Saab 9-5 2.3t, 2001, sipelgaz
Et siis sai endale taaskord Saab soetatud, tegelt küll algul mõttega, et edasi müüa (Universaal Aero tahtmine oli tegelt), aga peale pisikest sõitu & mõttepausi tuli ikkagi otsus, et jätaks endale kui nn "Projektautona" ;)
Tegu siis 2001 aasta 9-5 2.3t Arc mudeliga (2002 aasta mudel, ehk siis peale facelift'i), millel oli vägagi vähe kilomeetreid (ostes, 52000), sest ta on ainult talviti sõidus olnud. Hõbe metallic + must nahksisu.
Saabi ametlike lisade nimekirjast on vist suhtpuht kõik olemas, kaasa arvatud ventileeritud istmed & katuseluuk.
Et paneks hea meelega omast vaatenurgast paar +'i & -'st kirja, mida ma viimase 5'e päeva & 2000 kilomeetri käigus märganud juba olen.
+ Allah õnnistagu ventileeritud nahkistmeid
- Esitule pesurid, tundub, et nad teevad auto ise rohkem räpasemaks, kui tulesid puhtamaks. Mulle vana 9-5'e pesursüsteem (kojamehed) meeldis rohkem kui see nn "Survepesu" mis praegast peal on. Sest sõites lendab palju sellest pesuveest ikka kapoti ja külgede peale mis pärast toredad plekid jätab.
nn "Projektist" endast teine kord pikemalt siis kui ka pildid olemas on.
:notworthy: sipelgaz :drive:
Tegu siis 2001 aasta 9-5 2.3t Arc mudeliga (2002 aasta mudel, ehk siis peale facelift'i), millel oli vägagi vähe kilomeetreid (ostes, 52000), sest ta on ainult talviti sõidus olnud. Hõbe metallic + must nahksisu.
Saabi ametlike lisade nimekirjast on vist suhtpuht kõik olemas, kaasa arvatud ventileeritud istmed & katuseluuk.
Et paneks hea meelega omast vaatenurgast paar +'i & -'st kirja, mida ma viimase 5'e päeva & 2000 kilomeetri käigus märganud juba olen.
+ Allah õnnistagu ventileeritud nahkistmeid
- Esitule pesurid, tundub, et nad teevad auto ise rohkem räpasemaks, kui tulesid puhtamaks. Mulle vana 9-5'e pesursüsteem (kojamehed) meeldis rohkem kui see nn "Survepesu" mis praegast peal on. Sest sõites lendab palju sellest pesuveest ikka kapoti ja külgede peale mis pärast toredad plekid jätab.
nn "Projektist" endast teine kord pikemalt siis kui ka pildid olemas on.
:notworthy: sipelgaz :drive:
Mis telesüsteemi sa endale salongi oled aretanud / või tuli ostes kaasa? Pean silmas seda ekraani armatuuril(kõrvalküsimused: a - kas kaasreisija turvapatja see ei sega; b - panid meelega sest pead sõidutama ämma kõrvalistmel) ning juhtmeid selles kohas kus mul autosse telefon on monteeritud.
Tegu on Philips'i Navigatsioonisüsteemiga (VDOdayton, Carin 522), kuhu oleks ka võimalik DVD mängija külge panna.
Ma olen selle üle järgi mõelnud, et ta sealt ära võtta, sest ega tast eriti kasu küll ei ole (TomTom'i tahaks pigem) ja uuemat, kui 2001 aasta kaarti ei ole võimalik saada.
Omal ajal oli ta kindlasti tegija, aga 8 värvi ja paljusid teid mitte-tundev navi pole eriti abiks keskeuroopas. (Selline asi, nagu "Please move to a digitalized road" tuleb suht tihti ette)Kasvõi alles nädalavahetusel, kui austrias käisin, suunas ta mind ligi 150km pikemat teed pidi, sest ta lihtsalt ei tundnud osasid teid. :wall:
Turvapatja ta segada ei tohiks, ta on omal ajal Saabi teeninduse poolt installeeritud, või ma pole lissalt sellise vaatepilguga seda asja veel vaadanud ? :freak:
Kui nädalavahetusel aega saan, võin pikemalt teha fotoreportaazi & jutu selle navi kohta :(
Olen vaadanud endale mingit Industrial-PC'd koos BMW soft'iga, et lahendada navigatsiooni ja MP3'e mure, ja kogu see asi siis Saab'i audiole taha keerata, aga see alles "uuringjärgus".
:freak:sipelgaz:headbang:
Ma olen selle üle järgi mõelnud, et ta sealt ära võtta, sest ega tast eriti kasu küll ei ole (TomTom'i tahaks pigem) ja uuemat, kui 2001 aasta kaarti ei ole võimalik saada.
Omal ajal oli ta kindlasti tegija, aga 8 värvi ja paljusid teid mitte-tundev navi pole eriti abiks keskeuroopas. (Selline asi, nagu "Please move to a digitalized road" tuleb suht tihti ette)Kasvõi alles nädalavahetusel, kui austrias käisin, suunas ta mind ligi 150km pikemat teed pidi, sest ta lihtsalt ei tundnud osasid teid. :wall:
Turvapatja ta segada ei tohiks, ta on omal ajal Saabi teeninduse poolt installeeritud, või ma pole lissalt sellise vaatepilguga seda asja veel vaadanud ? :freak:
Kui nädalavahetusel aega saan, võin pikemalt teha fotoreportaazi & jutu selle navi kohta :(
Olen vaadanud endale mingit Industrial-PC'd koos BMW soft'iga, et lahendada navigatsiooni ja MP3'e mure, ja kogu see asi siis Saab'i audiole taha keerata, aga see alles "uuringjärgus".
:freak:sipelgaz:headbang:
Algselt postitas: sipelgaz
- Esitule pesurid, tundub, et nad teevad auto ise rohkem räpasemaks, kui tulesid puhtamaks. Mulle vana 9-5'e pesursüsteem (kojamehed) meeldis rohkem kui see nn "Survepesu" mis praegast peal on. Sest sõites lendab palju sellest pesuveest ikka kapoti ja külgede peale mis pärast toredad plekid jätab.
:notworthy: sipelgaz :drive:
Ma imestan ka, miks Saab loobus uuematel autodel tulekojameestest, kas põhjuseks võis olla nende väike töökindlus?? :poke: Minu silmis on see ka puuduseks faceliftiga 9-5-el.
Plekid küll, OK, aga kas muidu on nendel pesuritel piisav surve, et mingitki praktilist väärtust omada? Või peab juhikohalt pesuvahendit doseerima, seejärel välja ronima ja lapiga üle käima :P
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
OT: jätkuks
Põhipõhjus oli ikka see, et faceliftiga masinal tulid xenon tuled; xenon tuled vajavad plastikut (mitte klaasi) ning mehaanilised klaasipuhastajad kriibivad plastmassi koheselt ära. Seepärast ongi KÕIGIL uuematel autodel (millel Xenoni võimalus) plastikust tuled ning ka pesurid.u
Osadel masinatel on veel eraldi paagike esitulede pesuks, kuhu läheb sisse hoopis kangem kraam, kui seda tavaline aknapesuvedelik.
Või olete näinud kombinatsiooni Xenon+tulekojamehed ???
terv, teager
EDIT Tänud Trionic valgustamise eest :red:
Põhipõhjus oli ikka see, et faceliftiga masinal tulid xenon tuled; xenon tuled vajavad plastikut (mitte klaasi) ning mehaanilised klaasipuhastajad kriibivad plastmassi koheselt ära. Seepärast ongi KÕIGIL uuematel autodel (millel Xenoni võimalus) plastikust tuled ning ka pesurid.u
Osadel masinatel on veel eraldi paagike esitulede pesuks, kuhu läheb sisse hoopis kangem kraam, kui seda tavaline aknapesuvedelik.
Või olete näinud kombinatsiooni Xenon+tulekojamehed ???
terv, teager
EDIT Tänud Trionic valgustamise eest :red:
to teager: xenon tuled ei vaja plastikut.seda kasutatakse omahinna langetamiseks. Ükski valgusti ei vaja plastikut.Klaas on alati parimate valgusomadustega,kuid kõrgema hinnaga ja raskemini töödeldav.
Ja on ka tulekojameestega orig. xenoneid. Kojameestega ksenoonlatern on hoopis kergemini puhastatav tänu madalale töötemperatuurile,mistõttu kaka ei kõrbe klaasile kinni.
Survepesuritesüsteemi omahind on oluliselt madalam ,kui elektriliste kojameeste oma ja töökindlus kordades parem.
Ja on ka tulekojameestega orig. xenoneid. Kojameestega ksenoonlatern on hoopis kergemini puhastatav tänu madalale töötemperatuurile,mistõttu kaka ei kõrbe klaasile kinni.
Survepesuritesüsteemi omahind on oluliselt madalam ,kui elektriliste kojameeste oma ja töökindlus kordades parem.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Need pesurid on ka väga erineva kvaliteediga. Vanal Avensisel mittepeidetavad olid ülihead ja tegid tuled väga hästi puhtaks (ei saanud kordagi tulesid täiendavalt välja puhastama minna). Nüüd uuel SEAT-l on peidetavad nagu Mondeol ja SAAB-il ja kui tuled on mustad pole ka pesuritest praktiliselt mingit abi.
näiteks peugeot 406-l ja 407-l ka plastiktuled, kuid nendel konkreetselt kasutusjuhendis kirjas, et võib lapi või paberiga puhtaks nühkida, et plastikklaasi see ei vigasta. Tõepoolest peale 3a sõitu ja pidevat kaltsuga puhastamist olid ikka klaasid nagu uued.
romza
Edit : 08.01 ... ei viitsi alati uut reply'd teha
Niih, ja nüüd siis paar sõna "Projektist"
- Ei taha hakata rullnokaks :wall:
Soov oleks tekitada endale auto, millega saab ka jätkuvalt tänavasõidu mõnusid natuida ... aga oleks ka võimalus vahest raja peal sõitmas käija (Minu kodunt ei ole kaugel, ei Nürnburgringi Nordschleife'le ... ega ka Hockenheimringini) ... ilma, et peaks häbi tundma ja iga kurvi tagant taaskord Golfimeest möödalendamas näha :cool:
Sest olen ikkagi arvamusel, et nii autos kui ka mootoris potensiaali jätkub.
Järjekord töödeks on +- järgnev ja ajaplaan oleks, et tahaks ikkagi suve lõpuks valmis saada.
- Pidurid (Ette ATE Powerdisc, osutub vist mõistlikumaks lahenduseks kui Brembo)
- Amordid (Nivooreguleeritavad H&R)
- Väljalase (SX 70mm)
- Mootor (Hirsh)
- Saab Test Pilot prillid
Probleem, mis veel lahendust ja ideed vajaks on käigukast ... kas tasub tegelema hakata ?
:beer:sipelgaz:drive:
Niih, ja nüüd siis paar sõna "Projektist"
- Ei taha hakata rullnokaks :wall:
Soov oleks tekitada endale auto, millega saab ka jätkuvalt tänavasõidu mõnusid natuida ... aga oleks ka võimalus vahest raja peal sõitmas käija (Minu kodunt ei ole kaugel, ei Nürnburgringi Nordschleife'le ... ega ka Hockenheimringini) ... ilma, et peaks häbi tundma ja iga kurvi tagant taaskord Golfimeest möödalendamas näha :cool:
Sest olen ikkagi arvamusel, et nii autos kui ka mootoris potensiaali jätkub.
Järjekord töödeks on +- järgnev ja ajaplaan oleks, et tahaks ikkagi suve lõpuks valmis saada.
- Pidurid (Ette ATE Powerdisc, osutub vist mõistlikumaks lahenduseks kui Brembo)
- Amordid (Nivooreguleeritavad H&R)
- Väljalase (SX 70mm)
- Mootor (Hirsh)
- Saab Test Pilot prillid
Probleem, mis veel lahendust ja ideed vajaks on käigukast ... kas tasub tegelema hakata ?
:beer:sipelgaz:drive:
Äkki selline komplekt:
- Pidurid, Ette Brembo, taha EBC
http://www.speedparts.se/prod/sp_br_uppgr_bak.shtml
- Bilstein Sprint amordid + H&R vedrud
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_sportchassi.shtml
- Mootor + Väljalase Samm3 või Samm4 (spets turbo) tuuning koos väljalaskega
http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/95_23_01-02.shtml
- Saab Test Pilot pastakad ;)
http://www.speedparts.se/prod/pr_present_div.shtml
- Quaife LSD
http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_diff.shtml
- Pidurid, Ette Brembo, taha EBC
http://www.speedparts.se/prod/sp_br_uppgr_bak.shtml
- Bilstein Sprint amordid + H&R vedrud
http://www.speedparts.se/prod/sp_ch_sportchassi.shtml
- Mootor + Väljalase Samm3 või Samm4 (spets turbo) tuuning koos väljalaskega
http://www.speedparts.se/prod/newupgrade/pub/95_23_01-02.shtml
- Saab Test Pilot pastakad ;)
http://www.speedparts.se/prod/pr_present_div.shtml
- Quaife LSD
http://www.speedparts.se/prod/sp_vxl_diff.shtml
romza
Niih ja siis jällegi natuke targemaks saadud audu osas ...
Selline komplekt sai esialgu ära tellitud, ja kui allah lubab ja ilmad lähevad ilusamaks siis +- 4 nädala pärast saab ka peale.
H&R Nivooregullitavad amordi-set (http://www.h-r.com/index.php?inhalt=produkt-b&sprache=en) ... plaanis nii ees kui taga -30mm jätta
OZ Superturismo 7 1/2 * 17 veljed (http://www.ozracing.co.uk/Superturismo_gt.htm) + Dunlop SP Maxx rehvid
Pilk jäi pidama just OZ peale, sest nad on ilusad, suht heas hinnaklassis ja kuna siis saab hiljem ka suuremat sorti pidureid kasutama hakata, ilma, et peaks hakkama 18'' või 19'' sõitma.
Ja kui asi peal, siis ka pildid järgi kindlasti ;)
:drive:sipelgaz:poke:
EDIT: lingid ka parandatud
C.
EDIT2 : Aitähh
S.
Selline komplekt sai esialgu ära tellitud, ja kui allah lubab ja ilmad lähevad ilusamaks siis +- 4 nädala pärast saab ka peale.
H&R Nivooregullitavad amordi-set (http://www.h-r.com/index.php?inhalt=produkt-b&sprache=en) ... plaanis nii ees kui taga -30mm jätta
OZ Superturismo 7 1/2 * 17 veljed (http://www.ozracing.co.uk/Superturismo_gt.htm) + Dunlop SP Maxx rehvid
Pilk jäi pidama just OZ peale, sest nad on ilusad, suht heas hinnaklassis ja kuna siis saab hiljem ka suuremat sorti pidureid kasutama hakata, ilma, et peaks hakkama 18'' või 19'' sõitma.
Ja kui asi peal, siis ka pildid järgi kindlasti ;)
:drive:sipelgaz:poke:
EDIT: lingid ka parandatud
C.
EDIT2 : Aitähh
S.
Et eile oli siis see päev, kus 100'000 ette tuli ;)
Palju õnne talle :thumb:
Mis muud vahepeal head tehtud ... hmm ...
- Ta on nüüd eesti teedel liikvel ...
- Üks post jäi vaheapeal natuke tagurdades väga lollisti"ette", aga õnneks sai timuti abiga see probleem ka lahendatud ...
- Mingid rihmad & võllid said vahetatud
- Uued pidurid on :thumb:
- Allah õnnistagu rootsi autotootjaid
- Waguuni oleks tegelt vaja
Et siis 10,5 kuud minu käes olnud ja 50t Km tehtud :drive:
:headbang:Sipelgaz:wtf:
Palju õnne talle :thumb:
Mis muud vahepeal head tehtud ... hmm ...
- Ta on nüüd eesti teedel liikvel ...
- Üks post jäi vaheapeal natuke tagurdades väga lollisti"ette", aga õnneks sai timuti abiga see probleem ka lahendatud ...
- Mingid rihmad & võllid said vahetatud
- Uued pidurid on :thumb:
- Allah õnnistagu rootsi autotootjaid
- Waguuni oleks tegelt vaja
Et siis 10,5 kuud minu käes olnud ja 50t Km tehtud :drive:
:headbang:Sipelgaz:wtf: