1. leht 2-st

SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: P Dets 02, 2018 12:43
Postitas maakoer
Nädala keskel tegin ca 10 aastat kuklas olnud mõtte teoks ja ostsin endale SAABi.

Leidsin Pärnust enda jaoks sobiva hinna ja kvaliteedi suhtega 9-5 Aero sedaani. Reedel käis masin Troostis ja läbis põhjaliku kotnrolli, mille tulemusel sai ka esimesed asjad tehtud:

Uus õli ja õlifilter (väike tehtniline hooldus)
Ledid parktuledes asendatud hõõgniitidega
Uus jahutusradikas
Parempoole sharniir
Rihmakaitse põhjaplast
PVC klapp
Õhufiltri korpuse puks
Jahutusvedelik uus
Sillastend.

Mõned vähem sõitmist segavad puudused samuti kindlaks tehtud, kuid kuna NV oli soov sõitma minna, jätsoime need järgnevaks nädalaks.

Pean ütlema, et olen autost pehmelt öeldes vaimustatud. Masin ei ole uus (kellal 300000) kuid salongi materjalid ja ergonoomika on lihtsalt teisest klassist (olen omanud seat/audi/skoda uusi ja vanu). Olen nüüdseks läbinud ca 200km pärast Troosti ja iga meeter on toonud naeratuse näole.

Esimese visuaalse asjana tahaksin talveks leida 17'' aero velgi, seejärel teha korda roosteohuga kohad.

Pilt

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001

Postitatud: P Dets 02, 2018 14:36
Postitas Teretali
Lennukile kohane pildistamiskoht :D Edu!

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001

Postitatud: P Dets 02, 2018 18:13
Postitas STR
Kas nr märk 102 TJF? Kui nii siis paar aastat tagasi oli sugulase oma. Ise oli Soomes ning sai minu tööks seda "hoida" ning müüa.
https://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php?id=2387872
Kõik oli tol ajal OK, ka kere kuigi ta ise kartis, et plokikaas ära ning roolilatt läbi kuna keegi kuskil oli diagnoosinud. Minu arust ainuke imelik asi (kuna endal oli sama mootoriga sama kerega manu aero), kohalt ära minek. Nagu oleks midagi hooratta või siduriga.
Sellel ilmselt vahepeal kuulutuste järgi päris mitu omanikku olnud kuid kuna keegi pole vigu maininud siis eks igaüks neist,ma loodan, ka midagi teinud. Igal juhul auto peaks olema igati hea ning soovin edu :)!

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001

Postitatud: P Dets 02, 2018 22:49
Postitas maakoer
Jah, tegu tõesti sama autoga!

Tänud info eest! Tundub, et sidur/hooratas on vahetatud. Praeguseks ca 600km kilomeetrit läbitud, osaliselt linnas, seega paigalt võtnud korduvalt ja midagi valesti küll seal ei tundu, sidur võtab ühtlaselt ja mingit libisemist tunda pole. Troostis ka käidi sellega stendis ja tahaks uskuda, et oleks aru saadud, kui midagi väga valesti. Seega loodan, et mingit suuremat üllatust nüüd ei tule. Uuel nädalal bronnitud uus aeg ülejäänud pisiasjade kõrvaldamiseks, palun siis ekstra veel üks väike tiir mu masinaga teha et paigaltvõttu hinnata :)

Ka roolimissüsteemis ei tundu väga midagi ebanormaalset toimuvat, veermiks vaikne ja tihe. Plokikaane kohta isegi ei kujuta ette, kuidas selle vead võiksid avalduda? Tosooli kadu, õliga segunenud tosool? Pärast radika vahetust on nüüd 2 korda õige pisut tosooli tase langenud, eeldasin ise, et ehk oli süsteemis õhku ja seepärast tekkis õrn kadu. Kui aga plokki voolab, on vist päris suur kulu mind ootamas... Eks aeg näitab.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001

Postitatud: T Dets 04, 2018 12:09
Postitas AARE530
Mul naabrimees just mõni päev tagasi ütles, et sai sinise müüdud. Ise ostis sinise Aero asemel musta Aero :D
Krt aga ma imestan, et mul on ka 2001, aga pre-FL. Kas uuem nina mitte 2002 ei tulnud? :roll:

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001

Postitatud: T Dets 04, 2018 12:25
Postitas aeromobiil
2001 alguse mudel sul ilmselt. Mul on 2001/10 ja facelift juba :)

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001

Postitatud: T Dets 04, 2018 12:56
Postitas Cyber
VIN ütleb ju selgelt et MY 2002, http://saabvin.com/YS3EH45G823019949

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001

Postitatud: L Dets 08, 2018 10:42
Postitas maakoer
STR poolt saadud infole tuginedes ja väikese tosoolikao tõttu lasin Troostis teha CO2 lekketesti, seal midagi imelikku ei leitud. Ilmselt tosooli leke seotud radikavahetusega, õhk võis kuhugi jääda ja siis tasapisi paisupaaki jõuda.
Läbisõidul 303000 (kella järgi) sai tehtud

VVE Simmerling (metall)
Käiguhoovastiku simmer
Uus pidurivedelik
Soonrihma vahetus
CO2 lekketest
Tagumised pidurikettad (eelmine omanik oli pannud tavalise 9-5 omad, PM mulle, kui keegi soovib osta)
Uus aku (Varta 74Ah)

Sel nädalavahetusel SAAB jälle pikema otsa ette võtta ja nautida :)

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001

Postitatud: L Dets 08, 2018 15:36
Postitas Ron24
maakoer kirjutas:
L Dets 08, 2018 10:42
STR poolt saadud infole tuginedes ja väikese tosoolikao tõttu lasin Troostis teha CO2 lekketesti, seal midagi imelikku ei leitud. Ilmselt tosooli leke seotud radikavahetusega, õhk võis kuhugi jääda ja siis tasapisi paisupaaki jõuda.
Läbisõidul 301000 (kella järgi) sai tehtud

VVE Simmerling (metall)
Käiguhoovastiku simmer
Uus pidurivedelik
Soonrihma vahetus
CO2 lekketest
Tagumised pidurikettad (eelmine omanik oli pannud tavalise 9-5 omad, PM mulle, kui keegi soovib osta)
Uus aku (Varta 74Ah)

Sel nädalavahetusel SAAB jälle pikema otsa ette võtta ja nautida :)
Tagumised pidurikettad peaks ju kõikidel samad olema.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: L Dets 08, 2018 16:21
Postitas caarel
2001 ja facelift, ehk tagumised kettad pole enam kõigil samad, nagu oli 99 - 01 mitte facelift isenditel.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: L Dets 08, 2018 23:13
Postitas Cyber
Jäta see 2001 rahule. Juppe ostetakse mudeliaasta järgi. Sinul ütleb VIN mudeliaastaks 2002. Saabil hakkaski mudeliaadta kusagil septembris-oktoobris. 2001 lõpus ostsid tegelikult 2002 mudeli.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: P Dets 09, 2018 20:04
Postitas STR
Ma arvan, et tasuks üldse see MY rahule jätta ja lähtuda mis annab reaalne Saabi programm VIN koodi järgi.
Vahet pole siis mis pre FL või FL osa sealt välja tuleb. Seda ennegi nähtud, et FL aasta auto on pre FL ja ka vastupidi. Kere järgi on ta siiski uuema ninaga ning facelift. Mis varuosad külge poogitud võib alati lahtine olla.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: P Dets 09, 2018 21:50
Postitas ill
STR kirjutas:
P Dets 09, 2018 20:04
Ma arvan, et tasuks üldse see MY rahule jätta ja lähtuda mis annab reaalne Saabi programm VIN koodi järgi.
Vahet pole siis mis pre FL või FL osa sealt välja tuleb. Seda ennegi nähtud, et FL aasta auto on pre FL ja ka vastupidi. Kere järgi on ta siiski uuema ninaga ning facelift. Mis varuosad külge poogitud võib alati lahtine olla.
Aga seda just Cyber ju ütleski, et vaata VINi järgi model year ja osta õige varuosa.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: E Dets 17, 2018 17:20
Postitas maakoer
Tere!

Nädalavahetusel sattusin taaskord Tartusse ja jõudsin ühtedele siin foorumis müügis olnud velgedele pilgu peale visata. Kõik sobis ja õnneks leidus ka rehvipood, kust laupäeval uued rehvid soetada sai. Tulemus nähtav allpool.

Pilt

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: E Dets 17, 2018 18:21
Postitas STR
Need sobivad sinna alla väga hästi. Omal ajal tal olidki mingid imelikud talve omad mis ka teemas piltidel ning suve omad 9-3 omad.
Praegu väga hästi :beer: .

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: T Jaan 29, 2019 19:05
Postitas maakoer
Hilinenud update tegemiste kohta:

Ca 30.11.18 ja ls 304000km juures ostetud uued kojameeste harjad valeo silencio "raamiga" ja proovisin esitulede taasatamiskomplekti "Philips" (sai kõvasti parem).
Tõin ka lammarist uue kõrvalistuja istmesoojenduse lüliti, panin külge aga pole väga kindel, et õigesti toimib. Kas keegi oskab öelda, kas istmesoojendus töötab ainult siis, kui andur saab aru, et keegi seal istub (nagu ka turvavöö hoiatus)?

Õlikulu on pisut kõrge, praegu ligi 5000 km peale kulunud ca 1,3 liitrit. Oskab keegi kommenteerida, et kas mind varsti ootab ees rõngaste vms vahetus või on see okei kulu vana turbomootori puhul?

Muidu auto sõidab väga mugavalt ja täidab 100% minu vajadusi nädalavahetustel Tallinna, Tartu ja Pärnu vahet kruiisida :) .

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: T Jaan 29, 2019 20:30
Postitas sigaelmar
Soojendus töötab koguaeg minuteada.
See 5000km on sellel mootoril paras aeg õli välja vahetada. Mis sa sest ikka juurde kallad, ostad paar liitrit veel juurde ja ongi õlivahetuse norm olemas :) Teed mootorile teene sellega.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: T Jaan 29, 2019 20:53
Postitas wilddog
maakoer kirjutas:
T Jaan 29, 2019 19:05
Kas keegi oskab öelda, kas istmesoojendus töötab ainult siis, kui andur saab aru, et keegi seal istub (nagu ka turvavöö hoiatus).
Mul toimib vaid siis, kui peal lesida. Pannes auto sooja, siis nagu ei soojene. Asi võib minu tagumikus ka olla.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: T Jaan 29, 2019 21:58
Postitas sigaelmar
Kuna elemendid ei ole otse katte küljes, siis käega ei tunnegi kui soojendus töötab. Kui soojendus töötaks ainult siis kui keegi peal istub, siis ju akende kraapimise ajal tool ei soojeneks vaid peaksid ikkagi istuma külma istme peale. Aga minu teada ikka peaks soe tool ootama kui peale kraapimist sisse istud autosse.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: T Jaan 29, 2019 22:46
Postitas entson
lammari uus lüliti võib kah vigane olla,tasub soojenduselementi testriga kontrollida ,vahetamine on koos padjaga lihtsam ,sest on padja külge kinnitatud,seljatoe osa on eraldi.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: N Jaan 31, 2019 11:01
Postitas maakoer
Võtan vist jah hoopis õlivahetuse varsti ette, tänud hüva nõu eest.

Üle pika aja istus eile keegi kõrvalistmel ja sain siis lõpuks testida: soojendus toimis kenasti, kui perse istmel laiutas. Ilma koormuseta aga soojendus ei funka, ei tea, kas see on "feature" või bug...

Külmade ilmadega käivitades teeb kett veidi kahtlast häält... seega tuleb hakata kukrut vist kergendama. Lasen enne veel muidugi ekspertidel ka kuulata :)

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: N Jaan 31, 2019 11:56
Postitas sigaelmar
maakoer kirjutas:
N Jaan 31, 2019 11:01


Üle pika aja istus eile keegi kõrvalistmel ja sain siis lõpuks testida: soojendus toimis kenasti, kui perse istmel laiutas. Ilma koormuseta aga soojendus ei funka, ei tea, kas see on "feature" või bug...

Et sinul on niiviisi, et kui sa paned soojenduse sisse ilma, et keegi peal istuks ja kui 5 minuti pärast keegi sinna tooli peale istub, siis on iste veel täiesti külm?

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: N Jaan 31, 2019 12:57
Postitas maakoer
Jah, nädalavahetusel testin, kui mahti saan

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: N Jaan 31, 2019 13:13
Postitas wilddog
sigaelmar kirjutas:
N Jaan 31, 2019 11:56
maakoer kirjutas:
N Jaan 31, 2019 11:01


Üle pika aja istus eile keegi kõrvalistmel ja sain siis lõpuks testida: soojendus toimis kenasti, kui perse istmel laiutas. Ilma koormuseta aga soojendus ei funka, ei tea, kas see on "feature" või bug...

Et sinul on niiviisi, et kui sa paned soojenduse sisse ilma, et keegi peal istuks ja kui 5 minuti pärast keegi sinna tooli peale istub, siis on iste veel täiesti külm?
Mulle on ka selline mulje jäänud. Panen auto käima ja 5 min pärast ei ole iste oluliselt soojenenud, pigem salongi soojusega. Istud peale ja siis tunned, et mõne mintsaga hakkab soojenema. Võibolla külm ilm ja kokkusattumus.

Re: SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

Postitatud: T Veebr 05, 2019 19:43
Postitas maakoer
Täna tehtud ülevaatuse eelne kontroll Autotarvete OÜ-s läbisõidul 307774, tehtud tööd:

Mootoriõli + filter
Summuti sukaga toru
Suunatulede pirnide vahetus (olid heledaks pleekinud)

Lisaks eelmisele teemale, tundub, et ikka läheb kõrvaliste soojaks ka siis, kui kedagi otseselt peale ei istu, lihtsalt väga aeglaselt.