RIP: Saab 9-5, 1.9TiD, MY09, SoS
Postitatud: R Dets 06, 2019 22:37
Algas see lugu sellega, et olin just oma punase tonnise hindamatu väärtuse fikseeritud summana kätte saanud ja täiesti kaine peaga surfasin ajaviiteks osta.ee's ja vaatasin, et kelle saabi müügil summa veel liiga madal on ja viskasin neile moraalse toena paar kümpi juurde, et lihtsalt hinda kasvatada. Vähe aga ma teadsin, et sellel tegevusel võivad olla elulised tagajärjed kui ülejärgmine päev saabus õnnitlustega meil, et olen võitnud oksjoni. Nonoh, võtame siis lingi lahti ja õud valgus hinge. Tundsin kuidas olen suurim ketser ja ususalgaja, sest lingilt vaatas vastu hallmetallikdiisel universaal ja et sellest veel vähe ei oleks siis ilmselgelt veel automaadiga. Aga noh ikkagi 12 aastat uuem kraam kui mu eelmine ja prillidega varianti polegi veel olnud.
Kuna kohusetunne oli suurem kui kahel viimasel valitsusel, siis sai ikkagi autole järgi mindud ja moe pärast ka korra päritolumaa registrist VIN koodi kontrollitud. Poleks võibolla pidanud ....
Kellal muidugi igati soliidne ja keskmisest eestlasest tihedama autokasutaja läbisõit 255k. Jõuan siis jahedal hommikuhakul Tallinnasse ja näen et peremees juba auto käima pannud ja soojaks tiksuma jätnud. Selge - iseseivalt pill käima ei lähe ja iga hommik vaja ilmselt minimaalselt 20 minti jebida, et üldse sõitma saaks hakata... Tehniliselt siiski masin töötab, paberid ka olemas, annan raha üle ja küsin, et noh... vormistatud, ütle päriselt kas tegelikult ka käima läheb ja mis vigu ma veel oodata võiks... Kinnitatakse pühalikult, et läheb käima ja olulisi vigu pole.... Hea küll, usume siis, mis mul muud ikka teha on. Sõidan arki vormistama, jõuan 2 min pärast avamist ja juba on 30 inimest järjekorras. Saan siis vormistamisega hakkama, hakkan liikluskindlustust peale tegema ja PÜHAJUMALA3KRDISADA euri aasta 110kw eest??? 184kw Aero on ka ainult 8X€. Õnneks selleks ajaks kui südameputerdamine stabiliseerus jõudis elektrooniline sünkroniseerimine nende serveritesse ja sain 62 euriga ikka hakkama.
Tööle tagasi sõites hakkas juba inkvisitsioon käsi kokku hõõruma, sest peast käis läbi mõte, et tegelikult polegi see diisel+atm kombinatsioon nii jube ja ausaltöeldes on täitsa mõnus kulgeda...
Küll aga õhtul linnast välja sõites Jürile jõudes hakkas tagant sedasi sinist järsku visakama, et peast käis läbi ainult suurepärane kiitus iseenda suunas, kuidas "maailma parim diil, võib-olla parim diil läbi ajaloo" just tehtud said ja kas üldse on mõtet heal juhul turbot, kehvemal juhul tervet mootorit ringi vahetada. Kuluarvestuse järgi läbitud teekonna hind kõigest 100€/km. Sai siis loiult teeäärde ära tõmmatud, sest mis seal enam päästa on. Masin seisma ja tiir peale, õlikärsakat nagu üldse ei olnud, mootori ruumis ka mingeid anomaaliaid ei paistnud. Panin ettevaatlikult uuesti käima ja kõik oli nagu ok (peale ilmselgelt maailma suurima lagina mootorist). Kuna siiski töötab ja plaanid juba kõik tehtud, siis jätkame tuimalt ja anname masinale kohe esimese soorituse. 184kw aerol oli igatahes tunda, et päris nalja selle koormaga ei ole, aga disla sõi seda kui tummisemat hommikusööki ja saigi eelkäija viimsesse puhkepaika veetud. Küll aga 130km hiljem käru ära viies õhtuhämaruses väikelinna sisenedes hakkas tulema selline tossulont tagant, et kõik eestimaa ööklubide tossumasinad oleks ühisrindena häbisse jäänud. Ma ei julgenud isegi pilti teha, et mitte asitõendina endale 10 aastane vanglakaristus teenida keskkonnareostuse tekitamise pärast. Täitsa päriselt tänavavalgustus lampe ei olnud peeglist enam näha. Kuna ma selleks hetkeks olin juba ühekorra selle protsessi läbinud ja süda teist rabandust poleks enam üle elanud , siis kinnitasin endale, et see ongi see kuulus DPFi põletust millest vanad diislikalad koguaeg räägivad. Nüüd siis ka omasilmaga ära nähtud. 2 paagitäit DPF cleaneriga läbi sõidetud ja 2taktiõli lagina vähendamiseks järgmistel paagitäitel ja kuskil 5ndal põletusel on arusaada ja näha ainult tugevamal kiirendusel suitsuvinet. Kui algul põletas ennast tühjaks ainult 24% peale ja mingiaeg juba 18% siis viimati oli pärast põletust ja ~200km läbimist 16% peal alles täituvus DPF filtril. "Pole pahha" ütleks klassikud.
Tööle tagasi sõites hakkas juba inkvisitsioon käsi kokku hõõruma, sest peast käis läbi mõte, et tegelikult polegi see diisel+atm kombinatsioon nii jube ja ausaltöeldes on täitsa mõnus kulgeda...
Küll aga õhtul linnast välja sõites Jürile jõudes hakkas tagant sedasi sinist järsku visakama, et peast käis läbi ainult suurepärane kiitus iseenda suunas, kuidas "maailma parim diil, võib-olla parim diil läbi ajaloo" just tehtud said ja kas üldse on mõtet heal juhul turbot, kehvemal juhul tervet mootorit ringi vahetada. Kuluarvestuse järgi läbitud teekonna hind kõigest 100€/km. Sai siis loiult teeäärde ära tõmmatud, sest mis seal enam päästa on. Masin seisma ja tiir peale, õlikärsakat nagu üldse ei olnud, mootori ruumis ka mingeid anomaaliaid ei paistnud. Panin ettevaatlikult uuesti käima ja kõik oli nagu ok (peale ilmselgelt maailma suurima lagina mootorist). Kuna siiski töötab ja plaanid juba kõik tehtud, siis jätkame tuimalt ja anname masinale kohe esimese soorituse. 184kw aerol oli igatahes tunda, et päris nalja selle koormaga ei ole, aga disla sõi seda kui tummisemat hommikusööki ja saigi eelkäija viimsesse puhkepaika veetud. Küll aga 130km hiljem käru ära viies õhtuhämaruses väikelinna sisenedes hakkas tulema selline tossulont tagant, et kõik eestimaa ööklubide tossumasinad oleks ühisrindena häbisse jäänud. Ma ei julgenud isegi pilti teha, et mitte asitõendina endale 10 aastane vanglakaristus teenida keskkonnareostuse tekitamise pärast. Täitsa päriselt tänavavalgustus lampe ei olnud peeglist enam näha. Kuna ma selleks hetkeks olin juba ühekorra selle protsessi läbinud ja süda teist rabandust poleks enam üle elanud , siis kinnitasin endale, et see ongi see kuulus DPFi põletust millest vanad diislikalad koguaeg räägivad. Nüüd siis ka omasilmaga ära nähtud. 2 paagitäit DPF cleaneriga läbi sõidetud ja 2taktiõli lagina vähendamiseks järgmistel paagitäitel ja kuskil 5ndal põletusel on arusaada ja näha ainult tugevamal kiirendusel suitsuvinet. Kui algul põletas ennast tühjaks ainult 24% peale ja mingiaeg juba 18% siis viimati oli pärast põletust ja ~200km läbimist 16% peal alles täituvus DPF filtril. "Pole pahha" ütleks klassikud.