SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

maakoer
Postitusi: 20
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#26

N Veebr 21, 2019 14:17

Et probleem (väga valed helid mootoriruumist), mille pärast Autotarvete poole pöördutud sai, tuli veelgi süvenenumana tagasi, sai käidud Troost Auto jutul taaskord. Süüdlaseks osutus lahtine väljalaske kollektor. Läbisõidul 308404 vahetatud jupid:

Väljalaske kollektori tihend
Väljalaske kollektori kit
Turbo tihend
2X mootoripadi (vasak ja parem)
Veepump (SKF)
Tuulutusele tüübel
O-rõngas õlivõtturile

Tööde käigus võeti alt ära ja puhastat karteripõhi ja õlivõtturi sõel, ühtlasi vaadati võimaluste piires üle mootori alumise otsa tervis (kas on mõtet sellele mingeid edasisi plaane teha või pigem uut otsima hakata). Õnneks tundus altpoolt kõik normaalse kulumise piires ning puudus abrasiiv, seega on mõtet edasi planeerida selle mootori hoidmist/parandamist.
maakoer
Postitusi: 20
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#27

R Juun 07, 2019 14:01

Pole ammu olnud põhjust siia kirjutada, kuid pärast kõrgest õlikulust tingitud raskeid otsuseid sai päris palju tehtud:

Plokikaane remont
Plokikaane tihend, poldid
Klapisääre tihendid
Kepsu- ja raamisaaled
Uued kolvid ja rõngad
Kollektori tihend
Termostaat
Õli ja Õlifilter, jahutusvedelik
Esimesed kettad ja klotsid
Käiguhoovastiku simmer
Kkk tihend

Kui kellelgi uute kolbide - rõngaste sissesõitmiseks häid nõuandeid on jagada, olen üks suur kõrv.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1663
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#28

R Juun 07, 2019 15:37

Sõida esimesed kaks-kolm paaki rahulikult, väldi kõrgeid pöördeid.
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 172
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#29

R Juun 07, 2019 18:40

Mina kuulnud/teinud nii, et ca. 3000 km - alguses rahulikumalt , vältida kõrgemaid pöördeid ja põhjagaasiga kiirendamist ning lõpu poole (500-1000km) suurem koormus, et mootor töötaks normaalselt sisse. Stock autol samas väga mööda ei saa panna :) aga eks targemad Saabi mehed oskavad paremat nõu anda.
Škoda Superb 1.8TSI 2009, Škoda Octavia 1.4TSI 2014
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
maakoer
Postitusi: 20
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#30

L Juun 15, 2019 1:02

Tänud nõu eest! Kas 3000 km pärast oleks mõtet ka õli vahetada?

Praegu ca 1500 juba läbitud rahulikult, mootor toimetab kenasti ja ühtlaselt, õlikulu ei ole täheldanud, kütusekulu endiselt meeldivalt madal.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1663
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#31

L Juun 15, 2019 8:28

Vaheta 3000km pealt ära, süda rahul. Halba kindlasti ei tee. Edaspidi vahetused 8000-10 000 km tagant ja oled andnud endast kõik, et oleks hästi.
P. S. karterituulutus peab korras olema ja lühikesi otsi külma mootoriga törtsutada pole hea.
maakoer
Postitusi: 20
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#32

E Sept 23, 2019 19:06

Et suvel sõitmist jagus, on aega foorumis kirjutamiseks olnud vähe.

Vahepeal vahetatud:

Süütekassett (originaal)
Süüteküünlad
Magic camber poldid esirataste kalde paika timmimiseks
Stabika varras ees (Lemföder)
Rooliots parem
Sharniir
Sildade regull
õlivahetus (Castrol 5W40)

Töid teostas taaskord Troost Auto

Mis pisut muret teeb on pidurdamisel tekkiv suhteliselt tugev vibratsioon, millele Troostis jälile ei jõutud. Vahetatud on nii eesmised kui tagumised pidurikettad. Vibra lööb eriti välja suuremate kiiruste pealt pidurdades, seega linnasõidus selgelt ei pruugigi aru saada kohe.
Lisaks ootab mind ees ka põhja talveks ettevalmistamine, st. tahaks veidi roosteussi tööd raskemaks teha. Olen kuulnud häid sõnu ühe Tartus asuva töökoja osas aga ehk teab keegi Tallinnas ka mingit asjalikku töökoda, mis teostaks esmaabi korras roostetõrjet ja -kaitset?
Tegemist ootavad ka parkimissensorid aga see rohkem mugavuse teema, hetkel ei sega nende puudumine. Samuti plaanin kojameeste mootori vahetust, möödunud talvel olid nad kohati ikka sõitu alustades väga uimased. Esiklaasi vahetuse võtan ette ilmselt pärast talve, saan siis rahus kaabitsat veel sellel hooajal kasutada. Samuti vajaks käsipidur tähelepanu ja ilmselt ka väljalaske süsteem.
maakoer
Postitusi: 20
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#33

T Nov 19, 2019 12:01

Oktoobris sai lastud vahetada juppe ja autot veidi talvekindlamaks teha. Vahetasin ära kojameeste harjad (raamita Boshid) ja silikoonisin tihendid, autole sai peale ka korralik püsivaha. Lisaks on nüüd tööle pandud ka tagumised parkimisandurid, mis auto soetamisest saadik pole funktsioneerinud.

Vahetatud Troostis:

Summuti keskmine osa
Kojameeste hoovastik (lammarist)
Kütusefilter
Piduritorud
Üks parkimisandur. lisaks kohendatud streikivad andurite juhtmestikku.

Auto minu käes olnud nüüdseks umbes 13 kuud, läbisit selle ajaga ca 30 000, hooldustööde peale kulunud ulmeliselt palju, samas on korras autoga olnud mugav ja muretu sõita.
maakoer
Postitusi: 20
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#34

N Mai 28, 2020 16:04

Võtsin vastu otsuse, et tahan autot edasi hoida ja seega oli vaja teha mõned investeerngud. Vahepeal käisid mõtted soetada uus auto, aga pärast erinevate pereautode proovimist kadus igasugune huvi ära ja otsus langes olemasoleva auto korrastamise poole. Esimese hooga sai plaani võetud ketikomplekti vahetus ja siis keretööde kallale. Kui mootor oli maas, selgus veel paar asja, mis sama raksuga korda sai.

tööde käigus vahetatud osad:

Ketikomplekt (OE)
Plokikaane tihend + poldid
mootoriõli+filter
käigukasti õli
roolivõimu õli
turbo ja kollektori vaheline tihend
esiratta laager
sidurikomplekt
siduri survelaager
väntvõlli suur kaelustihend
õhufiltri korpuse kummipuksid
jahutusvedeliku by-pass klapp
käiguhoovastiku kaelustihend
mitmed vaakumvoolikud
roolivõimendi survetoru + voolikud
esimene stabika puks
paagivitsad
klapisääre tihendid
plokikaane lihv
ploki ülemise otsa "suur" remont, klapisääre tihendite vahetus, klappide sooveldus
veepump
sisse- ja väljalaske kollektorite tihendid
termostaat (OE)
AC paisumisklapp
Esimene vasak sharniir
jahutusvedeliku lõdvik plokikaanest soojakraani
AC radikas + kuivati
EVAP süsteemi ühesuunalised klapid ja vaakumvoolikud

Keretööd:
Külge (üle värvituna) läksid kasutatud kuid heas seisukorras tagaluuk ja stange
keevitati küljekarbi eesmised ja tagumised otsad
keevitati ja värviti üle tagumised rattakoopad nii ratta eest kui tagant
Varuratta koopa ja CD boxi alt põhjast roostetanud kereosade eemaldamine ja uue metalli külge keevitamine

Suure töömahu tekitas avastus, et möödunud suve algul tehtud mootori remont ei olnud õnnestnud selliselt, nagu loodetud. Mõõtmisel selgus, et ülemise otsa klapitihendid ei pea survet. Lisaks oli vaja üle hoonida silindri seinad, mis olid kohati täiesti siledaks kulunud. Ilmselt nende faktorite tulemusel olid eelmisel suvel külge läinud kolvid juba päris nõgised ja koledad, ka need said puhastatud tööde käigus.

Auto nüüd aga nagu uus, tagaots oli enne päris kole ja rääbakas. Sõidumõnu lisab uus sidur ja ka vaakumlekete kõrvaldamine on taastanud turbo efektiivsuse, auto sõidab paremini kui kunagi varem. Samas pole täisgaasiga veel kordagi proovinud, sest võtan esimesed 3000km pigem väga rahulikult, nagu soovitati.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1709
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#35

N Mai 28, 2020 17:47

Kohe näha et saabifänn. Hea töö :thumb:
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 175
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#36

N Mai 28, 2020 22:26

Tõesti eeskujulik nimekiri.
AARE530
Postitusi: 96
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto:

#37

L Mai 30, 2020 20:23

Kusjuures mul on plaan enda omaga- samuti 2001 Aero- suht sama teed minna. Mul ka tüüpkohtades rooste (tagatiibade esimene ja tagumine nurk), tahaks selle ära likvideerida, mootori õlikulu sain küll peale klapisääretihendite vahetust väiksemaks, kuid päris nulli küll mitte, seega peaks ka mootori mingi aeg ette võtma, nipet-näpet siit, sealt ja kolmandast kohast jne. Põhjus sama- ringi sõites- kõndides vaatan ikka selle pilguga, kas mõni auto mingit klõpsatust peas teeb, aga üldiselt mitte.
Eile küll oli see, et vooohhh, seda autot oleks küll hädasti vaja, aga krt see maksab sama palju kui mul maja maksis :D
Ford F-150 Shelby Super Snake Supercharged 5.0 V8 750HP :D

Seega praegu SAAB ikka SAABiga edasi sõita :D
Vasta