SAAB 9-5 2.3t Arc Estate MY2002 I-Vaari

I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#1

R Mai 01, 2020 16:04

Kuna eelmine auto oli Volvo 960 siis sai vöetud 2007 aastal märtsikuus ette väike puhkusereis Saksamaale möttega osta veidi uuem Volvo 960 kuid Mobile.de pakkumistelt jäi silma üks SAAB 9-5 mis talutava läbisöiduga ja päris hea varustusega. Läbisöit oli veidi alla 100kkm ja mugavuslisadest mäluga juhiiste ja tumenevad peeglid. Koos tütrega sai ostetud bussipiletid Nürnburgi ja 4 kuu vanune tütretütar kaasa ja bussile. Reis oli huvitav ja mönus ja nii ööpäeva pärast Tallinnast lahkumist märtsikuisest varakevadest leidsime end 20 kraadises Löuna-Saksamaa soojuses. Veidi seiklemist ja jöudsime ka automüügiplatsile kus piltidel nähtud SAAB müügis oli. Netilehel oli hinnaküsimine 11800 eur aga autol hinnasilt 13800 eur. Müüjaga kauplemisel jöudsime kokkuleppele 12800 eur ja anti kaasa ka lamellrevide rehvijooks 16" plekkvelgedel , raha müüja arvele ja kodutee algas. SAABiga sai külastatud Nürnbergi vanalinna ja kohvikus söödud kohalikku bradwursti ja kartulisalatit , siis pilk kaardile ja suund pöhjapoole. Kaugele ei jöudnud kuna proovisöidul ei avaldunud pisike probleem , et köik pidurid olid kinni kiilunud auto sagedasest pesemisest ja pesu järel mitte söitmisest. Sai siis tagasi söidetud müüja garaazi kus mingi tõmmu jobu suure haamriga tagus piduriketaste servadest roostet ära väites , et probleem on just roostetanud piduriketastes. Müügisalongist lahkudes muidugi mönekümne kilomeetri järel kontrollides tajusin , et see suure haamriga kolkimine probleemi ei körvaldanud. Sellega tuli selgeks , et nn "ornung" on kadunud ka multikultuurselt Saksamaalt kiitus EU seadustele kus köik rahvused on teretulnud. Soov koju jöuda ületas müüja suunas krigisemistunde ja söit jätkus pöhiliselt mootoriga pidurdades. Kodutee valisime Taani väinade ja SAABi sünnimaa kaudu , kuna tütre söbrants elas Helsingborgis. Taani väinade sildadelt avanes meeldejääv vaade ja ilus oli ka seal märtsikuises kevades kui Ruotsi Kunni suveaias rododendronipargis jalutasime. Seejärel "mitmesaja" kilomeetrine kruisimine mugavas autos Stokholmi ja sealt laevaga koju Eestimaale. Seejärel külastasin ARK i Tallinna bürood ja SAAB sai Eesti registrisse. Nüüdseks on selle SAABi odomeetril üle 280kkm ja need ca 180 kkm on lisandunud suhteliselt probleemivabalt. Kusagil 275 kkm juures löpetas töölepingu bensiinipump ja see oli ainuke x kui pidime koos pojaga Kilingi-Nömme lähedal kaasliiklejate abi paluma(SAAB sai köie otsas pukseeritud tuttava juurde hooldusesse kus samal päeval mingi Vovo kütusepump paaki sokutati ). Nüüdseks on see SAAB väheke muudetud ja pöhiliselt jäänud nn Hobiautoks. Mootor toodab tunduvalt enam KW kui algupärased 136 ja väänetki üle 500 NM
Tippkiirus veidi üle 260 km/h ja ringrajal päris omapärane auto. Möned x aastas aga sellistel päevadel nii Soomes kui Eestis ...

https://www.youtube.com/watch?v=2X9HG72Hyuw
Viimati muutis I-Vaari, L Juul 17, 2021 19:32, muudetud 1 kord kokku.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 915
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#2

R Mai 01, 2020 16:21

Naiss. 👍
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#3

R Mai 01, 2020 16:56

See SAAB ei ole pödenud ühtegi OG 9-5 nn "tüüpviga". Mingi aeg peale auto ostmist sai külastatud Troost Autot ja vahetatud algne karterituulutuskomplekt parendatud tuulutuskomplekti vastu. Kogu elektroonika toimib üldpiires laitmatult ja auto käivitub "iga ilmaga" ka peale mitmekuist seismist. Märtsikuu alguses oli pika talveune tagajärg salongi kütteseadme ventilaatori töölepingu löppemine. See on märk sellest , et kasutatud söiduk tahab liikumist , et töökorras püsida. Eriti tunda annab see mäludega peeglite juures kui neid peab sörmega aidates veidi elustama. Linnalegend , et sellel B235 mootoril ei kesta jaotusvöllide ketikomplekt vöi T7 kovid on vist juba 280 kkm läbimisega purustatud ja see mootor on ehk veidi lärmakam kui sama mudeli uus tehasemootor. Mingi aasta ESK Sügisrallil Cyber "tinistas" oma völukätega ja nüüd toimib ka roolivöimupump vaikselt. :) Kunagi saab ehk ka kontrollitud järgi teine Linnalegend , et B235 mootoriblokk ei kesta "tuunimist". Sihiks on vähemalt 600 HP ja kui ülemäärane raharull tasku tekib siis see ka teoks saab. See aasta vist Nürnburgringi külastus jääb varajase teetööde hooaja alguse töttu ära aga kunagi saab SAAB ka sinna "Green Helli" viidud värsket öhku avardatud sisselaskekanalite ja vabama väljalasketorustikuga hingama.

Natuke mälestusi ka ühest varasemast ilusast suvepäevast...

https://www.youtube.com/watch?v=Jvi0MGrjZMs&t=3s

p.s. Ja üks teine väga ilus , hästi hooldatud ja suhtnobe SAAB pardakaamera vaatevälja jäänud...
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 915
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#4

R Mai 01, 2020 17:37

Vaatasin videosid ja mulle tundus, et sa paned 5. käigu natuke liiga vara. Minu autol näiteks 4. käik lõppeb 205km/h aga käik on mõistlik ära vahetada kiirusel 185km/h siis 5500 pööret tahhomeetril. Tugev kiirendus lõppeb siis ära.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#5

R Mai 01, 2020 18:16

Nii see oli 2017 a. Eelmine aasta sai veidi körgematel pööretel käiku vahetatud ja kiirust seetöttu veits juures. 2017 a sai 2. käiguga 2 söit stardist mindud ja väike ajavöit oli seegi. SaareKuningriigist sai eelmine aasta tellitud Forge bybass ja see paigaldatud kuid tundus , et oli vale tegu SAABi kallal. Need algupärased tugevdatud Bosch bybassid pidid selle 300 ja natuke + HP puhul toimima kindlamalt , nii vähemalt Soome foorumis väidetakse. Seetöttu vist nii katsesöidul kui ka Kiltsi lennuväljal hakkas SAAB mootoritöö häiretuld vilgutama täisgaasil ja pidin veidi gaasipedaalivajutust hellitama , et mootor puterdama ei hakkaks. Muide see KW ja NM te juurde kruvimine on huvitav tegevus ja kunagi Sa ei tea millega asi löpeb. Selle aasta alguses jöudis ka NASA varuosa hinnaga käiguvahetuskuliss riiulisse mille möni päev peab ka paigale kruvima. See algupärane kulunud kuliss raiskas ikka meeletult käiguvahetuseks kuluvat aega mis langetas märkimisväärselt turbo pöördeid loomulikult. Kuid seni on SAAB iga x löpujoonetorbikute vahelt läbi vuhisenud nii Kiltsi kui ka Lappeenranna lennuväljadel ilma , et pilpaid lendaks. :)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 915
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#6

R Mai 01, 2020 18:39

Minagi tellisin Vikingust käiguvahetuse hoovastiku ära. Justnimelt miili sõidu pärast. Nüüd kohe saab see ka külge. Et siis augustis proovime kes keda. ☝️
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1894
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#7

R Mai 01, 2020 19:04

Nürnburgringile on vaja ka häid pidureid muidu pole seal lõbu kauaks. Eriti kui on 600hp. Näiteks sellised
Miilile tahaks ka ise minna kui see toimub. Parandatud on juba käiguvahetust ja paar muudatust on töös hetkel. Eelmise aasta mured ei tohiks siis vast kimbutada.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

R Mai 01, 2020 19:26

Kuigi pidurid on kiiruse surm on töesti paraku ka neid vaja. A24 l önnestus mul SAABiga püsida peale soojendusringi paar tiiru Lamborghini sabas ja siis see löbu 4. ringil löppes. Eelmisel päeval paigaldatud HEAD piduriklotsid olid lihtsalt löpuni kulunud ja veljed musta möginat täis.Kui piduriklotsid Ladu24 meestelt tellisin siis vist unustasin öelda , et plaanis ringile minna mitte linnaliiklusesse. Palju ei puudunud , et oleks betoonseina söitnud . Boksis saadeti kiiresti jahutusringile kuna ma ise ei teadnud , et pidurikettad veel hööguvad punaselt. :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1894
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#9

R Mai 01, 2020 19:42

Foorumis ringrajakogemusega mehi ikka meil on ja eks se ringraja piduriteema on läbi ka käinud
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

R Mai 01, 2020 19:46

Ron24 kirjutas:
R Mai 01, 2020 18:39
Minagi tellisin Vikingust käiguvahetuse hoovastiku ära. Justnimelt miili sõidu pärast. Nüüd kohe saab see ka külge. Et siis augustis proovime kes keda. ☝️
Tegelikult ju maksin ka PFS le Sinule tellitud käiguvahetushoovastiku kuid seal hakkas verdutamine peale ja rohkem kui 1 le hoovastikule nad soodustust ei olnud nöus tegema. Ja nagu mainisin tuli ikkagi kosmiline hind , oma MY2009 OG 9-5 le sain uue originaalhoovastiku 102 eur ga ehk rohkem kui 3x odavamalt. Kiltsi lennuvälja miilisöidus on mönus osaleda kuid mingit teemat "kellelonpikem" ma taga ei aja. :) Minu mijunäärist sugulane tuli oma AMG 63 Mersuga ja tuhises kiirusega 280 km/h torbikutest mööda. Sellise kiiruse saavutamiseks peab SAAB i kallal palju vaeva nägema. Kuid ikkagi ei maksaks SAAB ka seejuures sellise Mersu 4 uue piduriketta hinda. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#11

R Mai 01, 2020 19:52

vmaster kirjutas:
R Mai 01, 2020 19:42
Foorumis ringrajakogemusega mehi ikka meil on ja eks se ringraja piduriteema on läbi ka käinud
Just nii ja sinna 18 " velgede siisse mahuvad ca 345 läbimööduga kettad probleemivabalt pöörlema. See 356 mm on kindlasti hea D2 komplekt kuid on sel ka hind vastav. Enamus Eestimaa kodanikke söidavad tunduvalt odavamate autodega ringi kui see pidurikomplekt maksab. :)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 915
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#12

R Mai 01, 2020 19:59

I-Vaari kirjutas:
R Mai 01, 2020 19:46
Ron24 kirjutas:
R Mai 01, 2020 18:39
Minagi tellisin Vikingust käiguvahetuse hoovastiku ära. Justnimelt miili sõidu pärast. Nüüd kohe saab see ka külge. Et siis augustis proovime kes keda. ☝️
Tegelikult ju maksin ka PFS le Sinule tellitud käiguvahetushoovastiku kuid seal hakkas verdutamine peale ja rohkem kui 1 le hoovastikule nad soodustust ei olnud nöus tegema. Ja nagu mainisin tuli ikkagi kosmiline hind , oma MY2009 OG 9-5 le sain uue originaalhoovastiku 102 eur ga ehk rohkem kui 3x odavamalt. Kiltsi lennuvälja miilisöidus on mönus osaleda kuid mingit teemat "kellelonpikem" ma taga ei aja. :) Minu mijunäärist sugulane tuli oma AMG 63 Mersuga ja tuhises kiirusega 280 km/h torbikutest mööda. Sellise kiiruse saavutamiseks peab SAAB i kallal palju vaeva nägema. Kuid ikkagi ei maksaks SAAB ka seejuures sellise Mersu 4 uue piduriketta hinda. :)
Vikingust ma tellisingi ära sellepärast, et inglane hakkas keerutama. Ega sa ometi seda " kes keda" nüüd tõsiselt ei võta? Rahu!
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#13

R Mai 01, 2020 20:11

Just nii. "Rahu ainult Rahu" ütles Karlson Katuselt , käivitas oma SAAB 39 Gripeni turbiinid ja tuhises ülehelikiirusega stratosfääri suunas ... .
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#14

P Mai 17, 2020 16:31

Sel laupäeval sai ka üle hulga aja mönusa "tagumikudyno" tunde. Midagi suurt ja tähtsat SAABi kallal nikerdada ei olnud vöimalust. Kuid löuna paikku puldist uks lahti , vöti süütelukku ja -- klöpsklöps. Nähtavasti olid rotid oma kodu soojendamiseks pisikest ulakust teinud ja akust voolu varastanud. Teise SAABi esiosa lähemale , käivitusjuhtmed külge ja uuesti starterit. Ja nagu tavaliselt poole sekundiga mootor käivitus. Minutijagu koha peal soojendamist ja siis rahulike pööretega hoovi pealt Rohuneeme maantee suunas. Seejärel nina Tallinna poole ja Merivälja Olerexi rehviröhku kontrollima. Kuna linnud olid SAABi korrralikult mineerinud siis sai Olerexi pesuliinil "kuninglik pesuprogramm" läbitud. SAAB sai palju ilusam. Väike soojendustiir Lasnamäele ja sealt Pirita-Kose kaudu kunagisele Pirita - Kose - Kloostrimetsa ringrajale. Kahju , et sellel ringrajal enam midagi ei toimu peale tavalise cruisimise. Vanade aegade meenutuseks vajutasin peale "uue kurvi" läbimist korra gaasipedaali pöhja. Nagu tavaliselt tömbas rattad 2. käiguga mingil hetkel vilistama ja et väga "petrolhead" muljet olematutele kaasliiklejatele jätta tuli auto liikumist piduritega veidi ahistada. Kahju , et Tallinna lähedal pole nn "kinnist ala" kus vöiks kas vöi nutsu taskust välja käies SAABil vabalt hingata lasta.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#15

P Aug 30, 2020 12:31

Kiltsi lennuväljal OMC söidul SAAB näitas , et kui midagi ümber ei ehita siis suht stabilselt miilisöidus kiirus seal 230 km/h piirimail. Selles suhtes aga kindel auto , et midagi eriti ei "idane ega mädane". :) Kuna huvitaval kombel ca 5 a tagasi ostetud ja praktiliselt vaid möni mm kulunud Nokian rehvidele oli meie laiuskraadi kliima ja päike möjunud hävitavalt siis tuli uus rehvikomplekt selleks söiduks osta. ühest netikauplusest said tellitud samaväärsed Nokian rehvid ja peale ostu vormistamist ja tasumist need rehvid 6 päeva pärast olid toimetatudMustamäe Rehvikeskuse ukse ette kus SAAB juba peale sealsete osavate töömeeste pool teostatud piduriklotside ja pidurivedelku vahetust ootas uute rehvide paigaldust. Nagu selgus olin ma sutnud järjekordselt 18" veljed mölki söita ja ajutise lahendusena sirged veljed said esiteljele ja veidi lömmis veljed tagateljele. Need all olevad veljed ei ole lausa sama kövad kui Sveitsi tuuningbutiigi omad ja seetöttu nende rikkumine önnestub ka sobimatu kiirusega nn "lamavast politseinikust" üle söites. OMC l esimese söidu ajal lausa piirimail motorit ei koormanud ja seetöttu oli kiirus 227 km/h miilitorbikute vahel. Teise söidu ajal liikus SAAB oma max vöimete piiril ja siis ka kiiruseks 232 km/h. Kuid nädalalöpp seal Läänemaal oli äärmiselt mönus ja nn "afterparty" viis Pärnusse öhtuks ja seejärel Valgeranda kus sai kesköösel rannas jalutatud ja vaadatud kuidas järeltuleva pölvkonna esindaja kellest ka mingil määral SAABifänn on kujunenud ööujumist naudib. :)
Viimati muutis I-Vaari, L Juul 17, 2021 19:31, muudetud 1 kord kokku.
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#16

P Aug 30, 2020 22:30

Kohe hea lugeda.
:drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#17

T Sept 15, 2020 12:38

Enne OMC söitu käisin tehnilisel ülevaatusel ja tehti märge , et tagasillas mingi puks kulunud ja seetöttu mingid detailid liiguvad vabamalt kui normid ette näevad. Tegu väheohtliku veaga ja see ka OMC l söitmist ei häirinud kuna köik muu liiklusohutuse seisukorrast lähtudes oli kombes. 3 komplekti ohukolmnurkasid ja 2 tulekustutit olid kogematta töstetud teise SAABi pakiruumi kuid seda teist SAABi nähti ülevaatuspunktis tund aega hiljem ja minu ausöna , et asjad on olemas leidis hiljem kinnitust. :D
Siiski pöördusin selle nn veaga , et midagi on kulunud tagasilla hoobade kinnituse juures eelmise nädala reede hommikul Troostauto töödejuhataja poole. Minu murele reageeriti koheselt ja paari tunni pärast veeretati SAAB töökoja uksest sisse. Tänan selle firma asjalikku töökollektiivi meeldiva ja kiire teeninduse eest! Minu seletus , et ülevaaatuspunktis diagnoositi tagasilla ristivarraste sisemiste pukside kulumine osutus valeks. Ka Viki ütles , et need on üsna töökindlad ja seega pikaealised puksid mis MY2002 a ja ca 285kkm söitnud autol ei peaks veel ikaldunud olema. Selgus töde , et puksid ei olnudki järgi andnud vaid pukse läbiv polt ei olnud piisavalt kinni. See polt iseenesest järgi ei anna ja seda liidet lödvestatakse vaid tagasilla rattarummu juures olevate 2 pisema silikoonpuksi vahetuseks. Pean nüüd uurima , millises töökojas need silikoonpuksid on vahetatud ja eks "kivi lendab" siis nende meistrite kapsaaeda. :butt:
Viki pingutas need poldid/mutrid mis ristiöötshoobasid silla tala külge kinnitavad kuid heaks see kinnitus enam ei saanud. Korduvülevaatusel oli küll tulemus parem kui algselt kuid mingi väike ebanormaalne liikumine ikka jäi ühe öötshoova kinnituspunkti. Arvati , et kas polt vöi sillatala ava on ovaalseks kulunud ja nähtavasti nii see ongi. Veidi paneb hambaid krigistama kui pöördud auto korrastamise sooviga SAABide hooldusega tegutseva ametimehe poole ja tasud töö eest küsitud ja üldjuhul mite paari eurose arve ja aastate pärast selgub , et ebapiisavalt pingutatud mutri tagajärjel vajab SAAB sellise maksumusega remonti mille eest vöib ka söidukorras SAABi osta. :conf:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#18

N Nov 19, 2020 12:48

Sügisel puudelt lehed langenud ja eks ka tuul oli tolmu keerutanud. Külastasin Tallinnas Meriväljal asuvat Olerex tanklat ja tellisin SAABile köige täiuslikuma pesu. Puhtaks sai ja läigib ka. Pühapäeva 15.11.2020 hommikul esimese laevaga Eestist Soome suunas ja oli plaan ka see SAAB talvekorterisse toimetada. Nii siis kaunil pühapäeva ennelöunal 2 SAABi Helsinkist pöhjasuunas veeresid. Kobakäppade turvalisuseks on Soomes juba kiirteedel 100 km/h piirang. Ega enam seetöttu mingit "fiilingut" madallennust saanudki ja nii me tasakesi sahistades Riihimäele jöudsime. Nüüd puhkab ka see heleroheline SAAB rahulikku talveund teiste autode seltsis. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#19

L Jaan 02, 2021 21:50

Aega nüüd veidike mötteid seada kas ehitada selle SAABi mootor kövemat pauku taluma vöi pühendada oma jöud ja möned argieluks mittehädavajalikud eur d hoopis täiesti teistsugusele SAABile (tonnisele). Kuna ükski ettevöte minu harrastust pole seni valmis olnud sponsoreerima siis mingeid märkimisväärseid muutusi teha pole vöimalik. Ja kuigi sai kulunud käiguvahetushoovastik uuega asendatud siis talvekorterisse söites mainis ka poeg , et nüüd on käikude lülitumine veel viletsam kui varem , st käiguvahetushoob ei tagastu neutraalasendisse ja tuleb "otsida" kus on see järgmise vöi eelneva käigu sisselülitamise vöimalus.
Samuti tekkis SAABi helisüsteemi törge enne Miilisöitu teda juhuslike roolikeerajate abil kodust töökotta ja sealt teise töökotta söidutades. Ehk siis Kiltsi poole söites ei toiminud enam vasakpoolsed kölarid. Kuna väga elektroonikaspets pole siis helisüsteem AS2 vöi AS3 (ei navi,3 vasakut,3paremat,keskkölar ja bassikölar). Balanss on keskel nii , et selles probleem ei ole. Kas kellelgi on kogemust mismoodi uuesti stereoheli sel SAABil toimima saada?
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 468
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#20

P Jaan 03, 2021 11:06

Ega siin palju variante pole. Kui terve külg läinud, siis kas raadio või võimendi. Eks peab lihtsalt katsetama. Võimendit saab lihtsalt vahetada, raadiot ilma progemata ei saa. Käiguhoovastikus jäeti äkki hoova kinnitusmutter lõdvaks?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 915
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#21

P Jaan 03, 2021 12:11

Minugi autol alguses uue hoovastikuga ei olnud vabatahtlikku neutraal asendit käigukangil. Ka pidin otsima aga ainult 5 käigult neutraali tulles. Nüüdseks küll on asi korda läinud. Ehk vajas sisse töötamist.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#22

R Mär 12, 2021 19:05

Käisin SAAB i Riihimäel vaatamas. Kuna ca 3 kuud oli ta seal talvekorteris uinunud siis tahtsin teda korraks ärkvele saada. Garaazh oli soe ja möned autod puhkasid lausa lina all. Süütevöti lukupesasse ja voolud peale , möni sekund ootamist ja käivtus. Mootor hakkas kohe urisema. Poeg vaatas kuidas teiste SAABide olukord ja siis kontrollisime rehviröhud. Kui mootor oli töösoe siirdasime SAABi poole rattapöörde vörra edasi ja lubasime tal uuesti unne jääda. Eks vist maikuus alles kui möni korralik vihmasabin on soola maanteedelt maha pesnud vöib SAABi kiirteele veerema viia ja proovida kas köik seadmed töötavad normaalselt. Pörandale midagi tilkunud ei olnud seega on mootor ja muud vedelikke sisaldavad agregaadid arvatavasti töökorras ,elektrilised peeglid ja peeglite mälu toimis ja samuti aknad liikusid alla-üles , kütteseade puhus sooja ja mingeid erilisi körvalhääli ka ei kuulnud. Ehk peab paremad veljed otsima vöi siis hetkel kasutusel olevad kevadel üle värvima. Huvitaval kombel on need teadmatakus toodetud veljed veidi pehmemad kui OEM toode ja värv neil ka peal ei püsi. Oksiidi pole kusagil aga höbedane pinnakate lihtsalt kulub ratastest läbi liikuvate tolmu ja liivaterade töttu maha ja näha jääb tumehall alusvärv. Kuid see pisike kosmeetilne probleem kiiret söitmist önneks ei sega.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#23

L Mai 15, 2021 22:11

Paar sabinat kevadvihma on veidi teepindasid loputanud ja kuna ka Eesti suunal reisimine veidi keeruline siis käisime koos pojaga Riiimäel. SAAB käivitus hetkega pika talvepuhkuse järel. Esimese 10 km jooksul natuke rahulikumat söitu , kiirtee pealesöidu juures bussipeatuses korra mootorikate üles , erinevate vedelikutasemete kontroll ja siis täiega kiirteele. SAAB toimis nagu SAAB toimima peabki - laitmatult. Kiirendamisel m air ja m reg liikusid 1350 piiril ja seega vist enamvähem korras. Bensiin paagis hetkel ja vilgutas korraks kollast mootoritulesümbolit , mönedsajad misfired registreeritud. Peab vist kütusepumba üle vaatama kuna ei ole teatud komponentide laitmatuses kindel. Pumpa vahetades jäi vana ämber kütusepaaki ja kes teab mis sodi on siiski aja jooksul kütusepaaki pääsenud kuigi alati hoolikalt tangitud. Ehk targem ka uus kütusefilter paigaldada kuna selle T7 mootori "piirimaid" proovides on parem kui köik vajalikud komponendid toimivad laitmatult. Tagasild korrastada ja uue käiguvahetuskulissi paigaldusega tekkinud veidi takerduv käiguvahetus ka korda ja siis on KALLA ja TALLA tunne täiuslik. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#24

L Juul 17, 2021 20:52

Täna jöudis selle SAABi muretu kulgemine vähemalt mingiks ajaks ühelepoole. Rästad , tuvid , kuldnokad ja teised linnud kelle jaoks sai maja hoovile pandud kausike veega muidugi saavad seal oma janu kustutada kuid körvaloleva kuuse okstel leiavad varju kuuma päikese eest. Paraku ei saa nad kultuurse käitumise öpetusest aru ja situvad kuhu juhtub. SAAB oli ka kuuseokste varjus ja seetöttu üleni pasalärakatega kaetud. SAAB käima ja pesulasse. Linnusita sai peale mitmekordset leotamist ja erinevaid pesumeetodeid proovides ka löpuks peaaegu ära. Kuusevaigu tilgad aga on jonnakalt kleepuvad ja ka sörmeküüne ja klaasipesuvedeliku abil täielikult värvipinnalt ja klaasidelt maha ei tulnud. RE85 on ka vaigu eemaldamiseks päris sobiv lahus. Eimuud kui koju kanistri järele ja siis täiega ühte suuremasse ostukeskusesse suund. Turu kiirteel ja II ringteel andsin tublisti "talda" ja kuivatasin ka pidureid. 2. käiguga kiirendades sai mootoripöötded kuhugi 6000rpm piirimaile ja siis midagi ikaldus. Mootoriga pidurdades oli meeletu kolin SAABi esiosas ja kogu kere värises nagu pekstaks vasaraga. Sain küll sõita ostukeskusesse ja sealt nii 8 km koju kuid üle 1000rpm mootor pöördeid ei talu , st. , et vöibolla ka taluks kuid just sellelt pöötete piirilt algab märgatav kolin mis juba 1500rpm puhul on nii häiriv , et samas tempos jätkates lendaksid töenäoliselt resonantsi töttu varsti pilpad. Ei teagi kas purunes midagi käigukastis , möni veovöll vöi selle tugilaager , Spec pidurikomplekt vöi suhtkohe peale paigaldust imeliku kolinat tegev survelaager mis mönikord ka siiski vaikselt oma funktsiooni täitis. Muidugi kuna jaotusvöllide ketikomplekt on algupärane ja 285kkm odomeetril siis mingi vöimalus ketipinguti talla purunemine vöi isegi , et möni kolb purunes. Mootor samas töötab sujuvalt ja pööretevahemikus 800 - 1000 rpm saab isegi söita köigi käikudega mootorit just sobivalt/kergelt veojöuga koormates. Mootoriga pidurdades aga kostab kohe kolin ja ka tühikäigult mootorit seisates kuuldub kolin hetkeks. Jöudsingi selle SAABiga hetkeni mida Tampere lähedal Kangasalal toimetav SAABispetsialist ennustas - kui muudad T7 softi kangemaks 15a vanal ja tavaliselt juba üle 200kkm söitnud auto puhul siis hakkab huvitavaid asju juhtuma tunduvalt varem kui ootad. Tegelikult peaks "tuunima" uut autot kus metall ei ole veel väsinud ja elektroonika/elektrisüsteemid ei ole hapnenud meie teehooldusfirmade talvisest ülikontsentreeritud kloriidilahusega lumesulatustegevusest. :cry:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 624
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#25

E Jaan 17, 2022 21:42

Kui SAABiga iga päev ei söida siis kipub ta streikima. Aku tühjenes ja oli vaja laadimiseks mootoriruumist eemaldada. Nädal hiljem tagasi paigaldades millegipärast raadio vajab "koodi". Huvitaval kombel nn varu-autoks ostetud MY 2003 SAABil aku sama kaua ja samal ajal eemaldatud laadimiseks ja raadio lülitus sisse nagu ligi pool a tagasi ja eimingit probleemi. Mölemal SAABil on sama stereosüsteem kui ma ei eksi. Huvitav millest selline ikaldus ühel autol ( muidugi ka see ühe kanali ärakadumine) ja teisel mitte. Käivitasin ka mootori SAABi salongi soojendamiseks ja kuivatamiseks. Meeletult niiskust ikka koguneb salongi sügis ja talveperioodil. Peab lähiajal 5kg kassiliiva igasse öues seisvasse SAABi pörandale ja istmetele laiali laotama saunalinade peale. Mootor käivitus nagu alati "poolest pöördest" ja veidike aega soojenenud olekus jaheda öliga talus isegi 1500 rpm ilma kolisemata , ca 15 min soojenenud mootor aga üle 1200 rpm ei talunud. Öliröhu vähesuse märgutuli kustub peale käivitamist ja ka sooja öliga ei vilgu , ei saagi seetöttu täpselt aru kas kolin mingitmoodi raami/kepsuaagritega seotud vöi pöhjustab möni muu detail selle imeliku kolina. Madalate pööretega ka nüüd kannatas rahulikut söitmist , hullemaks kolin ei muutu ja mootor pilbasteks veel ei lennanud. :?
Önneks toimisid köik SAABi elektrisseadmed muus osas normaalselt , istme mälu, peeglite asendid ja parema peegli pöördumine tagurdades funktsioneerivad , ukseklaasid avanevad ja sulguvad , kesklukustus toimib , sooja puhub kuid külma kahjuks vist mitte rohkem kui öues samal ajal. Paar roostetäppi ka tagumistel poritiibadel seal kus need tavaliselt tekkivad kuid önneks hullemaks pole läinud vörreldes eelmise aasta kevadega kui SAAB garaazhist sai tuulduma söidutatud.
Vasta