2. leht 3-st

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: T Mär 31, 2020 7:28
Postitas konks222
Lõtkudega sisemised veovõlli otsad on ka ühed vibra põhjustajad. Ise otsisin aasta tagasi samuti. Sai vahetatud küll kettaid ja laagreid, rattaid sai pingist läbi lasta.. Viga oli juhipoolses sisemise veovõlli otsas. All ei tundnud seda lõtku, aga eemaldades oli tuntav lõtk sees.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Apr 03, 2020 12:39
Postitas alari83
konks222 kirjutas:
T Mär 31, 2020 7:28
Lõtkudega sisemised veovõlli otsad on ka ühed vibra põhjustajad. Ise otsisin aasta tagasi samuti. Sai vahetatud küll kettaid ja laagreid, rattaid sai pingist läbi lasta.. Viga oli juhipoolses sisemise veovõlli otsas. All ei tundnud seda lõtku, aga eemaldades oli tuntav lõtk sees.
Veovõllide sisemisi otsi ma olen sellel autol korra vahetand ,nendest tulenev vibra avaldub pigem kiirendades ja asi ei saa nagu loogiliselt võttes ka nendes olla,kuidas peale ketaste vahetust siis mõneks ajaks jälle korda saab?

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: P Apr 05, 2020 12:46
Postitas entson
kui tulised kettad vett saavad,siis võib nii juhtuda -või on see linnalegend ?

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: P Apr 05, 2020 18:50
Postitas Teretali
Kui suuremal kiirusel järsult pidurdada kuni seismiseni ning jäädagi mõneks ajaks seisma selliselt et pidur on sellel kuumal kettal alla vajutatud, siis võib ka piduriklotsi materjal kettale nö peale kõrvetada ja hakkab ka pidurdades pedaali väristama.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: K Mai 06, 2020 21:50
Postitas ottosmoke
Tänud kõigile vihjete ja arutelu eest seoses pidurdamise vibraga. Hetkeseis on selline, et mittemillegi tegemine on olukorra peaaegu täielikult leevendanud. Jäänud vaid vaevutuntav vibra u 60km/h pealt.

Vahepeal sai läbi elatud üks seiklus. Sõites kalavete vahet metsade vahel kruusateel, tabasin auku ja järgnes väga julm metallikolin paremast tagumisest koopast. Kuidagi lonkasin lähima asfaltteeni ja jäin Koeru külje all seisma, et viga tuvastada ja edasist plaani moodustada. Vaatamata laupäevasele päevale oli 20min hiljem auto tõstuki peal ja viga tuvastatud. Läks veel sama palju ja vedrustus oli remonditud ja kalapüük võis jätkuda. Siinkohal tänud Vivadrive OÜ-le vastutulelikkuse ja kiire tegutsemise eest. Ma tehniliselt kahjuks ei oska seletada, mis seal otsad andis, oli selline suur kuradima seibilaadne jubin, mille keskel olev auk oli ilmselt varasema puuduliku paigalduse tõttu loksunud suuremaks ja vajus nö läbi ja hakkas seal kogu krempel vabalt ringi kolisema. :D

Lisaks sai masin omale lõpuks vingema velje ka alla. Jupp aega sai vahitud BBS CH-R replicaid ja ka RH Turbo (Porsche twist replicaid), aga viimaseid ei leidnudki õigete parameetritega ja CH-Rid hakkasid ka pikapeale igavad tunduma. Lõpuks sai võetud spontaanse otsusena uueväärne komplekt Brock B2 velgi, mis muidu minu hinnangul olid pigem inetud, aga parameetrid klappisid hästi ja seikluse mõttes mõtlesin ära proovida. Positiivse üllatusena sobivad nad auto alla fantastiliselt, mõjuvad üsna ajastutruult ja igasugu Japan Racingu massist eristuvalt. Ainult et nüüd karjub masin madalduse järele :drive:

Velg 18 x 8,5 ET35, rehv 225/40

1.jpg
1.jpg (256.48 KiB) Vaadatud 6280 korda
2.jpg
2.jpg (630.8 KiB) Vaadatud 6280 korda

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: K Mai 06, 2020 21:55
Postitas vmaster
Veljed sobivad ideaalselt 9-5le :thumb:

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: N Mai 14, 2020 22:20
Postitas ottosmoke
Täna sai uued küünlad (PFR6H-10) ja õlivahetuse.

Siin pilt auto tagumendist.

2020-05-14 10.13.11 1 (1) (1).jpg
2020-05-14 10.13.11 1 (1) (1).jpg (289.67 KiB) Vaadatud 6123 korda

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Mai 29, 2020 18:40
Postitas ottosmoke
Töölt koju minnes autoni jõudes nägin kojamehe vahel kahtlast valget lipikut. Lähemal vaatlusel selgus aga, et lipiku peal polnud mitte rahalist nõuet, vaid kellegi telefoninumber. Esmasel vaatlusel ei märganud auto juures ka midagi valesti, ei saandki aru, kas tegu mingi salajase austajaga või mis kamm on. Aga kahjuks ikkagi teisel tiirul ümber auto torkas koletu pilt silma. Tegelikult läks niigi hästi, et jäeti number, mis selgus, et kuulub ka päriselt süüdlasele. Loodetavasti jõuame ka mõistlikule kokkuleppele.

Seniks aga oskab keegi ehk soovitada, kuhu Tallinnas kere taastamiseks masin viia ja mis selle mõlgi kaotamise orienteeruv rahaline kulu võiks olla?
Tule osas peab ka midagi välja mõtlema. Kui välja vahetada, siis ju peaks mõlemad, kuna need lakitud.

20200529_174724 (2).jpg
20200529_174724 (2).jpg (298.21 KiB) Vaadatud 5932 korda

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Mai 29, 2020 19:00
Postitas heff
Las kindlustus maksab esindusele (Viking Motors) nii palju kui kulub. Kui enda raha mängus pole, on ametlik esindus ikka kõige õigem koht sellisteks asjadeks.
Tule osas võid ju teiselt laki maha võtta ja ühe tooniga mõlemad uuesti lakkida aga ilma lakita on ilusam niikuinii.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Mai 29, 2020 19:40
Postitas Ron24
heff kirjutas:
R Mai 29, 2020 19:00
Las kindlustus maksab esindusele (Viking Motors) nii palju kui kulub. Kui enda raha mängus pole, on ametlik esindus ikka kõige õigem koht sellisteks asjadeks.
Tule osas võid ju teiselt laki maha võtta ja ühe tooniga mõlemad uuesti lakkida aga ilma lakita on ilusam niikuinii.
Esinduses remontida? Mõtled ka vähe? Auto 17 aastat vana. Süüdlasel kindlasti miski PZU või Gjensidige säästukindlustus. Kui otto-l miski mitte niiväga säästukindlustus siis soovitan läbi enda kindlustuse asju ajada. Tegelikult nii vana autoga on see risk, et üldse ei remondita vaid makstakse 2k eurot ja kantakse maha.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: L Mai 30, 2020 11:45
Postitas I-Vaari
Tallinnas Linnu tee ja Söpruse pst ristmiku kähedal mingi ametikooli körval oli üks asjalik härrasmees. Täpsema info leiad ehk - molk.ee kaudu. Körvaldas minu heleroheliselt SAAB ilt esimese poritiiva ja parempoolse esi ja tagaukse pealt vigastused nii , et isegi ei hakanud ma neid vigastatud detaile üle värvima .
Ja vähemalt Sinu SAABi mölkija oli kodanik , kes oma apsakat tunnistas mitte nagu enamus kes sajaga minema kaovad.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: L Mai 30, 2020 11:50
Postitas ottosmoke
Jah, kindlustusest sellise vana masina puhul üsna tõenäoline see mitteremontimise keiss. Endale ju tundub äge pill jne, aga kindlustus hindab ikka asja oma kriteeriumite järgi.
Õnneks tõesti tegu ausa inimesega ja tundub, et olukord saab mõistliku lahenduse.
Ja tänud I-Vaari remondikoha vihje eest! :beer:

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: L Mai 30, 2020 20:31
Postitas AARE530
Praegusel ajal ja eriti Tallinnas on see tõesti haruldane, et nii ausaid inimesi veel leidub. Mul sõideti teatavasti kolm aastat tagasi pagass konkreetselt lömmi, mitte polnud tegu mingi kerge parklamõlgiga, nagu uste peal neid hulgem on ja ei tulnud kuskilt mingit numbrit. Kindlasti rahustas see sind veidi ka maha, et inimene oma süüd tunnistas.

Muuseas, ausatest inimestest rääkides oli aastat 15 tagasi Pärnus selline juhus, kui hommikul 8-9 paiku kuulsin oma 5. korruse üürika uksel koputust ning ust avades seisin silmitsi ühe vanahärraga, kes kohmetult küsis, et kas see on teie auto? Ma siis, et jah, mille peale ta väga kohmetult ütles, et juhtus selline asi, et näe, sõitsin kogemata teie auto taganurga katki. Vot selliseid inimesi leidus veel.
Kuidas ta mind otsida oskas, ei tea, aga asi sai lahendatud.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: E Juun 01, 2020 17:34
Postitas ottosmoke
Molk.ee kahjuks oma meetodil antud kahjustust likvideerida ei saa. Vaja ikka täis keretööde töökotta viia. Endal sellega kogemus puudub – oskab keegi veel soovitusi anda?

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: E Juun 01, 2020 19:56
Postitas Ron24
ottosmoke kirjutas:
E Juun 01, 2020 17:34
Molk.ee kahjuks oma meetodil antud kahjustust likvideerida ei saa. Vaja ikka täis keretööde töökotta viia. Endal sellega kogemus puudub – oskab keegi veel soovitusi anda?
Viskavad kühvliga pahtlit täis ja purgist natuke värvi peale. Klopivad püksid puhtaks ja ütlevad tehtud.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: K Juul 01, 2020 22:58
Postitas ottosmoke
Vahepeal nii positiivset kui negatiivset juhtunud.

Keretööd said tehtud, embleem sai fixitud, madaldusvedrud kohal ja ootavad paigaldust.
Negatiivse poole pealt - küünalde vahetamine süütega seotud veakoode ära ei kaotanud ja ees ootab siis uue DI hankimine. Või noh, tegelt kokkuvõttes ju positiivne kui masin uue süütekasseti saab :D
Aga lisaks on vist miski ABS-iga seonduv hinge andmas, nüüd paari päeva jooksul 3 korda sõidu pealt pidurite hoiatustuled paariks sekiks põlema visand. Ning täna siis juba jäid pikemalt põlema ja spidokas langes ka nulli. Sümptomite põhjal pakuks, et mooduli remonti vaja.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: N Juul 02, 2020 11:45
Postitas minaindrek
Millised vedrud alla lähevad?

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: N Juul 02, 2020 14:19
Postitas Raghza
ottosmoke kirjutas:
K Juul 01, 2020 22:58
Aga lisaks on vist miski ABS-iga seonduv hinge andmas, nüüd paari päeva jooksul 3 korda sõidu pealt pidurite hoiatustuled paariks sekiks põlema visand. Ning täna siis juba jäid pikemalt põlema ja spidokas langes ka nulli. Sümptomite põhjal pakuks, et mooduli remonti vaja.
ABS+ESP moodulit vist üldiselt väga keegi remontida ei taha?
Kui tead midagi rohkem, siis jaga palun infot :)

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: N Juul 02, 2020 16:05
Postitas ottosmoke
minaindrek kirjutas:
N Juul 02, 2020 11:45
Millised vedrud alla lähevad?
Proovin Vogtlande.
Raghza kirjutas:
N Juul 02, 2020 14:19
ABS+ESP moodulit vist üldiselt väga keegi remontida ei taha?
Kui tead midagi rohkem, siis jaga palun infot :)
Jep, ka minuni nüüd jõudnud info, et ESP varianti ei remondita. Peab muid variante uurima ja eks siis updaten jälle siin teemas, kui miskit areneb.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Juul 10, 2020 9:48
Postitas ottosmoke
Leidsin vahepeal täpselt kattuvate numbritega ABS mooduli, paraku küll natuke teadmata ajalooga, ning külge kruttides osutus see ka koheselt vigaseks. Tuleb edasi otsida.

Samuti katsetasin ühte kasutatud DI-d. Auto käib küll paremini, aga koodid on tagasi. OpenSid näitab lausa 4tk. Hetkel teadaolevalt kolm neist on P0340, P1312, P1334. Ehk siis kõik viitab justkui DI-le, samas OpenSid näitab 0 misfiret ja paar üksikut knocki. Tea, kas see neljas kood siis ABS-i ajust - peab juhtme taha lükkama. Ja tutika DI poole vaatama.

Madaldusvedrud said ka alla. Hetkel originaalamortidega :) Visuaalselt väga suurt midagi ei muutunudki, samas piisavalt et auto hoiak paraneks. Sõidukvaliteet tõusis küll märgatavalt, on veidi jäigem ja kõvasti konkreetsem ja stabiilsem. Väga meeldib. Vogtlandi vedrud.
ABS mooduliga sain kauba peale ka ühe katkise suunatule, millel sisu sees ringi loksus. Kakkusin lahti, kinnitasin sisu uuesti, liimisin klaasi ette tagasi ja sain oma purununed suunatule asemele korralikuma variandi. Esivõre värvisin ka üle, oli teine pesulateskäikudest kooruma hakanud.

Ning lõpetuseks järgmine seik – parkisin Tatari tänava ääres, ise istusin autos. Järsku käis pauk ja auto vappus, nagu oleks keegi tagant otse sisse sõitnud. Hetk hiljem möödus must suure kiiruga hõbe Volvo. Kõik mis teha jõudsin, oli auto käivitada ja kohe korralikult signaalitada. Närukaela õnneks aga oli tal roheline foor ja tüüp kadus Liivalaia poole. Vaatasin kiirelt kahju üle, õnneks vaid pindmised kriimud tagastange plastikliistu peal. Eks stange andis korraks veidi järele ja pärast nö taastas oma kuju. Seetõttu ei hakka sellest enam suuremat numbrit tegema, kuigi Volvo reg nr ja ka tunnistajad on olemas. Vedas raisal, et ta kohe ära keerata sai.

Saaga jätkub!! :gun:

2020-07-09 09.52.01 1.jpg
2020-07-09 09.52.01 1.jpg (675.53 KiB) Vaadatud 5325 korda

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Juul 10, 2020 9:54
Postitas Teretali
ottosmoke kirjutas:
R Juul 10, 2020 9:48
Seetõttu ei hakka sellest enam suuremat numbrit tegema, kuigi Volvo reg nr ja ka tunnistajad on olemas.
Ma võtaks asja siiski ette. Mitte raha pärast. Õnnetuskohalt lahkumine, ilma veendumata kas on kannatanuid või kahjusid, on siiski lubamatu. Ja nii see karistamatuse tunne kasvab.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: R Juul 10, 2020 12:07
Postitas wilddog
Kindlasti anna politseisse ja kindlustus värvib sul tagastange ka ära. See sitapea saab vähemalt 600€ trahvi.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: K Juul 29, 2020 20:41
Postitas ottosmoke
Peale madaldusvedrude paigaldust hakkas piduri tolmukaitse vastu käima. Peab üle vaatama ja eemale painutama.

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: T Aug 04, 2020 8:55
Postitas Raghza
ottosmoke kirjutas:
R Juul 10, 2020 9:48
Leidsin vahepeal täpselt kattuvate numbritega ABS mooduli, paraku küll natuke teadmata ajalooga, ning külge kruttides osutus see ka koheselt vigaseks. Tuleb edasi otsida.
Kas Tech2'ga uus moodul autoga paaritatud sai?

Re: Saab 9-5 Aero, 2003, 200kW+, ottosmoke

Postitatud: N Aug 06, 2020 10:55
Postitas ottosmoke
Raghza kirjutas:
T Aug 04, 2020 8:55
Kas Tech2'ga uus moodul autoga paaritatud sai?
Mu esialgne vaatlus oli veits puudulik, tegelikult selgus, et ajuvahetusega hakkasid spidokas ja püsikas siiski tööle, lihtsalt kõik märgutuled jäid põlema. Seega tegelikult aju oli töökorras.
Paaritamise osas ma sain asjast aru sedasi, et Tech ütles, et aju on programmeerimata, aga samas programmeerida ka ei lasknud. Märgutuled kaotas mingi säte seoses rooli asendianduriga.