Saab 9-5 Aero, MY04, heff

Suletud
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#1

L Dets 07, 2019 19:22

Juba 4 kuud ühe 9-5'ga ringi kärutanud, mõtlesin lõpuks teema ka teha. Kui 9-3 maha müüsin, polnud tegelikult otseselt uut autot vajagi, aga sai ikka kuulutusi sirvitud ja natuke sügeles turbo-manuaal tonnise järele (nagu ka eelnevatel kordadel, kui mõlemal juhul hoopis 9-3 ostsin). Sai üsna mitut tonnist nillitud, aga midagi erilist silma ei jäänud ja mitte-eriliste eest küsiti pisut liiga palju raha - peaaegu sama raha eest võis juba 9-5 Aerosid vaadata.

Pilt

Vahelduseks tundus universaal täitsa praktilise valikuna ja läks siitsamast foorumist kasutaja crisp müüdav 9-5 Aero loosi - ega ma ilmselt muud tahtnudki kui turbomootor, manuaalkast ja katuseluuk. 9-5 küll mulle kunagi eriti meeldinud pole, aga 2004 Aero nina koos must-halli nahktoaga päästavad olukorra ära. Abiks oli ka see, et foorumis oli kirjas, mis autoga viimase poolaasta jooksul tehtud (üsna palju!) ja müüja tundis mehaanilist poolt läbi ja lõhki ning rääkis kõik ausalt ära. Teiste 9-5'te puhul jäi alati kahtlus üles - kas müügimees ei teadnud autost mitte midagi või üritas musta valgeks rääkida (a.la lõhkine subwoofer ja mitte-boostiv mootor) küsides samal ajal selgelt liiga kõrget hinda.

Autost endast - juba ostes boostis ebaühtlaselt, kohati oli nagu pidi ja kohati jäi seier kollasesse kõikuma. Bolt mod tuli appi ja nüüd boostib alati nii nagu peab, seier ronib punase alguseni ja jääb sinna. Hiljem viskas mingi vaakumvooliku lahti ja check engine tule põlema, küllap polnud ammu nii palju boosti näinud - kiire diagnostika Ferdinandis ja mõni minut hiljem oli kõik jälle korras. Siin-seal leidub roostet, klaasis mõned täkked jne - vanusele vastavalt.

Pilt

Nipet-näpet sai veel tehtud peale ostu - pestud, vahetatud embleeme ja kereplastikuid, aknarullikuid, lüliteid, vana ja lõhkise asemele läks uus käigukanginupp, esituled said poleeritud, kliimaahju tuli natuke remontida sügise tulekul jne. Muidu sõidab igati tublilt, teele pole jätnud, õli ka ülemäära palju ei võta - mina olen igati rahul. Parasjagu on pehmem ka kui 9-3, samas juhitavuses olulist vahet pole, mõlemad on rasked pereautod.

Pilt

Kevadel peaks summuti enne ülevaatust korda tegema, tagasillas paar puksi võiks ka ära vahetada. Ideaalis võtaks plaani ka rooste leviku aeglustamise, laseks tagumise klaasiringi toonida (siis peab ühe parkimisanduri ka ära vahetama, et parkida 'näeks'), külastaks CR Performance'it ja eks nipet-näpet leiab veel alati, mida teha.
Seni aga naudin mugavat kulgemist :drive:
heff
Postitusi: 279
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: turboklassik ja nissan

#2

T Apr 07, 2020 17:08

Sõiduk müüdud - hea meel, et proovitud ja oli sügis-talvisel ajal natuke nokitsemist.

Müügiprotsess oli vaikne ja kannatust nõudev nagu Saabide puhul ikka, üsna huvitavat (nii heas kui halvas mõttes) seltskonda sai ka nähtud. Müügikontrollide käigus sai selgeks et 9-5 kohta polnud rooste põhja alt ülemäära liiga teinud ning Ferdinandist tuli ka üsna positiivne tagasiside auto tervisele. Lisaks tundus, et kõige suurem huvi sellise sõiduki vastu on läbiroostetanud bemmide (eriti E39) omanikel, paraku neil suurt midagi peale oma roostehunniku polnud mulle pakkuda.

Loodetavasti uuel omanikul leidub rohkem rakendust sellele keskmisest võimsamale perevagunile ja auto teenib edasi sama usaldusväärselt kui mind teenis. Minu poolest võib teema lõppenuks lugeda.
Suletud