SAAB 9-5 Aero, 2001, maakoer

maakoer
Postitusi: 18
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#26

N Veebr 21, 2019 14:17

Et probleem (väga valed helid mootoriruumist), mille pärast Autotarvete poole pöördutud sai, tuli veelgi süvenenumana tagasi, sai käidud Troost Auto jutul taaskord. Süüdlaseks osutus lahtine väljalaske kollektor. Läbisõidul 308404 vahetatud jupid:

Väljalaske kollektori tihend
Väljalaske kollektori kit
Turbo tihend
2X mootoripadi (vasak ja parem)
Veepump (SKF)
Tuulutusele tüübel
O-rõngas õlivõtturile

Tööde käigus võeti alt ära ja puhastat karteripõhi ja õlivõtturi sõel, ühtlasi vaadati võimaluste piires üle mootori alumise otsa tervis (kas on mõtet sellele mingeid edasisi plaane teha või pigem uut otsima hakata). Õnneks tundus altpoolt kõik normaalse kulumise piires ning puudus abrasiiv, seega on mõtet edasi planeerida selle mootori hoidmist/parandamist.
maakoer
Postitusi: 18
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#27

R Juun 07, 2019 14:01

Pole ammu olnud põhjust siia kirjutada, kuid pärast kõrgest õlikulust tingitud raskeid otsuseid sai päris palju tehtud:

Plokikaane remont
Plokikaane tihend, poldid
Klapisääre tihendid
Kepsu- ja raamisaaled
Uued kolvid ja rõngad
Kollektori tihend
Termostaat
Õli ja Õlifilter, jahutusvedelik
Esimesed kettad ja klotsid
Käiguhoovastiku simmer
Kkk tihend

Kui kellelgi uute kolbide - rõngaste sissesõitmiseks häid nõuandeid on jagada, olen üks suur kõrv.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1603
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#28

R Juun 07, 2019 15:37

Sõida esimesed kaks-kolm paaki rahulikult, väldi kõrgeid pöördeid.
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 172
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#29

R Juun 07, 2019 18:40

Mina kuulnud/teinud nii, et ca. 3000 km - alguses rahulikumalt , vältida kõrgemaid pöördeid ja põhjagaasiga kiirendamist ning lõpu poole (500-1000km) suurem koormus, et mootor töötaks normaalselt sisse. Stock autol samas väga mööda ei saa panna :) aga eks targemad Saabi mehed oskavad paremat nõu anda.
Škoda Superb 1.8TSI 2009, Škoda Octavia 1.4TSI 2014
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
maakoer
Postitusi: 18
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#30

L Juun 15, 2019 1:02

Tänud nõu eest! Kas 3000 km pärast oleks mõtet ka õli vahetada?

Praegu ca 1500 juba läbitud rahulikult, mootor toimetab kenasti ja ühtlaselt, õlikulu ei ole täheldanud, kütusekulu endiselt meeldivalt madal.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1603
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#31

L Juun 15, 2019 8:28

Vaheta 3000km pealt ära, süda rahul. Halba kindlasti ei tee. Edaspidi vahetused 8000-10 000 km tagant ja oled andnud endast kõik, et oleks hästi.
P. S. karterituulutus peab korras olema ja lühikesi otsi külma mootoriga törtsutada pole hea.
maakoer
Postitusi: 18
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#32

E Sept 23, 2019 19:06

Et suvel sõitmist jagus, on aega foorumis kirjutamiseks olnud vähe.

Vahepeal vahetatud:

Süütekassett (originaal)
Süüteküünlad
Magic camber poldid esirataste kalde paika timmimiseks
Stabika varras ees (Lemföder)
Rooliots parem
Sharniir
Sildade regull
õlivahetus (Castrol 5W40)

Töid teostas taaskord Troost Auto

Mis pisut muret teeb on pidurdamisel tekkiv suhteliselt tugev vibratsioon, millele Troostis jälile ei jõutud. Vahetatud on nii eesmised kui tagumised pidurikettad. Vibra lööb eriti välja suuremate kiiruste pealt pidurdades, seega linnasõidus selgelt ei pruugigi aru saada kohe.
Lisaks ootab mind ees ka põhja talveks ettevalmistamine, st. tahaks veidi roosteussi tööd raskemaks teha. Olen kuulnud häid sõnu ühe Tartus asuva töökoja osas aga ehk teab keegi Tallinnas ka mingit asjalikku töökoda, mis teostaks esmaabi korras roostetõrjet ja -kaitset?
Tegemist ootavad ka parkimissensorid aga see rohkem mugavuse teema, hetkel ei sega nende puudumine. Samuti plaanin kojameeste mootori vahetust, möödunud talvel olid nad kohati ikka sõitu alustades väga uimased. Esiklaasi vahetuse võtan ette ilmselt pärast talve, saan siis rahus kaabitsat veel sellel hooajal kasutada. Samuti vajaks käsipidur tähelepanu ja ilmselt ka väljalaske süsteem.
maakoer
Postitusi: 18
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#33

T Nov 19, 2019 12:01

Oktoobris sai lastud vahetada juppe ja autot veidi talvekindlamaks teha. Vahetasin ära kojameeste harjad (raamita Boshid) ja silikoonisin tihendid, autole sai peale ka korralik püsivaha. Lisaks on nüüd tööle pandud ka tagumised parkimisandurid, mis auto soetamisest saadik pole funktsioneerinud.

Vahetatud Troostis:

Summuti keskmine osa
Kojameeste hoovastik (lammarist)
Kütusefilter
Piduritorud
Üks parkimisandur. lisaks kohendatud streikivad andurite juhtmestikku.

Auto minu käes olnud nüüdseks umbes 13 kuud, läbisit selle ajaga ca 30 000, hooldustööde peale kulunud ulmeliselt palju, samas on korras autoga olnud mugav ja muretu sõita.
maakoer
Postitusi: 18
Liitunud: E Juul 21, 2008 1:38
Asukoht:
Auto:

#34

R Nov 29, 2019 10:44

Pime aeg tulekul ja üks esitule pirn läks läbi, ette läksid Philips H7/+130% X-TREME VISION pirnid.
Valgusvihk sai palju parem aga tulesid vaadeldes hakkas silma kriipima nende kollakaks tõmmanud klaas, mida näha ka mu varasemalt postitatud piltidel. Lisan väikse pildimaterjali vahetult enne ja pärast SmartService-is tehtud tulede taastamise töid. Valgus ja ilmastiku olud muidugi kaugel ideaalist, et saada head fotot aga ise olen tulemusega väga rahul. Poleerija ise ütles, et pole nii kollaste tulede taastamist varem teinud, ei julgenud midagi lubada ja lõpus ütles, et ta pole rahul jäänud toonierisusega aga mida tema ka teab.
Enne
https://www.upload.ee/image/10782988/Enne.jpg
Pärast
https://www.upload.ee/image/10782992/Parast_1.jpg
https://www.upload.ee/image/10782995/Parast_2.jpg
https://www.upload.ee/image/10782997/Parast_3.jpg
Vasta