SAAB 9-5 2.0 Vector Griffin Estate MY2009 I-Vaari

I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#26

P Juul 04, 2021 11:00

Köik plaanitud muudatused selle SAABi juures ei ole veel önnestunud kuna ELU on lihtsalt selline kui see on. Lähtume aga ühe varalahkunud nimekaimu mötetest , et ELÄMÄ ON LIFE ja ei lase pisiasjadel end häirida. Hetkel peaks T7 soft vöimaldama ca 360 HP / 520 NM kuid ilma dünopingis proovimata on see vaid ...? :) Kiltsi lennuvälja söit 19.06.2021 tühistati tänu Hiina laboratooriumispetsialistidele ja sellele Hiinatripperile mille nad Maailmale valla päästsid. Et seda riiki mitte toetada ei soeta ma enam kunagi teadlikult mingit toodet " madeinhiina" (k.a. ühekordsed näomaskid) ja kuna olen selline öel inimene siis palun ka köigil varuosatarnijatel edaspidi vöimalikult täpset infot tellitava varuosa päritolu kohta. Kuid söltumata köigist selle planeedi jobudest olen saanud selle SAABi päris ilusasti toimima. Kui vabadel nädalalöppudel kallile Isamaale ei saa tulla siis püüan Soomes midagi huvitavat tegevust leida. Reede öhtul koos pojaga veeresime Helsinki äärelinna Vantaa Ruskeasanta Shelli hoovile vaatama mis söidukid ja seltskond seekord kogunevad. Peale pitsa söömist ja topside viisi vedelike manustamist "löi piss pähe" kuhu üldiselt seda vaja pole ja seda laupäeva varavaravarahommikul nii kella 2 paikku. Tulemus , et sirvisime telefoniekraanil netivörgu kaudu huvitavaid tegevusi ja kuna Malmi lennuväljal oli mönede tundide pärast selline juhtumine kui- https://www.fhra.fi/tapahtumat/kiihdytyspaiva/ siis ruttu koju ja magama. Hommikul 7 st silmad lahti,külm vesi dushist kaela, hommikukohv ja Malmi lennuväljale vaatama misjakuidas kuna OG 9-5 ka juu mingit moodi "Ameerikaraud" :) Väravas sai tasutud osavötumaks 80 eur ja SAABiga veeretud boksialale. Oli seal ikka päris huvitavaid söidukeid nagu sellistel hobipäevadel ikka. Ei mäletagi täpselt palju see löbu maksis , ligikaudu 80 eur vist kuid söida palju tahad. Üritus oli väga hästi korraldatud ja igati mönus puhkepäev oli seetöttu. SAABi sai proovitud rajal 6x ja üldiselt iga korraga tulemus paranes. Pekki läks ainult see söit mil kohalt 2. käiguga nagu varassemalt Kiltsi lennuväljal proovitud. Tehase sidur ei talunud sellist katsetust ja hakkas lihtsalt suitsema , valestart ka veel lisaks ja mingit söiduaega seetöttu ei märgitud. Esimese proovisöidu 1 / 4 miili aeg 17.22 sek paranes aga viimaseks söiduks juba 15.7507 sek mis sellise "kiire tänavaauto" kohta polegi vist paha. Kokkuvöttes 125. aeg 130 osavötja pundist. Selgus , et 10 l kütust paagis ei ole parim valik , mootoritöö veamärguandetuli süttis millegipärast. Kui 30 l RE85 juurde valasime siis mootori töös enam häireid ei esinenud. Probleemiks osutus kontakt rajapinnaga - esiveolisel autol neid mootoris eralduvaid NM on ääretult keeruline kiirenduseks muuta. 1.ja 2. käik litsalt vilistavad rehvi ja veidi pidamist tuli kui kiirus 100+ km/h ja 3. käik sisse löödud. See 1/4 miili on aga nii lühike distants , et rohkem kui 3. käik sel SAABil kasutada ei saanudki. :) Kui varuosatarnijad suudavad juba kevadel tellitud detailid tarnida enne augustikuud siis Kiltsi lennuväljal ehk see SAAB teeb tunduvalt kiiremat söitu kui varasemalt teised meie pere SAABid. :head:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#27

T Juul 06, 2021 20:19

2 aastat hoovi peal seismist möjus SAAB i kliimaseadmele halvasti. Ei kogemust seni kliimaseadme hooldusest. Lämmastikuga survestamine Tallinna Linnahalli körval parklas näitas susteemi leket. Mees kes testi tegi otsis mingitlaadse gaasianalusaatoriga körvaklapid peas leket ja utles, et kusagilt tulemuuri juurest pidurisilindri kohalt vöi siis juhipoolse öhu sissevötuvöre juurest kuulis märku lekkest. Kas on seal kusagil mingi liitekoht vöi klapp ? Ei taha uskuda , et ca 8 a kasutusel olnud ja vaid 200kkm söitnud SAAB il salongi radiaator lekib.
Nende HP de ja NM de lisamine on palju muutusi vajanud. Kuna mootori umberehituse käigus paigaldatud uus "Aero" sidurikomplekt osutus nörgaks siis läks tellimusse Tormi poolt soovitatud kangem sidurikorv + sinterketas. Kuna käigukast tuleb maha vötta siis kas oleks möistlik sama töö körval ka poollibisev diferentsiaal paigaldada? Ehk kellelgi kogemust kuidas need suuremad NM möjuvad? Neid purukslastud käigukaste on kahjuks Kalevalarahva Saabihuvilistel juba mitmeid.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#28

K Juul 07, 2021 9:10

Salongiradikas ei puutu kliimaseadme lekkesse. Kliimaseadme toodetu ei käi läbi salongiradika. Nende kahe poolt toodetu (soe ja külm) segatakse kokku, et saada vajaliku temperatuuriga õhk, mis siis lükatakse salongi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
marti420
Postitusi: 196
Liitunud: E Aug 03, 2009 9:40
Asukoht:
Auto: EV6
Kontakt:

#29

K Juul 07, 2021 13:59

Salongi aurusti lekib väga harva, pigem on kuskilt toru mäda.
Nuusutajaid ei saa tegelikult väga tõsiselt võtta, need kipuvad piiksuma ka igasuguste muude vedelike peale. Lämmastik+seebivesi ja vajadusel värvaine annab kindlama vastuse.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 489
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#30

K Juul 07, 2021 19:11

Aeg läheb ja harvast on saanud mitte niiväga harva. Alles nädal tagasi vahetasin aurustit mille leke kostis just nimelt läbi kojameeste plasti aukude.
Ainuke tulemüüris olev võimalik lekkekoht on paisuklapp mis asub üksjagu allpool ja keskel ja see on tõesti väga haruldane lekkekoht.
Aurusti vahetus on päris "meeldiv" töö, eriti kui tänapäevaste "kvaliteetsete" aurustite torud täiesti kõverad on.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#31

L Juul 17, 2021 22:22

Tänan nöuannete ja vihjete eest. Eks süvenen kliimaseadme korrastamisse kui veidi enam vaba aega. Seni tuleb Pöhja Aafrikas kunagi nii tavapärast "airconditioni" kui aknad lahti söitmist praktiseerida. :) Töövabal hetkel sai koos pojaga kunagi mitmemitmeaasta taguses minevikus kenal soojal suvepäeval Tallin - Pärnu maanteel vastassuunas söitva Volvoga örna riivaka töttu purunenud vasak uksepeegel uue vastu vahetatud. SaareKuningriigist kunagi tellitud peegel ei ole muidugi OEM toode ja ehituselt kaugeltki mitte samaväärne. Muigama pani , et vasak ja parem uksepeegel on erineva tehnilise lahendusega. Püüdsin veidi selgust saada kas juhtmestik on vahetatav algupärasest peeglist uue korpuse sisse ja pöhimötteliselt see on vöimalik. Probleem selles , et nn köigil kusagil ladudes olevatel peeglitel puudus nn autodimming funktsioon. Kuid kuna see vaid juhtmestikus kinni siis seepärast ka nn mittetäiuslikud peeglid siiski ostsin. Peeglit vahetades tuli aga meelde foorumikasutaja Ron24 vihje , et tema SAABil neid peegleid vahetades oli vöimalik ka tumenev peegliklaas tellitud ja tellimislehe järgi ilma antud funktsiooni vöimaldamata peeglikorpusega siiski toimima saada. Ja üllaülla , see ongi vöimalik muide ilma vanalt peeglilt uuele juhtmestiku vahetamata mis iseenesest oleks päris aeganöudev töö. Uus peeglikorpus on varustatud maximaalseks toimimiseks sobivate pistikutega millest ukse kinnitusplaadist väljub isegi vajalik juhtmete arv. Peegliklaasi taha aga köik juhtmed ei jöua kuna mingi kilplane on pöördtelje seest läbitulevas juhtmekimbus 2 juhet läbi löiganud ja mingid 1mm läbimööduga preservatiivijupid peale tömmanud , et kogemata lühist ei tuleks. Ja need läbilöigatud otsad on just seal pöördtelje toru sees ega tule sentimeetritki välja , et neid peeglikorpuse sees jätkata saaks. Muidugi eht näide tootja poolsest idiotismist , et kui tooni muutev peegliklaas on sellise ulmehinnaga kui 200 eur/tk siis löikame juhtmed läbi. :gun: No miks ei oleks need 2 juhet lihtalt vöinud sinna korpuse sisse kuhugi rippuma jääda. :conf:
Muidu on selle SAABiga olnud "elu kui lill". Seest puhas ja vaikne ja tänu kunagi ostetud ja auto salongis susisema tömmatud "Uue Auto" löhnaga öuvärskendajale löhnab siiani kui uus auto, paraku aga nagu uus madeinasia auto aga mitte kui madeinsweden auto. :) Edasi liigub ka nii , et oli päris löbus reede öhtul möne tsikliga möötu vötta ja austatud Soome Konstaapelitele natuke öhtut huvitavamaks teha. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#32

L Aug 21, 2021 11:32

Eelmisele postitusele jätkuks siis vöin mainida , et need järelturu tooted on täielik risu. Uus juhiukse peegel sai siis paar nädalat oma ülesannet täita kui Hommikul Kiltsi lennuvälja suunas söitma asudes kuulsin mingit imelikku körinat. Ei läinud ümber auto köndides kaua aega kui selgus , et köriseb just toosama peegel. Peegli kokkuklappimismootor lihtsalt ei seisku enam peale peegli piirasenditesse jöudmist. Ainuke kiirelt leitav ravim probleemi körvaldamiseks oli toitepistiku lahtiühendamine. Tundub , et üldse on need uued "noname" peeglid selline risu mille peale pole mötet raha raisata (vähemalt 300+ EUR). Juba see ülekoormuskaitse nägi seal sees väga imelik välja ja mingi erilise tatikilega olid detailid peeglikorpuse sees kaetud mis tegelikult tuli lahti kakkuda ja ära visata kuna häiris peegli korpusele katete kinnitamist. Kuna need nn uued peeglid said juba mitme aasta eest ostetud kuid alles hiljuti paigaldatud siis ei teagi kas mingit garantiid veel aksepteeritakse. Tundub , et palju mötekam on OEM peeglid töökorda seada kui mingi üüberkalli vuffliga neid asendada.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#33

L Aug 21, 2021 11:58

Uued veljed ja uued rehvid all tänu MUSTAMÄE REHVIKESKUSE oskajatele ja abivalmis töömeestele ja ka see SAAB käis laup. 14.08.2021 Kiltsi lennuvälja avarusi proovimas kui hästi see ei löppenud. Kusagil poole maa peal tundis poeg , et SAABi mootor hakkab "kakkuma" ja möne hetke pärast süttis mootori töö hoiatustuli ja mootorist kadus jöud. 1 miili joonel kiiruseks 220 km/h ja SAAB jäi lennuvälja teise otsa seisma. Mootoriruum oli öli täis ja tühikäigul mootor tööle ei jäänud. Veidi körgemate pööretega küll puterdas kuid mingi ikaldus oli aset leidnud. Peale küünalde mahakruttimist oli näha kurb üllatus , et 1. silindri küünlal oli ära sulanud külgelektrood , 2. silindri küünal oli öiine , 3. ja 4. silindri küünlad ilusad tumehallid. Ühelt teiselt kaaskannatajalt kelle Volvo samasuguste sümptomitega jäi seisma meie SAABi taha sai laenatud kompressomeeter. 1. silindri surve 0 , teised köik nagu olema peab. Mees , kes kirjutas softi selle SAAB T7 purgi sisse arvas , et Wösssner kolvid nii kergesti ei peaks järgi andma kuid ei osanud ka arvata mis tekitas karterisse sellise surve , et sealt öli mootoriruumi laiali laotas. Kompressiooni kadumise pöhjuseks pakkus purunenud klappe kuna sel mootoril ei olnud klapivedrud kangemate vastu vahetatud ja T7 tarkvara lubas mootori pöördeid 7000 rpm ja sinnamaale need olid ka käiguvahetusel töusnud hetkeks kui sidur sai lahutatud. Nüüd seisab see SAAB kurvalt Viimsis maja ees ja ootab hetke mil keegi mootri demonteerib ja püüab selle hävingu pöhjustajas selgusele jöuda. Küünla välimus viitab jätkuvale detonatsioonile 1. silindris kuid kas vöib 1 pihusti nii palju teistest erineda , et lahja kütteseguga detonatsiooni soodustada ? Pihustitega kaasas olnud testitabel küll näitas 1 pihusti veidi väiksemat tootlikust kuid minu mäletamist mööda oli see minimaalne. Eks vist targem pihustid uuesti testipinki viia. Kas Eestis on mingi firma , kuhu vöiks selguse saamiseks pöörduda?
Viimati muutis I-Vaari, L Aug 21, 2021 21:08, muudetud 1 kord kokku.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#34

L Aug 21, 2021 16:24

Vaadates miilisõidu tulemust tekkiski küsimus, et mis juhtus. Nüüd tean.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#35

L Aug 21, 2021 17:00

I-Vaari kirjutas:
L Aug 21, 2021 11:58
Eks vist targem pihustid uuesti testipinki viia. Kas Eestis on mingi firma , kuhu vöiks selguse saamiseks pöörduda?
http://Bensiinipihustid.ee
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#36

R Jaan 07, 2022 12:45

Eelmise aasta 03. juulil Helsinki Malmi lennuvälja söit jäi kaamera mälukaardile. Nii neid mootoreid piinatakse ja löpuks ribadeks lastakse. :)

https://www.youtube.com/watch?v=YDNI5T2jOys
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#37

R Jaan 07, 2022 16:56

Lihtsam on 400m bracketit sõita. Paned oma turvalised 17 sekundit ja asi vaska :D
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#38

P Mär 20, 2022 18:03

Ongi kevadine pööripäev ja suhtilusad ilmad. Lausa häbi hakkas , et ei ole seda "öiget tunnet" peale tulnud , et SAABi mootorit inspekteerida. Ega suvi ja OMC enam kaugel ole. Pean end tösiselt kätte vötma ja vajalikud detailid nii Jebaist kui ka mujalt ära tellima. Kuna ei ole kindel mis väljalaskeklapid sel mootoril olid siis kindlalt vaja peotäis OG 9-5 Aero väljalaskeklappe osta. Uus väljalaskekollektor ja sidurikorv/ketas samuti. Löbus SAAB olema kui käigukast saba annab , kuid selle nn tugevdamine + poollibisev difer on päris kulukas ja aeganöudev töö niivöiteisiti. Et SAAB lausa maa sisse ei upuks ja roosteussi töttu ära ei köduneks siis sai teise SAABi sabas teda aegajalt kuiva ilma ja maanteega mönede km vörra puksiiris veetud , mootorit pöörelda lastud ja pidurikettaid puhastatud. Uksed-aknad ilusa ilmaga lahti, et salong kuivaks ja aku laetud , et auto elektriseadmeid saaks elustada enne kui need igavusest ära koolevad. SAABi kere on tänu korrosioonikaitsele päris heas seisukorras kuid öues talvitudes niiske mereöhk ikka vett külmale metallile kondenseerib ja nii detailid mis vaha/ölikihi all peidus ei ole vaikselt roosterebast peale koguvad.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#39

K Juul 06, 2022 22:31

Häbi on küll seda SAABi lasta aiaservas igavleda kuid ikka pole seda "öiget vaimu" peale tulnud. Talve jooksul kogunenud tolm muidugi paar x maha pestud ja köie otsas pikemaid tiire tehtud , et mootorit veidi pöörata ja piduriketastelt roosterebane maha saada. Vajalike varuosade nimekiri pikk ja ei tea kas köik need lähiajal käeulatusse saab. Ka see SAAB on OMC osalemisele registreeritud ja ehk saab ka selle SAABi mootori lähiajal mönusalt nurruma.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#40

K Aug 10, 2022 21:39

SAAB ile sai hulga vajaikke varuosi tellitud lootuses , et midagi ka selle eelmise a OMC ajal tekkinud mootoriikalduse körvaldamiseks sobib. B235R jaoks sobivad väljalaskeklapid ja tihendikomplekt leidusid PRO Carservice Oy valikust ja veidi kangemad klapivedrud KL Racing veebipoe lehelt. Ruootsi keelt mina paraku oskan ainult möned sönad ja enamust selle veebilehe tekstist aru ei saanud. Siiski oli neil väga asjalik klienditeenindaja kelle abil Londoni murdes suheldes sai vajalik info vahetatud ja detailid tellitud. Kui köik hästi läeb ja logistikafirmad kui välk toimivad siis peaks "pulgad" esmaspäeval Espoos olema ja vöib ehk järgmisel päeval hakata SAABi mootori lammutamisega tegelema. Eks siis selgub mis pöhjustas surve kadumise 1.st silindrist.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#41

E Aug 22, 2022 12:33

Selle SAAB i mootori seisukord on hetkel nutune ja seega üldine olukord kehvavöittu. Ploki kaane eemaldamisel selgus , et 1. silindri sepiskolvi peast on osa läinud oma radasid uurima ja teekonnal purustanud nii ploki allosas asuva silindriseina ölitusdüüsi ja ka polkikaanes väljalaskeklappide pesad. Teadmata kas ka keps ja väntvöll on viga saanud kuid tuleb loota parimat. Kuna küünla külgelektrood on ka sulanud siis tundub, et tegu oli kestva detonatsiooniga 1.s silindris. Miks aga OEM DI sellest aru ei saanud ja mis seda detonatsiooni pöhjustas on esialgu arusaamatu. Teiste silindrite küünlad ja kolvipead on suhtnormaalse välimusega. Lähiajal viiakse pihustid kontrolli, eks siis selgub kas need on "lineaarsed". :(
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#42

K Dets 28, 2022 0:33

Selgus , et mingit detonatsiooni 1. silindris arvatavasti ei olnudki kuna pihustite kontroll näitas 1. silindri pihusti ca 10% väiksemat tootlikust kui teiste silindrite pihustitel. See vöis olla nii paigaldusviga kui ka kütusepaagi saast mis lahja küttesegu /aeglase küttesegu pälemise tagajärjel sepiskolvi pea sulamise pöhjustas. Werneri sönul kriipisid kolviröngad ka silindri seina. Kuna ka "lahja" etanooliaur ei ole detoneerimislembene siis detonatsiooni töenäoliselt ei esinenud ja keps ja väntvöll on töölepingut jätkavad. Tellitud sai 0.5 mm ülemöödus kolvid ja Werner saadab mootoriploki töötlemisse. Plokikaan koos uute väljalaskeklappide ja tugevamate klapivedrudega ootab paigaldust. Rock Garage riiulis on ka uus tugevdatud sidurikorv ja väändeleevenditega 6 labaline sinterketas ja keevitatud väljalaskekollektor. Vaja veel sobiv turbo/komponendid tellida ja paigaldada. Kevadeks saab selle SAABi ehk toimima ja on vöimalik Soome , Kangasalalalle söita dünostendi seda mootorit seadistama.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#43

L Apr 01, 2023 17:29

Väikese viivitusega töö selle SAABi kallal käib. Nagu aru sain , on täpset tööd teha oskavaid meistreid vähe ja neistki paljud juba "pensionieas". Kuid loodetavasti tuleb ümberpuuritud mootoriplokk täpselt selles tolerantsis mis oli ette antud ja ka väntvölli liin/plokk üle kontrollitud/lihvitud. Kuna Soome SAAB-spetsialistidelt kuulsin halba kogemust hetkel müüdavate nn OEM raam ja kepsulaagrite kohta(tolerantsid valed) siis otsin ACL toodangut kuid tundub , et see hiinatripper CoVid19 on saadavust just SAAB B2x5 mootorite tarvis vähendanud. Kepsulaagrid paar komplekti kusagil EU maades olemas kuid raamlaagreid hetkel ei leia.

JA KUI KELLELGI NETIAVARUSTE SIRVIMISES ROHKEM OSKUSI KUI MINUL SIIS PALUN ABI mootori kepsu- ja raamlaagripukkide poltide , plokikaane pingutusmomentide tabeli leidmiseks "tuunitud" ehk siis algupärasest vöimsamaks ehitatud mootorite jaoks. Kas Eesti vöi Soome foorumis kellegi auto teemat kunagi lugedes ma mingit tabelit kunagi nägin kus ka B235 mootoriploki erinevate vöimsuste jaoks pingutusmomendid olemas. Juba mitmeid kuid olen erinevate kasutajate teemasid sirvinud kuid ei suuda ma seda tabelit leida.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#44

P Apr 09, 2023 21:36

Jaahah. Tundub , et Eesti SAABiklubi foorum on nii "väljasurnud" vöi siis Teadjamehed kes seda teemat juhtuvad lugema lihtsalt puuduvad. Nii vöi teisiti olen tänulik abile nii "tuuningmootori" pingutusmomentide tabeli leidmise puhul kui ka viite kohta , millise edasimüüja käest voiks osta ACL väntvölli raamlaagrite ja kepsulaagrite standardmöödus saaled , IGATAHES. ;)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#45

N Juun 08, 2023 21:59

Selle SAABiga "asjad ei ole korras nagu Norras". Kobeda rahasumma eest KL Racengust ostetud ns Custommade väljalaskel'kollektor ei ole mitte sugugi ligilähedaselt sinnasuunda milline olla vöiks. Et kooslust toimima saada oleks vaja nii DP kui ka cobra täiesti uueks teha kuna ns"custommade" väljalaskekollektori T25 turbo kinnitusflants paikneb rohkem kui 5 cm originaalkollektori kinnitusflantsist körgemal. :( Mootoriblokk ise on puuritud uude möötu ja lihvitud ja puhastatud kuid soovitud löpptulemuseni on veel pikk teekond ees. Uut Mitsu "shortneck" turbot ei ole ka kusagilt leida ja seetöttu Palusin Werneril see SAAB kokku panna kasvöi mingi suvalise turboga , et saaks veereda Soome kus on Oskajamehed olemas ja SAAB saab just täpselt sobiva "custommade" väljalaskekollektori ja T20 vöi T22 kompressorikojaga ja 7# turbiinikojaga turbo mis puhub piisavalt KW ja NM mida sepiskolvid taluvad ja tootlikum kütusepump ja pihustid vöimaldavad.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#46

N Juun 15, 2023 22:50

EEi tea kas mul on mingi "karmavölg" aga SAABi rajalesaamine venib. KL Raceing ust tellitud väljalaskekollektor sobis küll plokikaane külge ja turbo jaoks sobiv äärik kuid turbo kinnitusflants asetub tunduvalt körgemale kui originaalväljalaskekollektoril. Seetöttu nii DP kui ka imucobra vajavad mudimist. Ja kuna just sai eelmiseks OMC söiduks SAABile uus 3" roostevaba DP koos 200 cel racekatiga siis seda löhkuma küll ei hakka. Werneril on mootor nüüd pulkadest üheks tervikuks koostatud ja oli seal kindlasti palju vaeva vaja näha. Kolvist irdunud sula-alumiinium oli kurja teinud nii ölikanalitele , kepsule ja ka mujale. Väntvöll oli Oskajamehe möötmise tulemusel veidi köver ja seetöttu sai uuendatd keskmise puki raamlaagrisaale , et veidi kindlamat toimimist tagada. Muidugi 100% rahuldav tulemus oleks uue ja täielikult sirge väntvölliga kuid neid on arvatavasti keeruline leida. Kindlasti oli ka uue sidurikorviga veidike imestamist kuid loodetavasti sai Werner selle sobivalt toimima. Paras peavalu on sobiva turbo "ehitamisega" kuna iga versioon kestvalt koormust ei talu. Önneks on Soomepojad kes sama kadalippu läbivad nii söbralikud , et andsid oma "vitsade" järel minule soovitused millist turbot nad töökindlamaks peavad nende HP de puhul mida mina mootorist loodan. Sama mees lubas keevitada kokku ka roostevaba poognatest ja torudest väljalaskekollektori mis asetab turbo täpselt sinna kuhu originaal malmkollektor. Kiltsi lennuväljal toimiv OMC ei ole enam kaugustes , loodetavasti saab SAAB ennem seda mönetuhande km sissesöidu , dünopingitesti ja siis - KALLAJATALLA. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#47

L Aug 05, 2023 22:49

Jaahahh. OMC söit on juba nädalapärast aga SAAB nukrutseb ikka kusagil töökojahoovil. Möned vajalikud detailid küll olemas kuid kas need külge sobitatud saab on veel teadmata. Aga ehk juhtub IME.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#48

K Aug 16, 2023 19:51

SAAB sai küll enne OMC söitu Rock Garagest välja kuid sissesöit jäi nadiks , 300 km ehk. Pealegi keeras tööandja mul selle nädalavahetuse pekki , neljapäeval Eestisse ei lubanud ja reede keskpäeval oli liiga hilja SAAB i tehnoülevaatusega tegeleda tehniline pass oli ka 2 a seismise ajal kuhugi kadunud ja ilma selleta tehnoülevaatusele ei taheta lubada , OMC rajale ka mitte kui pole "eriline" auto. SAAB i komplekteerimisel sain mitu x tünga , peale rv torust väljalaskekollektori ei sobinud ka kiiruga soetatud 22T turbo. Tavalist imucobrat pole sel juu mötet kasutada ja nn "kingcobra" sinna ära ei mahu. Üks mootoriploki küljel olev veetoru jääb sellele niipalju ette , et cobra külge tuleb viilida ja cobrat ettepoole kallutada. Siis aga ei sobi cobra ülemine kinnitus ja wastwgate on ka vaid 1 poldiga kinni. Nagu teise manuaalkastiga SAABi puhul ei toimi ka tugevama sidurikorviga ja sinterkettaga sidur normaalselt - sidur lihtsalt ei lahuta ka siduripedaali meeletu jöuga pörandakatte sisse surudes. Ja siduripedaal vajas vajutamiseks nii palju jöudu , et Werner seda autot töökojast välja söidutada ei suutnud. 2 a seismise ajal oli ka T7 ECU hingusele läinud. Önneks suutis Sebastian mootorijuhtimise tarkvara sealt kloonida ühele Rock Garage laoriiulil olevale T7 ECU le. 2x kiirelt siduripedaali vajutades saab SAABi 1. käigu sisse ja käiguvahetused toimuvad vahegaasiga. Söita oli muidugi mönus kuid Peterburi teel mingeid vöikmekuseproove sooritama ei hakanud , sai 90 kmh lihtsalt veeretud ja vahepeal Olerexi tanklas väike puhkepeatus tehtud. Ja see 22T turbo on paraku 5# turbiinipesaga täielik mötetus. See OskajaMees kes T7 purgi softi kirjutas ütles , et kui tallan täiega siis on järjekordselt sulanud kolvipead oodata. Et sellest 22T kompressorist midagi kasu oleks on vähemalt 7# turbiinipesa vaja (see info siis neile kes samasugu komlekti kusagilt leiavad ). Ja kui ka 7# turbiinipesa on siis pudelikaelaks osutub malmkollektor mis piisavalt hästi "ei voola". Kahjuks pean laskma ümber teha praktiiselt uue Maptun Performance 3" DP kuna selle 15T turbo kinnitus ei ole 3" vaid veidi väiksem. Kui aga köik need pisiasjad joonde sätitud saab siis vöib see SAAB olla päris nobe ja saavutatava kiirenduse ja kiiruse juures mitte köige kallim tänavaauto. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#49

T Aug 29, 2023 20:28

Varsti ca 1000 km remonditud mootoriga söidetud. Sidur veidi teeb liiklemise keeruliseks kuid olles nukaaja totaalselt risude veokitega tööd teinud on see pisiasi ja ehk kunagi saab ka siduri normaalselt toimima. Mootori töös on ka hetkel probleeme , normaalselt tallates käib kui "Sveitsi kell" kui aga korralikult gaasipedaali vajutada siis hakkab paukuma ja süttib mootori töö häire märgulamp , peale seda on käivitamisel mootori töö ebaühtlane tühikäigul mis söidu ajal normaliseerub. Esimese kövema paukumise peale oli üks voolik ühesuunaklapi küljest eemaldunud , ehk on neid voolikuid veel mis korralikult niplite otsas ei püsi. Kui paar tkm söidetud ja uus ölifilter ja öli mootoris ning tuttuus OEM süütekasset ja BCPR9ES-11 süüteküünlad paigaldatud siis hakkan täisgaasiga kiirendust proovima.
Tehnoülevaatus toimus kui expressliinil. Köik seadmed toimisid nagu peab , veermiku köik puksid ja liigendid on uute vastu vahetatud ja ei mingit lodevust eikusagil. Peale Sweitsist toomist SAABile tehtud täispesu,2 nädalat kuivatust ja pöhja ja öönsuste Dinitroli öönsustekaitsemäärdega töötlust on roosteussi autost eemal hoidnud. 2 a seismise töttu veidi roostetanud pidurikettad läigivad ka nüüd metallselt. Loodetavasti saab sellest SAABist veel asja.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#50

T Sept 12, 2023 22:34

Nädalavahetusel viisin SAABi järjekordsele aeglasele madallennule. Jahe hommik Tallinna lähedal Viimsis ja sidur toimis enamvähem. Isegi tagurpidikäik lülitus väikese pusimisega. Hoovastik vaja nähtavasti uuesti reguleerida kuna vajas veidi vasakule loksutamist enne kui tagurpidikäik lülitus. Kui aga mootor ja käigukast soojenesid siis vajas käiguvahetus jälle siduripedaali topeltvajutusi. Ei ole ise käigukasti eemaldanud ja köik tööd tegi Ametimees. Kas seal on möni painduv voolik torustikus mis peasilindrilt töösilindrile läheb? Kuna jahedal mootoril sidur enamvähem toimis siis tundub täpselt nagu pidurite juures , et mingi säästumaterjalidest valmistatud voolik pundub sidurivedeliku röhu töusmisel ja muudab peasilindri töö ebapiisavaks. :conf:
Muus osas toimis SAAB suurepäraselt , 5 täismöödus reisijat salongis istumas ja koer pakiruumis pikutamas , köigil ruumi piisavalt ja mönus ka 120 km/h veereda . Ca 14 a ja 200 kkm veerenud auto annab paljudele uutele "Biilidele" silmad ette ja näitab tagatulesid kui veidi äkilisemalt gaasipedaalile vajutada. :)
Vasta