9-5 Aero, 2000, 169kw (R.I.P.)
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Tervist kõikidele saabiomanikele Tartust.
Olen juba ammu unistanud proovida Aero (eriti manuaal) ja õnneks leidsin ühe. Enne seda oli Volvo 940, 850, Saab 9000 Griffin. Armusin sellesse autosse, isegi ei tea miks, pole veel tundnud midagi mis oleks nii mugav, kiire ja omapärane.
Selle auto ostsin umbes 2 kuud tagasi 1800 euro eest, 350k läbisõiduga. Kahjuks eelmine omanik kasutas 95 bensu mis ei ole eriti sobilik Aerole ja pä rast kui tankisin 98 hakkas sõitma natuke paremini. Kere on enam vähem ok, tõsiseid vigastusi ei ole peale rooste ja esispoiler on katki.
Pärast seda viisin auto diagnostikasse ja sain teada paljudest probleemidest. Loodan et tulevikus saan taastada seda auto aga ei ole selles kindel ja tean et auto on juba 20 aastat vana ja on väga vasinud.
Tuleb teha palju tööd. Mõned detailid on juba olemas.
Vahetada vana PCV susteem
Lekib õlisurve andur, sõõb oli ja on lõhn salongis
Amortide tugilaagrid teevad häält
Vasakupoolne amort (taldrik on kõver ja vedru käib vastu)
Käigukast hoovastikul puksid kulunud
"Service theft alarm" (ei ole oluline)
"Park assist failure" (ei ole oluline)
Veel käivitumissignaal (kui pöörad võti ja lülitad elektroonikat) ei piiksu.
Salong on jubedas seisukorras, eriti rool, käigukang ja istmed, ukselink on katki. Ainuke et kliima, istmesoojendus, istmevent ja Harman Kardon töötavad ok. Loodan et saan taastada seda ka.
Tartus on uks suur saabifänn kes töötab saabidega, loodan et saan teha tosised tood tema juures sest kahjuks mul pole oma kohta kus ma ise võiks teha.
Olen juba ammu unistanud proovida Aero (eriti manuaal) ja õnneks leidsin ühe. Enne seda oli Volvo 940, 850, Saab 9000 Griffin. Armusin sellesse autosse, isegi ei tea miks, pole veel tundnud midagi mis oleks nii mugav, kiire ja omapärane.
Selle auto ostsin umbes 2 kuud tagasi 1800 euro eest, 350k läbisõiduga. Kahjuks eelmine omanik kasutas 95 bensu mis ei ole eriti sobilik Aerole ja pä rast kui tankisin 98 hakkas sõitma natuke paremini. Kere on enam vähem ok, tõsiseid vigastusi ei ole peale rooste ja esispoiler on katki.
Pärast seda viisin auto diagnostikasse ja sain teada paljudest probleemidest. Loodan et tulevikus saan taastada seda auto aga ei ole selles kindel ja tean et auto on juba 20 aastat vana ja on väga vasinud.
Tuleb teha palju tööd. Mõned detailid on juba olemas.
Vahetada vana PCV susteem
Lekib õlisurve andur, sõõb oli ja on lõhn salongis
Amortide tugilaagrid teevad häält
Vasakupoolne amort (taldrik on kõver ja vedru käib vastu)
Käigukast hoovastikul puksid kulunud
"Service theft alarm" (ei ole oluline)
"Park assist failure" (ei ole oluline)
Veel käivitumissignaal (kui pöörad võti ja lülitad elektroonikat) ei piiksu.
Salong on jubedas seisukorras, eriti rool, käigukang ja istmed, ukselink on katki. Ainuke et kliima, istmesoojendus, istmevent ja Harman Kardon töötavad ok. Loodan et saan taastada seda ka.
Tartus on uks suur saabifänn kes töötab saabidega, loodan et saan teha tosised tood tema juures sest kahjuks mul pole oma kohta kus ma ise võiks teha.
- Manused
-
- IMG_20200104_094523.jpg (704.39 KiB) Vaadatud 6979 korda
-
- IMG_20200104_094312.jpg (624.94 KiB) Vaadatud 6979 korda
-
- IMG_20191106_115623.jpg (489.28 KiB) Vaadatud 6979 korda
Viimati muutis ObscureAero, E Veebr 03, 2020 17:41, muudetud 2 korda kokku.
Just another SAAB story.
-
- Postitusi: 39
- Liitunud: T Mär 22, 2016 11:08
- Asukoht:
- Auto:
Mul endal ka 9-5 manuaal. Väidetavalt Hirschi toodang aastast 1998.
Sellega seoses küsimus, et kas sul esineb ka probleeme tagurpidi käigu sisse minemisega?
Millest sa seda järeldad et hoovastiku puksid kulunud?
Ma olen juba ühe korra käigukasti vahetanud sellel põhjusel et tagurpidi käik ei taha sisse minna. Pärast vahetust oli mõned kuud muretu kuid nüüd jälle sama probleem et ei taha hästi sisse minna. Vaja enne teised käigud läbi lapata.
Sellega seoses küsimus, et kas sul esineb ka probleeme tagurpidi käigu sisse minemisega?
Millest sa seda järeldad et hoovastiku puksid kulunud?
Ma olen juba ühe korra käigukasti vahetanud sellel põhjusel et tagurpidi käik ei taha sisse minna. Pärast vahetust oli mõned kuud muretu kuid nüüd jälle sama probleem et ei taha hästi sisse minna. Vaja enne teised käigud läbi lapata.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Viga ei ole käigukastis vaid käiguhoovastikus. Kasti väline probleem. 98a. hoovastik ei ole remonditav, uus maksab jämedalt 500 eurot.Saabster95 kirjutas: ↑P Jaan 05, 2020 16:29Mul endal ka 9-5 manuaal. Väidetavalt Hirschi toodang aastast 1998.
Sellega seoses küsimus, et kas sul esineb ka probleeme tagurpidi käigu sisse minemisega?
Millest sa seda järeldad et hoovastiku puksid kulunud?
Ma olen juba ühe korra käigukasti vahetanud sellel põhjusel et tagurpidi käik ei taha sisse minna. Pärast vahetust oli mõned kuud muretu kuid nüüd jälle sama probleem et ei taha hästi sisse minna. Vaja enne teised käigud läbi lapata.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Esineb küll.Saabster95 kirjutas: ↑P Jaan 05, 2020 16:29Mul endal ka 9-5 manuaal. Väidetavalt Hirschi toodang aastast 1998.
Sellega seoses küsimus, et kas sul esineb ka probleeme tagurpidi käigu sisse minemisega?
Millest sa seda järeldad et hoovastiku puksid kulunud?
Ma olen juba ühe korra käigukasti vahetanud sellel põhjusel et tagurpidi käik ei taha sisse minna. Pärast vahetust oli mõned kuud muretu kuid nüüd jälle sama probleem et ei taha hästi sisse minna. Vaja enne teised käigud läbi lapata.
Mõnikord tagumine käik läheb raskelt, mingi müraga või uldse ei lähe sisse. Isegi oli olukord et tagumine käik ei läienud korralikult sisse ja pärast kui võtsin välja võti ja panin uuesti sisse, ei suutnud pöörata lock asendise ja käigukast oli kinni. Arvasin et tuleb kutsuda evakuaator aga proovisin liiguda käigu edasi-tagasi ja lõpuks suutsin poorata võti ja kasutada käigukast.
"hoovastiku puksid kulunud" seda sain teada diagnostikus mis tegi uks saabimees. Olen kindel et ta teab millest räägib ja asi on pigem selles.
Just another SAAB story.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
-
- Postitusi: 39
- Liitunud: T Mär 22, 2016 11:08
- Asukoht:
- Auto:
Ron24 kirjutas: ↑P Jaan 05, 2020 17:47Viga ei ole käigukastis vaid käiguhoovastikus. Kasti väline probleem. 98a. hoovastik ei ole remonditav, uus maksab jämedalt 500 eurot.Saabster95 kirjutas: ↑P Jaan 05, 2020 16:29Mul endal ka 9-5 manuaal. Väidetavalt Hirschi toodang aastast 1998.
Sellega seoses küsimus, et kas sul esineb ka probleeme tagurpidi käigu sisse minemisega?
Millest sa seda järeldad et hoovastiku puksid kulunud?
Ma olen juba ühe korra käigukasti vahetanud sellel põhjusel et tagurpidi käik ei taha sisse minna. Pärast vahetust oli mõned kuud muretu kuid nüüd jälle sama probleem et ei taha hästi sisse minna. Vaja enne teised käigud läbi lapata.
Aitäh vastuse eest.
Ma loodan samuti et ehk saab kuidagi vana hoovastiku ära remontida. Kui ei, siis ilmselt tuleb välismaalt uus tellida.
Kui just kuskilt mujalt ei leia.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Kui sa suudad sealt hoovastikust leida vahetatavad puksid, oled targem kui kõik teised. Aga jaga siis kindlasti ka teistega oma leidu. Ka minu autol on hoovastikus lõtk sees ja vajab hoovastiku remonti.ObscureAero kirjutas: ↑P Jaan 05, 2020 21:12Vaatame. Arvan et piisab vahetada hoovastiku puksid, mitte terve hoovastiku.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Noh, ma kahtlen et olen targem kui kõik teisen, lihtsalt loodan.Ron24 kirjutas: ↑E Jaan 06, 2020 6:02Kui sa suudad sealt hoovastikust leida vahetatavad puksid, oled targem kui kõik teised. Aga jaga siis kindlasti ka teistega oma leidu. Ka minu autol on hoovastikus lõtk sees ja vajab hoovastiku remonti.ObscureAero kirjutas: ↑P Jaan 05, 2020 21:12Vaatame. Arvan et piisab vahetada hoovastiku puksid, mitte terve hoovastiku.
Pildil on diagnoostika tulemused ja proovin leida ja vahetada kõik mis on seal loetletud. Kahjuks eelmine omanik ei olnud saabifänn ja pole eriti hoolitsenud oma auto eest.
Just another SAAB story.
Selle MY autol vist on targem uus käigukastihoovastik paigaldada kahjuks ( maksab jublakas 300+ eur kui MY2006 oma samas 120+ eur). Ja ka pöhjanaabrite foorumit lugedes selle hoovastiku "elustamisega" ei tegeleta. Need muud nimekirjas leiduvad vead ehk nii palju "krabisevat" ei kuluta.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Teema selle hoovastikuga ongi, et kuni 2004 ei olegi mingit puksi. Üks plastmassist võlli hoidja lihtsalt kulub ära ja teha ei olegi muud kui välja vahetada. Alates 2004 on seal vahetatavad puksid. Ma just klubilisele Torque tellisin Maptunist need vahetatavad puksid. Natuke üle 50 euro maksid need. Maptun on ka ainuke kes hoovastikule neid pukse toodab. Minul 2003 a masin ja polegi midagi muid teha kui uus hoovastik tellida. Maptunis müüdaval uuel minu autole sobival hoovastikul on ka need puksid vahetatavad. Aga minu autole sobiv uus hoovastik maksab natuke üle 500 euro. Kuni 2004 ja alates 2004 autode hoovastikud ei ole omavahel vahetatavad.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
https://www.maptunparts.com/transmissio ... 98-04.html see sobib sinu autole.
https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html see enam ei sobi.
Kui sul oleks alates 2004 aasta masin piisaks ka ainult nendest puksidest. https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html
Kõik need Maptuni hinnad on ilma Rootsi käibemaksuta.
https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html see enam ei sobi.
Kui sul oleks alates 2004 aasta masin piisaks ka ainult nendest puksidest. https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html
Kõik need Maptuni hinnad on ilma Rootsi käibemaksuta.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Jah kahjuks kull. Ainult ma ei saa aru miks OG hoovastik on kallim kui NGI-Vaari kirjutas: ↑E Jaan 06, 2020 13:02Selle MY autol vist on targem uus käigukastihoovastik paigaldada kahjuks ( maksab jublakas 300+ eur kui MY2006 oma samas 120+ eur). Ja ka pöhjanaabrite foorumit lugedes selle hoovastiku "elustamisega" ei tegeleta. Need muud nimekirjas leiduvad vead ehk nii palju "krabisevat" ei kuluta.
.Ron24 kirjutas: ↑E Jaan 06, 2020 13:49https://www.maptunparts.com/transmissio ... 98-04.html see sobib sinu autole.
https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html see enam ei sobi.
Kui sul oleks alates 2004 aasta masin piisaks ka ainult nendest puksidest. https://www.maptunparts.com/transmissio ... 04-10.html
Kõik need Maptuni hinnad on ilma Rootsi käibemaksuta.
Aitäh lingi eest. Varem arvasin et köige kallim asi Saabis on DI kasett.
Just another SAAB story.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Arvasin et OG Saabil 9-5 kuni 2005 enamus asjadest erineb ainult kosmeetiliselt aga jälle eksisin. Ise plaanin teha oma saabi Torque juures, ainult et tal oleks aega sest kahjuks mul pole oma kohta.Ron24 kirjutas: ↑E Jaan 06, 2020 13:42Teema selle hoovastikuga ongi, et kuni 2004 ei olegi mingit puksi. Üks plastmassist võlli hoidja lihtsalt kulub ära ja teha ei olegi muud kui välja vahetada. Alates 2004 on seal vahetatavad puksid. Ma just klubilisele Torque tellisin Maptunist need vahetatavad puksid. Natuke üle 50 euro maksid need. Maptun on ka ainuke kes hoovastikule neid pukse toodab. Minul 2003 a masin ja polegi midagi muid teha kui uus hoovastik tellida. Maptunis müüdaval uuel minu autole sobival hoovastikul on ka need puksid vahetatavad. Aga minu autole sobiv uus hoovastik maksab natuke üle 500 euro. Kuni 2004 ja alates 2004 autode hoovastikud ei ole omavahel vahetatavad.
Just another SAAB story.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
- Asukoht: Pärnu
- Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic
ObscureAero, sa ütlesid minu teemas, et mul näeb auto välja nagu uus, aga ma ütleks, et tegelikult näeb sinu oma parem välja, kuna ma ei tuvastanud piltidelt roostet neis kohtades, kus mulgi on [loe: Saabi tüüpkohad tagumiste tiivakaarte mõlemas otsas]. Number ära vahetada, tagaspoila külge ja olekski nagu minu oma. Ahjaa, sul on vist võre ka kroom- asi, mida ma enda omal isegi ette ei kujutaks
Kusjuures ilma spoilata tundub tagaots kuidagi lage küll
Kusjuures ilma spoilata tundub tagaots kuidagi lage küll
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 925
- Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
- Asukoht: Tartu
- Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc
Torque minu autot remondibki. Tänagi viisin Forssi ära ja homme terve päeva tegeleb ta minu autoga ja ta juba paar nädalat üritab minulegi selgeks teha, et minu auto hoovastikus ei ole midagi vahetada. Ainult terve uus hoovastikObscureAero kirjutas: ↑E Jaan 06, 2020 14:39Arvasin et OG Saabil 9-5 kuni 2005 enamus asjadest erineb ainult kosmeetiliselt aga jälle eksisin. Ise plaanin teha oma saabi Torque juures, ainult et tal oleks aega sest kahjuks mul pole oma kohta.Ron24 kirjutas: ↑E Jaan 06, 2020 13:42Teema selle hoovastikuga ongi, et kuni 2004 ei olegi mingit puksi. Üks plastmassist võlli hoidja lihtsalt kulub ära ja teha ei olegi muud kui välja vahetada. Alates 2004 on seal vahetatavad puksid. Ma just klubilisele Torque tellisin Maptunist need vahetatavad puksid. Natuke üle 50 euro maksid need. Maptun on ka ainuke kes hoovastikule neid pukse toodab. Minul 2003 a masin ja polegi midagi muid teha kui uus hoovastik tellida. Maptunis müüdaval uuel minu autole sobival hoovastikul on ka need puksid vahetatavad. Aga minu autole sobiv uus hoovastik maksab natuke üle 500 euro. Kuni 2004 ja alates 2004 autode hoovastikud ei ole omavahel vahetatavad.
"Aitäh lingi eest. Varem arvasin et köige kallim asi Saabis on DI kasett "
Sellistest detailidest mis paraku on teatud hetkel UUEga vaja asendada tundus OG9-5 MY2006 -2009 gaasiklapp köige kallim detail - ca 450 eur.
Veidi kaugemal kui Ruootsi peaks ka olema OG 9-5 - MY2004 käiguvahetushoovastik saadaval. Tarvis vist oma SAAB ile tellida
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ts_id=5194
Sellistest detailidest mis paraku on teatud hetkel UUEga vaja asendada tundus OG9-5 MY2006 -2009 gaasiklapp köige kallim detail - ca 450 eur.
Veidi kaugemal kui Ruootsi peaks ka olema OG 9-5 - MY2004 käiguvahetushoovastik saadaval. Tarvis vist oma SAAB ile tellida
https://www.partsforsaabs.com/product_i ... ts_id=5194
Viimati muutis I-Vaari, E Jaan 06, 2020 15:38, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Noh igatahes naeb hästi välja. Minu omal on ka rooste kui vaadata lähemalt, lihtsalt oli omal ajal eemaldatud ja tehtud värvitöö. Kahjuks kohad kus esineb roosted on sügavalt varjatud, eriti põhjal sest talv ja sool teevad oma asja ära. Minu vanal 9000 oli väga jube pilt, seal oli vaja juba keevitada.AARE530 kirjutas: ↑E Jaan 06, 2020 14:42ObscureAero, sa ütlesid minu teemas, et mul näeb auto välja nagu uus, aga ma ütleks, et tegelikult näeb sinu oma parem välja, kuna ma ei tuvastanud piltidelt roostet neis kohtades, kus mulgi on [loe: Saabi tüüpkohad tagumiste tiivakaarte mõlemas otsas]. Number ära vahetada, tagaspoila külge ja olekski nagu minu oma. Ahjaa, sul on vist võre ka kroom- asi, mida ma enda omal isegi ette ei kujutaks
Kusjuures ilma spoilata tundub tagaots kuidagi lage küll
Mul tuleb ka esispoileri vahetada sest see on katki. Isegi ei tea kas on võimalik parandata sest materjal on mingist fiberklaasist. Arvan et võtan maha ja sõidan ilma selleta et ei muretseda.
Just another SAAB story.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Ok, see on hea asi. Loodan et varsti tegeleb ka minu autoga, sest kardan veel sõita ilma remondita kuna palju asju on juba kulunud.
Just another SAAB story.
Mingi rahvaauto oli paremalt küljelt üritanud salongi siseneda. Kardan , et selle Saabi juppe hakkab siin foorumis nüüd saama olema. Remont läheb kindlasti rohkem maksma kui auto väärt on. Juhul muidugi kui omanikul käed õigetpidi küljes pole.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Tervist kõigile.
Torque tegi minu auto ära ja olin väga rõõmus et saan oma autot tagasi ja sõitu nautida. Sõitsin mööda Võru tn. 126 , tuli oli roheline, ja paremalt poolt kiirendas üks volksvagen. Põrkas väga kõvasti parema ukse vastu. Ma isegi ei märganud midagi. Auto on totaalis, uksed on peaaegu salongi sees, mul on väga kurb, olen shokis, kogu keha väriseb, arvan ei saa öösel magada.
Torque tegi minu auto ära ja olin väga rõõmus et saan oma autot tagasi ja sõitu nautida. Sõitsin mööda Võru tn. 126 , tuli oli roheline, ja paremalt poolt kiirendas üks volksvagen. Põrkas väga kõvasti parema ukse vastu. Ma isegi ei märganud midagi. Auto on totaalis, uksed on peaaegu salongi sees, mul on väga kurb, olen shokis, kogu keha väriseb, arvan ei saa öösel magada.
Just another SAAB story.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Fotod
- Manused
-
- IMG_20200129_183442.jpg (426.71 KiB) Vaadatud 6336 korda
-
- IMG_20200129_183448.jpg (426.78 KiB) Vaadatud 6336 korda
Just another SAAB story.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Kui keegi tahab rääkida auto kohta siin on telefon 58017980
Viimati muutis ObscureAero, K Jaan 29, 2020 19:51, muudetud 1 kord kokku.
Just another SAAB story.
-
- Postitusi: 28
- Liitunud: R Nov 29, 2019 15:58
- Asukoht:
- Auto: Saab 9000 Griffin, 1996, 200HP (EX)
Saab 9-5 Aero, 2000, 230HP (R.I.P.)
Vabandage kui on gramaatilised eksitused, käed värisevad, ei saa normaalselt kirjutada.
Just another SAAB story.