Saab 9-5, 1.9TiD, MY09, SoS

Vasta
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 528
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#1

R Dets 06, 2019 22:37

Algas see lugu sellega, et olin just oma punase tonnise hindamatu väärtuse fikseeritud summana kätte saanud ja täiesti kaine peaga surfasin ajaviiteks osta.ee's ja vaatasin, et kelle saabi müügil summa veel liiga madal on ja viskasin neile moraalse toena paar kümpi juurde, et lihtsalt hinda kasvatada. Vähe aga ma teadsin, et sellel tegevusel võivad olla elulised tagajärjed kui ülejärgmine päev saabus õnnitlustega meil, et olen võitnud oksjoni. Nonoh, võtame siis lingi lahti ja õud valgus hinge. Tundsin kuidas olen suurim ketser ja ususalgaja, sest lingilt vaatas vastu hallmetallikdiisel universaal ja et sellest veel vähe ei oleks siis ilmselgelt veel automaadiga. Aga noh ikkagi 12 aastat uuem kraam kui mu eelmine ja prillidega varianti polegi veel olnud.
hallmetallikdiisel.jpg
hallmetallikdiisel.jpg (40.5 KiB) Vaadatud 621 korda
Kuna kohusetunne oli suurem kui kahel viimasel valitsusel, siis sai ikkagi autole järgi mindud ja moe pärast ka korra päritolumaa registrist VIN koodi kontrollitud. Poleks võibolla pidanud ....
labisoit.PNG
labisoit.PNG (2.5 KiB) Vaadatud 621 korda
Kellal muidugi igati soliidne ja keskmisest eestlasest tihedama autokasutaja läbisõit 255k. Jõuan siis jahedal hommikuhakul Tallinnasse ja näen et peremees juba auto käima pannud ja soojaks tiksuma jätnud. Selge - iseseivalt pill käima ei lähe ja iga hommik vaja ilmselt minimaalselt 20 minti jebida, et üldse sõitma saaks hakata... Tehniliselt siiski masin töötab, paberid ka olemas, annan raha üle ja küsin, et noh... vormistatud, ütle päriselt kas tegelikult ka käima läheb ja mis vigu ma veel oodata võiks... Kinnitatakse pühalikult, et läheb käima ja olulisi vigu pole.... Hea küll, usume siis, mis mul muud ikka teha on. Sõidan arki vormistama, jõuan 2 min pärast avamist ja juba on 30 inimest järjekorras. Saan siis vormistamisega hakkama, hakkan liikluskindlustust peale tegema ja PÜHAJUMALA3KRDISADA euri aasta 110kw eest??? 184kw Aero on ka ainult 8X€. Õnneks selleks ajaks kui südameputerdamine stabiliseerus jõudis elektrooniline sünkroniseerimine nende serveritesse ja sain 62 euriga ikka hakkama.
Tööle tagasi sõites hakkas juba inkvisitsioon käsi kokku hõõruma, sest peast käis läbi mõte, et tegelikult polegi see diisel+atm kombinatsioon nii jube ja ausaltöeldes on täitsa mõnus kulgeda...
Küll aga õhtul linnast välja sõites Jürile jõudes hakkas tagant sedasi sinist järsku visakama, et peast käis läbi ainult suurepärane kiitus iseenda suunas, kuidas "maailma parim diil, võib-olla parim diil läbi ajaloo" just tehtud said ja kas üldse on mõtet heal juhul turbot, kehvemal juhul tervet mootorit ringi vahetada. Kuluarvestuse järgi läbitud teekonna hind kõigest 100€/km. Sai siis loiult teeäärde ära tõmmatud, sest mis seal enam päästa on. Masin seisma ja tiir peale, õlikärsakat nagu üldse ei olnud, mootori ruumis ka mingeid anomaaliaid ei paistnud. Panin ettevaatlikult uuesti käima ja kõik oli nagu ok (peale ilmselgelt maailma suurima lagina mootorist). Kuna siiski töötab ja plaanid juba kõik tehtud, siis jätkame tuimalt ja anname masinale kohe esimese soorituse. 184kw aerol oli igatahes tunda, et päris nalja selle koormaga ei ole, aga disla sõi seda kui tummisemat hommikusööki ja saigi eelkäija viimsesse puhkepaika veetud.
vedu.jpg
vedu.jpg (62.7 KiB) Vaadatud 621 korda
Küll aga 130km hiljem käru ära viies õhtuhämaruses väikelinna sisenedes hakkas tulema selline tossulont tagant, et kõik eestimaa ööklubide tossumasinad oleks ühisrindena häbisse jäänud. Ma ei julgenud isegi pilti teha, et mitte asitõendina endale 10 aastane vanglakaristus teenida keskkonnareostuse tekitamise pärast. Täitsa päriselt tänavavalgustus lampe ei olnud peeglist enam näha. Kuna ma selleks hetkeks olin juba ühekorra selle protsessi läbinud ja süda teist rabandust poleks enam üle elanud , siis kinnitasin endale, et see ongi see kuulus DPFi põletust millest vanad diislikalad koguaeg räägivad. Nüüd siis ka omasilmaga ära nähtud. 2 paagitäit DPF cleaneriga läbi sõidetud ja 2taktiõli lagina vähendamiseks järgmistel paagitäitel ja kuskil 5ndal põletusel on arusaada ja näha ainult tugevamal kiirendusel suitsuvinet. Kui algul põletas ennast tühjaks ainult 24% peale ja mingiaeg juba 18% siis viimati oli pärast põletust ja ~200km läbimist 16% peal alles täituvus DPF filtril. "Pole pahha" ütleks klassikud.
Viimati muutis SoS, R Dets 06, 2019 23:35, muudetud 1 kord kokku.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
9-5LPT
Postitusi: 1093
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#2

R Dets 06, 2019 23:15

Muhe lugemine ja edu selle hall-metallicuga. Täna just mõtlesin ka oksjoneid piiluda, ehk juhtub midagi huvitavat kätte, aga nüüd Sinu lugu lugedes peab pakkumise tegemisega kyll ettevaatlik olema 😀
Kogenud Aeronaut. :drive:
vunts123
Saabiklubi liige
Postitusi: 160
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Võru
Auto:

#3

L Dets 07, 2019 10:46

Laupäeva hommikusse hea lugemine. Sain kõhutäie naerda kohe. Ja muretuid kilomeetreid!
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 528
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#4

T Veebr 18, 2020 21:23

Aegajalt oli suve lõpus visanud mulle ette käivitades 'coolant level low' teadet, esimestel kordadel viitsisin isegi kontrollida, oli siuke miinimumi lähedal, aga ei midagi hullu ja lasin tal olla kuni lõpuks maale jõuan ja seal juurde valan. Paar nädalat hiljem maal valasin täis, vaatasin muud potsikud ka üle ja asusin tagasiteele kui 5km pärast sõidu ajal järsku 'coolan level low' ette viskas. Krt nüüd vist ei tee enam süsteem nalja kui nii lühikese ajaga hoiatuse ette lööb, kiirelt teeäärde kapott lahti ja ongi aurupilveke üleval. Justkui väike belgia pissivpoiss oli ühel alumistest lõdvikutest väike juga väljas. Egas midagi koju tagasi ja kuurist teipi otsima. Ilmsegelt hakkas just nüüd pimedaks minema, nii et hullult kehva oli seal lõdvikute vahel majandada, rääkimata sellest, et ruum on väga piiratud ja mootor ning vedelik juba parajalt sossu ka. Õiget teipi ei leidnudki ja sai mingi vulkaniseeriva teibi ribadega proovida mitmes osas kuidagi ringi peale saada, et vähemalt iseenda küljes kinni hoiaks ja siis maalriteibiga pealmine kiht, et volla enda küljes püsiks. Tangide ja näpitsatega lõpuks paar tiiru peale saadud, siis paak uuesti vett täis.
IMG_20190826_075154.jpg
IMG_20190826_075154.jpg (67.06 KiB) Vaadatud 315 korda
12l vett veel kaasa ja paisupaagil kork lahtiseks, et survet sisse ei võtaks ja ehku peale teele. 70km hiljem esimene kontrollpeatus ja ütleks, et ainult paar sentimeetrit oli tase vähenenud. Sedasi tekkis lausa lootus kohale jõuda.
Järgmine päev töökotta järjekorda viidud ja näpuga näidatud, kust lekib. Noogutati ja öeldi no-worries, lihtne ju. Näitan veel WIS jooniselt ära milline volla ja tootekood peaks olema, sest seal jooniselt krt normaalset aru saada pole võimalik. Seda enam et voolikul on endal metallist toruosa keskel, mis polnud enam esimeses nooruses ja parajalt roostetanud.
12763964.jpg
12763964.jpg (256.08 KiB) Vaadatud 315 korda
Paari tunni pärast tuleb ikkagi kõne, peale, et sellise tootekoodiga voolikut ei pidavat eksisteerima mitte üheski laos, ei eestis, baltikumis ega isegi lõunapoolas. Oldi isegi Vikingusse helistanud ja sealtki pikalt saadetud. nr7 voolikut pidavat vabalt saada olema, mis on 60 ja 70Ah akudega variantidele, aga mul 85Ah ja tee või tina, aga selle jaoks voolikut pole. Kuskilt poolast pakuti mingit opeli väidetavalt sobivat analoogi, aga vääääga soliidse hinnaga. Lõpuks nad siis ikka mingist universaalsest painutasid ja nikerdasid midagi valmis. Sain auto kätte ja kõik tore kuni järgmine hommik käima panin ja vana sõber 'coolant level low' vastu vaatas. Löön kapoti lahti lahti ja ongi paak tühi. Viin auto tagasi töökotta ja lubati üle vaadata. Õhtul järgi minnes heietati automaatvastust, et ilmselt lihtsalt õhk vahel olnud ja kallasid juurde ning lasid töötada ja kõik ok. Olen ise äärmiselt skeptiline, sest kaugus töökojast alla kilomeetri ja selle ajaga ei jõuaks pump isegi niisama läbi keerutada seda. Niikaua jaurame seal auto ees kuni märkan et paagis on alla miinimumi vedelikku, kiire pilk põhja alla ja ongi ilus suur loik maas. Nüüd poistel suud vakka ja ei tule isegi mökk-mökki. Täpselt aru ka ei saa kust lekib, justkui tuleks tulemüüri juurest. Südames loodan, et palun ärgu olgu salongiradikas. Igatahes jäeti masin uuesti sisse ja pandi uus paisupaak ning palusin siis juba ühe soojaga hammasrihma ja veepumba vahetus ka ette võtta, sest jumal teab millal seda viimati tehtud on ja pealegi see on võrreldes ketivahetusega ikka sigaodav :)


Korra sai ka proovitud, kuidas piirisituatsioon on
IMG_20190625_210342.jpg
IMG_20190625_210342.jpg (61.38 KiB) Vaadatud 310 korda
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 528
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#5

K Veebr 19, 2020 20:42

Kui masin ilusasti hooldatud juba oli ning miinused ja lumi maha tuli (see kõlab praegusel ajajärgul tänapäeva inimestele küll uskumatult, aga päriselt ka on see "talv" olnud miinuseid ja lund) tundus mulle kõige mõistlikum aeg lõpuks juhiukse akna mitte-avanemist ravima hakata. Tegemist on ikkagi ÜV mõistes Ohtliku Veaga ja liiklemiseks mitte-kõlbuliku sõidukiga. Kunagi suvel sai polster maha võetud ja testriga mõõdetud, et mootorile pinge peale tuleb ja otsustatud, et ju raske taksomehe elu nõudnud lihtsalt niipalju akna liigutamist, et mootor läbi läinud ja sellepärast ilmselt terve autogi maha müüdud sai... Igatahes mõeldud-tehtud ja kümpa eest üks peaaegu hallikat värvi roostekärakas asemele veetud (sest terve uks on odavam kui ainult mootor, rääkimata vahetamise jebimisest). Rootsi riistad pihku ja relakaga suurem rooste maha koos samblaga, halli kruntvärvi spreypudelist peale, auto külge ja akna nuppu vajutades - mitte emmigi.... joppenpuhh küll, mis nüüd siis veel viga. Uks uuesti küljest ära, puhastame pistiku kõik läbi, vahepeal võtame juba WISi välja ja uurime mis klemmid kuhu lähevad. Toon kuurist aku, leiutan juhtmed külge, pistan pesadesse ja voilaa aken sõidab alla. Ma tõesti ei uskunud, et ma nii pettunud võiksin olla selle peale. Ohkasin, sest juba teadsin, mis see tähendab - läksin oma õige ukse juurde, panen klemmid külge ja mida oligi tarvis tõestada - aken sõitis alla.... :wall: Egas vanarahvas juba teadis, et kui ei jaga pea - jagavad jalad. Lähme siis tagasi kõige esimese ja lihtsama komponendi juurde,ehk aknalüliti juurde, koogime armatuurist välja ja kruvime lahti. Mida oligi tarvis tõestada vol2. Juhiakna lüliti klemm on mingit kuivand jogurit täis (ma keeldun uskumast, et see midagi muud oleks) ja klemmid täiesti tahmunud.
IMG_20191124_132824.jpg
IMG_20191124_132824.jpg (81.15 KiB) Vaadatud 221 korda
Kiire puhastus ja lüliti end vahetus ühe tagumisega, sest ilmselt viimaste eluhetkede säbelus ka pool plastiklüliti põhja ära sulatanud. Kogu aknalüliti juhtplaat on teaduslikum kui kogu Apollo 12 peaarvuti....
IMG_20191124_131937.jpg
IMG_20191124_131937.jpg (98.53 KiB) Vaadatud 221 korda
Ainult 6 kuud töö edasi lükkamist ja korda ta saigi
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
Vasta