Saab 9-5 Aero wagon 184kw. MY2005, Teretali

Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#51

L Jaan 11, 2020 10:28

Teretali kirjutas:
L Jaan 11, 2020 9:47
Leidsin ühe variandi kuidas ära surnud elektriliselt kokkuklapitavaid peegleid uuesti ellu äratada, aga minu puhul ei töötanud. Mul on ikkagi peegli mootorid ise ära väsinud. Ühe sain liikuma - suudab ennast nüüd kokku lapata, aga mitte enam lahti. Teine ei tee ühtegi piiksu.
Kas ise remontisid selle juhendi järgi oma peeglid ära?
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#52

L Jaan 11, 2020 18:33

Ise jah. Hoidsin esimest korda elus jootekolbi käes mistõttu esteetiline see jootekoht ei jäänud, aga kuna peegel liikus, siis ju sai ok. Kõige tüütum oli selle vana kaitsme väljapuhastamine. Uued kaitsmed tellisin oomipoest. Võtsin mõned varuks, aga kuna mul asja ei saanud sellest parandusest siis need on üle. Samuti on üle see üks moodul mille ära tegin, ei hakanud peegli sisse jätma panema kuna mingit tolku seal tast ei ole. Et kui huvi on võin ära anda. Nii vast lihtsam proovida oma autol kui ise nokitsema hakata.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#53

L Jaan 11, 2020 19:06

Eelmise aasta lõpus saabunud jupid said nüüd Troosti meeskonna juures külge. Tehtud sai:

Mootoril uued sepiskolvid+saaled koos mootoriõli ja õlifiltriga. Õlikulu mure nüüd usutavasti lahenenud;
Plokikaas sai ka lihvitud;
Selgus et väljalaskekollektoris oli mõra, sai see kaa "uue" kasutatud varuosa vastu vahetatud;
do88 vahejahuti koos uute lõdvikutega;
do88 lõdvikud jahutusvedeliku jaoks. Aga selgus et eelmine omanik on kunagi radikat vahetanud ja aretanud külge vanema 9-5 radika, mis on heas seisukorras, aga ühte uut silikoonlõdvikut ei olnud seetõttu võimalik külge panna;
Sai pandud uus diverter valve (ei teagi eestikeelset nime sellele) Austraalia firmalt GFP. Isegi minu standardse turboga on tunda et gaasipedaal on palju tundlikum ja turbo-lag on väiksem. Usun et suurema turbo puhul on vahe veel rohkem märgatav. Selle ostuga kindlasti väga rahul.
Termostaadi vahetus + uus jahutusvedelik;
Taha uued klotsid/kettad;
Ühe parkimisanduri remont. Aasta jooksul juba kolmas (siiani kõik erinevad) mis on ära surnud. Tundub et ongi 15a elueaga varuosa et kõik koos saba annavad.

Ja väike meeleolupilt kapoti alt.

Pilt
Pilt
owl
Captain Slow
Postitusi: 251
Liitunud: N Sept 18, 2008 13:05
Asukoht:
Auto:

#54

L Jaan 11, 2020 20:39

Kas see diverter valve äkki mitte GFB toode pole?
Kena igatahes.
There ain't no way but the hard way. Get used to it.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#55

L Jaan 11, 2020 21:48

owl kirjutas:
L Jaan 11, 2020 20:39
Kas see diverter valve äkki mitte GFB toode pole?
Just see. Kes endal ka veidi ennetavat hooldust või upgrade plaanib teha, siis igatahes soovitan.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#56

L Mai 23, 2020 21:25

Ettekanne olukorrast, kus koroona on veidi elevust tekitanud.

Kõigepealt käis auto veebruaris väikesel tuuril: Rootsi-Taani-Saksamaa-Poola-Leedu-Läti. Käitus korralikult. Mootorituli küll süttis reisi ajal, aga põhjuseks vigane lamda andur mis nüüdseks vahetatud.

Siis sai auto veebruari lõpus viidud Lätti Cesises olevasse firmasse Recro käigukastiremonti (downshift 3->2 tuntava jõnksuga). Kuna olen ka varem sealt abi saanud, siis eelistasin neid Hõbenoolele. See remont hakkas neil aga venima, sest kui remont oli teostatud, selgus et tagurpidikäiku valides käis ebanormaalselt tugev jõnks. Kokku võtsid nad vist 3x kasti lahti kuni lõpuks asja korda said. Aga. Selleks ajaks olid juba piirid kinni ja auto istuski Recro parklas ja ootas piiride avanemist. 15. mail sai autol järgi käidud ja olin tol päeval neljas eestlane kes oma auto lõpuks kätte sai, lisaks polnud kaks eestlast veel jõudud aga pidid ka tulema. Aga lõpp hea, kõik hea.

Garaažis suve oodanud 18" veljed said ka värvimisse viidud. Valisin sellise koha nagu Lipson Invest OÜ (Pulbervärvimine). Kvaliteediga kahjuks rahule ei jäänud. Viisin kaks jooksu velgesid, millest ühel olid kättesaades väga suured mullid värvi sees. Ja mitte ühel veljel. Need läksid uuesti tegemisse. Et mingit kvaliteedikontrolli neil seal küll ei ole. Saabi velgede jaoks tellisin värvi netist ja viisin pakiga neile, kuna nende RAL-kaartide järgi midagi huvitavat leida on väga keeruline. Tulemusega enam-vähem rahul.

Pilt

Suverehvid kasutaja marti420 käest ning valisin Barum Bravuris 5 mõõdus 225/40/18".

Lisaks ootab vahetamist käigukangi alumist osa ümbritsev kummist riba (Jalousie for Gear Selector Lever), mis on ära väsinud ja tagant otsast katki. Youtubes vahetuse video täitsa olemas.
Ka hakkas plärisema subwoofri kõlar. Eks vaatab kas paneb "uue" kasutatud osa, parandab olemasoleva ära või paneb üldse uue sinna. Nagu aru saan, siis uue ostmisel peab vaatama 16,5cm 2x2ohm 2x22W basskõlarit.
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#57

L Mai 23, 2020 21:44

On teada ka mis nad täpsemalt seal kastil remontisid? Mis selline töö maksma läks?
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#58

L Mai 23, 2020 22:38

saabu14jr kirjutas:
L Mai 23, 2020 21:44
On teada ka mis nad täpsemalt seal kastil remontisid? Mis selline töö maksma läks?
Vastus mille ma sain oma esimesele pöördumisele kui neile viga kirjeldasin:

Your described defect might be related with worn clutches or C1/C2 clutch drum, which cause an higher clearance than required, and when they engages You feel a "bang"or kick.
Its amost common issue for these 5speed Aisin Warner gearboxes (similar as Volvo and Opel). If our mechanic after diagnostic confirms my doubts, then we could offer complete gearbox rebuild only.


Aga ma ei ole teemas nii sees et oskaks öelda mida täpselt tähendab complete rebuild. Igatahes selle nad tegid, maksis 1600 + mahavõtmine/paigaldus. Ehk siis kui lihtsalt käigukast sinna saata siis muud juurde ei tule. Et mitte odav, aga ma ei viitsinud hakata kasutatud kastidega jändama - miski ei garanteeri et teine kasutatud kast varsti sarnase probleemiga ei ole.

Autoga minek on selles mõttes parem, et nad teevad enne remonti võtmist alati koos kliendiga testsõidu nii et arvuti on järgi, siis on näha/tunda mis probleemid on ja teevad vastavalt sellele siis soovitused.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#59

R Juun 19, 2020 20:48

Ööseks pargitud auto esiosa alla jääv muru hakkas teatud kohtades ära surema - see kolme otsaga jahutusvedeliku klapp suri ära, Tartu Forssis sai uus pandud.
Subwooferi kõlar sai kasutatud varuosaga asendatud ja kõlab jälle ilusti.
Nüüd tahab tähelepanu roolivõimu pump kuna on hakanud häält tegema.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#60

K Juul 01, 2020 0:04

Troostis uus roolivõimu pump - ebanormaalsed vilinad kadunud ja ka kohapeal on jälle võimalik normaalselt rooli/rattaid keerata. Lisaks profülaktika mõttes uus veepump, kuna ei tea kas ja millal seda varem vahetatud on.

Järgmiseks siis uus väljalase - pütist väljatulev osa on veel ainult ausõnaga püti küljes kinni. Varem kontrollisin visuaalselt aga täna panin käe külje ja liigutasin natuke...no ikka päris läbi on. Huvitav et aasta tagasi oli veel piisavalt ok et ülevaatusel midagi ei mainitud ja nüüd nii kiirelt ära mädanenud.
Pilt
Ega püti teine pool palju parem pole. Peab igaks juhuks traadiga kinni siduma muidu on ühel hetkel maanteel kellelgi esiklaasis või -tules. Peab vist uue väljalaske saabumiseni igaks juhuks rohkem sinise noolega sõitma :D
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#61

R Juul 10, 2020 23:48

Vahetasin käigukangi ümbel oleva kummiosa ära. Enda üllatuseks avastasin et all oli veel ka üks W3W pirn, mis käigukangi kõrval olevaid numbreid peaks valgustama. Arvasin et kuna armatuuril niikuinii käigukangi asendit näitab, siis see seal all ei peagi olema valgustatud. Aga uus pirn asemele ja saagu valgus! Kuigi pirni katteks olev rohekas kile on ajaga suht kulunud ja alumised numbrid/tähed on pigem kollakad kui rohelised.

Rootsi BSR-tuuningust sai tellitud Ferrita roostevaba 3" downpipe ja 2,5" väljalase (juhuslikult pakuti ka 20% soodustust mis on alati teretulnud). Ferrita ise miskipärast välismaale ei saada ja suunas BSR'i juurde. Igatahes uuel nädalal peaks pakk kohal olema ja siis saab vast selle roostes õuduse auto alt ära.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#62

N Juul 16, 2020 10:12

Vajalikud asjad olemas. Uuel nädalal siis paigaldus.
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#63

R Juul 24, 2020 17:37

Tänu kasutajale torque on uus väljalase all ja väikese vahekokkuvõttena senistele tegemistele ka soft muudetud. Sai auto reipamaks küll! Ja väljalase on korralik vaikne nagu ma tahtsin.

Üks parkimisandur annab juba pikemat aega veateadet. Ka peale anduri vahetust (mis MY 2005 puhul on päris lihtne - pole vaja isegi taga stangelt musti küljeliiste ära kangutada, sest...seal polegi neid, lihtsalt butafooria - kruvikeerajajäljed näitasid et keegi on juba ka varem üritanud neid olematud "liiste" eemaldada) annab endiselt sama anduri veateadet. Eks tuleb hakata kaablit (või siis kaableid, anduril neid 3tk) kontrollima. Kahtlustan seda pistikut, mis on vasakus tagumises nurgas stange taga, aga eks näis.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#64

T Juul 28, 2020 19:22

Ülevaatusel käidud. Väike pinge oli sees et kuidas see uus väljalase/soft heitgaase on mõjutanud. Aga ei hakanud ka midagi trikitama ja ekstra kuumaks ajama, läksin tavalise linnasõidu pealt ning sain märkusteta läbi. Seega nagu ka kasutaja Tormi2k8 tuuningsummuti teemas mainis, 200 cell'ine cat on EURO3 puhul tõesti täiesti legaalne ning normipiiresse jääv.

Parkimisanduri anomaalia sai lahenduse - oligi anduri kaabel tagastange juures olevas pistikus katkenud. Viisin uue kaablijupiga sealt mööda ja toimib.

Laekonsoolis olev tutvavöö märgutuli sai uued pirnid. Arvasin et seal on kolm 1,3W pirni nagu vanematel 9-5'tel aga tuli välja et see on juba koht kust GM on kõvasti säästnud uuematel mudelitel ja oli ainult kaks pirni soklit seal :D
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#65

T Okt 06, 2020 20:58

Täna autoga esimest korda dünos. Ja kahjuks ei saanud hetkeolukorrast täit pilti ette. Enne dünot oli minek korralik (ehk tavapärane). Aga miskipärast ei meeldinud autole see et pingis tagarattad ringi ei käinud. Süttisid ABS/piduri hoiatustuled ja tavaline hüüumärk, mis nagu ma aru saan peaks olema normaalne. Aga see viskas peale ka mingi avariirežiimi, mistõttu turbo seier seisis rahulikult keskmise ehk oranži ala keskel ning kiirendus oli ka sellele vastav, ehk väga rahulik. Kahtlus oli et kuhugi on tekkinud leke ja ei suuda survet hoida, aga kui sai peale dünotamist maanteele, ABS jms veateated kustu ning tehtud täpselt sama protseduur nagu pingis, et manuaalrežiimis neljanda käiguga ja gaas põhja, oli minek jälle tavapäraselt ergas ning turbo seier hoidis ilusti punase ala esimeses veerandis.
Olen enne oma auto ostmist saanud roolida tavalist 2,3t OG9-5 ja MY2006 9-5 Aerot, mõlemad stock ja automaadid ning hetkel on auto võimsuse numbrid kindlasti rohkem kui MY2006 191KW. Njuutoneid ei oska pakkuda, aga kilovatte usun olevat ikka ca 200-205, mitte need vaevalt 140 mida stendis nähtud sai. Kiire googel näitas et on olnud ka teisi autoomanikke kellel sama asi et ABS hoiatustuli toob dünos nö limp mode. Aga miks see mul juhtus ja teistel mitte, seda ei oska ise küll pakkuda. Fakt on aga see et teedel käitub auto vastavalt raudvarale ja softile. Müstika. Peaks veateadete registri üle vaatama, äkki see näitab midagi sest peale dünot autot taaskäivitades andis ka veateate helisignaali. Tablool miskipärast ei näidanud midagi. Ja hilisematel käivitustel näitab OK. Ehk siis täpsemad jõunumbrid hoiavad end endiselt saladuses.
Pilt
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#66

T Okt 06, 2020 21:16

Huvitaval kombel ka minu SAAB il dünos mingeid imetrikke ei pidanud tegema. Kui ma ei eksi , siis isegi ESP jäeti välja lülitamata kuna üle 100 km/h peaks see ikkagi rakenduma. Kas siis mingi erinevate dünopinkide softi erinevus , et OBD pistiku kaudu suheldes auto ECU ga koostööd ei leia.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#67

R Jaan 29, 2021 19:08

Põhjust jälle kirjutada midagi. Vaakumpump hakkas häält tegema. Tartu Carringis oli osa kohe olemas ja sai seal ära vahetatud.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#68

P Mai 16, 2021 19:00

Olen unustanud siia kirja panna et eelmise aasta sügisel juhtus ühes tanklas ka selline lugu.
Pilt

Timecolors tegi asja väga ilusti korda ja sellist ilmselget värvierinevust nagu Heiman Point töödel, ei jäänud.

Lisaks sai veebruari lõpus Troosti juures hoolduses käidud. Õlid / filtrid, üks ABS võru ja karteri tuulutuse voolik.

Ülevaatus peaaegu probleemideta. Ise olin laisk ja ei kontrollinud, parem külgmine suunatule pirn oli läbi. Õnneks korduvat ei antud, läks kirja et on "tuhm", 10min peale ülevaatust oli uus pirn sees ja võib auto tehnilise seisukorraga endiselt rahul olla.
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#69

E Mai 31, 2021 14:26

Sain jälle uue kogemuse võrra rikkamaks. Kiirteel läks eespool üks rekka põlema ning liiklus suleti enam kui neljaks tunniks.

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#70

L Aug 21, 2021 20:35

Sai tehtud reis Šotimaale ning selle käigus ka läbitud nö kohalik Route 66 ehk North Coast 500. Väga ilusate vaadete ja huvitavate teedega ring. Väga palju teid on üherajalised, ehk ainus variant vastutulevatest autodest mööda saada on siis kui üks autodest tõmbab teeäärsetesse taskutesse seisma. See teeb liikumise väga aeglaseks ja kui tundide kaupa nii sõita siis ka väsitavaks, aga teekond ise on võimas. On ka väga hea asfaltiga väga kiireid lõike kus saab tõsiselt sõitmist nautida (kui raatsid vaadete nautimise asemel 100% tähelepanust juhtimisele kulutada). Piduritele ja esirehvidele muidugi päris kurnav. Mõlema esirehvi välisservades on selged kulumisjäljed nendest tuhandetest hoogsatest järskudest kurvidest. Kohati oli tee muidugi ka pigem maasturile sobiv, mistõttu veermik sai omajagu vatti. Õnneks veljed/rehvid jäid terveks, aga oleks tahtnud kõrgema profiiliga rehve nendel teedel. Sillaregulli peab kindlasti kohe peale reisi ära tegema. Ja mõningateks tõusu/langusnurkadeks oli märgitud 35% mis tähendas seda et kui need nurgad olid pöörde ajal siis pidi ikka hoolega teed valima et mitte kolmele rattale kõõluma jääda. Nelivedu oleks jällegi abiks seal. Igatahes kui kellelgi tulevikus varianti on, siis soovitan. Kindlasti huvitavam kui näiteks USA Pacific Coast Highway. Erinevalt mõnest muust Euroopa riigist võib Šotimaal ka autos/telgiga/karavaniga magada kus aga ruumi on, seega sobib see ring ka perereisiks väga hästi. Igale teele karavaniga ei mahu, aga päris paljud teed on siiski ka suurema autoga (vaikselt) läbitavad. Keskmisest suurem vääne on mägiteedel muidugi kasuks.

Inspiratsiooniks võib vaadata The Grand Tour S03E07.

Pilt

Pilt
Pilt
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#71

P Aug 22, 2021 20:44

Lahe info selle teekonna kohta. Ise olen Šotimaal paar aastat tööga seoses ringi konnanud, ka nüüd on veebruaris paariks kuuks tagasi minek üle aastate. Iseenesest vaataja seisukohast ongi seal nii, et kõik lage ja võimsad vaated. Teisest nurgast äraraiutud metsad ja põlvkondadega on isegi seemnepank mullas ära hävinenud, seal on tõsine ikaldus mõni puu kasvama saada kuna konkurents hirvede näol tapab iga võrse, mis tuleb. Olen sinna ikka mõnisadatuhat puud ise maha istutanud, seega väga kodune kant ja vb siis selle hooaja lõpus võtan ka selle raja, mille soovitasid, ette. Juhuslikul kombel on Inglismaal sõidukid üsna odavad osta, kui saab mõne hea vasaku poole rooliga isendi (neid seal ikkagi liigub ja on odavad, sest kes neid ikka tahab ja igavene ikaldus sõita seal nendega), siis võiks osta ja selle raja läbi sõita. Ning otsaga Eestisse ära.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#72

E Aug 23, 2021 0:04

Kusjuures, olles nüüd juba neljandat kuud briti saartel, see vasakpoolse rooliga sõitmine vasakpoolses liikluses pole üldse nii hull. Enamus sõite on neljarealisel, kus ei ole üldse mingit vahet. Ja need sõidud mis on väiksematel teedel..no need teed on siin igal pool nii kitsad, kurvilised, pimedate kurvide ja tiheda liiklusega et mööduda niikuinii ei saa. Mägiteedel on vasakpoolne rool isegi plussiks, kuna saab väga hästi tee äärt jälgida ja kogu laiuse maksimaalselt ära kasutada kus vaja (ja vältida teeäärseid löökauke mida on väga palju). Kõige hullem on parkimismajad, sest piletiautomaat on valel pool ja üksi sõites vaja omajagu võimelda et läbi kõrvalistuja akna opereerida.

Täna aga kui läksin reisijärgset tankimist tegema, siis just hetkel kui paak täis sai, kuulsin nagu auto alt mingit kolksu. Päris kindel ka ei olnud et see just minu auto alt tuli kuna ka teisi tankijaid oli kõrval. Ise kahtlustasin et äkki läks kütusepaagi vits, aga auto alla vaadates tundus kõik korras. Alustasin siis sõitu ja ca 10m pärast hakkas mingi kolin auto all peale. Jäin seisma ja nägin et siiski oli üks paagi vits rooste tõttu pooleks ja lohises nüüd vastu maad. Kuna pole sellise probleemiga varem kokku puutunud, siis helistasin torque'le ja küsisin nõu, et kas võib nii üldse edasi sõita. Soovitas vaikselt kuhugi remondikohta ära sõita. Nii ma ka siis tegin, auke ja ebatasasusi vältides nii palju kui võimalik, et olemasolevale vitsale minimaalselt lisakoormust anda kuna ilmselt on ka see suht halvas seisukorras. Igatahes juhtus see asi mitte kilomeetritki liiga vara, reis sai tehtud ja nüüd auto ilusti remondijärjekorras. Eks ise loll et pole vitsade olukorrale varem tähelepanu pööranud.
Pilt
Heiko30
Postitusi: 33
Liitunud: K Jaan 06, 2021 1:17
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Spiffy Eurocar=SE

#73

R Sept 10, 2021 2:47

Ka minu vana SAAB sai täpselt sama probleemi osaliseks uue omaniku käes....Keset kesklinna otsustas vits lõpetada koostöö.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#74

K Dets 08, 2021 0:31

Septembris said siis uued paagi vitsad alla ja jälle rahulikum olla. Tööd (+õlivahetus ja igaks juhuks üldkontroll) tegi kohalik saabispets kes on nendega tegelenud juba 90ndatest. Ütles et pole nii roostes põhjaga Saabi näinud. Eks peab ikka jälle roostetöötluse ette võtma kui suvel tagasi Eestisse saab. See on see luksus neil siin kui elad riigis kus lund praktiliselt ei saja. Kuigi vahel harva puistavad ka siin Inglismaal soola, kui on oht et tuleb öösel miinuskraade. See on ka põhjus miks siin keegi talverehve ei kasuta ja aastaläbi sõidavad suverehvidega.
Mis toobki teise arengu juurde - ostsin väga heas korras vähekasutatud talverehvid (Pirelli Sottozero 2 225/40/18 hinnaga 50EUR jooks - vaatan et uuena need Eestis ikka ca 150EUR tk) et saaks jõuludeks koju sõita, suverehvidega ei hakka enda ja teiste tervisega riskima. Ja siis selgus et töökojad ei soovi neid mu autole alla panna. Neil on keelatud kasutatud rehve autodele alla panna, vastasel juhul peavad andma ise nendele rehvidele garantii, et kui midagi juhtub rehvi purunemise tõttu, võtab töökoda vastutuse. Õnneks üks väiksem koht tegi ikka ära (nelja rehvi täisvahetus üle 80EUR :wall: ). Veidrad reeglid.

Lisaks sai 10EUR eest uued originaal Thule/Saab 9-5 katuseraamid ja peale 75EUR eest Thule Alpine 700 katuseboks.

Eesti kütusehindasid on ka hea vaadata - Inglismaal saab 95 tankida ca 1,57 EUR/l ja 98 on ca 1,75 seega ega Eesti hindadest enam palju kallim ei ole :D

Ja üks positiivne kogemus ka - oli vaja Birminghamis käia, aga seal on kesklinnas automaks. Selgus aga et mu Saab on nii "roheline" et ei ole vaja midagi maksta. Samas diislid peavad maksma kõik kelle auto on vanem kui 2016 väljalase. Hea on ikka loodustsäästva autoga sõita!

Muidu on siiani ilusti vastu pidanud, detsembris ootab ees jälle üle 5000km Euroopa maanteid, loodame et ka see läheb tõrgeteta! :drive:

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#75

T Jaan 04, 2022 15:41

Detsembri läbisõiduks tuli 7700km ja marsruudiks siis Inglismaa - Šveits - Eesti - Inglismaa. Mis tähendab et peab jälle õlivahetuse tegema.

UK'st ostetud kasutatud talverehvid õigustasid ennast igati ja vaatamata sellele et tegu on 2016 lõpus valmistatud rehvidega, käitusid Eesti talves päris viisakalt, sai päris korralikes lumetormides ka sõidetud ning pidamine igati aktsepteeritav. Pole enne nii laia talverehvi omanud ja libedal Eesti maanteel kus sõidujälje rööpad on sisse kulunud, siis seal rehv ikka ujus omajagu. Neljarealistel osadel eelistasin sõita vasakus reas, siis oli sõit stabiilne. Soojemates piirkondades +10 / +15 kraadiga läks rehv kiirteel ikka päris soojaks (velg ei olnud kuum).

Teine märkus iseendale - kui tulevikus on vaja uusi velgesid, siis pigem osta uued mitte kasutatud. Viimase kolme komplekti velgede kogemus ütleb et vigaste velgede sirgestamine töötab ainult madalamatel kiirustel. Kiirteedel kiirustel 130+ tulevad ikka igasugu värinad sisse mis ka mitmekordse ületasakaalustamisega ära ei kao. Kui kiirteedele asja pole siis muidugi see kasutatud velgede sirgestamine on OK.

Lätis Leedu piiri lähedal sõitsin vastu keset teed olevat liiklusmärki omal juhipoolse peegli pilbasteks. Tegin pimedas vihmaga rekkade rivist möödasõitu ja lihtsalt ei näinud et ohutussaar läheneb. Viimasel hetkel sain paremasse ritta tagasi aga peegel käis vastu liiklusmärki. Õnneks sain ühest Tartu romulast kohe järgmisel päeval uue. Ilma juhipoolse peeglita oli küll väga kehva sõita. "Uuel" peeglil külgsuunas reguleerimine ei tööta, seega vaja korra lahti võtta ja vaadata mis seal viga on. Aga peegli klaas on parem kui eelmine. Ilmselt Saabi originaal klaas, peegli välimise otsa kumerus on väga hea ja palju kumeram kui purunenud klaasil, mis oluliselt laiendab vaatevälja.

Saksamaal kiirteel võttis üks Poola numbritega prillidega 9-5 2,0t ka korra kõrvale ja lehvitas tervituseks enne kui edasi purjetas. Sama ka ühes Poola tanklas, kus ühe OG 9-5 omanik möödasõites käppa viskas. Meeldiv.

Poolas oli üllatuseks jälle uus jupp kiirteed avatud. Poolast läbi sõites ongi nüüd üherealaist teed järele jäänud ainult ca 100km ja ka see suunatakse lähiaastatel kiirteedele mida seal alates Leedu piirist usinalt ehitatakse.

Saabi istmed on ikka mõnusad. Pole enne sõitnud autoga kus ka peale 1200km läbimist endiselt kehal mõnus istuda on. Isegi 2005 a Volvo V70 istmed ei sobinud mulle nii hästi.

Nüüd peab hakkama tulede poleerimisele mõtlema. On viimase aastaga ikka väga tuhmiks jäänud. Ilmselt võtan mingi komplekti millega saab ise tuled üle teha ja kus on ka lakk komplektis sees olemas. Isegi kui peab igal aastal uuesti üle tegema siis ei ole see ka suur draama. Muus osas endiselt kõik hästi.
Pilt
Vasta