SAAB 9-5 2.3t Arc Estate MY2002 I-Vaari

Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#26

E Jaan 17, 2022 23:33

Ise panen oma autodesse sügisel ikka alati niiskuskogujad. Olen kasutanud nii ühekordseid kui ka korduvkasutatavaid millel indikaator näitab kui peaks mikrouunis ära kuivatama. Mul muidugi sellist autot ei ole mis pikemalt seisaks, seega ei oska öelda mis see niiskuskogujate kogus peaks olema kui auto läbi talve seisab.
Pilt
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#27

L Veebr 19, 2022 13:41

Ega ma kah nendest niiskusekogujatest palju jaga. Kuid 5 kg kassiliiva(silikageel) tundub asja ära ajavat. Siiani auto seest ei hallita ja önneks saab SAABi mootori aegajalt käima panna, akut laadida ja salongi soojendada, köik elektrisüsteemide lülitid läbi näppida. Mootor käivitub nagu alati "poolest Pöördest". Tegin ilusa ilmaga jäisel teel ka väikese tiiru piduriketaste puhastamiseks ja veidi tihke käiguvahetushoovastiku liigutamiseks. Järjekordselt kuni 1000 rpm kannatab mootoripöördeid kuid kolin ilmub ikkagi veidi körgematel pööretel. Ehk oleks pidanud SAABi ESK talvekokkutulekul "völur" Cyberi raviva pilgu alla tooma aga ega suverehvidega seal jäärajal palju midagi tegemist poleks olnud. :)
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#28

L Veebr 19, 2022 16:55

Kasutan juba aastaid selliseid, 1 suur tablett talveks sisse ja toimib ilusti, ei mingit hallitamist.

https://www.bauhaus.ee/niiskuseimaja-he ... 450-g.html
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#29

N Apr 14, 2022 8:08

Kuna see SAAB talvitub see talv tänava servas siis peale lume sulamist oli kogunenud mingil määral soolaliivatolmu SAABi värvipinnale. Ilm oli eelmine nv. just sobiv SAABi ergutam7seks. Mootor käivitus hetkega kerge kolina saatel kuid soojenes suhtnormaalselt. Öliröhk näidiku järgi normis ja ca 1200 rpm puhul toimetas SAAB ilma suurema kolinata. Pesuhall on ca 1 km kaugusel , et sai SAABilt suurema tolmu maha ja köik auto susteemid elustatud. Ka pidurikettad said suuremast roostest puhtaks. Jätkan harjutusi kuni "vaim" peale tuleb ja käed mootori kulge ajan. :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#30

N Apr 14, 2022 11:45

Keegi peaks ikka selle mootoriga midagi ette võtma :)
Saabistatham
Postitusi: 13
Liitunud: L Dets 19, 2020 15:07
Asukoht: Pärnu
Auto:
Kontakt:

#31

R Apr 15, 2022 15:29

Kui tühikäigult mootorit seisates hetkeks kolin kostub siis võiks ehk arvata, et kahemassilise hoorattaga mingi teema?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#32

R Apr 15, 2022 16:40

Saabistatham kirjutas:
R Apr 15, 2022 15:29
Kui tühikäigult mootorit seisates hetkeks kolin kostub siis võiks ehk arvata, et kahemassilise hoorattaga mingi teema?
Sellel uunikumil ei ole kahemassilist hooratast.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#33

R Apr 15, 2022 21:27

Hooratas oli veel uut sidurikorvi asetades ühes tükis. Kuid teatud sümptomite töttu võiks arvata,et mingid massid on seal liitunud vöi lahutunud. Aja ja korraliku töökoja puuduses olen SAABidega spetsialistide poole pöördunud hoolduseks ja raua muutusteks. Tehase poolt ettenähtud mootorivöimsuse puhul ehk see sobikski. Kuid kui vöimsust ja väändemomenti on juurde krutitud siis ei kehti enam ei tavapärane materjalivalik,tolerantsid,keermesliidete pingutamise nm ega palju muudki. Muide selle SAABi puhul ei olnud aeglane käiguvahetus kulunud käiguvahetuskulissi viga sest ka uue kulissiga ei muutunud midagi paremaks. Probleemiks on SPEC sidurikorvi ja ketta omapära mis oleks eeldanud survelaagri sobitamist. Paraku juba natuke peale sidurikorvi vahetust tekkis seal mingi ebaköla ja survelaager hakkas klõbisema kui siduripedaal sai vabastatud. Kuna enamus töökodasid ei taha kliendi poolt hangitud varuosasid kasutada siis survelaager sai remonditöökoja poolt. Paraku kelle toode seda ma ei tea. Teatud moodi siduripedaali vajutades oli vöimalik isegi 2000 rpm ilma suurema kolinata vöimalik mootoripööreteks saada. Ja see kolin tekkiski peale käiguvahetust kusagil 5000 rpm puhul täisgaasiga kiirendades. Kuna öliröhk on siiani ka tühikäigul töenäoliselt normaalne siis tundub see siduri toimimise anomaalia ikkagi ka võimaliku kolina põhjustajana. ;)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#34

N Mai 19, 2022 22:30

Kuigi mootoriruumist kostus aegajalt mingit kolinat tahsin SAABi eest hoolitseda ja ta pesulasse söidutada. Eelmise nädala reedel aga nädalaselt tööreisilt koju jöudes imestasin, et raskeveoki jaoks oli Espoos kortermaja körval teeservas piisavalt vaba ruumi. Ja kui väsinuna täpsemalt uurisin siis selgus , et SAABi selle koha peal kus teda tavaliselt nägin lihtsalt ei ole. Ei olnud ka kusagil läheduses märgata ja helistasin pojale, et kas on tema SAABiga tiirutama läinud. Ei olnud ka tema SAABi puutunud ja tekkis kahtlus, et 11.05 korterikaslase poot märgatud mingi lipiku töttu klaasipuhastajate vahel on SAAB ehk Espoo linna parkimisvalvurite tegutsemise töttu sundviisiliselt asukohta vahetanud. Esmaspäeval ligi tund aega köneootejärjekorras jorutades ja löpuks Espoo Keskkonnakaitseosakonna klienditeenindajaga jutule saades vastaski neiu , et nende palvel on SAAB siirdatud kuhugi ja kuhu tema ei tea. Espoo linna tasulises siirdatud söidukite säilitamise parklas seda SAABi igatahes ei olnud. Lubati e-kiri täpsema infoga paari tunni jooksul saata aga ei saadetud. Kolmapäeval jälle hulk aega telefoni körva ääres hoides vastas löpuks keegi teine klienditeenindaja kes asjast midagi ei teadnud aga lubas tagasi helistada. Kuid ei helistanud. Vähemalt ilmus täna vastus e-posti , et selle SAABi esiklaasile on riputatud 3 valesti parkimise trahviteadet ja need paar-kolmsada eur on vaja köigepealt maksta , seejärel vöetakse kontakti ja öeldakse kus SAAB on ja huvituti kas ma ikka tahan seda SAABi tagasi. :?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#35

R Mai 20, 2022 9:58

I-Vaari kirjutas:
E Jaan 17, 2022 21:42
Kui SAABiga iga päev ei söida siis kipub ta streikima. Aku tühjenes ja oli vaja laadimiseks mootoriruumist eemaldada. Nädal hiljem tagasi paigaldades millegipärast raadio vajab "koodi". Huvitaval kombel nn varu-autoks ostetud MY 2003 SAABil aku sama kaua ja samal ajal eemaldatud laadimiseks ja raadio lülitus sisse nagu ligi pool a tagasi ja eimingit probleemi. Mölemal SAABil on sama stereosüsteem kui ma ei eksi. Huvitav millest selline ikaldus ühel autol ( muidugi ka see ühe kanali ärakadumine) ja teisel mitte. Käivitasin ka mootori SAABi salongi soojendamiseks ja kuivatamiseks. Meeletult niiskust ikka koguneb salongi sügis ja talveperioodil. Peab lähiajal 5kg kassiliiva igasse öues seisvasse SAABi pörandale ja istmetele laiali laotama saunalinade peale. Mootor käivitus nagu alati "poolest pöördest" ja veidike aega soojenenud olekus jaheda öliga talus isegi 1500 rpm ilma kolisemata , ca 15 min soojenenud mootor aga üle 1200 rpm ei talunud. Öliröhu vähesuse märgutuli kustub peale käivitamist ja ka sooja öliga ei vilgu , ei saagi seetöttu täpselt aru kas kolin mingitmoodi raami/kepsuaagritega seotud vöi pöhjustab möni muu detail selle imeliku kolina. Madalate pööretega ka nüüd kannatas rahulikut söitmist , hullemaks kolin ei muutu ja mootor pilbasteks veel ei lennanud. :?
Önneks toimisid köik SAABi elektrisseadmed muus osas normaalselt , istme mälu, peeglite asendid ja parema peegli pöördumine tagurdades funktsioneerivad , ukseklaasid avanevad ja sulguvad , kesklukustus toimib , sooja puhub kuid külma kahjuks vist mitte rohkem kui öues samal ajal. Paar roostetäppi ka tagumistel poritiibadel seal kus need tavaliselt tekkivad kuid önneks hullemaks pole läinud vörreldes eelmise aasta kevadega kui SAAB garaazhist sai tuulduma söidutatud.
Kui ikka õlirõhk on igas pööretevahemikus alles, siis sul loksub üks või mitu ovaalset kolbi ehk pistonslap! :conf:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#36

R Mai 20, 2022 15:58

Manomeetrit pole lisaks öliröhuandurile asetanud aga märgulamp kustub peale mootori käivitamist ja ei vilgu ka töösoojal mootoril. Nii 1000 rpm ni toimetas mootor nii enamvähemvaikselt. Sellest 1000 rpm körgematel pööretel tekib kolin mis vöimendub pöörete töustes. 1500 rpm on juba selline "haamritöö" et ei julge isegi proovida pöördeid sellest enamaks tösta. Kuid liikunud on SAAB tasakesi juba ca 100 km ja veel ei ole täielik ikaldus kohale jöudnud. Kuid on varemgi need SAABid ka väntvöllile keevitunud keskmise raamlaagrisaalega mingi distantsi läbinud ennem kui jöud löplikult kaob. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#37

E Juul 25, 2022 18:42

Tundub , et SAABi Jumalad karistavad mind , et julgesin möelda Saksa autotööstuse kaasaegsema auto BMW 740 e-performance xDrive ostmist. See SAAB on veel ikka(loodetavasti) Espoo linna kinnisel parkimisalal. Espoo linna keskkonnaameti klienditeenindus töötab esmaspäevast neljapäevani 10.00 - 15.30 ja sel ajal on praktiliselt vöimatu nendega ühendust saada. Kui löpuks peale pikka kadalippu önnestus liinile pääseda siis anti ühe töötegija tel. nr. kes selle suletud parkla väravad vöiks avada. Arvake kas see töömees vastab telefonikönele - noo ei , köned ühenduvad köneposti ja mingit tagasisidet pole seni tulnud. Tundub, et täiega tahetakse näidata - tead ,tropp unusta oma romud ja kebi sinna tagasi kuskohast siia Kalevala kullakamakatemaale oled tulnud. :?
Pentti
Postitusi: 49
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#38

E Juul 25, 2022 19:28

I-Vaari kirjutas:
E Juul 25, 2022 18:42
Tundub , et SAABi Jumalad karistavad mind , et julgesin möelda Saksa autotööstuse kaasaegsema auto BMW 740 e-performance xDrive ostmist. See SAAB on veel ikka(loodetavasti) Espoo linna kinnisel parkimisalal. Espoo linna keskkonnaameti klienditeenindus töötab esmaspäevast neljapäevani 10.00 - 15.30 ja sel ajal on praktiliselt vöimatu nendega ühendust saada. Kui löpuks peale pikka kadalippu önnestus liinile pääseda siis anti ühe töötegija tel. nr. kes selle suletud parkla väravad vöiks avada. Arvake kas see töömees vastab telefonikönele - noo ei , köned ühenduvad köneposti ja mingit tagasisidet pole seni tulnud. Tundub, et täiega tahetakse näidata - tead ,tropp unusta oma romud ja kebi sinna tagasi kuskohast siia Kalevala kullakamakatemaale oled tulnud. :?
Mina annaks asja kohtusse. Eesti põhjal on asja nii et teisaldada tohib masinat ainult siis kui see Reaalselt segab liiklust. Trahvi võib mitu korda teha ainult tasulisel parkimisalal. kui sul lihtsalt märgi all oli siis tohib ainult ühe trahvi teha kuni masinat pole liigutatud. Teiseks tuleb teada anda vastavatele instantsidele ehk et sa oleks pidanud kõne või kirja saama Eesti politseilt kus ja miks su auto on.
Soomes võivad liiklusseadused veits erineda aga usun et mitte oluliselt ehk et uuri järgi. Lisaks peab olema auto enne teisaldamist üles pildistatud ja kui neil pilte pole siis võid kõik kriipsud kraapsud neile pähe määrida.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#39

E Juul 25, 2022 20:28

Paraku Soomes on igas linnas oma seadused. Ja kuna minu SAABil oli liikluskindlustus kehtiv kuni 31.12.2021 siis on selliseid tänavalöike kus liiklusest ajutiselt körvaldatud söidukit parkida ei tohi. Selliselt tänavalöigult see SAAB minema tiritigi kuna nn ParkkiPirkko suutis kindlaks teha , et söidukil puudub liikluses osalemiseks mingi vajalik toiming st tehnoülevaatus vöi liikluskindlustus. Mitu parkimistrahvi peab tasuma seda Soome seaduste järgi ma ei tea kuid kohtukulud on siin midagi muud kui Eestis. Tasusin need valesti pargitud auto eest määratud trahvinöuded kuid oma SAABi korras vöi mittekorrasolekus ma veenduda seni ei ole saanud. SAAB on teisaldatud suletud , valvega ja okastraataiaga ümbritsetud teritooriumile ja sinna pääseb vaid eelneval kokkuleppel. Seda kokkulepet aga ei ole vöimalik kokku leppida kui Espoo keskkonnakaitseameti töötaja poolt antud tel nr le keegi ei viitsi vastata ja könepost jäetud tagasisidepalvele ka ei reageerita. Ehk siis - vööral maal vaadake hoolega kuhu oma söiduki pargite.
Pentti
Postitusi: 49
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#40

T Juul 26, 2022 20:18

Väga karm olukord
Anna teada kuidas laheneb.....teistele ka midagi kõrva taha panna
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#41

R Sept 02, 2022 13:15

Üle hulga aja oli tööst vaba argipäev ja täpselt kell 10 sain helistada Espoo linna parkimiskorralduse klienditeenindajale. Ütlesin , et see parklavalvuri tel nr mis eelmine x anti on aina könepostis ja minu tagasihelistamispalvele ei vastata. Anti teine tel nr ja selle töömehega sain kokkuleppe, et klo 11 kohtume Espoo Ämmässuo parkla juures. Söitsin sinna ja mees ütles , et ta tuli just puhkuselt ja minu kirjelduse sarnaseid autosid parkla territooriumil ei nagu ole. Tegin tiiru köikide autode vahel ja ei olnudki. Töömees helistas kuhugi ja siis ütles , et vöime üht teist kohta ehk siis lömmis autode kuhja aiaservas uurida. Ja seal minu mölemad SAABid olidki. Köik klaasid puruks ja nagu mäest alla veerenud , heleroheline SAAB ühe tundmatut marki söiduki all ja poja tumeroheline SAAB romukuhja tipus. Kered mölkis, klaasid puruks , pörkerauad ribadeks. Tuli välja , et Espoo linna määrus näeb ette , et teisaldatud söiduk tuleb välja lunastada 60 päeva jooksul. Seejärel siirdub söiduk Espoo linna omandusse ja Espoo linn realiseerib söiduki auto teisaldamise kulude ja teiste tekkinud kulude katteks , ehk siis müüb väheväärtuslikud söidukid mingile vanametalli kokku ostvale firmale. Ainuke mida väga meeldiva olemisega töömees lubas, et proovib Espoo linna juristi kaudu selgitada kas vöin need lömmis SAAB id kuidagi endale saada. See heleroheline SAAB oli pere esimene normaalne auto ja lubatud köige vanemale lapselapsele SAAB harrastuse jaoks , ilusasti korras hoitud ja hooldatud. Ütlesingi töömehele , et selle auto emotsionaalne väärtus oli kordades körgem vanametallitonni hinnast. Eks siis näe mis ja kuidas. :(

Oma autosid parkides aga vaadake hoolega kuhu neid pargite. Vähemalt Soomes kedagi eriti ei koti mingi Kalevipoja vara. Tegid midagi valesti siis jalaga p...e ja mida kövemini seda paremini.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#42

R Sept 02, 2022 15:31

Kui muidu on ühe õige eestlase kõige paremaks eineks ikka teine eestlane ja kõige suurem rõõm on ilmselgelt kahjurõõm, siis nüüd tuli küll kerge klomp kurku lõigu keskele jõudes...
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Pentti
Postitusi: 49
Liitunud: K Juul 29, 2015 7:26
Asukoht:
Auto:

#43

R Sept 02, 2022 19:54

Sügav kaastunne
Sellist lõpplahendit ei osanud oodatagi....väga kurb igatahes.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#44

L Sept 03, 2022 16:11

Ferrarit vast ei oleks sinna hunnikusse tõstetud...või siiski?
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#45

L Sept 03, 2022 18:04

Kusjuures selle lömmilöödud autode rivi körval seisis tundmatuseni moondunud Maseratti. Töömees ütles , et parkimiskontrolli kontorirotid ei olnud leidnud selle Eesti Vabariigi registrimärkidega söiduki omanikku. Raske uskuda kui minu söidukite kohta tehti kindlaks,et need ei olnud trahvimääruse kirjutamise hetkel kindlustatud. Ja kuigi minu kontaktandmed olid jäetud sinna kontorisse nii e-posti aadressi kui minu ja poja tel numbrite (Soome Telia) näol siis tegelikult keegi ei viitsi mingi tühise Eestlase ga ühendust vötta vaid kasutatakse seda 60 päeva järgset vöörandamisöigust. Maserati anti päästeametile lammutada , et teataks ja osataks elektrivarustus katkestada ja tugev kere lahti löigata kui vaja.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#46

T Sept 06, 2022 20:48

Eile sain kontakti "äraröövitud" söidukite parkla töömehega kes ütles , et proovib selle SAABi ja poja MY2003 SAAB 9-5 risuhunnikust välja tösta ja sellisena nagu need on meile anda. Ei minu elu see ilusamaks tee kuna ühele neiule kes selle SAABi toomise juures 3 vanusena osalenud ja on ESK kokkutulekutel koos minuga käinud täiskasvanuks saamisel kingituseks lubatud SAAB on mingite Espoo linna ametijunnidest troppide poolt hävitatud. Mingid detailid annab ehk maha kruttida ja mingi teise auto juures kasutada kuid minimaalsete roostekahjustustega 20 a vana autokere on löhutud. :(
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#47

T Sept 06, 2022 21:32

Kurb!
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#48

T Sept 06, 2022 21:43

Kui sodiks tehtud auto oli? Katused lömmis?
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#49

T Sept 06, 2022 22:27

See SAAB on päris katki. Katusele mingi risu visatud ehk siis jah , katus lömmis , köik aknad puruks, tagaluuk köver , tagumine pörke"raud" tükkideks , uksed vigastatud. Sandri MY2003 OG 9-5 veits paremas korras kuna oli risukuhja peal. Tüüp kes neid viimasele teekonnale minevaid autosid siirdab on vist närvihaige , et sellisest löhkumisest orgasmi saab. SALO linnas veokite töökojas on ka üks SAAB paar a oma korrastamist oodanud aga minu tööandja on seda Toyota töstukiga nii sujuvalt lae alla raamile ja sealt alla töstnud , et ühtegi lisakriipsukraapsu kusagil pole. Puutükid töstuki piikidele lävekarpide kohal ja köik sujub ilma kolinata.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#50

E Sept 12, 2022 11:27

Eelmise töönädala löpus(reedel) rentisin treileri ja pealelöunal alustasime SAABide päästeoperatsiooni. Aga ega päästa palju midagi ei olnudki. Katus on nii muljutud , et A-piilar on möned cm allapoole väändunud ja uste ülaservad ei puutu katuse serva vastu. Töstukipiikide otstega autot katusest töstes on katus täiesti deformeerunud. Vähemalt 2 18" velge on vigastatud /köverad ja rehvid seetöttu tühjad. Töömees ei julgenud öelda kes Tampere ühe metallitöömehe poolt käsitööna tehtud 3" roostevaba summutit proovis varastada. Rohkem küll kätte ei saadud kui tagumine osa kuid see oli kesksummuti juures liidetud mingi "montaazhisaviga" ja liitemuhvil tugev RV kinnitusklamber. Kuid pikitriibud on liitekohal ja lahti see on saadud nii, et kas turbo vöi väljalaskekollektor on vigastatud ja sisistab heitgaasi läbi. Katalüsaator koos DP ga jäi kohale kuid mees väitis , et sellisena see auto sinna parklasse jöudiski ja ehk nn "katalüsaatorivargad" hoopis maja körval seda proovisid kätte saada. Seda RV materjalist väljalaset paigaldades sai veel Kangasalal SAABentusiasti garaazhis naljatatud , et kestab Isalt Pojale ja Pojapojale kuid vandalismifaktorit ei osanud arvestada. Uksed köik köverad/lömmis ja tagaluugist töstuki piigiga nii sisse söidetud , et istme seljatoe lukustus puruks. Tagaklaas imekombel ainult terve ja kuigi vasak tagatuli rippus puruks juhtmete otsas oli auto elektrisüsteem töökorras. Mingi idioot oli ka proovinud ilma vötmeta manuaalkastil N käiku sisse vist saada sest käikude lülitamisel oli veits probleeme. Kuid imekombel see risuks tambitud SAAB käivitus urina saatel , terveksjäänud tuled , äralöhkumata elektriseadmed toimivad ja söltumata tühjadest rehvidest söitis SAAB treileri pealt omal käigul ajutisse puhkekohta. Poja MY2003 SAAB 9-5 käivitus samuti ja tuled ja elektrisüsteem toimib kuid automaatkast keeldus SAABi edasi-tagasi liigutamast ja tuli see önnetu auto vinsiga treilerile tömmata ja ajutises puhkekohas gravitatsiooni ja meesjöu abil aiaserva veeretada. Kogu see jama aga vöttis nii palju aega , et öhtusele laevale ei jöudnud ja Tartusse autonäitusele veereda ei önnestunud laupäevaseks päevaks. :(
Vasta