel jäi ehk siis kettad klotsid, ilmselt esim, läbi. Esim. parem pidur samas oli olnud "kahtlane".
Tellisin ATE esim. pidurikettad ja esim. piduriklotsid ning ATE klotside klambrid ära. Järgmine kuu ilmselt vahetab. Zimmermanniga oli just kundel/tuttaval F01 all probleem, et kiirelt kõverad ning tundub, et ka sellel. Mina pole neist ise kunagi midagi arvanud. Pidurikettad - ATE ja TRW ning teised tootjad tulevad sealt edasi - Brembo (on ka probleeme olnud) jne.

Üldine vibra 110 üles kiirusel, kadus ning hea seegi. Veljed olid kõik balansist väljas olnud.

Aku on ka kas tühjavõitu või siis läbi. Käima läheb kuidagi raskelt ning kui oli 2 päeva seisnud oli juba üsna keeruline ja tunne, et ei lähegi. Talvel ilmselt tekitaks probleeme. VIN annab 70ah, peal Exide 74Ah ehk siis täpselt nagu VIN annab. Keegi vist OE koodi järgi selle kunagi ostnud ka. Laen mingi hetk selle täis ning eks siis näis. Kui ei hakka normaalselt toimima, ostab uue ning võimsama.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: E Aug 27, 2018 20:33
Postitas que
Kas küünlad on õiged ja korralikud?

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: E Aug 27, 2018 22:09
Postitas sigaelmar
Äkki proovid uut korralikku bensiinipumpa? Mulle jäi ühes varasemas postituses silma, et sa selles pumba vahetuses täiesti kindel pole.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: T Aug 28, 2018 10:14
Postitas STR
Küünlad olid välja võttes ka olnud ok. Küünlad VINI järgi, OE tootekoodi järgi ning ka esindus kinnitas sobivust: NGK PFR6H-10 .
Kütusepumba osas ma esinduse pabereid lapanud pole kas oli seal kirjas kuid eelmise omaniku sõnul see vahetatud. Süütepool oli küll olemas paberitel. Lampi ju uuesti ei hakka ostma , et EHK on selle viga.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: L Sept 01, 2018 8:41
Postitas STR
Eile tehtud:

Esim. pidurikettad ATE;
Esim. piduriklotsid ATE;
Esim. piduriklotside vedrud ATE;
Kapoti amortisaatorid Stabilus;
Tagaluugi amortisaatorid Stabilus.

Lisaks puhastasin drosselklappi ning MAF-i. Kuna juba mitu päeva pole teinud seda jama siis hetkel ka ei oska ütelda kas aitas kuid eks pika peale näha ole. Kuna aga mõlemad olid suhteliselt puhtad/puhtad siis arvan, et asi selles väheses mustuses siiski polnud. Eks näha ole.

Kapoti amortisaatoritega huvitav, et orig. on ka Stabilus ja 230 nm, ostad järelturu Stabiluse, 200 nm. Erilist vahet seega ei märganud. Ei jõua ikka üles lükata ise kapotti.
Tagaluuk, mis ka orig. Stabilus, suudab nüüd umbes veerandi / poole pealt ise üles minna.

Põhja alt ilus värske ning kõik tundub nii nagu peab ning sama ka kapoti all - kuiv ja korrektne.

300 km maanteed ja 352 km linna - kompuuter näitab 10,8 L/100 km ning paak on tühi.
Interneti kalkulaatori sõnul 652km-73L = 11,2 L/100 km.

Proovin täna veel aku panna laadima päevaks ning vaadata kuidas siis käivitub peale laadimist. Eelmine nagu läks kuidagi kordades reipamalt kui see, käima.
Kahjuks aga orig. mõõtmete järgi võimsaim, mis asemele saada on Boschi 77Ah/780A seega üsna sama mis hetkel. Praegu Exide 74Ah/680A.

Ja üldiselt sõidab ning kõik OK :).

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: L Sept 01, 2018 18:20
Postitas pets
Arvan, et käivitumise häda pigem starteris... Uutel on Mitsu starterid millel pole otsapuksi.Võll kulutab augu suureks ja hakkabki pooma.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: L Sept 01, 2018 18:59
Postitas STR
Ei poo. Läheb lihtsalt käima nagu autod millel aku tühjavõitu. Vaatan mis homme saab kui laetud aku peale panna. Kui sama siis ilmselt akus asi pole kuid jah, võib olla ka starteriga midagi.
Või siis käivituvadki nii, et vanemast erinevalt ning veidi "aeglasemalt" käib starter ringi.

EDIT:

02.09.2018
Aku laetud ja käivutub normaalsemalt. Eks näha ole kauaks. Kui jälle jamama hakkab, muretseb uue.

Huvi pärast panin diagnosti ka järgi,aga ühtegi koodi polnud. Isegi mitte vanemast ajast.

Pidurdades ikka väike vibra, aga tagant vibra seega tag. kettad klotsid peab ka mingi hetk tegema. Tõsine kunst, et ca. poole aastaga kõik kettad kõverad.

Kinni poomine / jõnksutamine kiirendusel esineb vähem kuid veidi on ikka.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: K Sept 05, 2018 12:17
Postitas STR
Kuna audio osas olen saanud Audiocity ning Audiofookuse hinnapakkumised kuid A-Soundi oma endiselt mitte ning otseselt ka ei põle ju, sai võetud enne ette järgmine veidi kallim väljaminek.

Nimelt siis sellele autole nii:
uued
2 x Continental IceContact 2 KD (DOT 4317)
2x Hankook Winter i*Pike RS2 W429 (uus 2018/2019 mudel) (DOT 1018)
Pilt

Contid ette, Hankook taha. 4 contit ei raatsinud / ei jaksanud osta. Samas Hankook pole ka testides koha poolest kaugel vaid pigem eesotsas. Lisaks, et uus täistatud mudel seega arvan, et saab hea küll.

Nüüd sellega ka rahu majas ning jääb hetkel vahetada tag. pidurikettad, tag. piduriklotsid (varsti) ning ehk hea õnne korral aru saada mis seda vahepeal jõnksutamist kiirendamisel kõrgematel pööretel, põhjustab.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: K Sept 05, 2018 13:23
Postitas Ron24
Ma arvan, et see jõnksutamine on tingitud küünaldest. Mul alguses jõnksutas, Veikov kruvis külge külmemad küünlad vist äkki 7 oli viimane number. Nüüd Carring pani 11 lõpuga küümlad ja kohe hakkas jälle jõnksutama. Vahetan need välja. Ma lihtsalt loodan, et Veikov mäletab millised ta mulle müüs.
Edit: küsisin üle ja 7 lõpuga NGK küünlad olid.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: K Sept 05, 2018 15:03
Postitas STR
Seda, millised olid enne, täpselt ei tea kuid eeldan, et kuna esinduses viimati tehtud siis ehk samad mis sisse panin. Ehk VINI järgi ja ka esindus kinnitas, et panevad neid : PFR6H-10 6290.
OE neil 9399866.
Teine variant mis annab on OE 9188681 = PFR7H-10 3978.
Kuna ka eelmistel ei tundunud midagi häda olevat siis ma olen veidi skeptiline, aga no eks proovida võib neid PFR7H-10...

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: K Sept 05, 2018 16:33
Postitas 9-5LPT
Jah, sama siin - kõikidega selline tunne olnud nagu aku hakkaks kohe lõppema.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: K Sept 05, 2018 19:28
Postitas STR
Ron24 - tänud. Uurin!

Samas tegelikult on nii, et "one step colder" tüüpi süüteküünlad midagi juurde ei anna tavaautol ning kui neil elektroodi vahe sama nagu teisel, siis ei tohiks mingit vahet olla aga noh kurat teab. Saab...

Pilt
sigaelmar ära usu kõike mida varuosakataloogid kirjutavad :D
sigaelmar kirjutas:
K Sept 05, 2018 16:23
PFR7H-10 küünlad on mõeldud gaasiseadmega autode peale.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: N Sept 13, 2018 20:57
Postitas STR
Täna sai tehtud:
Tag. pidurikettad ATE;
Tag. piduriklotsid ATE;
Tag. piduriklotside vedrud ATE;
Süüteküünlad NGK BCR8ES

Pidurid paremad ja pidurdades ei võdista enam. WIN pidurite osas vähemalt :D.

Esimene kord kui kiirendasin, jõnksutas ikka aga vähem nagu. Järgmised korrad kui proovisin - enam ei teinud. Tühikäik ikka nagu enne.
Kui tuleb veel jõnksutamist panen PFR7H-10 ning ei torgi enne kui aru ei saa mis :bs: on või veakoodi ei viska mingit.

Muidu muus osas kõik OK! 8-)

Praeguseks kõik ja tuleb hakata planeerima / koguma Hõbenoole jaoks.

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: L Sept 15, 2018 19:36
Postitas STR
Hetkeseisuga enam jõnksutanud pole kiirendamisel.

Täna vahetasin ära lähitulede pirnid ning parktule ja numbritule pirnid.
Lähituledesse Osram Xenarc Night Breaker Unlimited , parktuledesse ja numbrituledesse (Cool White)) Osram LEDriving Premium.

Kaugtule (Osram Night Breaker Laser) ja udutule (Osram Night Breaker Unlimited) jätan esindusele järgmise hoolduse ajal vahetamiseks ( :bs: ).

Re: Saab 9-5 Aero, 2005, STR

Postitatud: P Sept 16, 2018 7:28
Postitas vvs
Kaug- ja udutuld on väga lihtne vahetada :)