1. leht 3-st

Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: R Dets 28, 2018 14:48
Postitas Rainer-L
Vanaraua hinnaga veeretasin hoovi sellise ratastel metalli kogumi. Kuna õlilekkimine oli märkimisväärne ja klapikambri kaane all töötasid sepapoisid siis tuli teha otsus kas päästa või juppideks. Sai otsustatud päästmise kasuks (surma päästmine). Kuna ise ei tee siis asjatundjad tegelevad mootori ja kastiga. Kere on korralik kui tagaluuk välja arvata(läheb vahetusse). Tahab kindlasti salongi keemilist saada kuna eelmised omanikud ei arvanud puhtusest suurt midagi. Juhiistmel nahk katki. Klapitavad peeglid ei toimi või ei oska neid ise kasutada. Kunagi aastaid kolmkümend tagasi oli peres esimeseks nn lääne autoks Saab 99 kahe ukseline nüüd siis proovin omalkäel saabi omamist (pilte ei lase panna mingil põhjusel.)

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: N Jaan 03, 2019 18:52
Postitas Rainer-L
Sain auto tagasi... Saaled(kuna juba tegemiseks läks), kett koos kaaskonnaga uus,lisaks mingid võllid ja hunnikute viisi tihendeid. Õlileke nüüd kadunud ja käivitub kenasti. Klapikambri kaane all ikka tiks sees. Lugedes siin teemasid siis asi tõukurites mis teevad häält. Tekkis ka väike mure käigukastiga. Drive pealt P peale pannes ei taha kuidagi jääda vaid viskab R peale. Armatuuri viska ka vastava teate et P ei jää. Sai siis natuke tugevamalt P peale surutud ja jäi pidama. Kas see võib nüüd olla seotud mootori maha käimisega ja vajab regulli mingisugust või võib asi tõsisem olla.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: N Jaan 03, 2019 21:51
Postitas sigaelmar
Ju käigutrossid vajavad reguleerimist.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: R Jaan 04, 2019 10:30
Postitas Rainer-L
Suüur tänu vastamast. Lasen üle vaadata.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: L Jaan 05, 2019 22:13
Postitas Kreee
Mootori ruumis, aku all on käigukasti "kahvel". Kui seda embakumba suunda liigutada saab asja kiirelt ja ilma vaevata korda :) Oli oma masinal sama mure. ~15 minutit pusimist ja asi sai korda :)

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: P Jaan 06, 2019 14:05
Postitas Rainer-L
Kreee kirjutas:
L Jaan 05, 2019 22:13
Mootori ruumis, aku all on käigukasti "kahvel". Kui seda embakumba suunda liigutada saab asja kiirelt ja ilma vaevata korda :) Oli oma masinal sama mure. ~15 minutit pusimist ja asi sai korda :)
Suur tänu juhiste eest.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: P Jaan 06, 2019 16:28
Postitas I-Vaari
Kuna see auto oli vanarauaks söidetud siis vöibolla ka löpuni kulunud käigukasti küljes olev käiguvahetusmehanism. Aitab ikkagi kas uue käiguvahetusmehanismi paigaldus vöi algupärasel köigi kulunud pukside uuendamine.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: P Jaan 06, 2019 17:38
Postitas Rainer-L
I-Vaari kirjutas:
P Jaan 06, 2019 16:28
Kuna see auto oli vanarauaks söidetud siis vöibolla ka löpuni kulunud käigukasti küljes olev käiguvahetusmehanism. Aitab ikkagi kas uue käiguvahetusmehanismi paigaldus vöi algupärasel köigi kulunud pukside uuendamine.
Enne mootori ja käimakoti maha käimist toimis ilusti ,seega eeldan et regull parandab hetke olukorra.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: N Jaan 17, 2019 16:35
Postitas Rainer-L
Üritan nüüd mõista Saabi uimasust atm kastiga. Ilmselt see ei pea selline olema kuna tunduvalt lahjema mootoriga TDI atm minek on tuntavalt parem.Armatuuris ühtegi viga ega tuld ka pole . Turbo seier armatuuril venitab punase piirini välja tugeva vajutusega. Mootor töötab ühtlaselt ,kuigi käivitus on pikaldane(starter veab raskelt.). . Hetkel uurisin kõiksugu õhu filtrite vahetust mis on paras lammutamine erinevalt eelnevalt omatud autodest. Siis veel uued küünlad panna,bensu filter vahetada lootuses et siis asi paraneb kuigi ei usu. Esmaspäeval saab kanalile asja uurima. Kui on soovitusi mida veel vaadata kui juba tegema hakkan.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: N Jaan 17, 2019 18:17
Postitas entson
kas enne remonti käivitus paremini ? Kui jah- siis võiks kontrollida massijuhtmeid ja ka starteri küljes olevaid juhtmete kinnitusi (enne võiks akult juhtme maha võtta). edu.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: N Jaan 17, 2019 19:20
Postitas Rainer-L
entson kirjutas:
N Jaan 17, 2019 18:17
kas enne remonti käivitus paremini ? Kui jah- siis võiks kontrollida massijuhtmeid ja ka starteri küljes olevaid juhtmete kinnitusi (enne võiks akult juhtme maha võtta). edu.
See oli juba enne remonti. Starter oma aja ära elanud juba.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: N Jaan 17, 2019 21:32
Postitas sigaelmar
Rainer-L kirjutas:
N Jaan 17, 2019 16:35
Üritan nüüd mõista Saabi uimasust atm kastiga. Ilmselt see ei pea selline olema kuna tunduvalt lahjema mootoriga TDI atm minek on tuntavalt parem.Armatuuris ühtegi viga ega tuld ka pole . Turbo seier armatuuril venitab punase piirini välja tugeva vajutusega. Mootor töötab ühtlaselt ,kuigi käivitus on pikaldane(starter veab raskelt.). . Hetkel uurisin kõiksugu õhu filtrite vahetust mis on paras lammutamine erinevalt eelnevalt omatud autodest. Siis veel uued küünlad panna,bensu filter vahetada lootuses et siis asi paraneb kuigi ei usu. Esmaspäeval saab kanalile asja uurima. Kui on soovitusi mida veel vaadata kui juba tegema hakkan.
Proovi teist samasugust autot :D Võibolla peabki selline uimane olema. See automaatkast sel autol rikub päris palju kiirendust ära ja imeb samas kütust ka. Nagu üks vanem automaatkast enamasti teebki. Näiteks 184kw 9-5 Aero automaatkastiga kiirendab nullist sajani sama kiirelt kui 125kW manuaal.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: N Jaan 17, 2019 21:51
Postitas 9-5LPT
Kunagi proovisime, siis 125kw manuaalina isegi rebis reaalses elus kiiremini isegi õige pisut. Need kastid õppivad pole? Ehk on sp uimane, et sujuvamalt/aeglasemalt liigeldud.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: N Jaan 17, 2019 22:06
Postitas Rainer-L
9-5LPT kirjutas:
N Jaan 17, 2019 21:51
Kunagi proovisime, siis 125kw manuaalina isegi rebis reaalses elus kiiremini isegi õige pisut. Need kastid õppivad pole? Ehk on sp uimane, et sujuvamalt/aeglasemalt liigeldud.
See on kohe maru tuim... Nagu piitsaga vana setukat kaloppi sundima ajada. Vaba käiguga pöörded head aga sõites kaob jõud ära kuhugi. Vaakum voolikud on vahetatud kõik. Võimalik et mingid klapid või mis iganes seal on kinni(ise suurt ei jaga seda asja).

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: R Jaan 18, 2019 21:21
Postitas sigaelmar
Äkki on kast avariis ja sa sõidad ainult kolmanda käiguga?

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: L Jaan 19, 2019 9:34
Postitas Rainer-L
sigaelmar kirjutas:
R Jaan 18, 2019 21:21
Äkki on kast avariis ja sa sõidad ainult kolmanda käiguga?
Käike vahetab viiendani välja ilusti nii automaadi kui ka manuaalselt. Katsun ka kastil õlivahetuse teha ära esmaspäeval. Pigem ikka see et jõud ei ole. Olen siin uurinud foorumis et mingid klapid enne/pärast turbot võivad olla kinni. Lasen need üle vaadata .mootori ehituses olen suht oskamatu et lasen teistel asja vaadata. Kui kunagi asja korraliklt korda saan siis tuleb hind sama mis osta kohe korralik saab. Samas jälle tean et kõik on tehtid ja ei pea muretsema et äkki miskit juhtub. Samas nagu olen siin lugedes mõistnud et Saab kui auto ei väsi üllatamast😀.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: T Jaan 22, 2019 11:20
Postitas Rainer-L
Pannes võtme süütelukku ja vajutades võtmel olevaid nuppe tuleb kiri 2 REMOTE KEY ja 2 TRANSPONDER. Puldist uksi lukustada ei saa muid probleeme ei esine käivitusel ega ka võtmega uste avamisel. Olen lugenud süüteluku puhastamises kui ei tule süütelukk ülemisse asendisse. Kui kellegi on pilti milline see all asend ja milline olek siis see ülemine asend süütelukul . Raadiot ei lülita ka välja seega siit loetust arvatav põhjus on süütelukk.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: K Jaan 23, 2019 12:02
Postitas Rainer-L
Nüüd siis lakkas genekas toimimast. Tõenäoliselt harjad otsas kuna algul pöördeid andes kustus aku tuli ära hiljem põles kõikse aeg. Demonteerimist vaadates siis päris lõbus töö saab olema maha võtmine.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: K Jaan 23, 2019 12:18
Postitas I-Vaari
Ehk piisab pingeregulaatori vahetamisest. Paljudele kohtadele seal mootori otsakaane ümbruses ligipääs lihtsam kui parem esiratas ja vist ka logar eemaldatud.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: K Jaan 23, 2019 12:28
Postitas I-Vaari
Rainer-L kirjutas:
T Jaan 22, 2019 11:20
Pannes võtme süütelukku ja vajutades võtmel olevaid nuppe tuleb kiri 2 REMOTE KEY ja 2 TRANSPONDER. Puldist uksi lukustada ei saa muid probleeme ei esine käivitusel ega ka võtmega uste avamisel. Olen lugenud süüteluku puhastamises kui ei tule süütelukk ülemisse asendisse. Kui kellegi on pilti milline see all asend ja milline olek siis see ülemine asend süütelukul . Raadiot ei lülita ka välja seega siit loetust arvatav põhjus on süütelukk.
Raadio välja ei lülitu ja pult uksi ei lukusta kui süüteluku padrun vales asendis. Kiitus vist kohvile ja karastusjookidele mis sinna keskkonsooli peale lödistatakse. Südamik on üleval kui luku korpus samas tasapinnas. Ajutiselt aitab südamiku puhastamine. Olen vötit eemaldades seda vaikselt küljeltküljele logistanud ja ka sörmeotsaga örnalt südamikku toksinud seni kuni üles töuseb.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: K Jaan 23, 2019 14:30
Postitas Rainer-L
I-Vaari kirjutas:
K Jaan 23, 2019 12:18
Ehk piisab pingeregulaatori vahetamisest. Paljudele kohtadele seal mootori otsakaane ümbruses ligipääs lihtsam kui parem esiratas ja vist ka logar eemaldatud.
Vaatasin väikest õpetust kus lasti mootori ülemine kinnitus lahti ja parempoolne ratas alt et sinna ligi pääseda. Kuna sedasi sõita ei kannata siis vaja see kuidagi kodustes (lageda taeva alla )ära teha. Lähim remondi koht on 20km ja iöma laadimiseta ilmselt sinna välja ei jõua.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: K Jaan 23, 2019 16:08
Postitas I-Vaari
Korras täielikult laetud aku kestab 3h vähemalt kui voolutarbimine optimeerida, laadija kodus külge ja 20 km ei peaks ületamatu olema.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: K Jaan 23, 2019 17:27
Postitas Rainer-L
I-Vaari kirjutas:
K Jaan 23, 2019 16:08
Korras täielikult laetud aku kestab 3h vähemalt kui voolutarbimine optimeerida, laadija kodus külge ja 20 km ei peaks ületamatu olema.

Kaks akut laadimas ja homme tõstuki peale. Lõin nüüd kiirelt kulud kokku mis autole kulunud on ja mis veel vaja teha siis võiks öelda et oleks võinud juba korraliku saabi osta. Samas on endal hea teada et kõik on tehtud . Ja kui valmis kõik siis on korralik auto pikaks ajaks olemas.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: K Jaan 23, 2019 17:28
Postitas Rainer-L
I-Vaari kirjutas:
K Jaan 23, 2019 12:28
Rainer-L kirjutas:
T Jaan 22, 2019 11:20
Pannes võtme süütelukku ja vajutades võtmel olevaid nuppe tuleb kiri 2 REMOTE KEY ja 2 TRANSPONDER. Puldist uksi lukustada ei saa muid probleeme ei esine käivitusel ega ka võtmega uste avamisel. Olen lugenud süüteluku puhastamises kui ei tule süütelukk ülemisse asendisse. Kui kellegi on pilti milline see all asend ja milline olek siis see ülemine asend süütelukul . Raadiot ei lülita ka välja seega siit loetust arvatav põhjus on süütelukk.
Raadio välja ei lülitu ja pult uksi ei lukusta kui süüteluku padrun vales asendis. Kiitus vist kohvile ja karastusjookidele mis sinna keskkonsooli peale lödistatakse. Südamik on üleval kui luku korpus samas tasapinnas. Ajutiselt aitab südamiku puhastamine. Olen vötit eemaldades seda vaikselt küljeltküljele logistanud ja ka sörmeotsaga örnalt südamikku toksinud seni kuni üles töuseb.
Nüüd siis töötab ka kesklukk puldist + luugi avamine.

Re: Saab 9-5 Estate 2.3 136kW, Rainer-L

Postitatud: K Jaan 23, 2019 19:50
Postitas Rainer-L
Mõni pilt ka