SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

maakoer
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#26

N Veebr 21, 2019 14:17

Et probleem (väga valed helid mootoriruumist), mille pärast Autotarvete poole pöördutud sai, tuli veelgi süvenenumana tagasi, sai käidud Troost Auto jutul taaskord. Süüdlaseks osutus lahtine väljalaske kollektor. Läbisõidul 308404 vahetatud jupid:

Väljalaske kollektori tihend
Väljalaske kollektori kit
Turbo tihend
2X mootoripadi (vasak ja parem)
Veepump (SKF)
Tuulutusele tüübel
O-rõngas õlivõtturile

Tööde käigus võeti alt ära ja puhastat karteripõhi ja õlivõtturi sõel, ühtlasi vaadati võimaluste piires üle mootori alumise otsa tervis (kas on mõtet sellele mingeid edasisi plaane teha või pigem uut otsima hakata). Õnneks tundus altpoolt kõik normaalse kulumise piires ning puudus abrasiiv, seega on mõtet edasi planeerida selle mootori hoidmist/parandamist.
maakoer
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#27

R Juun 07, 2019 14:01

Pole ammu olnud põhjust siia kirjutada, kuid pärast kõrgest õlikulust tingitud raskeid otsuseid sai päris palju tehtud:

Plokikaane remont
Plokikaane tihend, poldid
Klapisääre tihendid
Kepsu- ja raamisaaled
Uued kolvid ja rõngad
Kollektori tihend
Termostaat
Õli ja Õlifilter, jahutusvedelik
Esimesed kettad ja klotsid
Käiguhoovastiku simmer
Kkk tihend

Kui kellelgi uute kolbide - rõngaste sissesõitmiseks häid nõuandeid on jagada, olen üks suur kõrv.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#28

R Juun 07, 2019 15:37

Sõida esimesed kaks-kolm paaki rahulikult, väldi kõrgeid pöördeid.
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 173
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#29

R Juun 07, 2019 18:40

Mina kuulnud/teinud nii, et ca. 3000 km - alguses rahulikumalt , vältida kõrgemaid pöördeid ja põhjagaasiga kiirendamist ning lõpu poole (500-1000km) suurem koormus, et mootor töötaks normaalselt sisse. Stock autol samas väga mööda ei saa panna :) aga eks targemad Saabi mehed oskavad paremat nõu anda.
Škoda Superb Elegance 1.8TSI 2018, Škoda Octavia Elegance 1.8TSI 2013
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
Saab24 - Saab originaal varuosad & muu.
maakoer
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#30

L Juun 15, 2019 1:02

Tänud nõu eest! Kas 3000 km pärast oleks mõtet ka õli vahetada?

Praegu ca 1500 juba läbitud rahulikult, mootor toimetab kenasti ja ühtlaselt, õlikulu ei ole täheldanud, kütusekulu endiselt meeldivalt madal.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#31

L Juun 15, 2019 8:28

Vaheta 3000km pealt ära, süda rahul. Halba kindlasti ei tee. Edaspidi vahetused 8000-10 000 km tagant ja oled andnud endast kõik, et oleks hästi.
P. S. karterituulutus peab korras olema ja lühikesi otsi külma mootoriga törtsutada pole hea.
maakoer
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#32

E Sept 23, 2019 19:06

Et suvel sõitmist jagus, on aega foorumis kirjutamiseks olnud vähe.

Vahepeal vahetatud:

Süütekassett (originaal)
Süüteküünlad
Magic camber poldid esirataste kalde paika timmimiseks
Stabika varras ees (Lemföder)
Rooliots parem
Sharniir
Sildade regull
õlivahetus (Castrol 5W40)

Töid teostas taaskord Troost Auto

Mis pisut muret teeb on pidurdamisel tekkiv suhteliselt tugev vibratsioon, millele Troostis jälile ei jõutud. Vahetatud on nii eesmised kui tagumised pidurikettad. Vibra lööb eriti välja suuremate kiiruste pealt pidurdades, seega linnasõidus selgelt ei pruugigi aru saada kohe.
Lisaks ootab mind ees ka põhja talveks ettevalmistamine, st. tahaks veidi roosteussi tööd raskemaks teha. Olen kuulnud häid sõnu ühe Tartus asuva töökoja osas aga ehk teab keegi Tallinnas ka mingit asjalikku töökoda, mis teostaks esmaabi korras roostetõrjet ja -kaitset?
Tegemist ootavad ka parkimissensorid aga see rohkem mugavuse teema, hetkel ei sega nende puudumine. Samuti plaanin kojameeste mootori vahetust, möödunud talvel olid nad kohati ikka sõitu alustades väga uimased. Esiklaasi vahetuse võtan ette ilmselt pärast talve, saan siis rahus kaabitsat veel sellel hooajal kasutada. Samuti vajaks käsipidur tähelepanu ja ilmselt ka väljalaske süsteem.
maakoer
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#33

T Nov 19, 2019 12:01

Oktoobris sai lastud vahetada juppe ja autot veidi talvekindlamaks teha. Vahetasin ära kojameeste harjad (raamita Boshid) ja silikoonisin tihendid, autole sai peale ka korralik püsivaha. Lisaks on nüüd tööle pandud ka tagumised parkimisandurid, mis auto soetamisest saadik pole funktsioneerinud.

Vahetatud Troostis:

Summuti keskmine osa
Kojameeste hoovastik (lammarist)
Kütusefilter
Piduritorud
Üks parkimisandur. lisaks kohendatud streikivad andurite juhtmestikku.

Auto minu käes olnud nüüdseks umbes 13 kuud, läbisit selle ajaga ca 30 000, hooldustööde peale kulunud ulmeliselt palju, samas on korras autoga olnud mugav ja muretu sõita.
maakoer
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#34

N Mai 28, 2020 16:04

Võtsin vastu otsuse, et tahan autot edasi hoida ja seega oli vaja teha mõned investeerngud. Vahepeal käisid mõtted soetada uus auto, aga pärast erinevate pereautode proovimist kadus igasugune huvi ära ja otsus langes olemasoleva auto korrastamise poole. Esimese hooga sai plaani võetud ketikomplekti vahetus ja siis keretööde kallale. Kui mootor oli maas, selgus veel paar asja, mis sama raksuga korda sai.

tööde käigus vahetatud osad:

Ketikomplekt (OE)
Plokikaane tihend + poldid
mootoriõli+filter
käigukasti õli
roolivõimu õli
turbo ja kollektori vaheline tihend
esiratta laager
sidurikomplekt
siduri survelaager
väntvõlli suur kaelustihend
õhufiltri korpuse kummipuksid
jahutusvedeliku by-pass klapp
käiguhoovastiku kaelustihend
mitmed vaakumvoolikud
roolivõimendi survetoru + voolikud
esimene stabika puks
paagivitsad
klapisääre tihendid
plokikaane lihv
ploki ülemise otsa "suur" remont, klapisääre tihendite vahetus, klappide sooveldus
veepump
sisse- ja väljalaske kollektorite tihendid
termostaat (OE)
AC paisumisklapp
Esimene vasak sharniir
jahutusvedeliku lõdvik plokikaanest soojakraani
AC radikas + kuivati
EVAP süsteemi ühesuunalised klapid ja vaakumvoolikud

Keretööd:
Külge (üle värvituna) läksid kasutatud kuid heas seisukorras tagaluuk ja stange
keevitati küljekarbi eesmised ja tagumised otsad
keevitati ja värviti üle tagumised rattakoopad nii ratta eest kui tagant
Varuratta koopa ja CD boxi alt põhjast roostetanud kereosade eemaldamine ja uue metalli külge keevitamine

Suure töömahu tekitas avastus, et möödunud suve algul tehtud mootori remont ei olnud õnnestnud selliselt, nagu loodetud. Mõõtmisel selgus, et ülemise otsa klapitihendid ei pea survet. Lisaks oli vaja üle hoonida silindri seinad, mis olid kohati täiesti siledaks kulunud. Ilmselt nende faktorite tulemusel olid eelmisel suvel külge läinud kolvid juba päris nõgised ja koledad, ka need said puhastatud tööde käigus.

Auto nüüd aga nagu uus, tagaots oli enne päris kole ja rääbakas. Sõidumõnu lisab uus sidur ja ka vaakumlekete kõrvaldamine on taastanud turbo efektiivsuse, auto sõidab paremini kui kunagi varem. Samas pole täisgaasiga veel kordagi proovinud, sest võtan esimesed 3000km pigem väga rahulikult, nagu soovitati.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#35

N Mai 28, 2020 17:47

Kohe näha et saabifänn. Hea töö :thumb:
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#36

N Mai 28, 2020 22:26

Tõesti eeskujulik nimekiri.
Pilt
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#37

L Mai 30, 2020 20:23

Kusjuures mul on plaan enda omaga- samuti 2001 Aero- suht sama teed minna. Mul ka tüüpkohtades rooste (tagatiibade esimene ja tagumine nurk), tahaks selle ära likvideerida, mootori õlikulu sain küll peale klapisääretihendite vahetust väiksemaks, kuid päris nulli küll mitte, seega peaks ka mootori mingi aeg ette võtma, nipet-näpet siit, sealt ja kolmandast kohast jne. Põhjus sama- ringi sõites- kõndides vaatan ikka selle pilguga, kas mõni auto mingit klõpsatust peas teeb, aga üldiselt mitte.
Eile küll oli see, et vooohhh, seda autot oleks küll hädasti vaja, aga krt see maksab sama palju kui mul maja maksis :D
Ford F-150 Shelby Super Snake Supercharged 5.0 V8 750HP :D

Seega praegu SAAB ikka SAABiga edasi sõita :D
maakoer
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#38

P Sept 13, 2020 11:33

Suve esimese kuu jooksul sai mootor rahulikult pärast remonti "sisse sõidetud", kuid pärast seda perioodi hakkas kripeldama, et kõik pole siiski päris korras minekuga. Auto iseenesest oli väga mõnus tavaliikluses, ent möödasõitudel jäi kuidagi uimaseks. Uskusin, et vaakumvoolikute ja ühesuunaslite klappide vahetamisega on boost lekked välistatud ja et ehk ongi Aero stockis selline "rahulik". Seetõttu sai otsitud üles CR performace kontakt ja tehtud autole väike remap. Pärast paari erineva mapi katsetamist sain aru, milleks see mootor võimeline on aga kahjuks olid need vaid hetkelised sähvatused. Kiirendus oli episoodiline ning OpenSID näitas kohati suurt Mreq ja Mair erinevust. Kiirenduse alguses suutsi Mair ilusti Mreqi juures püsida ent ca sekundi pärast langes Mair alla 1000 ja jõud vähenes oluliselt.
Välismaistest foorumitest sarnaste sümptomite kohta lugedes viitas kõik siiski riketele vaakumsüsteemis või õhu pealevoolus. Pärast mõningate osade vahetamist ja tänu Aap Auto inimestele, kes viitsisid kaasa mõelda ja lahendusi pakkuda, sain lõpuks asjad korda. Kõige selle tulemuseks on nüüd mul sõiduk, mis vastab kõigile mu vajadustele ning samas ka tõesti meeldib.

Leidsin juhuslikud FB kaudu ka päris viisakad Alu28 veljed, millele Kumho 225/45R17 WinterCraft WI31 94T XL naastud peale läksid ning seega on keldris ootamas ka talverattad.

Suve jooksul vahetatud osad:
Turbo by-pass valve (GFB)
AFP solenoidklapp (Saab originaal)
Õhumassi lugeja (Saab originaal)
Süüteküünlad + õhufilter + õli ja õlifilter (ls 337300)
Tagumine parem parkimisandur
Lähitulede pirnid (H7 Night Breaker Laser)
Plastikus õhutoru intercooleri lõdvikust segusiibrisse (kasutatud varuosa)

Plaanin veel enne külmade tulekut lasta teha ennetav roostetõrje ja samuti on tellitud mõned poluetüleen? puksid, mis enne roostekaitse teostamist väsinud osade asemele panna lasen.
Lisaks tahaks veel mõned esteetilised küsimused lahendada - esiistmete beež nahk vajaks värskendust või vahetust ja esiklaas on ostmisest saati mõraga olnud. Lisaks tahaks värvida üle esistange, spoileri ja kapoti, vahetada ära parempoolne esitiib. Aga enne kevadet need teemad asjakohased ei ole.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#39

P Sept 13, 2020 16:24

maakoer kirjutas:
P Sept 13, 2020 11:33
Plaanin veel enne külmade tulekut lasta teha ennetav roostetõrje ja samuti on tellitud mõned poluetüleen? puksid, mis enne roostekaitse teostamist väsinud osade asemele panna lasen.
Mõtled ehk polüuretaanist pukse?
maakoer
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#40

P Sept 13, 2020 19:38

:D Just! Polüetüleenist vist häid pukse ei saa.
maakoer
Postitusi: 27
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#41

R Okt 23, 2020 17:36

LS ca 347000 (juba üle 50k Saabi roolis läbitud :shock: ) tehtud tööd

Ennetav kütusepumba ja -filtri vahetus - päris kole, tolmune pilt avanes sealt luugist: Pilt
Mootoriõli + filter
2x tagasilla esimesed puksid (polüuretaan)
4x tagasilla väikesed puksid (silikoon)
2x esimese õõtshoova tagumised puksid (polüuretaan) - tekkis pärast vahetust jube kolksumine, mida ei saanud kuidagi kõrvaldatud, pärast mida paigaldati tavalised silikoonpuksid.
Sillastend
Käsipiduri trossi kohendamine

Järgmine nädal läheb roostevastasesse töötlusesse, ootamas on ka jooks talverattaid (Alu28 velgedel).

Olen ka pikemalt uurinud erinevaid variante, kuidas muusikat paremini telefonist kõlaritesse saada ja komistasin sellise lahenduse otsa nagu SaabAux.com lehel pakutav CDconnect SAAB Bluetooth. Pole siiani tahtnud minna maki vahetamise teed, sest tavalised 1 ja 2din automakid tunduvad vanakooli Saabi armatuuris võõrkehana. Samas raadio-transmitter ei ole piisavalt hea kvaliteediga ja ise makki lammutamise ja jootmise teed minnes oleks minu puhul liialt suur risk ebaõnnestuda. Seepärast tundus mainitud toode justkui ideaalne, suhteliselt plug-and-play lahendus CD vahetaja asemel. Tellisin eelmine kolmapäev ja sain eile hommikul paki kätte, ca 15 minutiga oli jubin paigaldatud.

Lühidalt - tulemusega vära rahul.
Head:
Vajalikud tööriistad maki eemaldamiseks kaasas, kiire ja lihtne paigaldus. Endal vaja vaid lapikut kruvikat, rauasae lehte (vana pistiku eraldamiseks) ja nipukaid karbi kinnitamiseks kliimapaneeli taha.
Nimetatud tootel sisseehitatud eel-võimendi, mis tõesti annab üllatavalt hea heli - täiesti võrreldav kui mitte parem CD mängijaga.
Rooli nupud toimivad nii volüümi kui ka loo vahetamiseks.
Säilib originaal maki välimus
Vead:
Antud toote bluetooth protokoll ei võimalda telefonikõnede pidamist, peab hakkama saama telefoni enda loudspeaker režiimiga
Seda tüüpi bluetooth seadme puhul ei ühenda telefon automaatsel selle külge ja kui süüde on väljas, ei kõla muusika. Samsungi telefonil sain aga sisse seada otsetee eraldi muidu kasutust Bixby nupust, millele vajutades nüüd saan kohe valiku bluetooth seadmetest ja saan seal enda mooduliga ühenduse luua. Lisasin ka "rutiini", et kui sellise seadmega on telefon ühenduse loonud, avatakse automaatselt Waze ja hakkab mängima ka Spotify playlist.
Hind on veidi soolane
Karbi enda koostekvaliteet hinna kohta madal, plaat koos kiipidega logises karbi sees (panin tükikese köögikäsnast vahele, et ei tekiks vibratsiooniga kõrinat armatuuris).
Pole veel kogenud aga seadme tootja on välja toonud hoiatuse, et on võimalus, et Night Panel ei toimi 100% nagu peaks aga 1 õhtu, kui proovisin, ei olnud probleeme.

TL;DR mina olen rahul ja soovitan aga arvestama peab, et asi siiski täiesti veatu ei ole.
Vasta