Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali
-
- Postitusi: 470
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Vaevalt, et asi kojameeste mootoris - kui hoovastiku määre on tahke ja-või on seal külmunud vett, siis töötab nii, kuis jaksab. Ma panen lahkelt panuse puhtalt sellele, et ilmade soojenedes või soojemas ruumis olemise järel "mootor terveneb" ja kojamehed vehivad max asendis taas mehiselt. Ehk siis hoovastiku määre hakkab jälle määrdena tööle ja-või sulab kusagile vehele pugenud jää ära.
Liikvel 2025: punane 9-5 Aero ja talvepeetri-diislieksperimendina A6 C6 V6 quattro.
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
Esimest korda siis mootori tuli mis tuli ja jäigi põlema. Koodiks on P1182. Sümptomiks on jõulisemal kiirendusel nagu cut-off, hakkab jõnksutama. Aga mitte alati. DIC ja küünlad on veidi üle aasta vanad, vaakumvoolikud peaks ka kõik OK olema kuni on silikoonide vastu vahetatud. Eks hakkab harutama..

Kui Sinu autol openSID on näed süütevigade ja detonatsioonide arvu. Mida suurem on küttesegu kogus silindris seda suurem on röhk enne süütamist ja seda vingemat körgepinget tarvis süütamiseks. Kui süütekasset on OEM toode siis peaks ta ikka veidi rohkem kui paarkümmendtuhat km normaalselt toimima, Kuid jah , paraku on seal kümneid detaile mis keskmise koormusega toimivad kuid täiskiirendusel teevad "kinu". Edu probleemi lahendamisel.Teretali kirjutas: ↑R Juun 07, 2024 15:47 Esimest korda siis mootori tuli mis tuli ja jäigi põlema. Koodiks on P1182. Sümptomiks on jõulisemal kiirendusel nagu cut-off, hakkab jõnksutama. Aga mitte alati. DIC ja küünlad on veidi üle aasta vanad, vaakumvoolikud peaks ka kõik OK olema kuni on silikoonide vastu vahetatud. Eks hakkab harutama..
Vist sai mootori tulest lahti. Kuna openSID puudub ja ei olnud ka väga aega kuskile juhtmeotsa minna, siis sai pigem ehku peale mõned odavamad jupid välja vahetatud. Veakood näitas siis liiga rikast segu ja vahetasin ära pihustid, kütuse surveregulaatori ja esimese lambda (teine on välja progetud). Ka karterituulutuse cobra ühendus ei tundunud väga tihe ning sai uus pandud (suure tõenäosusega see oligi tegelikult probleemi juur).
Nüüd igatahes juba üle 500km ilma mingi veakoodita/mootorituleta ka jõulisemate kiirendustega. Ülevaatuselt ka probleemita läbi, järelikult heitgaasi näidud normis.
Ja kui saigi nüüd paar tervet asja tervete asjade vastu vahetatud, siis alati on hea profülaktika mõttes mingeid asju ennetavalt vahetada enne kui jälle mingi probleem tuleb
Pihustite plastikosa ja tihendid tundusid küll juba päris rabedad.
Ja läks ka uus mootori õhufilter.
Skandixist tuli ka peotäis rõngastihendeid ära, saab nii Saabil kui Volvol kasti/mootori õlivahetused ära teha.
Nüüd igatahes juba üle 500km ilma mingi veakoodita/mootorituleta ka jõulisemate kiirendustega. Ülevaatuselt ka probleemita läbi, järelikult heitgaasi näidud normis.
Ja kui saigi nüüd paar tervet asja tervete asjade vastu vahetatud, siis alati on hea profülaktika mõttes mingeid asju ennetavalt vahetada enne kui jälle mingi probleem tuleb

Ja läks ka uus mootori õhufilter.
Skandixist tuli ka peotäis rõngastihendeid ära, saab nii Saabil kui Volvol kasti/mootori õlivahetused ära teha.

Hakkasin käsukonksu juurest masinat üles tõstma et pukkidele panna...ja kärukonks oli nii mäda et tõmbasin lihtsalt auto küljest ära. Igatahes sai tehtud mootori õli/filtri, käigukasti õli ning pidurivedeliku vahetus. Nüüd veel vaja talverehvid osta ja peaks talvehooajaks valmis olema.

Tuli meelde et endiselt on tegemata tagumisele sillale lisaseibide panek et tagarattad lääpas ei oleks ja siseküljelt rehve ei kulutaks. Üksi sõites ei olegi midagi, aga nii kui auto natuke raskem, siis hakkab ikka päris usinalt rehvi sisekülgesid kulutama. Tellisin kunagi aasta alguses spets seibid ning täna said külge. Rooste tõttu tuli panna ka üks uus rattalaager, kuna vana ei õnnestunud tervelt eemaldada. Igatahes on nüüd nurgad nii nagu peab ja võib julgelt uued talverehvid alla osta kui aeg sealmaal.
Suvekokkutulekul irdus üks summuti kuumakaitseplaatidest. Leidsin pärast tee äärest üles, aga ega sellega midagi teha ei ole, kruvide augud on väga suureks roostetanud, seetõttu see tükk ka sõidu ajal alt ära lendas. Eks vaatab kusagilt "uue". Kui ta sinna pandud on, ju siis võiks ikka olla.
Suvekokkutulekul irdus üks summuti kuumakaitseplaatidest. Leidsin pärast tee äärest üles, aga ega sellega midagi teha ei ole, kruvide augud on väga suureks roostetanud, seetõttu see tükk ka sõidu ajal alt ära lendas. Eks vaatab kusagilt "uue". Kui ta sinna pandud on, ju siis võiks ikka olla.

-
- Postitusi: 470
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Kuumakaitseplaatide kinnitustele paned midagi "seibiks" alla ja sõidad samadega edasi. Ega teistel masinatel need kah suurt paremad ole. Mul nt perforeeritud lindist (abla selline) väljalõigatud jupid enamusel plekkidel seal all "seibiks".
Aga mille järgi määratleda tagasillal, milliseid seibe/distantsi vaja on? St kas ka kodune (ilma sillastendita) paigaldus on neil variant?
Aga mille järgi määratleda tagasillal, milliseid seibe/distantsi vaja on? St kas ka kodune (ilma sillastendita) paigaldus on neil variant?
Liikvel 2025: punane 9-5 Aero ja talvepeetri-diislieksperimendina A6 C6 V6 quattro.
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
Ootel KadettE GSI, juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas, M21406 ja katkise vahekastiga Vectra 2000 4x4
Tänud soovitamast, vaatan ehk saab jah sama plaadi tagasi panna.
Aga seda seibide vahetust ilma sillastendita ei tee, ise lasin Tartus Rehvidplussis teha. Ja kui komplektis oli 2x0.3mm seibi ja 4x0.6mm seibi siis vasakule läks üks 0.6mm ja paremale üks 0,6 ja üks 0,3mm seib et paika saada, mõlemad ülemisse asendisse. Minu viidatud kodulehel on ka täpne paigaldusjuhis olemas, mis töömeestel paigalduse lihtsamaks tegi.
Aga seda seibide vahetust ilma sillastendita ei tee, ise lasin Tartus Rehvidplussis teha. Ja kui komplektis oli 2x0.3mm seibi ja 4x0.6mm seibi siis vasakule läks üks 0.6mm ja paremale üks 0,6 ja üks 0,3mm seib et paika saada, mõlemad ülemisse asendisse. Minu viidatud kodulehel on ka täpne paigaldusjuhis olemas, mis töömeestel paigalduse lihtsamaks tegi.

Mootori temp näidik hakkas veiderdama ning vajus vahepeal madalamale kui vaja. Termostaadi vahetus lahendas probleemi. Aga ma endiselt ei suuda leida normaalset asendit kuidas radikast alumise punni kaudu jahutusvedelikku välja lasta. No ei saa kuidagi sellele plastist "kraanile" pihta, käed ei paindu nii palju kui vaja. Kui salongi soojendusradikat vahetasin siis lasin jahutusvedeliku otse sealsetest torudest välja. Praegu panin auto alla vanni ning võtsin vooliku termostaadi korpuse küljest lahti ja suunasin lehtri ja eraldi voolikuga jagutusvedeliku nii auto alla vanni.
Uued talverehvid ka soetatud: Sava Eskimo Ice põhjamaa lamell 225/45/17. Rehvil on ka jäämäe tipu märgis, seega peaks pehme segu olema küll. Siiani all olnud Gislaved EuroFrostid on juba 7 aastat vanad ja hakkab otsa saama nii muster kui ka pidamine.
Uued talverehvid ka soetatud: Sava Eskimo Ice põhjamaa lamell 225/45/17. Rehvil on ka jäämäe tipu märgis, seega peaks pehme segu olema küll. Siiani all olnud Gislaved EuroFrostid on juba 7 aastat vanad ja hakkab otsa saama nii muster kui ka pidamine.

Kiirendusel hakkas kergelt jõnksutama ja varsti ilmus ka mootorituli. Kuna küünalde vahetuse aeg oli niikuinii käes siis vahetasin need ära ja probleem kadus. Olin miskipärast eelmine kord pannud NGK BCPR6ES-11. Nüüd läksid siis PFR6H-10.
Üks veljekapsel (musta värvi) kadus ära. Õnneks sai okidoki.ee ühe müüja kaudu kohe uue.
Üks veljekapsel (musta värvi) kadus ära. Õnneks sai okidoki.ee ühe müüja kaudu kohe uue.

Sõites tundsin et maanteekiirusel taga justkui vibrab midagi. Seisma jäädes oli näha et kui teised veljed olid vihmast märjad, siis taga vasak velg täiesti kuiv ja päris kuum. Ehk siis pidur oli peale jäänud. Võtsin lahti ja kolb oli päris huvitavas seisus. Siiani olen lasknud pidurite hoolduse ikka teenindustes teha, viimati aasta tagasi. Kuigi tol korral pandi uued klotsid, siis sellises seisus kolb oli jäetud tähelepanuta. Kuna roostet oli väga palju, siis ei hakanud seda sadulat taastama vaid tellisin uue. Teise poole sadul oli veidi paremas seisus, aga vahetasin sellel ka kolvi välja, seejärel lasin rooste maha ning lasin musta värviga üle; taastamiskomplektid on ikka veidi odavamad kui uus sadul osta ja on rohkem nokitsemiserõõmu. Nüüd peaks jälle hea olema.




