1. leht 3-st

Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Sept 27, 2019 19:44
Postitas ottosmoke
Tervist!

Minu eelmine Aero leidis omale kahjuks õnnetu lõpu. Siin on aga tema mantlipärija - loodame, et õnnelikuma saatuse ja pikema elueaga :)
Antud masin sattus mu kätesse üsna ootamatult ning täpseid võimsusenäitajaid ei teagi, eelnev omanik teadis ainult rääkida, et 200+kW. Kõik info antud masina kohta on palavalt oodatud, kui keegi siit foorumist peaks miskit teadma. Edasi läheb igatahes igati mehiselt ja see loomalikkus on täitsa olemas.

Plaanidest ja tehtud töödest:

Seni pole ise rohkem teinud, kui eemaldanud esistange lisa, mis oli kummist ja üsna näruses seisukorras. See stock esistange on minu arust ka oma loomulikus olekus kõige kenam.
Tulede osas, tagumised jätan kindlasti nii nagu nad on. Esimeste suhtes olen veel kahevahel - ühest küljest mõnus kuri välimus, teisest küljest teeb kuidagi odavaks. Samuti tundub, et pimedas sõites ei valgusta hästi. Eks näis, novembris nagunii ülevaatus, lasen vast ülevaatuse meestel otsustada, kas ja mida peaks nende tuledega ette võtma :D Praegused veljed jätan talveratasteks ja kevadeks vaatab midagi kenamat alla. Punased suppordid tahaks ka mustaks või muuks tagasihoidlikumaks lasta.

Vigadest pole hetkel muud avastanud, kui et kõrvalistujapoolne aken ei taha hästi üles minna. Sõidab-toimetab seni kenasti, v.a. väike vibra mis pidurdades on suuremal kiirusel.

Aga et te teaksite ikka millest jutt käib, siis siin ka paar pilti:
2019-09-27 07.09.27 2.jpg
2019-09-27 07.09.27 2.jpg (303.01 KiB) Vaadatud 9231 korda
2019-09-27 07.09.27 1.jpg
2019-09-27 07.09.27 1.jpg (191.62 KiB) Vaadatud 9231 korda
2019-09-27 07.09.26 4.jpg
2019-09-27 07.09.26 4.jpg (234.33 KiB) Vaadatud 9231 korda
2019-09-27 07.09.26 1.jpg
2019-09-27 07.09.26 1.jpg (146.11 KiB) Vaadatud 9231 korda

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Sept 27, 2019 20:15
Postitas Pootsman
Auto oli Pärnus tuttava kasutuses kevadel veel, edasi käis tõesti hästi. Open-Sid oli peal mäletamist mööda + softi tuuning. Viking Motorsi ajalugu oli autol, esimene lip on kaduma läinud mis all oli...

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Sept 27, 2019 20:41
Postitas alari83
Terv,see auto oli ka ninu valduses ,ostsin üsna kommirahaga np autode platsilt. Nägin temaga palju vaeva ja tegin parendusi. Soft,pagassilip ,stangelisa ,pluss toona veel väga korralikud esituled said minu pandud. Pluss paagivitsad ,piduritorud,abiraami puksid ,tagasillapuksid ,sillaregullid jne jne. Aga sellest nüüd ikka rohkem kui 2 aastat ,kui ma neid asju tegin,peale mind tundub nagu rändkarikas kahjuks. Saalesi soovitaks kontrollida,ma vahetasin kolmanda raamipaku omasi kaks korda ,ostes vahetasin kõik saaled ja keskmine oli nendest kõige kehvem,sõitsin 20k ja vaatasin uuesti ja jälle oli keskmine osaliselt kulunud,mitte küll enam nii vilets kui enne aga panin ikka uued,nii et sisse võiks vaadata,sest minust järgmine omanik sõitis selle mootori veel õlist kuivaks ka korra,nii et kett laulis nagu vares aknataga. Pidurikettaid vahetasin eest vähemalt kolm korda ,igasugu firmatooteid sai proovitud,ka teise auto käändmikud koos laagritega /rummudega sai pandud aga 5000 km ja oli jälle vibra sees,ei tea mis sellel autol nende ketastega. Igaljuhul mina hoidsin teda hästi,edasi käis ta ka peale softi üsna lahkelt ja pea oma 350000 km temaga sai maanteid mõõta. Loodaks ,et tuled on kiletatud ,seal all on väga korralikud tuled,kui tumedaks lakitud ,siis head tuled ära rikutud kahjuks. Igaljujul edu ja loodame ,et teenib hästi sind see auto:)

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Sept 27, 2019 20:54
Postitas ottosmoke
Oo! Tänud väärt info eest!
Stangelisa oli nüüdseks paraku päris räbal, seega otsustasin eemaldada. Esituled ka kahjuks prostalt lakiga üle lastud. Ei tea kas seda lakikihti mingil viisil eemaldada ja pärast üle poleerida ka oleks võimalik või otstarbekas?
Ning kas softi osas oskad ka täpsemat infot anda?
Aga muidu super, tean millele tähelepanu pöörata tulevikus.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Sept 27, 2019 21:56
Postitas Pootsman
Mäletan, et kui tuttav müüs siis kuulutuses oli kirjas, et seal on kett vahetud koos sõela kontrolliga - mingeid arveid selle kohta kaasa ei saanud?

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: L Sept 28, 2019 0:06
Postitas ottosmoke
Nii ta oli seal kuulutuses jep. Aga nüüd eelmiselt omanikult mingit taolist dokumentatsiooni ei saanud. Tema käes oligi see auto vist ainult loetud päevad ja väga palju ta ise masina kohta rääkida ei osanud. Jõudis vist aint tulesid ja muid osi värvida :D

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: L Sept 28, 2019 8:29
Postitas alari83
Kett on vahetatud 177000 pealt aga praeguse läbisõidu juures pole see enam suuremasi näitaja,sõela puhastus /kontroll saalede kontrollil elementaarne. Nendel autodel käib karter lihtsalt alt ära ,pigem ma kontrolliks seda keskmist saalet uuesti,kui muretseks ummistunud sõela pärast sellel autol. Soft oli vist CR oma nagu siin vist enamusel softitatud masinatel.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: N Okt 03, 2019 14:10
Postitas AARE530
Krt see oli vist mu naabrimehe, Oti käes mingi, ee, kevadest äkki. Ma vähemalt arvan, et see on sama auto, sest mingi aeg peale seda, kui ta selle müüdud sai, olevat sellel tuled ära toonitud ning VM-i hooldusajalugu oli ka olemas. Ja kui ikkagi on sama auto, siis edasi astus hästi ning see pani taas mõtlema, et Saabi võimsuse-hinna-välimuse suhe on ikka ideaalne ning mingit 60kw ökopilli ikka väga ei taha :D
Pakkus ta seda mulle ka, oleks hea lihtne osta-müüa, auto ainult teisele poole tänavat ajada :P
Piinlik värk, aga number pole meeles, kuigi Oti autot nägin üsna tihti, samas ei tea ma oma vendade autode numbreidki :D

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: T Okt 08, 2019 14:44
Postitas Trooja
Mina tean samuti, et viimati Oti käes, pakkus ka mulle seda :D Aga vaadates ajalugu, siis on see kõigi käes olnud :D
Kena vvs sarnane velg alla, oranžid tuled suundadesse ja oleks päris kena. (maitse asi muidugi)

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Okt 11, 2019 15:09
Postitas ottosmoke
Omanikuvahetuste nimekiri on jah aukartustäratav :D Nüüd vast saab sellele pidurit panna.
Oranžid suunad on kusjuures täiesti mõeldav mõte. Usa reg nr ka peale ja saavutaks suht huvitava looki :)

Vahepeal sai taastatud esituled. Saab ühtlasi ka taas pimedas sõita normaalselt. Järgmisena tagumised klotsid ja õlivahetus.
2019-10-11-02.55.48-2.jpg
2019-10-11-02.55.48-2.jpg (671.67 KiB) Vaadatud 8586 korda
2019-10-11-02.55.48-1.jpg
2019-10-11-02.55.48-1.jpg (577.41 KiB) Vaadatud 8586 korda

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: P Nov 03, 2019 21:26
Postitas ottosmoke
Lugu rubriigist "anna veel sõbrale sõita":

Suht tavalise maanteesõidu ajal tegi masin ühe korralikult rohmaka käiguvahetuse ja tulemuseks põlevad mootorituli ja käigukasti hoiatustuli. OpenSid näitab 0 veakoodi. Edasi toimis kõik normaalselt ja siiamaani sõidab ja vahetab käike nii nagu varemgi - üldiselt ilusti sujuvalt, aegajalt on mõni kergelt tugevam nõks teatud käikudel. Aga hoiatustuled põlevad endiselt. On kellelgi sarnast kogemust olnud?

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: P Nov 03, 2019 22:27
Postitas Ron24
Tech2 järgi ja saad teada. Kellegi kunagisi juhtumisi ja arvamusi lugema võidki jääda.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: N Nov 07, 2019 19:26
Postitas ottosmoke
Hooldus tehtud. Vedelikud-filtrid, kettad-klotsid terve ring. Tuli välja, et ees olid väiksemad kettad, kui peaks olema ning sellest tulenevalt ka klotsid poole pealt kulunud :D Uskumatu ikka. Tagantjärgi vaadates hakkab vanade ketaste väike suurus pildi pealt ka silma. Järgmiseks vaja veermikus omajagu tegeleda. Ja tagumine pütt välja vahetada.

Kasti osas oli veakood P1743, sai kustutatud. Töökoja sõnul mehaaniline viga, samas netist uurides see kood nagu mingit väga konkreetset viga ei näitagi? Näis mis sellega edasi, hetkel veel lahti kakkuda ei laseks.

Saab need asjad ühele poole, siis süveneb mootorisse ja kasti.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Nov 22, 2019 20:19
Postitas ottosmoke
Saaga jätkub. 2 nädalat sai ilma liigsete hoiatustuledeta sõita. Täna lõi jälle kasti- ja mootoritule põlema, ja seda siis kui auto kohapeal käis. Või tõesti juhtus see veel sõidu ajal ja jäi märkamata, aga kahtlen väga selles variandis, eriti kuna sõidu ajal ei olnud ka midagi anomaalset tunda. Eks näis, alustan esmalt õlivahetusega ja näis mis ta selle peale ütleb.

Muidu vahepeal sai veel vahetatud summuti, mõned puksid-värgid, sillaregull.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: P Nov 24, 2019 12:59
Postitas ottosmoke
Update. Auto seisis 1 päeva maja ees ja täna käivitades kasti- ja mootorituled kadunud.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: L Nov 30, 2019 13:44
Postitas ottosmoke
Ülevaatus läbitud puhtalt.
Aga kasti tuli tuleb ja läheb nii kuidas tuju on.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: L Nov 30, 2019 14:49
Postitas saabu14jr
Mul vilgutas ka aegajalt seda koodi.(kõrgemate kasti tempidega hakkas paugutama käikidega ka) Kiskusin kolm suuremat solenoidi maha ning lahti ja avastasin, et lockup solenoid jäi teatud asendites ime õrnalt kinni. Sai sodist solenoid puhtaks tehtud ja probleemid kadunud. Kastiõli läbipesu tegin ka, kuid see ei pesnud sodi solenoidi seest välja.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: E Dets 16, 2019 18:26
Postitas ottosmoke
Üks lõbus mõistatus neile kes elektriteemat jagavad:
Nimelt kui tuled on 0-asendis ja vajutada pidurit, süttivad vajutamise ajaks esimesed udutuled. Kui tuled on viimases asendis ja süüde sees, süttivad pidurit vajutades mõningad tuled salongis, näiteks istmesoojenduse nuppude ümbruses. Aeg-ajalt viskab brake light failure ka ette, kuigi tagumised tuled töötavad muidu õigesti. Võibolla on siin neid huvitavaid nähtusi veel, aga seni olen täheldanud ainult neid. Masin ei väsi ikka üllatamast :lol:

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: E Dets 16, 2019 18:43
Postitas pets
Piduritule pirn läbi, vaheta pirnid ära ja korras. Vaatamata sellele , et põlevad.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: N Jaan 02, 2020 9:50
Postitas ottosmoke
Uue aasta alustuseks sai tehtud üks retk mööda väikseid avastamata teid. Väike meeleolupilt ka.
Ning jõulukingiks uus võtmehoidja :D
2020-01-01 05.08.25 1 copy.jpg
2020-01-01 05.08.25 1 copy.jpg (321.4 KiB) Vaadatud 7348 korda
Screenshot 2020-01-02 at 09.47.13.png
Screenshot 2020-01-02 at 09.47.13.png (678.08 KiB) Vaadatud 7348 korda

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: K Mär 04, 2020 10:07
Postitas ottosmoke
Vahepeal sai läbitud väike käigukastisaaga. Kiire kokkuvõte siis selline, et peale korduvaid diagnoosimisi sai vahetatud esmalt kasti aju ning seejärel ka üks solenoid. Ajuvahetus ei teinud muud, kui lisas 2 -> 1 käiguvahetusele jõnksu. Selline veider õrnem kiire topelt-jõnks. Hetkel ka see aju veel sees ja eks nüüd näis kas tegu on lihtsalt adapteerumisega või ikkagi mingi kala sees. Sest minu teada seda spets adapteerimise protsessi peale ajuvahetust ei tehtud. Igatahes sõidame-näeme. Peaasi, et enam kastituld ei pea nägema. Üks aero kast ka hetkel üle, kui keegi soovib.

Lisaks enne kastiremonti toimus ka väike parklakõks ja nüüd kui auto on tagasi, saab tuua omale ühe uue suunatule ja paar kriimu stange pealt välja hõõruda.

Ning lõpetuseks jagaks muljeid vahepealse kogemusega uute Škodadega. Nimelt kui Saab oli töökojas, oli mul paari päeva jooksul võimalus testida pea tervet Škoda mudelite line-up'i. Tuleb tõdeda, et vastas mu eelarvamustele. Tavalised, normaalsed, iseloomutud autod, enamus mudelid tundusid kuidagi liiga "õhukesed", sees materjalid kohati tundusid ka nagu väga kehvast plastikust. Täpselt sellised autod, mille võiks osta inimene, keda väga ei huvita mis masinaga ta sõidab, vaid kellele on tähtis, et oleks soodne ülal pidada ja et saaks poekotte vedada ja koera jalutama viia. Kõige parema mulje jätsid Scala (sain panoraamkatusega variandi, mis aitas kõvasti kaasa) ning Superb (ilmselt kuna oma olemuselt 9-5'le kõige sarnasem). Eks mu arvamus ole ka kõvasti kallutatud, aga lahe oleks ju ikka olnud, kui need autod oleks mingi positiivse üllatuse esile toonud.

Igatahes hetkel jätkan seda majanduslikult enesehävitavat käitumist ja loobin oma 9-5 pihta raha unistuses, et üks hetk saab ilma ühegi muremõtteta ringi tallata :D

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: K Mär 04, 2020 14:39
Postitas Ron24
Ei usu, et sinu silmad seda hetke näe kus Saab muresid ei põhjusta. 😁

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: K Mär 04, 2020 18:15
Postitas 13piisab
ottosmoke kirjutas:
K Mär 04, 2020 10:07
Igatahes hetkel jätkan seda majanduslikult enesehävitavat käitumist ja loobin oma 9-5 pihta raha unistuses, et üks hetk saab ilma ühegi muremõtteta ringi tallata :D
julgen kahelda "maj enesehävitava tegevuse" tiitlis: võtad uue auto ja kasutusrendi kuumakse on vaikimisi auto amortisatsioon. Suurusjärk ilmselt üle 300eur/kuu ehk üle 3,6keur aasta?

kas Saab saab nii palju ehk siis igal aastal enda turuväärtust ületava summa remonti jms? :)

ilmselt mitte, niiet sõidad väga soodsalt. No ja kui on ka mõni nn lagunemis-seiklus, siis seda tuleb lihtsalt seiklusena võttagi ;)

(sorri OT pärast, aga vääris mainimist - niipidi mõtlemine annab hea une! :) )

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: E Mär 30, 2020 13:41
Postitas ottosmoke
alari83 kirjutas:
R Sept 27, 2019 20:41
Pidurikettaid vahetasin eest vähemalt kolm korda ,igasugu firmatooteid sai proovitud,ka teise auto käändmikud koos laagritega /rummudega sai pandud aga 5000 km ja oli jälle vibra sees,ei tea mis sellel autol nende ketastega.
Viimase ajaga on päris korralik vibra sisse tulnud, novembris paigaldatud ketastega. Linnavahel väga ei tunne aga suuremalt kiiruselt pidurdades vahepeal ikka päris jube. Ei teagi kust nüüd seda asja harutama peaks hakkama.

Kasti osas rahu majas, vea parandas solenoidi vahetus ja sai ka vana aju tagasi pandud.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: E Mär 30, 2020 17:35
Postitas Ron24
Kas esisillas on kõik sõlmed muidu lõtkuvabad? Vahel aitab ka rataste korraks alt äravõtmine.