Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#1

R Sept 27, 2019 19:44

Tervist!

Minu eelmine Aero leidis omale kahjuks õnnetu lõpu. Siin on aga tema mantlipärija - loodame, et õnnelikuma saatuse ja pikema elueaga :)
Antud masin sattus mu kätesse üsna ootamatult ning täpseid võimsusenäitajaid ei teagi, eelnev omanik teadis ainult rääkida, et 200+kW. Kõik info antud masina kohta on palavalt oodatud, kui keegi siit foorumist peaks miskit teadma. Edasi läheb igatahes igati mehiselt ja see loomalikkus on täitsa olemas.

Plaanidest ja tehtud töödest:

Seni pole ise rohkem teinud, kui eemaldanud esistange lisa, mis oli kummist ja üsna näruses seisukorras. See stock esistange on minu arust ka oma loomulikus olekus kõige kenam.
Tulede osas, tagumised jätan kindlasti nii nagu nad on. Esimeste suhtes olen veel kahevahel - ühest küljest mõnus kuri välimus, teisest küljest teeb kuidagi odavaks. Samuti tundub, et pimedas sõites ei valgusta hästi. Eks näis, novembris nagunii ülevaatus, lasen vast ülevaatuse meestel otsustada, kas ja mida peaks nende tuledega ette võtma :D Praegused veljed jätan talveratasteks ja kevadeks vaatab midagi kenamat alla. Punased suppordid tahaks ka mustaks või muuks tagasihoidlikumaks lasta.

Vigadest pole hetkel muud avastanud, kui et kõrvalistujapoolne aken ei taha hästi üles minna. Sõidab-toimetab seni kenasti, v.a. väike vibra mis pidurdades on suuremal kiirusel.

Aga et te teaksite ikka millest jutt käib, siis siin ka paar pilti:
2019-09-27 07.09.27 2.jpg
2019-09-27 07.09.27 2.jpg (303.01 KiB) Vaadatud 9155 korda
2019-09-27 07.09.27 1.jpg
2019-09-27 07.09.27 1.jpg (191.62 KiB) Vaadatud 9155 korda
2019-09-27 07.09.26 4.jpg
2019-09-27 07.09.26 4.jpg (234.33 KiB) Vaadatud 9155 korda
2019-09-27 07.09.26 1.jpg
2019-09-27 07.09.26 1.jpg (146.11 KiB) Vaadatud 9155 korda
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#2

R Sept 27, 2019 20:15

Auto oli Pärnus tuttava kasutuses kevadel veel, edasi käis tõesti hästi. Open-Sid oli peal mäletamist mööda + softi tuuning. Viking Motorsi ajalugu oli autol, esimene lip on kaduma läinud mis all oli...
alari83
Postitusi: 23
Liitunud: E Mai 12, 2014 21:24
Asukoht:
Auto:

#3

R Sept 27, 2019 20:41

Terv,see auto oli ka ninu valduses ,ostsin üsna kommirahaga np autode platsilt. Nägin temaga palju vaeva ja tegin parendusi. Soft,pagassilip ,stangelisa ,pluss toona veel väga korralikud esituled said minu pandud. Pluss paagivitsad ,piduritorud,abiraami puksid ,tagasillapuksid ,sillaregullid jne jne. Aga sellest nüüd ikka rohkem kui 2 aastat ,kui ma neid asju tegin,peale mind tundub nagu rändkarikas kahjuks. Saalesi soovitaks kontrollida,ma vahetasin kolmanda raamipaku omasi kaks korda ,ostes vahetasin kõik saaled ja keskmine oli nendest kõige kehvem,sõitsin 20k ja vaatasin uuesti ja jälle oli keskmine osaliselt kulunud,mitte küll enam nii vilets kui enne aga panin ikka uued,nii et sisse võiks vaadata,sest minust järgmine omanik sõitis selle mootori veel õlist kuivaks ka korra,nii et kett laulis nagu vares aknataga. Pidurikettaid vahetasin eest vähemalt kolm korda ,igasugu firmatooteid sai proovitud,ka teise auto käändmikud koos laagritega /rummudega sai pandud aga 5000 km ja oli jälle vibra sees,ei tea mis sellel autol nende ketastega. Igaljuhul mina hoidsin teda hästi,edasi käis ta ka peale softi üsna lahkelt ja pea oma 350000 km temaga sai maanteid mõõta. Loodaks ,et tuled on kiletatud ,seal all on väga korralikud tuled,kui tumedaks lakitud ,siis head tuled ära rikutud kahjuks. Igaljujul edu ja loodame ,et teenib hästi sind see auto:)
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#4

R Sept 27, 2019 20:54

Oo! Tänud väärt info eest!
Stangelisa oli nüüdseks paraku päris räbal, seega otsustasin eemaldada. Esituled ka kahjuks prostalt lakiga üle lastud. Ei tea kas seda lakikihti mingil viisil eemaldada ja pärast üle poleerida ka oleks võimalik või otstarbekas?
Ning kas softi osas oskad ka täpsemat infot anda?
Aga muidu super, tean millele tähelepanu pöörata tulevikus.
Viimati muutis ottosmoke, L Sept 28, 2019 0:02, muudetud 1 kord kokku.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#5

R Sept 27, 2019 21:56

Mäletan, et kui tuttav müüs siis kuulutuses oli kirjas, et seal on kett vahetud koos sõela kontrolliga - mingeid arveid selle kohta kaasa ei saanud?
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#6

L Sept 28, 2019 0:06

Nii ta oli seal kuulutuses jep. Aga nüüd eelmiselt omanikult mingit taolist dokumentatsiooni ei saanud. Tema käes oligi see auto vist ainult loetud päevad ja väga palju ta ise masina kohta rääkida ei osanud. Jõudis vist aint tulesid ja muid osi värvida :D
alari83
Postitusi: 23
Liitunud: E Mai 12, 2014 21:24
Asukoht:
Auto:

#7

L Sept 28, 2019 8:29

Kett on vahetatud 177000 pealt aga praeguse läbisõidu juures pole see enam suuremasi näitaja,sõela puhastus /kontroll saalede kontrollil elementaarne. Nendel autodel käib karter lihtsalt alt ära ,pigem ma kontrolliks seda keskmist saalet uuesti,kui muretseks ummistunud sõela pärast sellel autol. Soft oli vist CR oma nagu siin vist enamusel softitatud masinatel.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#8

N Okt 03, 2019 14:10

Krt see oli vist mu naabrimehe, Oti käes mingi, ee, kevadest äkki. Ma vähemalt arvan, et see on sama auto, sest mingi aeg peale seda, kui ta selle müüdud sai, olevat sellel tuled ära toonitud ning VM-i hooldusajalugu oli ka olemas. Ja kui ikkagi on sama auto, siis edasi astus hästi ning see pani taas mõtlema, et Saabi võimsuse-hinna-välimuse suhe on ikka ideaalne ning mingit 60kw ökopilli ikka väga ei taha :D
Pakkus ta seda mulle ka, oleks hea lihtne osta-müüa, auto ainult teisele poole tänavat ajada :P
Piinlik värk, aga number pole meeles, kuigi Oti autot nägin üsna tihti, samas ei tea ma oma vendade autode numbreidki :D
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#9

T Okt 08, 2019 14:44

Mina tean samuti, et viimati Oti käes, pakkus ka mulle seda :D Aga vaadates ajalugu, siis on see kõigi käes olnud :D
Kena vvs sarnane velg alla, oranžid tuled suundadesse ja oleks päris kena. (maitse asi muidugi)
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#10

R Okt 11, 2019 15:09

Omanikuvahetuste nimekiri on jah aukartustäratav :D Nüüd vast saab sellele pidurit panna.
Oranžid suunad on kusjuures täiesti mõeldav mõte. Usa reg nr ka peale ja saavutaks suht huvitava looki :)

Vahepeal sai taastatud esituled. Saab ühtlasi ka taas pimedas sõita normaalselt. Järgmisena tagumised klotsid ja õlivahetus.
2019-10-11-02.55.48-2.jpg
2019-10-11-02.55.48-2.jpg (671.67 KiB) Vaadatud 8510 korda
2019-10-11-02.55.48-1.jpg
2019-10-11-02.55.48-1.jpg (577.41 KiB) Vaadatud 8510 korda
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#11

P Nov 03, 2019 21:26

Lugu rubriigist "anna veel sõbrale sõita":

Suht tavalise maanteesõidu ajal tegi masin ühe korralikult rohmaka käiguvahetuse ja tulemuseks põlevad mootorituli ja käigukasti hoiatustuli. OpenSid näitab 0 veakoodi. Edasi toimis kõik normaalselt ja siiamaani sõidab ja vahetab käike nii nagu varemgi - üldiselt ilusti sujuvalt, aegajalt on mõni kergelt tugevam nõks teatud käikudel. Aga hoiatustuled põlevad endiselt. On kellelgi sarnast kogemust olnud?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#12

P Nov 03, 2019 22:27

Tech2 järgi ja saad teada. Kellegi kunagisi juhtumisi ja arvamusi lugema võidki jääda.
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#13

N Nov 07, 2019 19:26

Hooldus tehtud. Vedelikud-filtrid, kettad-klotsid terve ring. Tuli välja, et ees olid väiksemad kettad, kui peaks olema ning sellest tulenevalt ka klotsid poole pealt kulunud :D Uskumatu ikka. Tagantjärgi vaadates hakkab vanade ketaste väike suurus pildi pealt ka silma. Järgmiseks vaja veermikus omajagu tegeleda. Ja tagumine pütt välja vahetada.

Kasti osas oli veakood P1743, sai kustutatud. Töökoja sõnul mehaaniline viga, samas netist uurides see kood nagu mingit väga konkreetset viga ei näitagi? Näis mis sellega edasi, hetkel veel lahti kakkuda ei laseks.

Saab need asjad ühele poole, siis süveneb mootorisse ja kasti.
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#14

R Nov 22, 2019 20:19

Saaga jätkub. 2 nädalat sai ilma liigsete hoiatustuledeta sõita. Täna lõi jälle kasti- ja mootoritule põlema, ja seda siis kui auto kohapeal käis. Või tõesti juhtus see veel sõidu ajal ja jäi märkamata, aga kahtlen väga selles variandis, eriti kuna sõidu ajal ei olnud ka midagi anomaalset tunda. Eks näis, alustan esmalt õlivahetusega ja näis mis ta selle peale ütleb.

Muidu vahepeal sai veel vahetatud summuti, mõned puksid-värgid, sillaregull.
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#15

P Nov 24, 2019 12:59

Update. Auto seisis 1 päeva maja ees ja täna käivitades kasti- ja mootorituled kadunud.
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#16

L Nov 30, 2019 13:44

Ülevaatus läbitud puhtalt.
Aga kasti tuli tuleb ja läheb nii kuidas tuju on.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#17

L Nov 30, 2019 14:49

Mul vilgutas ka aegajalt seda koodi.(kõrgemate kasti tempidega hakkas paugutama käikidega ka) Kiskusin kolm suuremat solenoidi maha ning lahti ja avastasin, et lockup solenoid jäi teatud asendites ime õrnalt kinni. Sai sodist solenoid puhtaks tehtud ja probleemid kadunud. Kastiõli läbipesu tegin ka, kuid see ei pesnud sodi solenoidi seest välja.
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#18

E Dets 16, 2019 18:26

Üks lõbus mõistatus neile kes elektriteemat jagavad:
Nimelt kui tuled on 0-asendis ja vajutada pidurit, süttivad vajutamise ajaks esimesed udutuled. Kui tuled on viimases asendis ja süüde sees, süttivad pidurit vajutades mõningad tuled salongis, näiteks istmesoojenduse nuppude ümbruses. Aeg-ajalt viskab brake light failure ka ette, kuigi tagumised tuled töötavad muidu õigesti. Võibolla on siin neid huvitavaid nähtusi veel, aga seni olen täheldanud ainult neid. Masin ei väsi ikka üllatamast :lol:
Viimati muutis ottosmoke, K Dets 18, 2019 8:27, muudetud 1 kord kokku.
pets
Postitusi: 182
Liitunud: R Veebr 27, 2004 16:31
Asukoht:
Auto:

#19

E Dets 16, 2019 18:43

Piduritule pirn läbi, vaheta pirnid ära ja korras. Vaatamata sellele , et põlevad.
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#20

N Jaan 02, 2020 9:50

Uue aasta alustuseks sai tehtud üks retk mööda väikseid avastamata teid. Väike meeleolupilt ka.
Ning jõulukingiks uus võtmehoidja :D
2020-01-01 05.08.25 1 copy.jpg
2020-01-01 05.08.25 1 copy.jpg (321.4 KiB) Vaadatud 7272 korda
Screenshot 2020-01-02 at 09.47.13.png
Screenshot 2020-01-02 at 09.47.13.png (678.08 KiB) Vaadatud 7272 korda
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#21

K Mär 04, 2020 10:07

Vahepeal sai läbitud väike käigukastisaaga. Kiire kokkuvõte siis selline, et peale korduvaid diagnoosimisi sai vahetatud esmalt kasti aju ning seejärel ka üks solenoid. Ajuvahetus ei teinud muud, kui lisas 2 -> 1 käiguvahetusele jõnksu. Selline veider õrnem kiire topelt-jõnks. Hetkel ka see aju veel sees ja eks nüüd näis kas tegu on lihtsalt adapteerumisega või ikkagi mingi kala sees. Sest minu teada seda spets adapteerimise protsessi peale ajuvahetust ei tehtud. Igatahes sõidame-näeme. Peaasi, et enam kastituld ei pea nägema. Üks aero kast ka hetkel üle, kui keegi soovib.

Lisaks enne kastiremonti toimus ka väike parklakõks ja nüüd kui auto on tagasi, saab tuua omale ühe uue suunatule ja paar kriimu stange pealt välja hõõruda.

Ning lõpetuseks jagaks muljeid vahepealse kogemusega uute Škodadega. Nimelt kui Saab oli töökojas, oli mul paari päeva jooksul võimalus testida pea tervet Škoda mudelite line-up'i. Tuleb tõdeda, et vastas mu eelarvamustele. Tavalised, normaalsed, iseloomutud autod, enamus mudelid tundusid kuidagi liiga "õhukesed", sees materjalid kohati tundusid ka nagu väga kehvast plastikust. Täpselt sellised autod, mille võiks osta inimene, keda väga ei huvita mis masinaga ta sõidab, vaid kellele on tähtis, et oleks soodne ülal pidada ja et saaks poekotte vedada ja koera jalutama viia. Kõige parema mulje jätsid Scala (sain panoraamkatusega variandi, mis aitas kõvasti kaasa) ning Superb (ilmselt kuna oma olemuselt 9-5'le kõige sarnasem). Eks mu arvamus ole ka kõvasti kallutatud, aga lahe oleks ju ikka olnud, kui need autod oleks mingi positiivse üllatuse esile toonud.

Igatahes hetkel jätkan seda majanduslikult enesehävitavat käitumist ja loobin oma 9-5 pihta raha unistuses, et üks hetk saab ilma ühegi muremõtteta ringi tallata :D
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#22

K Mär 04, 2020 14:39

Ei usu, et sinu silmad seda hetke näe kus Saab muresid ei põhjusta. 😁
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#23

K Mär 04, 2020 18:15

ottosmoke kirjutas:
K Mär 04, 2020 10:07
Igatahes hetkel jätkan seda majanduslikult enesehävitavat käitumist ja loobin oma 9-5 pihta raha unistuses, et üks hetk saab ilma ühegi muremõtteta ringi tallata :D
julgen kahelda "maj enesehävitava tegevuse" tiitlis: võtad uue auto ja kasutusrendi kuumakse on vaikimisi auto amortisatsioon. Suurusjärk ilmselt üle 300eur/kuu ehk üle 3,6keur aasta?

kas Saab saab nii palju ehk siis igal aastal enda turuväärtust ületava summa remonti jms? :)

ilmselt mitte, niiet sõidad väga soodsalt. No ja kui on ka mõni nn lagunemis-seiklus, siis seda tuleb lihtsalt seiklusena võttagi ;)

(sorri OT pärast, aga vääris mainimist - niipidi mõtlemine annab hea une! :) )
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#24

E Mär 30, 2020 13:41

alari83 kirjutas:
R Sept 27, 2019 20:41
Pidurikettaid vahetasin eest vähemalt kolm korda ,igasugu firmatooteid sai proovitud,ka teise auto käändmikud koos laagritega /rummudega sai pandud aga 5000 km ja oli jälle vibra sees,ei tea mis sellel autol nende ketastega.
Viimase ajaga on päris korralik vibra sisse tulnud, novembris paigaldatud ketastega. Linnavahel väga ei tunne aga suuremalt kiiruselt pidurdades vahepeal ikka päris jube. Ei teagi kust nüüd seda asja harutama peaks hakkama.

Kasti osas rahu majas, vea parandas solenoidi vahetus ja sai ka vana aju tagasi pandud.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#25

E Mär 30, 2020 17:35

Kas esisillas on kõik sõlmed muidu lõtkuvabad? Vahel aitab ka rataste korraks alt äravõtmine.
Suletud