Saab 9-5 1.9TID SportCombi , 110KW, 2007, Kreee
Postitatud: P Nov 11, 2018 17:50
Saabihaigus süveneb...
Kuna meie pere pisike lennuk lagunes ära ja oli vajadus nagunii suurema masina järele, võtsime vastu otsuse, et jätkame lennuki margiga
Kuna üheks kindlaks tingimuseks oli, et õli me segama ei hakka - sai sihikule võetud wagon, diisel, automaat. Valitud sai 9-3 ja 9-5 vahel.
Kaalukausile jäi lõpuks ikkagi 9-5 oma pehmuse ja sõidumugavuse tõttu ( MY00lt kogemus olemas)
Kuna Tartus ja mujal kandis mingeid asjalikke pakkumisi ei olnud - kas hind jäi liiga kõrgeks või oli autodel rohkem hädasi kui võiks olla sai suund võetud pealinna suunas ja väljavalituks osutus siinsamas foorumis välja reklaamitud " Värske Import" millel tehtud hooldusraamatu järgi 15tkm tagasi täishooldus ja masin tehniliselt heas seisukorras.
Autot vaatama minnes selgus aga natuke teistsugune vaatepilt. Tuled-viled paistsid toimivat. Tehnilise poole pealt sai proovisõiduga selgeks, et turbo ja roolivõim ei tööta. Põhjalune paistis kergelt olema "moosine" aga kuna vead ei paistnud midagi hullu olema, auto oli sümpaatne ja müüja vigade arvelt ilusasti hinnas alla tuli, sai tehing tehtud ja autoga Tartu poole tagasi liigutud.
Siin ta siis on:
Ja üks klõps ka pisikese lennukiga koos:
NB! Väga pikalt kaalusin, et kas teen selle postituse või ei - aga sai otsustatud, et teen ja olgu see õpetuseks teistele edaspidiseks!
Ja siin siis pikem jutt mida võiks iga autoostja meeles pidada ( mina paraku usaldasin sisetunnet - st, esimese autoga vedas, teisega sain kohe vitsad kätte) Ilma kusagil kontrollimata ei ole autot ikka mõistlik osta - eks elu õpetab, rahakoti kulul.
Esimene ohumärk ilmnes juba koduteel:
* Täistulesi ei olnud - võinoh oli juhipoolne aga näitas puulatvu.
Teepeal ei viitsinud pusima hakkata ja võtsin alles Tartus asja ette. Selgus, et juhipoolne pirn oli küll olemas aga seda vist ei osatud soklisse tagasi panna ja oli laternasse niisama lahtiselt vedelema jäetud. Teise pirni kohapeal haigutas tühjus.. Kiire ring tanklasse. 20 minutit pusimist ja saime kaugtuled paikka. Hoolikamal vaatlusel selgus, et kunde poolne park ei põle, peale selle vahetust kadusid ära lähituled.
Natuke kaitmeplokis susimist ja otsimist avastasin, et kapotiall paiknevas plokis oli tulede kaitse pooleks. Uus ring sõbra autoga tanklasse, vahetasime kaitsme ära ja saime tuled paika.
Järgmised vitsad sain hoolduses kätte:
* Õlifilter oli paigaldatud ilma tihendita
* Rihma seisukord tekitas küsimusi, rihm oli viisakas aga tõenäoliselt rohkem läbi sõitnud kui 15tkm.
* Paagi veetaseme andur oli pimedaks tehtud kilekotiga ja viga ajust välja kirjutatud.
* Tagumine kasti poolne simmer lekib
* Õlitaseme vms andurile oli tehtud silikooniga korralik pornotuuning õlilekke peatamiseks.
* Teadsin: Turbo membraan ära - kuna turbos oli ka märkimisväärne lõtk, sai membraan koos turboga ära vahetatud
* Teadsin: Roolivõim ei tööta - Sai ära vahetatud aga paistab, et ka roolilatt vms. on kohe lõppemas.
* Käsipidur ei funktsioneeri
* Kusagil on miski suurem elektri kala, sest hoolduses ei läinud masin enam käima ( näidiku plokk pime, tuled kadunud). Raadio jms samas toimisid.
* Ja viimaseks - kõikkide pihustite juhtmed on läbi lõigatud ja uuesti isoleeritud ( kas siis on pihusteid vahetatud või on eelnevalt mingisugust elektri probleemi taga otsitud.
Peale vigade välja tulekut sai koheselt ühendust võetud ka müüjaga. Leitud esmane kompromiss - millega said osad vead lahendatud.
Elektrikala lahendamiseks soovitas müüja tuled järelt ära tõmmata ja vaadata kas siis ka probleem säilib....Lihtsalt ei kommenteeri...
Kokkuvõttes vaatasin, et kõikkide vigade lahendamiseks kulub väga märkimisväärne summa. Sai uuesti müüjaga ühendust võetud, lootuses auto välja vahetada või tagasi viia.
Esialgselt oli müüja sellega ka nõus kuid lasi mul oodata 3 nädalat, siis muutis meelt ja soovitas auto oluliselt odavamalt maha müüa ja tema kaudu teine masin osta - Ehk siis tõsine ärimees, kellele on "maine ja nimi " olulised.
Eks tuleb järgmine ostja kes samasuguse hunniku otsa satub ja asjaga ka lõpuni välja läheb, sest küll igal oinal on oma mihklipäev.
Aga jäägu ta nimi siinkohal mainimata.
- Arutasin pikalt antud teema üle ka hea juristiga, iseenesest oleks saanud lahendust nõuda müüjalt "veski" kaudu kuna kõik oli tehtud protsessis õigesti ja kogu vestlus taasesitatavas vormis aga loobusin ise antud teema menetlemisest - kuna asi on pikaldane, kulukas ja kokkuvõttes on mul mõistlik närvide kokkuhoiu mõttes auto ise tasahaaval korda teha.
Ja sellise künkliku algusega see suur valge lennuk, hellitusnimega TANK meie juurde jäigi.
Eks on siis meie kord masin otsast lõpuni korda teha
Hetkeseisuga olen elektri muredest jagu saanud aga teha on veel:
* Roolilatti vms olukord välja selgitada ja vahetada
* Sõidul vibratsiooni põhjus välja selgitada ( võib olla vabalt rehvidega seotud)
* Tagumise vedru kääksust lahti saada
* Aku vahetus
* Eelsüüte küünalde vahetus
* Käsikas korda teha
* tagumise (kasti poolse) simmeri vahetus
* rehvid ära vahetada naelte vastu, sest kaasas olnud lammellid on 2tk ühte sorti ja 2tk teistsorti ja ausalt öeldes mitte just kõige turvalisemas konditsioonis ( küljed kulunud ja korralikult mõrased)
* Tuled eest ära võtta, puhastada- poleerida või vahetada uute vastu.
* Naise soovil 2 pisikest lisatuld ette panna.
* Roostetäppe mõrvata
* Suve poole lasta värvi parandusi teha või üle värvida.
* 17tollised valud lasta ennem suve ära taastada ja uued rehvid soetada neile.
Aga sellest kõigest juba aja jooksul ja järgemööda.
Kuna meie pere pisike lennuk lagunes ära ja oli vajadus nagunii suurema masina järele, võtsime vastu otsuse, et jätkame lennuki margiga
Kuna üheks kindlaks tingimuseks oli, et õli me segama ei hakka - sai sihikule võetud wagon, diisel, automaat. Valitud sai 9-3 ja 9-5 vahel.
Kaalukausile jäi lõpuks ikkagi 9-5 oma pehmuse ja sõidumugavuse tõttu ( MY00lt kogemus olemas)
Kuna Tartus ja mujal kandis mingeid asjalikke pakkumisi ei olnud - kas hind jäi liiga kõrgeks või oli autodel rohkem hädasi kui võiks olla sai suund võetud pealinna suunas ja väljavalituks osutus siinsamas foorumis välja reklaamitud " Värske Import" millel tehtud hooldusraamatu järgi 15tkm tagasi täishooldus ja masin tehniliselt heas seisukorras.
Autot vaatama minnes selgus aga natuke teistsugune vaatepilt. Tuled-viled paistsid toimivat. Tehnilise poole pealt sai proovisõiduga selgeks, et turbo ja roolivõim ei tööta. Põhjalune paistis kergelt olema "moosine" aga kuna vead ei paistnud midagi hullu olema, auto oli sümpaatne ja müüja vigade arvelt ilusasti hinnas alla tuli, sai tehing tehtud ja autoga Tartu poole tagasi liigutud.
Siin ta siis on:
Ja üks klõps ka pisikese lennukiga koos:
NB! Väga pikalt kaalusin, et kas teen selle postituse või ei - aga sai otsustatud, et teen ja olgu see õpetuseks teistele edaspidiseks!
Ja siin siis pikem jutt mida võiks iga autoostja meeles pidada ( mina paraku usaldasin sisetunnet - st, esimese autoga vedas, teisega sain kohe vitsad kätte) Ilma kusagil kontrollimata ei ole autot ikka mõistlik osta - eks elu õpetab, rahakoti kulul.
Esimene ohumärk ilmnes juba koduteel:
* Täistulesi ei olnud - võinoh oli juhipoolne aga näitas puulatvu.
Teepeal ei viitsinud pusima hakkata ja võtsin alles Tartus asja ette. Selgus, et juhipoolne pirn oli küll olemas aga seda vist ei osatud soklisse tagasi panna ja oli laternasse niisama lahtiselt vedelema jäetud. Teise pirni kohapeal haigutas tühjus.. Kiire ring tanklasse. 20 minutit pusimist ja saime kaugtuled paikka. Hoolikamal vaatlusel selgus, et kunde poolne park ei põle, peale selle vahetust kadusid ära lähituled.
Natuke kaitmeplokis susimist ja otsimist avastasin, et kapotiall paiknevas plokis oli tulede kaitse pooleks. Uus ring sõbra autoga tanklasse, vahetasime kaitsme ära ja saime tuled paika.
Järgmised vitsad sain hoolduses kätte:
* Õlifilter oli paigaldatud ilma tihendita
* Rihma seisukord tekitas küsimusi, rihm oli viisakas aga tõenäoliselt rohkem läbi sõitnud kui 15tkm.
* Paagi veetaseme andur oli pimedaks tehtud kilekotiga ja viga ajust välja kirjutatud.
* Tagumine kasti poolne simmer lekib
* Õlitaseme vms andurile oli tehtud silikooniga korralik pornotuuning õlilekke peatamiseks.
* Teadsin: Turbo membraan ära - kuna turbos oli ka märkimisväärne lõtk, sai membraan koos turboga ära vahetatud
* Teadsin: Roolivõim ei tööta - Sai ära vahetatud aga paistab, et ka roolilatt vms. on kohe lõppemas.
* Käsipidur ei funktsioneeri
* Kusagil on miski suurem elektri kala, sest hoolduses ei läinud masin enam käima ( näidiku plokk pime, tuled kadunud). Raadio jms samas toimisid.
* Ja viimaseks - kõikkide pihustite juhtmed on läbi lõigatud ja uuesti isoleeritud ( kas siis on pihusteid vahetatud või on eelnevalt mingisugust elektri probleemi taga otsitud.
Peale vigade välja tulekut sai koheselt ühendust võetud ka müüjaga. Leitud esmane kompromiss - millega said osad vead lahendatud.
Elektrikala lahendamiseks soovitas müüja tuled järelt ära tõmmata ja vaadata kas siis ka probleem säilib....Lihtsalt ei kommenteeri...
Kokkuvõttes vaatasin, et kõikkide vigade lahendamiseks kulub väga märkimisväärne summa. Sai uuesti müüjaga ühendust võetud, lootuses auto välja vahetada või tagasi viia.
Esialgselt oli müüja sellega ka nõus kuid lasi mul oodata 3 nädalat, siis muutis meelt ja soovitas auto oluliselt odavamalt maha müüa ja tema kaudu teine masin osta - Ehk siis tõsine ärimees, kellele on "maine ja nimi " olulised.
Eks tuleb järgmine ostja kes samasuguse hunniku otsa satub ja asjaga ka lõpuni välja läheb, sest küll igal oinal on oma mihklipäev.
Aga jäägu ta nimi siinkohal mainimata.
- Arutasin pikalt antud teema üle ka hea juristiga, iseenesest oleks saanud lahendust nõuda müüjalt "veski" kaudu kuna kõik oli tehtud protsessis õigesti ja kogu vestlus taasesitatavas vormis aga loobusin ise antud teema menetlemisest - kuna asi on pikaldane, kulukas ja kokkuvõttes on mul mõistlik närvide kokkuhoiu mõttes auto ise tasahaaval korda teha.
Ja sellise künkliku algusega see suur valge lennuk, hellitusnimega TANK meie juurde jäigi.
Eks on siis meie kord masin otsast lõpuni korda teha
Hetkeseisuga olen elektri muredest jagu saanud aga teha on veel:
* Roolilatti vms olukord välja selgitada ja vahetada
* Sõidul vibratsiooni põhjus välja selgitada ( võib olla vabalt rehvidega seotud)
* Tagumise vedru kääksust lahti saada
* Aku vahetus
* Eelsüüte küünalde vahetus
* Käsikas korda teha
* tagumise (kasti poolse) simmeri vahetus
* rehvid ära vahetada naelte vastu, sest kaasas olnud lammellid on 2tk ühte sorti ja 2tk teistsorti ja ausalt öeldes mitte just kõige turvalisemas konditsioonis ( küljed kulunud ja korralikult mõrased)
* Tuled eest ära võtta, puhastada- poleerida või vahetada uute vastu.
* Naise soovil 2 pisikest lisatuld ette panna.
* Roostetäppe mõrvata
* Suve poole lasta värvi parandusi teha või üle värvida.
* 17tollised valud lasta ennem suve ära taastada ja uued rehvid soetada neile.
Aga sellest kõigest juba aja jooksul ja järgemööda.