Saab 9-5 aero wagon 2003 crisp

crisp
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht:
Auto:

#1

E Mär 11, 2019 0:09

Tere. Sain värskelt saabi omanikuks, mõtlesin siin ka oma rõõmu ja muret jagada.
Peale oma kunagist 850 t5, on alati olnud soe koht südames turboga rootslaste jaoks. Kuna volvosid on olnud, siis olen ka saabi omamisele mõelnud. Laup ilmus siis üks selline müüki. Vigu küll on, aga hind oli ok niiet sai ära ostetud.

saab 9-5 wagun mootor b235r ehk siis 2,3l ja aero seades. paberil kirjas 184 kw käiguvahetust teostab tyyp kes roolis on.

Eestis 2a olnud
toodud rootsist
kellal 240 000 pluss 100 000 mis rootsist siia toomisega kaotsi on läinud
varustus osa minujaoks suht ok. Katuseluuk on mida ma ilgelt fännan :D levinumatest on puudu vent istmed ja tagumised istme soojad ja kindlasti veel miskit.
Muidu enamvähem viisakas. Kriipsud, kraapsud on ka roostet mõni katkine plastik põhja all. Mootor enamvähem kuiv va kkk kaas ja vända simmeri piirkond

tööd mis vaja teha enne kui suvel mnt peal jala sirgeks saab vajutada:
Keti komp vahetada (kerge hääl kuulda)
kkk tihend
karter alt ära õlivõtt chekkata/puhastada ja saaled üle chekkata
stabika otsad ees
tagasillas suured õõtra puksid
summuti (pooleks ja roostes) keevitan olemasolevast miskise üv oma. lisaks siis teeks ühe 63m vabama vooluga asja
4x pidurid renoveerida. hetkel küll toimivad, aga suht jubedad näevad välja. Ilmselgelt oleks pidanud ära mõõtma. Neil neid 3-4 erinevat seal valikus. Taga on vent kettas neid tundub, et on ainult üks variant.

Muus osas hooldus õlid filtrid jne

kui raua osa kannatab siis äkki paarkend kw juurde vaadata. Sest sittaks jõudu ühteesirattasse!

üks pilt ka mis peale esmaülevaatust tegin:
Pilt

eks jõudumööda üritab selle saabi taas korda seada.
chrismil
Postitusi: 290
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW Saab 9-3 Aero 154KW
Kontakt:

#2

E Mär 11, 2019 1:03

Tagaluugile väike tiib ka.
www.madalvee.com
sigaelmar
Postitusi: 976
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#3

E Mär 11, 2019 7:21

Kas see oli see 850€? Manuaal on hea valik. Automaat on hämmastavalt aeglane selle võimsuse kohta ja manuaal muidugi on öko ka kui auto korras on.
que
Postitusi: 1328
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja "Model X"

#4

E Mär 11, 2019 8:10

Selle hinna eest magus leid.
340 pole ka õnneks teab suur ls.
Nö nipet näpet vead..
Korraliku summuti võtaks juba Aeromotorsist (hinna poolest mäletamist mööda oli kogu ring 60-70 euri)
endal aasta all, ei saa midagi halba öelda.. mõtekam kui hakkaks selle vanaga jändama.
Jõudu toimetamisel.
Viimati muutis que, T Mär 12, 2019 10:07, muudetud 1 kord kokku.
Everyday Regular SAAB guy!
13piisab
Postitusi: 352
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Saku
Auto: 1,5tk 9-5, 1,5tk Vectra2000, 2tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M21406

#5

E Mär 11, 2019 21:00

aitäh, et ära ostsid - kui pühapäeval oleks jätkuvalt omanikku otsinud, oleks masin ilmselt minu hoovile tulnud. Kuigi sinna pole tegelikult masinaid juurde vaja ja eriti veel, kui nad on halli värvi :)
palju õnne parima hinnaga parima aastakäigu parima tehnika-kombo (manuaal-Aero...) soetamise puhul! :)
crisp
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht:
Auto:

#6

E Mär 11, 2019 21:16

850´ga oli see müügis jah. Ega endal ka ju otseselt vaja polnud, aga olemas ta nüüd on.

Küsiks ka kohe:

Kas mõni välismaa pood ka osade jaoks on? Vaja oleks ketivahetus komp: 93184480 ja ehk veel midagi.

Küünlad, netist sain kaks varianti NGK PFR6H 10 või NGK BCPR6 ES11. Kogemusi?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1549
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#7

T Mär 12, 2019 0:06

NGK PFR6H 10, pane need platinumid ja asi vaska. Tehase küünal. Kestavad 100k km eeldatavasti ja sädevahe on ka kohe õige 1 mm.
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 157
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#8

T Mär 12, 2019 9:19

Jõudu autoga crisp! Tore ka siin foorumis kohata :).

Ehk abiks:

Ketikomp. tuleb kätte ilmselt kõige soodsamalt margiesindusest. SaabiAnti hinnad sama mis esindus seega vahet ei tule;
Klapikambrikaane tihend 9483181+9483199=8822041; NB! B osadega on olnud endal/olevat jamasid ning originaal istub pesasse paremini ja ei ole ka väga kallis.
Karterikaas silikoniga;
Esim. stab. kont 5236823;
Tag. õõtshoova puks mõtled ilmselt 5236633;
Tag. summuti 5321625 (ilma läikiva otsata) või 5464573 (läikiva otsaga originaalis) : Bosal ilma läikiva otsata 99 Eur.
Esim. piduriketas - VINI järgi 16" süsteem - 5391560;
Esim. piduriklotsid - 16" süsteem - 5392485;
Tag. piduriketas - 16" süsteem - 5232756;
Tag. piduriklotsid- 16" süsteem - 5058110;
Süüteküünal 9399866 - PFR6H-10 või 9188681 - PFR7H-10 (one step colder);
Õlifilter 93186554, mootori õhufilter 55560911, kütusefilter 4163853, salongi õhufilter 12758727.

Välismaised Saabi e-poed:
http://skandix.de/de/
http://www.proparts.se/
Propartsi asju saad SaabiAntist tellida.
BMW 325i Coupe 92', BMW 316i Compact 94', Saab 9-5 Aero 05', Škoda Octavia 14'
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
sigaelmar
Postitusi: 976
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#9

T Mär 12, 2019 20:54

Saabianti käest sai täna hommikuse seisuga ketikomplekti peaaegu 100€ odavamalt kui esindusest.
crisp
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht:
Auto:

#10

K Mär 13, 2019 0:10

STR kirjutas:
T Mär 12, 2019 9:19
Jõudu autoga crisp! Tore ka siin foorumis kohata :).

....
Tere tere. Tänud listi eest. Eks jõudumööda hakkan vaatama.

Esindus andis jah ketikomp hinnaks miskine 525euri äkki... Eks vaatan ringi veel. Sõber varuosamees leidis sama asja 150 eest. Ütles, et kahel on need sisse pannud ja sõidavad. Niiet usun, et lähen ka seda teed.

Ühesõnaga täna lasin vana musta õli välja, kallasin värske 5w40 täissündi sisse keevitasin katkise keskmise pütti asemele toru ja tegin paar tiiru. Esisillas jõhker kobin niiet seal vast midagi peale kontide veel. Pidurid kriuksusid ja vilisesid niimis kole.
Kuna laup sai niikõvasti diagnoositud, et aku oli selle paari päevaga tühjaks vajunud hakkas jälle maki jama. Kui ostsin siis ka ei töödanud. Laup õhtul sain ta tööle peale 3-4 korda diagnostiga tutvutamist. Nüüd jälle kadunud :roll:

Heast küljest tundub, et turbo mingit rõhku lööb (kell mis salongis läks sinna punase algusesse). Esimest ja teist piinasin natuke, aga kuna pidurid liiga hullud siis väga ei kihutanud. Eks peab korra nritega kella külge pookima
Roolile kuuletus ka kenasti, kiirendades teed väga otsima ei hakkanud.
track ka töötas

Peab reedel siis hakkama piduriosa vaatama. Ehk see lumi sulab ära ka kunagi, saab kuskil WOT testi ära teha :drive:
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 546
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 199kw Arc

#11

K Mär 13, 2019 7:00

Turbo rõhu seier peabki kuni punase alguseni minema. Kui üle selle siis ülerõhk.
sigaelmar
Postitusi: 976
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#12

K Mär 13, 2019 7:36

See 150€ ketikomplekt on ilmselt BGA toodang. Minul sellega kogemusi pole aga osad vennad seda paigaldada ei taha.
Kasutaja avatar
9-5LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 951
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 cabrio Hirsch, Volvo S80 mk2 d5 stage 1

#13

K Mär 13, 2019 8:07

525 tundub kuidagi uskumatult palju, ise olen carringist ostnud kunagi 4 a tagasi 240 eest (ca 300 oli letikas, 240oli hinnaks sularahaga ostes) ja minu teada sõidab see Saab seniajani.
Kogenud Aeronaut. :drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 301
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#14

K Mär 13, 2019 12:39

Nukvöllide ja tasakaalustusvölli ketikomplekt 525 eur ehk koos paigaldustööga. Soovitav paigaldada OEM toode teatud nüansside töttu.
SAABi nn, "esinduses" Soomes möni aeg tagasi OEM toote 315 eur ga.
Viimati muutis I-Vaari, K Mär 13, 2019 15:53, muudetud 1 kord kokku.
que
Postitusi: 1328
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja "Model X"

#15

K Mär 13, 2019 12:45

See 525 peaks olema ikka ilma paigalduseta.. naised saunas rääkisid, et hind tõusiski igapool 2 kordseks :shock:
Everyday Regular SAAB guy!
sigaelmar
Postitusi: 976
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#16

K Mär 13, 2019 16:22

525€ on ainult ketikomplekti hind Vikingis ja Troostis. Saabiantti küsib 460€. Kui keti vahetuseks mootorit maha ei peaks tõstma, võiks isegi katsetada selle 150€ komplektiga aga kuna selle peab maha tõstma, siis ei tahaks odava asja pärast seda mitu korda teha. See ei tule odavam :)
Kasutaja avatar
mad1
Postitusi: 593
Liitunud: K Dets 15, 2004 0:46
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#17

K Mär 13, 2019 19:23

sigaelmar kirjutas:
K Mär 13, 2019 16:22
525€ on ainult ketikomplekti hind Vikingis ja Troostis. Saabiantti küsib 460€. Kui keti vahetuseks mootorit maha ei peaks tõstma, võiks isegi katsetada selle 150€ komplektiga aga kuna selle peab maha tõstma, siis ei tahaks odava asja pärast seda mitu korda teha. See ei tule odavam :)
mootor tuleb igal juhul maha võtta kui üldse midagi korralikult teha ja kui ei taha et kõik kohad hiljem leemendavad.see odav komplekt on ebatäpne ja vaid peaketi oma.ehk balansosa odav veel lisa 130.kokku 260 ebakvalitteset rauda+ kõik vajalikud tihendid on puudu :wall:
üldiselt kui üldse teha ,tuleks kriitilise pilguga raamsaale üle piiluda ehk profülaktiline kontroll ja siis edasi otsustada ....
kõhutunne ütleb 1000-2000 on tavapärane kulu ideaalis.
vähemalt 50% plokkidest kuuluvad utiili ja pole üldse mõtet midagi teha, ning suurel osal on vaja uusi kolbe ehk rõngastest ei piisa või on ajutine parendus vaid
chrismil
Postitusi: 290
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 Aero 2.3T Hirsch Performance 205KW Saab 9-3 Aero 154KW
Kontakt:

#18

K Mär 13, 2019 20:10

sigaelmar kirjutas:
K Mär 13, 2019 7:36
See 150€ ketikomplekt on ilmselt BGA toodang. Minul sellega kogemusi pole aga osad vennad seda paigaldada ei taha.
See toode hakkas mul klõbistama pärast 80K sõitu.
www.madalvee.com
crisp
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht:
Auto:

#19

K Mär 13, 2019 20:17

Mu labasest hooldusest hakkab juba kap remo saama :lol:
Kuna see mul rohkem nagu hobi ja käe soojas hoidmise project on, siis teen arvatavasti kõik vastupidi. :mrgreen: Vähemalt esialgu üritan mootor peal asja teha.
I-Vaari kirjutas:
K Mär 13, 2019 12:39
Soovitav paigaldada OEM toode teatud nüansside töttu.
On miskit täpsemat teada mis nüanssid?
mad1 kirjutas:
K Mär 13, 2019 19:23
see odav komplekt on ebatäpne ja vaid peaketi oma.ehk balansosa odav veel lisa 130.kokku 260 ebakvalitteset rauda+ kõik vajalikud tihendid on puudu :wall:
siiski on mõlemad 150 kokku

https://www.eoltas.ee/ee/TC1035FK-BGA/
https://www.eoltas.ee/ee/TC1036FK-BGA/

Ebatäpne kas siis märgid ei jookse kokku?
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 301
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#20

K Mär 13, 2019 23:09

"On miskit täpsemat teada mis nüansid?"

Probleemid pingutustalla ehituse kvaliteedis ja nn gaasijaotuse asetuses ehk siis midagi sinnakanti mida mad1 ühes teises "ketiteemas" selgitas.

Paraku löriseva keti puhul on see mootor juba niigi "piirimaadel" tööd teinud ja lihtsast hooldusest enam juttu pole. Olenevalt nii eelnevate omanike hoolsusest/suhtumisest , auto kasutustingimustest vöib söiduki vastupidavus olla vägagi erinev. Kuna Rootsis söidetakse liiga pikkade ölivahetusvälpadega siis sellest esimene pöhjus miks need SAABi mootorid 350kkm kohal kapitaalremonti vajavad.
crisp
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht:
Auto:

#21

N Mär 14, 2019 12:39

Osa hammakaid sain täna kätte juba :D
Pilt
crisp
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht:
Auto:

#22

L Mär 16, 2019 0:10

Sai siis täna natuke möllatud.

Eelneva posti hammakad sai paigaldada. Piilusin ka kkk´ne alla seal kõik kaunis. Nagu tõesti kaunis mitte 340tkm sõtinud mootor.

Ok see selleks tegin komp testi ka külm mootor kõik küünlad ja pihusti pistikud maas:
I 12,2
II 12,7
III 11,8
IV: 11,2

10net ketilüli vahe 80 mm. Kkkaane tallal minimaalne jälg. Eks peab oma rahuks karteri ka veel maha võtma, aga tundub enamvähem mootor isegi.

Cändels jummala surnud ime, et ilusti käsi veel :roll:

Endale teadmiseks, et esipidurid 308mm
crisp
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht:
Auto:

#23

T Mär 26, 2019 23:55

Vaikselt siin tegelenud. Esimesed pidurid sai üle käidud. Tagumised veel pagassis. Vaakumi lekked sai üle vaadatud. See eeldas enamus vollade vahetust.
Läbiroostetanud kütuse filter sai vahetatud.
Küünlad läksid ngk PFR6H 10
Ette said uued stabika kondid ka.

Üks küsimus ka. Nimelt poolraamis puksid sodid ja need mul seda kolksu seal teevad. Kas keegi on pollyd pannud? kogemused? või peaks uued tavalised panema? Need vist kõik ühesugused? ala need https://aeromotors.ee/kataloog/article/ ... -lemforder
Kasutaja avatar
STR
Postitusi: 157
Liitunud: R Juun 06, 2014 10:58
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=23038
Kontakt:

#24

K Mär 27, 2019 9:37

Kui igavesti ei sõida siis ilmselt sobivad tavalised ka. Polüd kindlasti vastupidavamad. Enda eelmisele panin polüd. Ostsin Saabiantist kuid Atoys ka hetkel olemas.

Esim. 5233382 x 2

Tag. 5231808 x 2 ja 5233382 x 2

https://www.esaabparts.com/viewparts.ph ... =381404405
http://www.proparts.se/sv/artiklar/bush ... me-pu.html
BMW 325i Coupe 92', BMW 316i Compact 94', Saab 9-5 Aero 05', Škoda Octavia 14'
AllParts - sõidukite varuosad, kereosad ,tuningosad jne.
Subaru24 - Subaru originaal varuosad & muu.
crisp
Postitusi: 16
Liitunud: N Mär 04, 2010 23:31
Asukoht:
Auto:

#25

R Apr 12, 2019 23:38

Kuna nädala algus oli vihmane sai garaazi. Lasin õli välja kole must selle ca 100 km´iga. Downpipe maha ja karter ka alla. Ei tea kas keegi seda teinud enne mind, aga ilus puhas kõik. Kuna paistis, et alt saab saaled ka vahetada siis piilusin need ka üle. Vanad paistsid ok, aga kui juba lahti on ja uued ca 50 euri siis vahetan ära.

Ega kellelgi juhuslikult vända kaela mõõte kuskil käepärast pole? Raame küll mõõta ei saa, aga kepsu omad mõõdaks üle. Sees olid orig STD saaled.
Vasta