SAAB 9-5 2.0 Vector Griffin Estate MY2009 I-Vaari

Vasta
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 423
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#1

L Mai 02, 2020 23:42

Kuna mingi haigus vist vaevamas siis sai 2017 a alguses üks SAAB lisaks ostetud. Eestimaale oli see isend treileri küüdis Sveitsist toodud. Peale müügikuulutuse lugemist ja veidi taskus eurode sobramist sai Tartusse söidetud. Seal mingi tuntud müügiplats mille nime täpselt enam ei mäleta aga kontori uksest sai seal sisse trügitud ja SAABi vötmed küsitud. Mootorit käivitades kolin sees , mootor stop ja ölivarras välja. Loomulikult märkimisväärselt öli varras ei näidanud. Tuli päris möni liiter mingit ettejutuvat mootoriöli lisada ennem kui normtase karterisse tekkis. Proovisöidul SAAB muidu enamvähem aga mida suurem kiirus seda suurem ulgumine kusagilt. Kuna hiljuti oli teisel SAABil vahetatud kulunud rattalaager mis tegi ligikaudu sama häält ja eelarve oli teada sai müüjaga hind kokku lepitud , raha makstud ja PROOV ... nrga Tartu Maanteeameti büroosse söidetud omanikuvahetuseks. Nii lihtsalt aga asi ei önnestunud. Kuna Sveitsi tjuuningputiik oli SAABi T7 tarkvara näppinud ja vastavasisuline dokument auto ostu-müügi ja tollipaberite vahel siis lolli peaga sai seda lehvitatud. Tuli aga välja , et antud mootoriseadele pole tüübikinnitust ja seda päevapealt ei saagi. Ei midagi muud kui telefoniköne müüjale , veidi torisemist kuna müüja väitis köik toimingud nagu "lepase reega" sujuvat ja SAABi nina Tallinna suunas. Möne tunni pärast kodus ja paari päeva pärast sain teada , et tüübikinnitus olemas ja söiduki vöib kanda Eesti Maanteeameti registrisse. :)
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 538
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Viljandi/Tallinn/Tapa
Auto: 9-5TiD, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#2

P Mai 03, 2020 11:01

Kas see uus tüübikinnitus tähendab ka uhkemat kindlustusmakset? Ehk et passis ongi nüüd ebastandardne võimsus?
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5TiD
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 423
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#3

P Mai 03, 2020 23:07

Kusjuures kindlustusmaksed on üldse omapärased. Ei tundugi nii söltuvat mootori vöimsusest kui lausa ulmelisi KW vist passi pole märgitud. Muigama paneb aga hetk , et iga järgneva omandisse soetatud SAABi boonuskoefitsenti tahetakse tösta kui eelmist autot maha müünud pole. Vähemalt nii väitis Salva Kindlustus. Muidugi sai siis kindlustuspakkumine 4 le SAABile vöetud ka teistest kindlustusfirmadest ja teatud paindlikuse töttu sai hetkel If Eesti Kindlustus valitud kuigi nende hinnapakkumine polnud köige soodsam. Ja kui sellest ebastandardsest vöimsusest rääkida siis see 2.0 mootor oma 156 KWga tundus natuke lahja kui teisel SAABil on kusagil 225KW vöi natuke isegi enam. See 2.0 t mootor sai möne kuu pärast Werneri Rock Garages asendatud tema poolt täielikult remonditud "mootori müüja sönade järgi ca 160 kkm söitnud " 2.3T mootoriga kuhu Werner ka Wösneri sepiskolvid sisse sobitas . Varsti ehk saab pöhja alla ka Maptun Performance 3" DP koos 2.5"Twinpipe exhaustiga , mingid 950ccm vöi suuremad Bosch i pihustid ja Racetronic 340 LPH kütusepump paaki. Juba eelmise aasta detsembri kuus Maptun Partsist tellitud ja makstud Spec stage 3 sidurikomplekt pole siiani kohale jöudnud. (kr..i memmepojad seal sellised kes tööd teha ei oska ja paras oleks nad emme tissi imema saata)Eks siis näeb kuidas käigukast vastu peab kui mingi sobiva 650-700nm väänet taluva sidurikomplekti leian.
Viimati muutis I-Vaari, P Mai 17, 2020 15:45, muudetud 1 kord kokku.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 423
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

P Mai 17, 2020 15:35

Oli üle mitme kuu vöimalus teha 1 päevane tiir sünnimaale. SAAB seisis hoovis ja nukrutses. Keegi oli esirehvidest öhu ära varastanud. Akust voolu önneks ei olnud kätte saadud kuid panin varahommikul laadija külge ja öhtuks oli aku korralikult laetud. Kahju lausa oli nii ilusa ilmaga autot hoovil seista lasta. Kuid Maptun Parts memmepojad ei ole siiani suutnud 314 mm pidurikomplekti ja "Maptun twinpipe complete exhausti " minule saata (mis on juba eelmise aasta detsembrikuu alguses tellitud ja makstud), et saaksin Rock Garagesse SAABi viia ja mootori uuesti urisema panna. Pealegi tundub , et Spec sidurikomplekt tuleb mujalt tellida vöi hoopis mingi teise firma sidur sinna paigaldada. Spec i puhul oli see hea , et ka stage 3 komplekt on nn vedrudega sidurikettaga(lubaduste järgi) ja seetöttu ei löhu käigukasti nii palju ku teiste firmade poolt pakutavate sama väänet taluvate sinterketstega. Panin soojapuhuri tööle ja istusin möne aja SAABis. Ligi 200kkm läbinud auto on seest puhtam , ilusam ja mugavam kui paljud uued nn rahvaautod. Autos on isegi "uue auto löhn" ja juhiiste on minimaalsete kortsukestega , teised istmed praktiliselt kulumata. Hea on aegajalt muiates jälgida SAABide müügikuulutusi kus ca 20 a vana ja "veidi üle 200kkm" söitnud auto sisu näeb välja kui prügimäekaup , rool narmendab ja uksekäpidemed on kui hiirtenäritu. :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1688
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#5

P Mai 17, 2020 17:41

Huvitav. Kui tellisin Maptunist oma autole väljalakse, tuli see nädalaga kohale.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 423
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#6

P Mai 17, 2020 18:38

Tellisin ja maksin mitme kastitäie varuosade eest 01.12.2019 ja esimene pakike pandi teele 13.01.2020. 2 jaotusvöllide ketikomplekti , king cobra , tootlikum RE85 taluv kütusepump ja suurem kogus erinevaid küünlaid mis peale saatmist paari päevaga Helsinkis olid. Sidurikomplekti , täiskomplektse väljalasketorustikuga ja 314 mm esipidurikomplektiga aga hakkas jätkuv halamine , kord polnud pidurikomplekti kord summutikomplekti ja mikidemaa härrad ei vasta Maptun Parts kontoriroti sidurikomplekti tellimisele. Hakkab tunduma , et firmal näpud pöhjas ja ei suudeta tarnete eest öigeaegselt tasuda. seepärast vajagi klientide makstud raha pea pool aastat oma kontol hoida , et lausa pankrotti välja kuulutama ei peaks.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1688
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#7

P Mai 17, 2020 19:00

Korraldame reisi Maptuni kontorisse varuosade sissenõudmiseks! Kütuseraha hüvitavad nemad!
vunts123
Saabiklubi liige
Postitusi: 164
Liitunud: T Nov 07, 2017 15:40
Asukoht: Võru
Auto:

#8

E Mai 18, 2020 9:13

Reostan teemat aga tekkis huvi kas Örebos on lihtsalt Maptune kontor või niiöelda ladu, kuhu SAAB möödasõites sisse astuda ja vajalikud asjad korraga ära osta? On keegi seal kohapeal käinud?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 753
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#9

E Mai 18, 2020 11:42

vunts123 kirjutas:
E Mai 18, 2020 9:13
Reostan teemat aga tekkis huvi kas Örebos on lihtsalt Maptune kontor või niiöelda ladu, kuhu SAAB möödasõites sisse astuda ja vajalikud asjad korraga ära osta? On keegi seal kohapeal käinud?
Mina olen kohapeal käinud. Maja taga on neil eraldi kauba kättesaamise uks lausa. Et ise järgi minna ja postikuludelt säästa. Ostma peab küll netist ja enne maksmist peab neile maili saatama, et tahad Örebrost kätte saada. Seal saab ka kaardiga maksta.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 423
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

E Mai 18, 2020 14:08

vmaster kirjutas:
P Mai 17, 2020 19:00
Korraldame reisi Maptuni kontorisse varuosade sissenõudmiseks! Kütuseraha hüvitavad nemad!
Sünnimaast eemal elades vötad omaks ka möned suhtumised - ELU EI LÖPE TÄNASE PÄEVAGA VAID ON OLEMAS KA HOMNE PÄEV.
Tean , et alati ei suju asjad nagu planeerid ja kui juhtub minul siis juhtub ka ju teistel apsakaid. Hambaid aga panen krigistama see , et Maptun Parts soovis ettemaksu ja vahepeal veel mökitasid midagi vastuseks minu järelepärimistele. Kuid 3 nädala jooksul ei ole isegi minu 3x sama sisuga kirjale - miks Te ei saada tellitud ja ammu makstud detaile - viitsitud vastata. Arvasin kunagi , et ainult Eesti ärimehed pistavad pea liiva alla ja ei vasta telefonile ega e-kirjadele kui mingi sitaga on maha saanud. Tundub , et sellist peitupugemist praktiseeritakse ka mujal ja püütakse "öhku" müüa seni kui taldadealune tuliseks läheb.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1688
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#11

E Mai 18, 2020 15:54

No aga mingi lahendus peab ju olema. Ei saa niisama ju suurt summat neile jätta. Mõtlengi tõsiselt et kui tooteid ei suudeta tarnida ja raha tagasi maksta ei taheta, siis tulebki lõpuks kohale minna ja asjad selgeks rääkida.
9-5LPT
Postitusi: 1103
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#12

E Mai 18, 2020 20:10

https://youtu.be/7M6-NLm0GBM

Siin ka üks mees rääkis asju selgeks. Mõte on hea aga reaalsuses ei anna see poe ukse taga kolkimine midagi peale miinuse pangakontol kohapeale sõitmise näol.
Kogenud Aeronaut. :drive:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1688
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#13

E Mai 18, 2020 23:39

Mõtlesin siiski tsiviliseeritud suhtlemist :) Võimalus on siis lihtsalt oodata ja proovida Maptuniga ühendust saada. Teadmatus on ebamugav, eriti veel kui detailid on mõeldud auto ettevalmistamiseks omc-l osalemiseks.
Vasta