Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali

13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#101

Vaevalt, et asi kojameeste mootoris - kui hoovastiku määre on tahke ja-või on seal külmunud vett, siis töötab nii, kuis jaksab. Ma panen lahkelt panuse puhtalt sellele, et ilmade soojenedes või soojemas ruumis olemise järel "mootor terveneb" ja kojamehed vehivad max asendis taas mehiselt. Ehk siis hoovastiku määre hakkab jälle määrdena tööle ja-või sulab kusagile vehele pugenud jää ära.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 275
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#102

Võib tõesti nii olla. Eks lahti tuleb kiskuda niikuinii, siis saab vaadata. Uus nädal pakub vähe mahedamaid kraade õues askeldamiseks.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 275
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#103

Esimest korda siis mootori tuli mis tuli ja jäigi põlema. Koodiks on P1182. Sümptomiks on jõulisemal kiirendusel nagu cut-off, hakkab jõnksutama. Aga mitte alati. DIC ja küünlad on veidi üle aasta vanad, vaakumvoolikud peaks ka kõik OK olema kuni on silikoonide vastu vahetatud. Eks hakkab harutama..
Pilt
9-5LPT
Postitusi: 1243
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#104

Täna märgatud Sepa keskuse parklas :beer:
Kogenud Aeronaut. :drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 826
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#105

Teretali kirjutas: R Juun 07, 2024 15:47 Esimest korda siis mootori tuli mis tuli ja jäigi põlema. Koodiks on P1182. Sümptomiks on jõulisemal kiirendusel nagu cut-off, hakkab jõnksutama. Aga mitte alati. DIC ja küünlad on veidi üle aasta vanad, vaakumvoolikud peaks ka kõik OK olema kuni on silikoonide vastu vahetatud. Eks hakkab harutama..
Kui Sinu autol openSID on näed süütevigade ja detonatsioonide arvu. Mida suurem on küttesegu kogus silindris seda suurem on röhk enne süütamist ja seda vingemat körgepinget tarvis süütamiseks. Kui süütekasset on OEM toode siis peaks ta ikka veidi rohkem kui paarkümmendtuhat km normaalselt toimima, Kuid jah , paraku on seal kümneid detaile mis keskmise koormusega toimivad kuid täiskiirendusel teevad "kinu". Edu probleemi lahendamisel.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 275
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#106

Vist sai mootori tulest lahti. Kuna openSID puudub ja ei olnud ka väga aega kuskile juhtmeotsa minna, siis sai pigem ehku peale mõned odavamad jupid välja vahetatud. Veakood näitas siis liiga rikast segu ja vahetasin ära pihustid, kütuse surveregulaatori ja esimese lambda (teine on välja progetud). Ka karterituulutuse cobra ühendus ei tundunud väga tihe ning sai uus pandud (suure tõenäosusega see oligi tegelikult probleemi juur).

Nüüd igatahes juba üle 500km ilma mingi veakoodita/mootorituleta ka jõulisemate kiirendustega. Ülevaatuselt ka probleemita läbi, järelikult heitgaasi näidud normis.
Ja kui saigi nüüd paar tervet asja tervete asjade vastu vahetatud, siis alati on hea profülaktika mõttes mingeid asju ennetavalt vahetada enne kui jälle mingi probleem tuleb :D Pihustite plastikosa ja tihendid tundusid küll juba päris rabedad.

Ja läks ka uus mootori õhufilter.
Skandixist tuli ka peotäis rõngastihendeid ära, saab nii Saabil kui Volvol kasti/mootori õlivahetused ära teha.
Pilt
Vasta