Saab 9-5, 2000, kaine_moistus

kaien_moistus
Postitusi: 22
Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 V6

#1

K Nov 27, 2019 19:03

    Tervus külarahvas.

    Olin mina ükspäev FB marketpleissis ja pakuti üht Saab 9-5t põhimõttelisel kilohinnaga. Nii odav kuna piirang peal, aga dokumendid vormistatud ja ma oma pead sellega ei vaeva.

    Kuna teine projekt on garaazis siis mõtlesin, et võtaks liikumiseks midagi, kuna üks tonnine on peres kunagi olnud ka niiet Saabiga ainult head mälestused.

    Egas midagi, jutud räägitud ja järgi mindud. Kiire proovikas ja kiire tehing.

    Isendist siis nii palju, et sedaankerega 3.0 V6 bensiin 147kw, automaatkast, nahktuba, püsikas, 4x el aknad ja nipet näpet veel. Põhi on heas korras, kerel paar kohta on pindmist, aga see ei ole mingi probleem.

    Auto ostsin, siis ega ma tast midagi suurt ei osanud mõelda, odav auto, mis seal ikka. Teel Tallinna tõmbasid aknad igati uduseks, rool tõmbas paremale õrnalt, sooja ei puhunud, väljalase praktiliselt puudus, raadio ei toiminud, peeglite regull ei toiminud, parktuledesse mingid ilged LED tuled topitud, topsihoidja katki, kojamehed oma tööd ei teinud, bensupaagi kork ja luuk puudusid, rehvid mõrased ja sisu üleüldse si*tane. Olen aus :D Ülevaatust ka loomulikult ei olnud. Kõik need asjad nüüdseks parandatud. Sai ka kõik äravoolud läbi puhutud kompressoriga. Väga palju saasta ei tulnud, aga rokased olid küll.

    Auto minu käes olnud vähem kui kümme päeva, ära olen vahetanud salongiradika, salongifiltri, pidurid kõik. Alla tellisin uue resonaatori, summuti võtsin endal garaazist Magnaflowi, teeb kena häält küll. Ise sai kõik tehtud ja keevitatud. Rehvid said ka eelmise aastakäigu naelad alla ostetud 205/55/16 mõõtudega.

    Salongiradika vahetasin ära kuna KÕIK vaibad olid tosooli täis ja sealt juurest immitses, tuleb välja, et keegi on radikatorusid ise lappinud miskitsorti torudega ja need lasevad läbi. Praeguseks tõmbasin kõik vaibad välja, kuivavad garaazis. Leke on praktiliselt peatatud, veidi veel teha.
    Kui keegi pakub salongivaipasid komplektina võib teada anda. Värvus oleks tumedamapoolsem super.

    Raadio tahtis koodi saada, aga selle sain kiirelt selgeks, et tuleb paaritama hakata, lõpuks enam koodi ei küsinud ja raadio ei hakanud enam funkama. Veidi jamamist sellega, pessa uuesti istutada ja hakkas toimima. Lasin kaasfoorumlasel ära paaritada.

    Korralikku pesu pole veel jõudnud teha, ei hakka ka sellise ilmaga. Sisu ainult puhastasin. Topsihoidja, mündihoidja, paagikorgi ja luugi sain lammarist orikad, võõpasin luugi mustaks, esialgu käib küll.

    Uued H7 pirnid korralikud.

    Eile otsustas termostaat ka saba anda, aga mis teha, palju ei maksa ja saab ära vahetatud järgmine nädal.

    Auto viskab veakoode selliseid(arvan, et on õiged seletused ja vead neile koodidele):
    P1141 - Peale katti lambda
    P1324 - Süütekassett
    P0410 - Teine õhupump
    P0705 - Käiguvaheti andur
    B2360 - Kliima rõhulüliti

    Ülevaatuse sai hetkel korduva, kuna Magnaflow ei meeldi ja rehvid ei meeldinud. Nüüdseks kõik peale püti tehtud niiet saab täiesti ausa ÜV peale.

    Ausaltöeldes plaane pole autoga teinud, mõtlesin, wt ostan niisama kakerdamiseks ja ruunamiseks, aga kui auto kätte sain, siis neiu kõrval ütles, et talle ka väga meeldib. Niisiis on plaan masinat elus hoida ja dailyks võtta. K.a suveks bemmi kõrvale. Usun, et päästsin ühe 9-5e kindlast surmast.


    Võib ka pakkuda huvitavaid lisasid igasuguseid. Istmed, stanged, lipid jne. Samuti ka varuosasid.

    Üks pilt ka:
    Pilt
    Viimati muutis kaien_moistus, R Jaan 17, 2020 1:32, muudetud 1 kord kokku.
    Kasutaja avatar
    SoS
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 880
    Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
    Asukoht: Tapa
    Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
    Kontakt:

    #2

    N Nov 28, 2019 9:22

    Retsept, et tõesti viitsid vaeva näha. Ülejäänud 98% meist oleks sealt veel viimased jupid maha võtnud ja pressi alla saatnud.
    Dokumentidesse said ennast omanikuks või varitseb oht, et härra kohtutäitur tahab seda mingil hetkel ikkagi võõrandada?
    ...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
    Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
    vmaster
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 1967
    Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
    Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
    Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
    Kontakt:

    #3

    N Nov 28, 2019 10:07

    Hea on lugeda selliseid asjalikke kokkuvõtteid. 9-5 on hea auto ja väärib korda tegemist juhul kui kere pole ikka väga läbi.
    kaien_moistus
    Postitusi: 22
    Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
    Asukoht: Tallinn
    Auto: 9-5 V6

    #4

    N Nov 28, 2019 10:51

    SoS kirjutas:
    N Nov 28, 2019 9:22
    Retsept, et tõesti viitsid vaeva näha. Ülejäänud 98% meist oleks sealt veel viimased jupid maha võtnud ja pressi alla saatnud.
    Dokumentidesse said ennast omanikuks või varitseb oht, et härra kohtutäitur tahab seda mingil hetkel ikkagi võõrandada?
    Ootan vana omaniku vastust, et mis ta see võlamaksukus on ja millal maha saaks, seni veel vastust pole tulnud, eks see auto rändas ringi vahepeal ka tema käest edasi kuni minuni. Dokid tahaks korda küll saada, kohtutäiturit päris ei usu, et võtma tuleb midagi, aga never know. :D
    vmaster kirjutas:
    N Nov 28, 2019 10:07
    Hea on lugeda selliseid asjalikke kokkuvõtteid. 9-5 on hea auto ja väärib korda tegemist juhul kui kere pole ikka väga läbi.
    Kere läbi ei ole, tagumiste uste juures kere peal lihtsalt värv maha tulnud, aga kogu pind kõva ja tehtav, praegu arvatavasti ostan segatud aerosooli ja talveperioodiks enne soolamist lasen kriitilised kohad üle, et vähekenegi kaitseks.
    Põhi on isegi väga heas korras selle aasta auto ja Eesti kliima kohta :D
    13piisab
    Postitusi: 446
    Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
    Asukoht: Laagri / Saku / TLN
    Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
    Kontakt:

    #5

    N Nov 28, 2019 18:35

    kaien_moistus kirjutas:
    N Nov 28, 2019 10:51
    praegu arvatavasti ostan segatud aerosooli ja talveperioodiks enne soolamist lasen kriitilised kohad üle, et vähekenegi kaitseks.
    kaitsmiseks piisab ka muunduriga üle käimisest. Holz prof muundur on väga hea ja 2x aastas pintsliga üle käies visuaalselt tuvastatavat edasiroostetamist ei toimu. Sobib ka sprayvärvi alla - siis ei ole kevadel sprayd näinud pind kollasetäpiline, muidu ilmselt on ;)
    I-Vaari
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 804
    Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
    Asukoht:
    Auto:

    #6

    N Nov 28, 2019 19:19

    13piisab kirjutas:
    N Nov 28, 2019 18:35
    kaien_moistus kirjutas:
    N Nov 28, 2019 10:51
    praegu arvatavasti ostan segatud aerosooli ja talveperioodiks enne soolamist lasen kriitilised kohad üle, et vähekenegi kaitseks.
    kaitsmiseks piisab ka muunduriga üle käimisest. Holz prof muundur on väga hea ja 2x aastas pintsliga üle käies visuaalselt tuvastatavat edasiroostetamist ei toimu. Sobib ka sprayvärvi alla - siis ei ole kevadel sprayd näinud pind kollasetäpiline, muidu ilmselt on ;)
    Värvikiht rooste peal teeb asja hullemaks. Just töötlus roostemuunduriga ja siis värvikiht. Kui selles vanuses söidukit ei ole mitmeid kordi öieti korrrosioonivastaselt töödeldud siis ka kütusepaagi ümbrus ja tagarattakoopad ja pakiruumi pöhjaalune rooste poolt näritud. Seda roostetamist aeglustab vaid pöhja pesemine, korralikult kuivatamine ja siis nn "öönsustekaitsemäärdega" üle pihustamine. 0,5 l spraymäärde purki 3tk ca 15 eur ja talvehooaja kaitseb edasiroostetamise eest piisavalt kui rohkem vaeva näha ei viitsi.
    kaien_moistus
    Postitusi: 22
    Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
    Asukoht: Tallinn
    Auto: 9-5 V6

    #7

    R Nov 29, 2019 12:22

    Kes oskab öelda, kas see radikatorustik käib ära ka?
    Mingeid juhiseid?
    Pilt
    sigaelmar
    Postitusi: 1028
    Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
    Asukoht:
    Auto:

    #8

    R Nov 29, 2019 18:00

    Kas kohtutäitur ei tohi sulle summat ütelda? Kui on väike summa ja vana omanik ära ei maksa , siis võibolla saad ise ära maksta.
    kaien_moistus
    Postitusi: 22
    Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
    Asukoht: Tallinn
    Auto: 9-5 V6

    #9

    R Nov 29, 2019 18:45

    sigaelmar kirjutas:
    R Nov 29, 2019 18:00
    Kas kohtutäitur ei tohi sulle summat ütelda? Kui on väike summa ja vana omanik ära ei maksa , siis võibolla saad ise ära maksta.
    Kurja maksu ja tolliametile on võlgu, pole varasemalt neist tagasi kuulnud kui meile olen muude asjade osas saatnud.

    Äkki seekord läheb hästi, esmasp uurin.
    kaien_moistus
    Postitusi: 22
    Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
    Asukoht: Tallinn
    Auto: 9-5 V6

    #10

    T Dets 03, 2019 14:57

    Niisiis, kast kuumenes üle minu prognoosi järgi ja lendas laiali. Kaks tundi enne kastiõli vahetust :D

    Keegi pakub väga hea hinnaga v6 automaatkasti? Peaks ka b235 kast sobima.
    kaien_moistus
    Postitusi: 22
    Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
    Asukoht: Tallinn
    Auto: 9-5 V6

    #11

    N Dets 19, 2019 11:05

    Niisiis, pikalt mõtlesin, kas ma nüüd teen kasti korda või mitte.

    Lõpuks ikkagi tegin, pooleldi. Ostsin eraisikult uue kasutatud kasti, lasin alla panna, värske õli sees ja jutud, kõik tore. Kuniks tuli välja, et kastil ei ole tagurpidi käiku(minu õnn missugune). :D

    Eile käisin garaazis, tegin esisilla kallal tööd ning vaatasin, et kast lekib ka veel pealekauba.

    Viskasin kirjad teele, et mis toimub ja inimene kenasti ignoreerib mind nüüdseks. Eks homme tuleb talle väike visiit teha ja vaadata mida ütleb. Niipalju andis teada, et oma platsile ta selle kastiga soitis, aga vot kas tagurdama ka pidi, seda ei mäleta. Peale seda pole enam mulle vastanud.

    Ehk siis kenasti omadega miinuses selle kasti looga. Vahetus läks 200, kast ja turbiin 145, õlid kokku kuskil 40.

    Arvan, et on õigalne temalt nõuda kasti, turbiin, õli ja vähemalt 40% vahetustöö eest raha tagasi. Kuna kast sai vahetatud teades, et uus kast on korralik. See tähendab seda, et kui uue kasti leian pean hakkama uuesti maksma vahetuse eest.

    Veel ei hakka siia kirjutama, kes ja kus. Kui ta ei vasta, siis saab häbiposti.

    Mida kaasfoorumlased arvavad sellest olukorrast?
    Ron24
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 925
    Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
    Asukoht: Tartu
    Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

    #12

    N Dets 19, 2019 11:13

    Kohe oleks pidanud uuele vanale kap remondi tegema. See, et ilma sisse vaatamata alla panid jääb sulle koolirahaks.
    Kasutaja avatar
    SoS
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 880
    Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
    Asukoht: Tapa
    Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
    Kontakt:

    #13

    N Dets 19, 2019 11:36

    Eetiline oleks ikkagi mitte-ignoreerida. Kasvõi ollagi resoluutne, et kasutatud asjas ei saa kunagi kindel olla jne.
    Ise sellistel "pool-kõvadel" asjadel, (millel arvan, et on ok, aga kontrollinud/kindel pole) olen pakkunud, et pool raha ette ja teine pool kui selgub, et kõik ok. Sellisel juhul pole vaja ka hiljem töörahadega tasaarveldada ja ostja enda riisiko.
    ...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
    Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
    kaien_moistus
    Postitusi: 22
    Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
    Asukoht: Tallinn
    Auto: 9-5 V6

    #14

    N Dets 19, 2019 11:40

    Ron24 kirjutas:
    N Dets 19, 2019 11:13
    Kohe oleks pidanud uuele vanale kap remondi tegema. See, et ilma sisse vaatamata alla panid jääb sulle koolirahaks.
    Mida ma seal kap remontinud oleks kui kastist tükid väljas olid.
    Ron24
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 925
    Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
    Asukoht: Tartu
    Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

    #15

    N Dets 19, 2019 12:49

    Oleks uude vanasse kasti uue sisu pannud. Või mis tükid sul kust väljas olid? Mina kunagi ostsin foorumlase käest uue vana kasti. Lasin kõik mis võiksid kuluda välja vahetada ja peale seda panin kasti alla. Kasutatud asjaga on alati risk, et asi on tuksis. Niipalju kui maksad, niipalju ka saad.
    kaien_moistus
    Postitusi: 22
    Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
    Asukoht: Tallinn
    Auto: 9-5 V6

    #16

    N Dets 19, 2019 12:58

    No asi on ikkagi selles, et müüdi töökorras kast, aga töökorras ta ei ole.

    Kuna müüja on nõus ainult kasti tagasi ostma minu ostu hinnaga, või siis jätan kasti endale ja kannab mulle teatud summa tagasi, siis ma hakkan mõtlema, et ehitan kaks kasti kokku. Kuna minu omal lendas diffri osa juppideks, ehk siis tagurpidikäigu hammasrattad peaksid ideepoolest korras olema. Kuid jällegi see maksab omajagu raha, keegi sellist kastitööd odavalt teha ei taha.
    torque
    Speedy Gonzales
    Postitusi: 192
    Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
    Asukoht:
    Auto:

    #17

    N Dets 19, 2019 13:47

    Automaat kastis on üksikud hammasrattad, käike moodustavad trumlites asuvad kettad mida õisurvega kokku surutakse. Ühesõnaga manuaal kastist täiesti erinev. Ja hulga rohkem juppe mis katki või ära kuluda saab kui manuaal kastis.
    Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
    saabu14jr
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 1196
    Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
    Asukoht:
    Auto:

    #18

    N Dets 19, 2019 13:47

    Hammakaid seal tagurpidi käigul pole, pigem sidurikettad. Lahti võttes peab kindlasti uusi tihendeid kasutama, muidu pärast ajad mingit teist viga taga selles kastis. Kust kohast kast täpsemalt lekib?
    Ron24
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 925
    Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
    Asukoht: Tartu
    Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

    #19

    N Dets 19, 2019 15:13

    Uued tihendid, uued siduriketaste pakid ja puhastad juhtploki kanalid ära. See miinimum programm. Või võtad uuelt vanalt ainult diferentsiaali ja ostad uued tihendid. See vast kõige odavam lahendus. Ja siis palvetad, et sinu algupärasel kastil sidurikettad veel natuke kestaksid.
    kaien_moistus
    Postitusi: 22
    Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
    Asukoht: Tallinn
    Auto: 9-5 V6

    #20

    N Dets 19, 2019 17:06

    Ron24 kirjutas:
    N Dets 19, 2019 15:13
    Uued tihendid, uued siduriketaste pakid ja puhastad juhtploki kanalid ära. See miinimum programm. Või võtad uuelt vanalt ainult diferentsiaali ja ostad uued tihendid. See vast kõige odavam lahendus. Ja siis palvetad, et sinu algupärasel kastil sidurikettad veel natuke kestaksid.
    Vana kast libises hästi juba, õli oli täitsa must. Kardan, et sealt päästa ei oleks midagi.

    Neid kaste ise lammutada ka ei taha :D
    Ron24
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 925
    Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
    Asukoht: Tartu
    Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

    #21

    N Dets 19, 2019 18:50

    Siis võtad terve difri ja ostad tihendid ja siduri pakid. Kindlasti tuleb ka juhtplokk seest ära puhastada. Seal peenikesed õli kanalid mis kindlasti paska täis. Varuosad pigem väga kallid ei tohiks olla. Töömahukas see töö on aga midagi tuumafüüsika vallast ka ei ole.kui omal koht olemas siis see töö on võimalik ise ära teha. Lahti võtmisel dokumenteerid korralikult ära ja peale korralikku puhastust hakkad kokku laduma.
    entson
    Postitusi: 484
    Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
    Asukoht:
    Auto:

    #22

    N Dets 19, 2019 23:10

    olen kahte kasti seespoolt uurinud (4 k.) tagurpidikäigu puudumise tõttu ja ei leidnud mehhaanilise poole pealt mingit viga , jah osa kettaid olid kulumisjälgedega ,osa nagu peaaegu uued. Ilmselt oli viga juhtplokis (hüdraulikaplokis)sees ,sest solenoidide vahetus ei muutnud midagi. Juhtploki vahetusest ei tulnud midagi välja ,sest tihendid läksid katki ja uusi ei saanud kusagilt,viiesele vist oleks saanud. Juhtploki saaks hädaga vahetada ka kasti eemaldamata juhul kui sul tihendid terveks jäävad.
    Saan harva sõita SAABIGA.
    Ron24
    Saabiklubi liige
    Postitusi: 925
    Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
    Asukoht: Tartu
    Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

    #23

    R Dets 20, 2019 5:40

    Juhtploki all mina mõtlen seda osa kus solenoidid on. Valve body kirjutatakse väljamaa keeles. Youtubes lõputu hulk videosid kus selle puhastamist näidatakse. Pole vahet millise automargi kohta käivat videot vaatad. Tööpõhimõte on kõikidel sama.
    kaien_moistus
    Postitusi: 22
    Liitunud: T Nov 19, 2019 1:40
    Asukoht: Tallinn
    Auto: 9-5 V6

    #24

    T Dets 31, 2019 21:44

    Võite uue aasta puhul pakkuda uut kasti koos allapanekuga. Turbiini pole vaja.
    overspeed
    Postitusi: 701
    Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
    Asukoht: Saaremaa
    Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV

    #25

    N Jaan 02, 2020 9:51

    kaien_moistus kirjutas:
    R Nov 29, 2019 12:22
    Kes oskab öelda, kas see radikatorustik käib ära ka?
    Mingeid juhiseid?
    Pilt
    Jah.
    Jahutusvedeliku pead ennem süsteemist välja laskma. See üks polt hoiab klambrit, mis hoiab neid kahte toru pesades, O-röngad tihendavad (vanad tagasipannes jäävad lekkima). Torud painduvad eemale kenasti niipalju, et soojendusradika ka kätte saab. Kuhu torud edasi kapoti alla läevad, polnud ml vajadust enam edasi uurida, kuna sain oma radikatööd tehtud.


    Cabin Heat Exchanger remove fit.pdf
    (143.06 KiB) Allalaaditud 84 korda

    Cabin Heat Exchanger o-rings remove fit.pdf
    (127.7 KiB) Allalaaditud 77 korda
    Arrogance diminishes wisdom !
    Vasta