Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Tervist!
Minu eelmine Aero leidis omale kahjuks õnnetu lõpu. Siin on aga tema mantlipärija - loodame, et õnnelikuma saatuse ja pikema elueaga
Antud masin sattus mu kätesse üsna ootamatult ning täpseid võimsusenäitajaid ei teagi, eelnev omanik teadis ainult rääkida, et 200+kW. Kõik info antud masina kohta on palavalt oodatud, kui keegi siit foorumist peaks miskit teadma. Edasi läheb igatahes igati mehiselt ja see loomalikkus on täitsa olemas.
Plaanidest ja tehtud töödest:
Seni pole ise rohkem teinud, kui eemaldanud esistange lisa, mis oli kummist ja üsna näruses seisukorras. See stock esistange on minu arust ka oma loomulikus olekus kõige kenam.
Tulede osas, tagumised jätan kindlasti nii nagu nad on. Esimeste suhtes olen veel kahevahel - ühest küljest mõnus kuri välimus, teisest küljest teeb kuidagi odavaks. Samuti tundub, et pimedas sõites ei valgusta hästi. Eks näis, novembris nagunii ülevaatus, lasen vast ülevaatuse meestel otsustada, kas ja mida peaks nende tuledega ette võtma Praegused veljed jätan talveratasteks ja kevadeks vaatab midagi kenamat alla. Punased suppordid tahaks ka mustaks või muuks tagasihoidlikumaks lasta.
Vigadest pole hetkel muud avastanud, kui et kõrvalistujapoolne aken ei taha hästi üles minna. Sõidab-toimetab seni kenasti, v.a. väike vibra mis pidurdades on suuremal kiirusel.
Aga et te teaksite ikka millest jutt käib, siis siin ka paar pilti:
Minu eelmine Aero leidis omale kahjuks õnnetu lõpu. Siin on aga tema mantlipärija - loodame, et õnnelikuma saatuse ja pikema elueaga
Antud masin sattus mu kätesse üsna ootamatult ning täpseid võimsusenäitajaid ei teagi, eelnev omanik teadis ainult rääkida, et 200+kW. Kõik info antud masina kohta on palavalt oodatud, kui keegi siit foorumist peaks miskit teadma. Edasi läheb igatahes igati mehiselt ja see loomalikkus on täitsa olemas.
Plaanidest ja tehtud töödest:
Seni pole ise rohkem teinud, kui eemaldanud esistange lisa, mis oli kummist ja üsna näruses seisukorras. See stock esistange on minu arust ka oma loomulikus olekus kõige kenam.
Tulede osas, tagumised jätan kindlasti nii nagu nad on. Esimeste suhtes olen veel kahevahel - ühest küljest mõnus kuri välimus, teisest küljest teeb kuidagi odavaks. Samuti tundub, et pimedas sõites ei valgusta hästi. Eks näis, novembris nagunii ülevaatus, lasen vast ülevaatuse meestel otsustada, kas ja mida peaks nende tuledega ette võtma Praegused veljed jätan talveratasteks ja kevadeks vaatab midagi kenamat alla. Punased suppordid tahaks ka mustaks või muuks tagasihoidlikumaks lasta.
Vigadest pole hetkel muud avastanud, kui et kõrvalistujapoolne aken ei taha hästi üles minna. Sõidab-toimetab seni kenasti, v.a. väike vibra mis pidurdades on suuremal kiirusel.
Aga et te teaksite ikka millest jutt käib, siis siin ka paar pilti:
Terv,see auto oli ka ninu valduses ,ostsin üsna kommirahaga np autode platsilt. Nägin temaga palju vaeva ja tegin parendusi. Soft,pagassilip ,stangelisa ,pluss toona veel väga korralikud esituled said minu pandud. Pluss paagivitsad ,piduritorud,abiraami puksid ,tagasillapuksid ,sillaregullid jne jne. Aga sellest nüüd ikka rohkem kui 2 aastat ,kui ma neid asju tegin,peale mind tundub nagu rändkarikas kahjuks. Saalesi soovitaks kontrollida,ma vahetasin kolmanda raamipaku omasi kaks korda ,ostes vahetasin kõik saaled ja keskmine oli nendest kõige kehvem,sõitsin 20k ja vaatasin uuesti ja jälle oli keskmine osaliselt kulunud,mitte küll enam nii vilets kui enne aga panin ikka uued,nii et sisse võiks vaadata,sest minust järgmine omanik sõitis selle mootori veel õlist kuivaks ka korra,nii et kett laulis nagu vares aknataga. Pidurikettaid vahetasin eest vähemalt kolm korda ,igasugu firmatooteid sai proovitud,ka teise auto käändmikud koos laagritega /rummudega sai pandud aga 5000 km ja oli jälle vibra sees,ei tea mis sellel autol nende ketastega. Igaljuhul mina hoidsin teda hästi,edasi käis ta ka peale softi üsna lahkelt ja pea oma 350000 km temaga sai maanteid mõõta. Loodaks ,et tuled on kiletatud ,seal all on väga korralikud tuled,kui tumedaks lakitud ,siis head tuled ära rikutud kahjuks. Igaljujul edu ja loodame ,et teenib hästi sind see auto:)
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Oo! Tänud väärt info eest!
Stangelisa oli nüüdseks paraku päris räbal, seega otsustasin eemaldada. Esituled ka kahjuks prostalt lakiga üle lastud. Ei tea kas seda lakikihti mingil viisil eemaldada ja pärast üle poleerida ka oleks võimalik või otstarbekas?
Ning kas softi osas oskad ka täpsemat infot anda?
Aga muidu super, tean millele tähelepanu pöörata tulevikus.
Stangelisa oli nüüdseks paraku päris räbal, seega otsustasin eemaldada. Esituled ka kahjuks prostalt lakiga üle lastud. Ei tea kas seda lakikihti mingil viisil eemaldada ja pärast üle poleerida ka oleks võimalik või otstarbekas?
Ning kas softi osas oskad ka täpsemat infot anda?
Aga muidu super, tean millele tähelepanu pöörata tulevikus.
Viimati muutis ottosmoke, L Sept 28, 2019 0:02, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Nii ta oli seal kuulutuses jep. Aga nüüd eelmiselt omanikult mingit taolist dokumentatsiooni ei saanud. Tema käes oligi see auto vist ainult loetud päevad ja väga palju ta ise masina kohta rääkida ei osanud. Jõudis vist aint tulesid ja muid osi värvida
Kett on vahetatud 177000 pealt aga praeguse läbisõidu juures pole see enam suuremasi näitaja,sõela puhastus /kontroll saalede kontrollil elementaarne. Nendel autodel käib karter lihtsalt alt ära ,pigem ma kontrolliks seda keskmist saalet uuesti,kui muretseks ummistunud sõela pärast sellel autol. Soft oli vist CR oma nagu siin vist enamusel softitatud masinatel.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
Krt see oli vist mu naabrimehe, Oti käes mingi, ee, kevadest äkki. Ma vähemalt arvan, et see on sama auto, sest mingi aeg peale seda, kui ta selle müüdud sai, olevat sellel tuled ära toonitud ning VM-i hooldusajalugu oli ka olemas. Ja kui ikkagi on sama auto, siis edasi astus hästi ning see pani taas mõtlema, et Saabi võimsuse-hinna-välimuse suhe on ikka ideaalne ning mingit 60kw ökopilli ikka väga ei taha
Pakkus ta seda mulle ka, oleks hea lihtne osta-müüa, auto ainult teisele poole tänavat ajada
Piinlik värk, aga number pole meeles, kuigi Oti autot nägin üsna tihti, samas ei tea ma oma vendade autode numbreidki
Pakkus ta seda mulle ka, oleks hea lihtne osta-müüa, auto ainult teisele poole tänavat ajada
Piinlik värk, aga number pole meeles, kuigi Oti autot nägin üsna tihti, samas ei tea ma oma vendade autode numbreidki
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Mina tean samuti, et viimati Oti käes, pakkus ka mulle seda Aga vaadates ajalugu, siis on see kõigi käes olnud
Kena vvs sarnane velg alla, oranžid tuled suundadesse ja oleks päris kena. (maitse asi muidugi)
Kena vvs sarnane velg alla, oranžid tuled suundadesse ja oleks päris kena. (maitse asi muidugi)
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Omanikuvahetuste nimekiri on jah aukartustäratav Nüüd vast saab sellele pidurit panna.
Oranžid suunad on kusjuures täiesti mõeldav mõte. Usa reg nr ka peale ja saavutaks suht huvitava looki
Vahepeal sai taastatud esituled. Saab ühtlasi ka taas pimedas sõita normaalselt. Järgmisena tagumised klotsid ja õlivahetus.
Oranžid suunad on kusjuures täiesti mõeldav mõte. Usa reg nr ka peale ja saavutaks suht huvitava looki
Vahepeal sai taastatud esituled. Saab ühtlasi ka taas pimedas sõita normaalselt. Järgmisena tagumised klotsid ja õlivahetus.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Lugu rubriigist "anna veel sõbrale sõita":
Suht tavalise maanteesõidu ajal tegi masin ühe korralikult rohmaka käiguvahetuse ja tulemuseks põlevad mootorituli ja käigukasti hoiatustuli. OpenSid näitab 0 veakoodi. Edasi toimis kõik normaalselt ja siiamaani sõidab ja vahetab käike nii nagu varemgi - üldiselt ilusti sujuvalt, aegajalt on mõni kergelt tugevam nõks teatud käikudel. Aga hoiatustuled põlevad endiselt. On kellelgi sarnast kogemust olnud?
Suht tavalise maanteesõidu ajal tegi masin ühe korralikult rohmaka käiguvahetuse ja tulemuseks põlevad mootorituli ja käigukasti hoiatustuli. OpenSid näitab 0 veakoodi. Edasi toimis kõik normaalselt ja siiamaani sõidab ja vahetab käike nii nagu varemgi - üldiselt ilusti sujuvalt, aegajalt on mõni kergelt tugevam nõks teatud käikudel. Aga hoiatustuled põlevad endiselt. On kellelgi sarnast kogemust olnud?
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Hooldus tehtud. Vedelikud-filtrid, kettad-klotsid terve ring. Tuli välja, et ees olid väiksemad kettad, kui peaks olema ning sellest tulenevalt ka klotsid poole pealt kulunud Uskumatu ikka. Tagantjärgi vaadates hakkab vanade ketaste väike suurus pildi pealt ka silma. Järgmiseks vaja veermikus omajagu tegeleda. Ja tagumine pütt välja vahetada.
Kasti osas oli veakood P1743, sai kustutatud. Töökoja sõnul mehaaniline viga, samas netist uurides see kood nagu mingit väga konkreetset viga ei näitagi? Näis mis sellega edasi, hetkel veel lahti kakkuda ei laseks.
Saab need asjad ühele poole, siis süveneb mootorisse ja kasti.
Kasti osas oli veakood P1743, sai kustutatud. Töökoja sõnul mehaaniline viga, samas netist uurides see kood nagu mingit väga konkreetset viga ei näitagi? Näis mis sellega edasi, hetkel veel lahti kakkuda ei laseks.
Saab need asjad ühele poole, siis süveneb mootorisse ja kasti.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Saaga jätkub. 2 nädalat sai ilma liigsete hoiatustuledeta sõita. Täna lõi jälle kasti- ja mootoritule põlema, ja seda siis kui auto kohapeal käis. Või tõesti juhtus see veel sõidu ajal ja jäi märkamata, aga kahtlen väga selles variandis, eriti kuna sõidu ajal ei olnud ka midagi anomaalset tunda. Eks näis, alustan esmalt õlivahetusega ja näis mis ta selle peale ütleb.
Muidu vahepeal sai veel vahetatud summuti, mõned puksid-värgid, sillaregull.
Muidu vahepeal sai veel vahetatud summuti, mõned puksid-värgid, sillaregull.
Mul vilgutas ka aegajalt seda koodi.(kõrgemate kasti tempidega hakkas paugutama käikidega ka) Kiskusin kolm suuremat solenoidi maha ning lahti ja avastasin, et lockup solenoid jäi teatud asendites ime õrnalt kinni. Sai sodist solenoid puhtaks tehtud ja probleemid kadunud. Kastiõli läbipesu tegin ka, kuid see ei pesnud sodi solenoidi seest välja.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Üks lõbus mõistatus neile kes elektriteemat jagavad:
Nimelt kui tuled on 0-asendis ja vajutada pidurit, süttivad vajutamise ajaks esimesed udutuled. Kui tuled on viimases asendis ja süüde sees, süttivad pidurit vajutades mõningad tuled salongis, näiteks istmesoojenduse nuppude ümbruses. Aeg-ajalt viskab brake light failure ka ette, kuigi tagumised tuled töötavad muidu õigesti. Võibolla on siin neid huvitavaid nähtusi veel, aga seni olen täheldanud ainult neid. Masin ei väsi ikka üllatamast
Nimelt kui tuled on 0-asendis ja vajutada pidurit, süttivad vajutamise ajaks esimesed udutuled. Kui tuled on viimases asendis ja süüde sees, süttivad pidurit vajutades mõningad tuled salongis, näiteks istmesoojenduse nuppude ümbruses. Aeg-ajalt viskab brake light failure ka ette, kuigi tagumised tuled töötavad muidu õigesti. Võibolla on siin neid huvitavaid nähtusi veel, aga seni olen täheldanud ainult neid. Masin ei väsi ikka üllatamast
Viimati muutis ottosmoke, K Dets 18, 2019 8:27, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Vahepeal sai läbitud väike käigukastisaaga. Kiire kokkuvõte siis selline, et peale korduvaid diagnoosimisi sai vahetatud esmalt kasti aju ning seejärel ka üks solenoid. Ajuvahetus ei teinud muud, kui lisas 2 -> 1 käiguvahetusele jõnksu. Selline veider õrnem kiire topelt-jõnks. Hetkel ka see aju veel sees ja eks nüüd näis kas tegu on lihtsalt adapteerumisega või ikkagi mingi kala sees. Sest minu teada seda spets adapteerimise protsessi peale ajuvahetust ei tehtud. Igatahes sõidame-näeme. Peaasi, et enam kastituld ei pea nägema. Üks aero kast ka hetkel üle, kui keegi soovib.
Lisaks enne kastiremonti toimus ka väike parklakõks ja nüüd kui auto on tagasi, saab tuua omale ühe uue suunatule ja paar kriimu stange pealt välja hõõruda.
Ning lõpetuseks jagaks muljeid vahepealse kogemusega uute Škodadega. Nimelt kui Saab oli töökojas, oli mul paari päeva jooksul võimalus testida pea tervet Škoda mudelite line-up'i. Tuleb tõdeda, et vastas mu eelarvamustele. Tavalised, normaalsed, iseloomutud autod, enamus mudelid tundusid kuidagi liiga "õhukesed", sees materjalid kohati tundusid ka nagu väga kehvast plastikust. Täpselt sellised autod, mille võiks osta inimene, keda väga ei huvita mis masinaga ta sõidab, vaid kellele on tähtis, et oleks soodne ülal pidada ja et saaks poekotte vedada ja koera jalutama viia. Kõige parema mulje jätsid Scala (sain panoraamkatusega variandi, mis aitas kõvasti kaasa) ning Superb (ilmselt kuna oma olemuselt 9-5'le kõige sarnasem). Eks mu arvamus ole ka kõvasti kallutatud, aga lahe oleks ju ikka olnud, kui need autod oleks mingi positiivse üllatuse esile toonud.
Igatahes hetkel jätkan seda majanduslikult enesehävitavat käitumist ja loobin oma 9-5 pihta raha unistuses, et üks hetk saab ilma ühegi muremõtteta ringi tallata
Lisaks enne kastiremonti toimus ka väike parklakõks ja nüüd kui auto on tagasi, saab tuua omale ühe uue suunatule ja paar kriimu stange pealt välja hõõruda.
Ning lõpetuseks jagaks muljeid vahepealse kogemusega uute Škodadega. Nimelt kui Saab oli töökojas, oli mul paari päeva jooksul võimalus testida pea tervet Škoda mudelite line-up'i. Tuleb tõdeda, et vastas mu eelarvamustele. Tavalised, normaalsed, iseloomutud autod, enamus mudelid tundusid kuidagi liiga "õhukesed", sees materjalid kohati tundusid ka nagu väga kehvast plastikust. Täpselt sellised autod, mille võiks osta inimene, keda väga ei huvita mis masinaga ta sõidab, vaid kellele on tähtis, et oleks soodne ülal pidada ja et saaks poekotte vedada ja koera jalutama viia. Kõige parema mulje jätsid Scala (sain panoraamkatusega variandi, mis aitas kõvasti kaasa) ning Superb (ilmselt kuna oma olemuselt 9-5'le kõige sarnasem). Eks mu arvamus ole ka kõvasti kallutatud, aga lahe oleks ju ikka olnud, kui need autod oleks mingi positiivse üllatuse esile toonud.
Igatahes hetkel jätkan seda majanduslikult enesehävitavat käitumist ja loobin oma 9-5 pihta raha unistuses, et üks hetk saab ilma ühegi muremõtteta ringi tallata
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
julgen kahelda "maj enesehävitava tegevuse" tiitlis: võtad uue auto ja kasutusrendi kuumakse on vaikimisi auto amortisatsioon. Suurusjärk ilmselt üle 300eur/kuu ehk üle 3,6keur aasta?
kas Saab saab nii palju ehk siis igal aastal enda turuväärtust ületava summa remonti jms?
ilmselt mitte, niiet sõidad väga soodsalt. No ja kui on ka mõni nn lagunemis-seiklus, siis seda tuleb lihtsalt seiklusena võttagi
(sorri OT pärast, aga vääris mainimist - niipidi mõtlemine annab hea une! )
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW
Viimase ajaga on päris korralik vibra sisse tulnud, novembris paigaldatud ketastega. Linnavahel väga ei tunne aga suuremalt kiiruselt pidurdades vahepeal ikka päris jube. Ei teagi kust nüüd seda asja harutama peaks hakkama.
Kasti osas rahu majas, vea parandas solenoidi vahetus ja sai ka vana aju tagasi pandud.