SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#1

P Mai 24, 2020 14:13

Kunagi jäi silme ette selline SAAB i müügikuulutus - viewtopic.php?f=13&t=23791 Kuna möned SAABid kasutusel ja küll küllale liiga ei tee valisin kontaktandmetesse märgitud müüja telefoninumbri. Sai paar söna juttu räägitud ja vihjati ka , et auto juba Tartus pealt , alt ja seest üle vaadatud. Sai ka tolle saabihuvilisega ühendust vöetud ja mainiti , et SAAB on normaalses söidukorras. Koolitusprogrammis leidus 1 vaba päev , eimuud kui tel köne auto müüjale ja kui mina Helsinkist laevale istusin hakkas SAAB Tartust vaikselt Tallinna suunas veerema. Kohtusime Tallinnas Ülemiste piirkonnas kus pilgu SAAB ile heitsin ja Peterburi teele katsesöidule. SAAB toimetas normaalselt ja veeresime Viimsisse ostu-müügilepingut sölmima. Telefoni teel kokkulepitud tasumistingimused aga müüjale mingil hetkel enam ei sobinud ja tuli veidi vabu sedeleid lisaks hankida. Lõpuks ostu-müügiga seotud toimingud korras ja SAAB jäi Proov ... numbriga Viimsisse maja ette Maanteeameti büroo külastamist ootama. Maanteeameti büroos aga tekkis väike stop dokumentide puudulikuse töttu nagu eelmise Tartust ostetud SAABiga. Kurb tödeda aga Heade Mötete Linna automüüjatega minu tagasihoidlik persoon vist ei klapi. Siiski peale auto müüjaga sönumite vahetust olid vajalikud dokumendid digitaalselt edastatud Maanteeameti e-posti ja Tallinna büroo klienditeeninduse külastamine viis sihile ja SAAB sai Eesti Wabariigi registrimärgi. :) Paar päeva hiljem veeresin Tallinna külje alla Peetri külas toimivasse tehnoülevaatuspunkti. Mehaanik oli väheke morn kui pidi tödema , et pea 15 a. maanteid möötnud auto on täielikus söidukorras. Püüdis küll natuke minu rahu häirida jutuga , et mootor alt natuke õline ja lekib vist kusagilt. Kui küsisin , et kas antud öli on vöinud ölivahetuse käigus sinna sattuda siis löi käega ja SAAB söitis ülevaatuspunkti uksest välja ilma ühegi nn linnukesega ülevaatusakti vigade lahtris. Ülevaatuspunktis SAABi pöhja alust vaadates selgus aga tösiasi , et Tartus autot uurinud mees jättis mulle mainimata , et nn Sveitsi tjuuningbutiigi 3" väljalaskest on kadunud pea 0.5 m roostevaba toru enne viimast summutipauna ja see oli asendatud ilma poognateta mingi imeidee järgi ja täiesti kirvetööna teostatud mustast plekist keeratud "torujupiga". No ja auto salongi oli paigadatud löhnaainepurk kuid kui selle eemaldasin tekkis autosse mingi imelik veidi kopitanud kuid nagu poeg arvas , mingit kanalihatoodet meenutav löhn. Kui poeg istmeid liigutas ja taskulambiga haisu algupära tekitajat otsis leidus nii juhi kui körvalistuja istme all mingid kleepuvad kollase löga lärakad. Peale mitme autot uurinud kodaniku ühisarvamuseks kujunes , et tegu on kanapuljongi kuubikutega mis auto salongi veega puhastades on märkamatuks jäänud ja ära lahustunud. Muidugi selgus , et kliimaseadme äravoolutorud on umbes ja tilgutavad kondentsvee juhi ja körvalistuja pörandavaipade alla.
Kuid need viimased pisiasjad said korrastatud ja nüüd ootab SAAB Briti saartelt saabunud 3" DP paigaldust , summutijooksu roostes torujupi asendamist mingi kultuursema lahendusega , suuremaid pihusteid ,tummisemat kütusepumpa ja veidi karmimat T7 softi. :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#2

P Mai 24, 2020 14:40

Vahva et oled kõik oma Saabide lood foorumisse lisanud. Huvitv lugeda kuidas autod sinuni on jõudnud ja veidi ka tulevikuplaane paljastad :thumb:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#3

P Mai 24, 2020 18:05

Enne tööleminekut tuli möte SAAB i veidi tuulutada ja tolmuimejaga liivaterad ja muu pisem puru vaipadelt eemaldada. Juhiistet tahapoole liigutades tödesin , et puljongilärakast jäänud kollane plekk on visa tekstiilipuhastusainega töötlemisel eemalduma. Tuleb vist korralik keemiline puhastus ette vötta kui Eestisse saab. Viimsis pesur (ka uus survepesur olemas ,kuid veel nii loll ei ole kui idanaabrite juutuubivideotes tüübid kes veejoaga autot seest leotavad) olemas ja peale teise SAABi polstreid pesulahusega töödeldes ja veeimuriga pärast paar x loputades oli tulemus peale kuivamist päris rahuldav. Ei tea mis soft on Sveitsis T7 purki paigaldatud kud lisasin ca 40 l RE85 pea samale kogusele E98 bensiinile ja kiirteel tegi SAAB päris nobedat söitu. Rehvides on röhk 3.0 atm ja roolile kuuletub SAAB momentaalselt. Kiirteele peale- ja mahasöitudel on ka mönus "piirimaid" kombata , pidamine on igatahes soojakssöidetud rehvidega päris hea. Muidugi ainuke miinus on madala profiiliga ja XL klassi rehvil tunduv müra mis veidi väiksem kui valida see söiduliin tee peal kus pinnakate vähem kulunud ja seetöttu siledam. Natuke on talvine seismine halvasti möjunud ja vasakpoolne uksepeegel vajas kokku-lahtiklappimisel sörmega aitamist. Köik muud lisad toimisid nagu peab ja eriti hea oli tagumikutuulutus kuigi väga palav päev ei olnud. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#4

R Aug 07, 2020 22:37

SAAB käis Kangasalal töökojas ja nüüd liigub tunduvalt reipamalt. Paigaldatud sai 3" DP (madeinhiina) ja 550 ccm RE85 le sobivad pihustid. Ei tea kas see Sveitsi tjuuningbutiik paigaldabki imelikke väljalaskeid kuid summuti liitekoht DP ga oli viidud ettepoole ja lubatud nn roostevaba "summutijooksuna" nagu müüja väitis see kompott seal pöhja all küll ei tundunud. Mingid eri läbimöötudega/materjalist torujupid on omavahel keevitusega kokku käkerdatud ehk siis asi nn väljanägemiselt päris "porno". Õnneks on mehaanik kes SAAB e hooldab selline fänn , et iga pisiasja ja probleemi pärast kindaid sahtlisse ei viska ja uksest välja ei jaluta. Löikeketast,lihvimismasinat ja keevitusaparaati kasutusele vöttes sai säravast kroomterasest DP sobiva möödu ja paigale kruvitud. Väljaveninud summuti kinnitustripid vahetati uutega ja puuduvatele tripi kinnitusklambritele sai riiulilt otsitud asendus. ECU purki age ei önnestunud uut softi kirjutada kuna Hirsch on ECU mingitmoodi blokeerinud. :conf: SAABifännil on aga riiulid kola täis ja seal leidus sobiv ECU millel veel algupärane tehase soft sees , töölauale see läks ja nüüd on SAAB il open SID ja ca 300 HP / 430 NM vöimaldav tarkvara. Vahetatud sai ka pidurivöimendi pumbast sisseleskesse minev plastvoolik koos vigase ühesuunaklapiga ja nüüd tundub see SAAB toimetavat päris normaalselt. Paraku on pika seismisega ilmunud ka elekktroonikaviga - airbäg süsteemi hoiatustuli mis veel ca kuu aega tagasi peale lühikest söitu ja teistkordset käivitamist kustus jääb nüüd jonnakalt pölema. Sai küll roolisambalt plastkatted eemaldatud ja rooli "lintkaabel" pistikutest lahti vöetud ja nii möned x edasitagasi toimetatud , paraku sellega vea körvaldamine ei önnestunud ja tuleb veidi uurida mis seal nüüd vahetust vajab. Kuid ei sega õnneks see rääbakas summuti ja punane tulukene näidikuteblokis SAAB i liikumist. Koha pealt minnes tömbas mingil hetkel korraks rehvid vilisema ja ka kiirteel tuli öige pea parempoolne pedaal vabastada , et päris liiklushuligaanina mitte tunduda. 0 -160 km/h tuli aga spidomeetrile üsna nobedalt. Airbag i viga korrastada , pidurisüsteem üle vaadata ja vajadusel puhastada , vöibolla ka 2 korralikumat rehvi tagasillale (2015 ja 2016 a Nokiani rehvidel on hulgim mörasid veerepinna servas kogu ümbermöödu ulatuses) ja vöib 15.08.2020 minna SAAB i Kiltsi lennuväljale tuulutama.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#5

E Aug 10, 2020 11:46

Kuna eelmise aasta suve algul Lappeeenranna lennuväljal miilisöitu proovides värises SAAB ca 220 km/h kiiruselt pidurdades otsustasin enne Kiltsi lennuvälja miilisöitu pidurite seisukorda kontrollida. Auto endine omanik väitis müües , et SAAB on hästi hooldatud ja peaks kestma kasutamist. Paraku aga pidurisadulaid eemaldades selgus , et kolb liigub raskelt ja sisemistel piduriklotsidel oli ühel pool 2mm ja teisel pool vaevaline 1 mm katet. Välimised klotsid ei olnud veel kummalgil pool selle terasliistuni kulunud mis krigisema peaks märguandmiseks hakkama kui piduriklotsid vahetust vajaksid. Rattaid oli ka tegu auto alt kätte saada kuna rattapolte ristvötmega lahti keerata ei suutnud. Pneumaatilise löökmutrikerajaga poldid avanesid ja kui keere roostes ja tilkagi törvamääret kusagil siis ei ime , et poldid kinni roostetavad kui veel üüberjöuga rattaid alla pannes need kunagi pingutatud on. :conf: Arvestades SAABi 16 aastast kasutusaega on aga köik pidurisadulad vähese roostega. Loputasin pidurite puhastus aerosooliga köik kohad puhtaks uued klotsid paigale , liugtapid särama ja erimäärdega kohale tagasi. Asi sai peaaegu hea. Rattad alla , dünamomeetervötmega 110 nm pingutust ja tööjärjekorras mootori ja automaatkäigukastiölivahetus. Mootoriöli oli selline tavapärane must solk mis veel tundus sörmede vahel ölina kuid käigukastiöli oli veidi omapärase löhnaga diiselkütusekonsistensiga vedelik. Käigukast ise toimis laitmatult ja ölivahetus oli lihtsalt profülaktiline. Lahtist töökojast aga kodusuunda Espoose söites otsustasin nii 80 km pärast ristvötmega proovida rattapoltide pingust. Padrun poldi peale ja väike nöks - asi kompu. Padrun teise poldi peale ja örnalt väänates naks - polt puruks. 3 polt ka naks ja puruks , 4 polt nöks ja asi normaalne , 5 polt nöks ja puruks. Teise poole poldid mis ka avamisel kergemini lahti tulid önneks kergel pingutamisel ei murdunud. Olles veel laupäeva öhtul kella 8 paikku kodust ca 50 km kaugusel ja parempoolne esiratas vaid 2 terve podi najal kinni oli veidi peamurdmist kuidas edasi toimida. Kiirteel linkalonka liigelda ei tohi ja nii saigi körvalteed pidi 50 km/h loodust nauditud. Väljas oli sooja veel 28 C , köik aknad olid avatud ja tegelikult oli päris mönus kodu poole sahistada. Mötlesin küll , et mis siis kui need 2 polti ka töölepingu löpetavad aga kuna mötlemine ei ole minu parim omadus ja kes ei riski see shampust ei joo siis jöudis see SAAB ka veidi üle tunni kestnud sahistamist Nuijamäele. Pühapäeval külastasin koos pojaga Motonetti ja ostsin karbi puure ja murdunud poldi eemaldamise puurikomplekti. Motoneti laoriiulil oli ka 12 rattapolti mis sealt kaasa haaratud sai. Möned ölled öhtuleitsakus , natuke kirumist ja muudmoodi targutamist ja väljapuurida need poldijupid önnestus. Ehk siis löpp hea - köik hea. :)
Viimati muutis I-Vaari, N Nov 19, 2020 10:58, muudetud 1 kord kokku.
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#6

T Aug 11, 2020 7:02

Ma oleks neile kahele pildile lisaks veel kahelt rattalt ühe poldi pannud :)
See kinniste poltide teema on ka tuttav- mul keerati ka suruõhuga nii kinni, et lõhkusin ära ühel teisel margil originaalrattavõtme, tossud ja jupi närvegi.
Aga mõnus lugemine ja tundub ka mõnus pill olema :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#7

T Aug 11, 2020 21:37

AARE530 kirjutas:
T Aug 11, 2020 7:02
Ma oleks neile kahele pildile lisaks veel kahelt rattalt ühe poldi pannud :)
See kinniste poltide teema on ka tuttav- mul keerati ka suruõhuga nii kinni, et lõhkusin ära ühel teisel margil originaalrattavõtme, tossud ja jupi närvegi.
Aga mõnus lugemine ja tundub ka mõnus pill olema :)
Paraku ei saada mönes töökojas vöi möni kodanik aru,et liiga suure jöuga väänates annab nii velg kui rattapolt ühel hetkel järgi ja tagajärg vöib päris kurb olla. Olin just pidurid hooldanud ja mingi möte oli kiirteel veidi nobedama hoo pealt äkkipdurdus teha. Hea,et liiklusolud seda ei vöimaldanud ja just parklas need 3 polti töölepingu löpetasid. Paraku aga teistelt ratastelt 1 poldi laenamisest kasu polnud kuna murdunud poldijupid olid visalt laagrirummus kinni. Alles järgmine päev poja juures saime need välja puuritud.
Köige paremas seisukorras see SAAB ei ole aga arvestades 16 kasutusaastat on veel päris normaalne. Veermik ilma kolinateta, roostet pöhja all suhtvähe ja mootor vedas pühapäeval testisöidul suhtreipalt edasi. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#8

P Aug 30, 2020 13:48

Kuna oli ka see SAAB registreeritud Kiltsi lennuväljal OMC l osalema siis tuli vajadus SAABi tehniline seisukord kontrollida ja leitud anomaaliad körvaldada. Remondipäev algas Mustamäe Rehvikeskusest kus üks nn"omapärane" rehv sai korralikuma rehviga asendatud ja köik rattad väääga täpselt balanseeritud. Minu tänu oskajatele töömeestele kes nagu F1 tiimide töötempoga asjaga hakkama said. Järgnevalt kohe Laki tänavale.Tänan ka Troost Auto töökat kollektiivi kes SAABi päevase etteteatamisega töökotta vöttis ja täielikku söidukorda seadis. Ei tea kas siis juba Sveitsis varem autot omanud persooni vöi siis selle kodaniku initsiatiivil kelle käest SAABi ostsin oli mingi idioot üritanud rooli lintkaabli viga mingi takistiga "körvaldada". Pöhimötteliselt Airbag ei toiminud ja veateadet ei näidanud kuhugi nn sobivasse kohta lisatakisti paigaldusega , töökorras aga see turvapatjade süsteem paraku ei olnud. Õnneks on Troostautos töötaval kogenud mehaanikul nii palju kogemusi ja oskusi , et viga sai leitud ja uue lintkaabli asetusega ka viga körvaldatud (tänan Sind , Viki ). Teistkordselt peale lühikest läbisöitu sai vahetatud ka automaatkäigukasti öli ja vähendati veidi mootoriöli kogust mida ma kogemata olin liiga valanud ölivahetuse käigus. Tagasillas said vahetatud öötshoobade esimesed suured puksid polüuretaanpukside vastu ja laagrirummude juures olevad ülemised ja alumised silikoonpuksid. Kui remondiarve sai kontoris makstud siis kiiruga kohe tehnoülevaatuspunkti. Ulatasin autovötme mehaanikule ja vötsin kohviautomaadist tassikese kohvi. Ei jöudnd kohvitassi veel tühjakski juua kui SAAB seisis kontoriukse ees ja paluti arve tasuda. Nagu eelmiselgi tehnoülevaatusel ei olnud ühtegi viga mis mainimist väärt. Oli reede öhtu , kell oli veits peale öhtukaheksat ja SAAB oli madallennuks korras. :D
Laupäeva hommikul algas teekond 2 SAABiga Läänemaa suunas ja mingi aeg jöudsime Kiltsi söjaväelennuväljale. Tehniline kontroll ja muud formaalsused ja SAAB oligi kleebistega varustatud ja ootas rajale pääsemist. Väike üllatus (selline positiivne) oli , et poeg suutis sellest autost 243 km/h välja pigistada ja lausa mölematel söitudel. Tundub , et Soomes , Kangasalal önnestus selle SAABi ümberseadistamine. Natuke jäi küll kripeldama , et SAAB 9-5 ei suutnud KIA STINGER iga sammu pidada kuid KIA on ikka nii köva värk tehasest , et nalja ei ole. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#9

T Sept 15, 2020 13:32

Nädalavahetusel oli paar vaba tundi aega pühendada SAAB ile. Tallinnas Merivälja Olerex i tanklas sai SAABile teostatud köige täiuslikum pesu mis vöimalik. Ise sai sama aeg kohvi ja mingit pirukat maitstud. Kodus veel tolmuimejaga suurem sodi auto seest veke ja tundub , et päris normaalne sai kogu kooslus. Kütusepaak E98 täis tangitud. SAAB urises mönusasti ja pisike pedaalivajutus löppes kohese piduripedaali tallamisega kuna konstaablihärra vibutas ööhämarusest punaselt helenduvat saua. Ei saanudki SAAB veel korralikult hingata kui kiirus asula jaoks natuke kibe ja politseiauto radaril oli fikseeritud 67 km/h. Vabandasin , et just veokiroolist söiduauto rooli istunud ja se auto tundub palju reipamalt liikuvat. Tee oli sirge ja lai ja muud liiklust ka eriti mitte. Hr. Konstaabel otsustas piirduda suulise hoiatusega kuna muid kehtivaid rikkumisi minu kontol ei leidunud. Pühapäeval ajaveetmiseks ja kauni päeva nautimiseks väike kruisimine mööda Soome kiirteid. Muidu on see SAAB suhteliselt erk kuid 1000ccm mootoriga tsiklile ikka järgi ei jöua. Vaja vist natuke enam paukku sinna mootoriruumi saada. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#10

P Sept 27, 2020 13:13

Tänava servas seismine teeb SAABi üldiselt nukraks ja siis vöib toimimishäireid tema poolt oodata.
Et seda ebameeldivust vältida viisin SAABi eile varahommikul "jalutuskäigule". Hommikukuuest silmad koos söbrannaga lahti , poja juurest läbi ja peale St 1 tanklas "viinaga" tankimist nina Espoost Hämeenlinna suunda. Märkasin nädala alguses Soome Saabiklubi foorumit lugedes , et 26.09.2020 on kavas Ahvenisto ringrajal rajapäev ja seejärel Saabclub FI sügiskoosolek sellises kaunis kohas nagu Petäys Resort Vanajavesi järve löunakaldal mis sealt ringrajalt sellise 25 min autosöiduteekonna kaugusel. Kuna rajale pääsemise tingimus oli - 1. rajale pääseb SAABiga , 2. peab olema Saabclub FI liige siis eilsest olengi ka Soome Saabiklubi liige. Eriline tänu minu poolt hr. Vesa Lindemannile , kes aitas rajapäeva hommikul vormistada klubiga litumise hommikukohvi raja ääres juues.
Kui SAABi müratase oli möödetud (see jäi tunduvalt alla tolleks päevaks lubatud 110 db) siis vaatasime koos pojaga seda sebimist veidi körvalt , kinnitasime SAABi pakiruumis olevad esemed, toppisime oma seljakotid tugevasti esiistmete taha pörandale ja siirdusime rajale. 9.00 - 12.30 ni oli rada reserveeritud ja söit toimus 30 min jagude kaupa. Nn aeglasel söidul kus kiirus ei tohtinud ületada 100 km/h oli lubatud ka kaasreisijate viibimine autos ja poeg tegi sellist söitu , et minu söbranna vist enam ei taha kunagi ringrajal autos kaassöitjana viibida. Kuna SAABil olid velgede täiteks mingid Gitisport rehvid mis sealt Sveitsist kaasa tulid siis peale mitut äkilist kurvi ja nn piirimaid kombites kadus rehvidel pidamine ja me söitsime ca 60 km/h kiirusel kurvist välja. Önneks on rada suhtturvaline ja enne rajapiiret oli piisavalt muruala kus SAABi hoog rauges. Raja servas on ka töusva kaldega kivipiire mis SAABi korraks öhku lennutas ja mingitmoodi seiskus SAABi mootor. Pojal läks värisevate kätega enne veidi aega kui aru sai miks SAAB enam edasi liikuma ei soostu. :) Mootor uuesti surisema ja muru tallates rajale tagasi , siis tasasel kiirusel boksialale veidi hinge tömbama.
Aeglase söidu pooltund sai läbi ja hüppasin ise SAABi rooli pigistama. Kiiremal söidul pidi kiiver olema peas köigil kes autos viibisid. Poeg tuli "kaardilugejaks". Rajaprofiil oli tunnetatud ja vöis veidi julgemalt talda anda. Peale boksidest möödumist sai kiiruse ca 120 km/h ,seejärel oli kurv vasakule töusu peal enne mida tuli kergelt pidurdada ja töusu löpus oli suhtjärsk langus millel pidamine oli kerge kadumaja seejärel kohe paremkurv mis önnestus ka 80 km/h. Raja kiireim löik oli kohe selle kurvi järel kus poeg muru pügama söitis. Kurvist ca 60 ga väljudes ja paremat jalga sirgena hoides önnestus "2 ratta peal" 120ga läbida leebe paremkurv ja sirge löpuks ca 160 pealt tuli äkkipidurdusteha , et ca 80 ga algul töusev ja seejärel laskuv paremale U kurv söita. Peale seda kui sel löigul ka korra pidamine kadus ja ca 140 ga vibades raja serva libisesime sai edasi veidi rahulikumas tempos tiirutatud. Pidurid said ka ikka korralikult kuuma nii , et suitsesid ja enne OMC söitu paigaldatud uued Brembo piduriklotsid olid peale mitmeid 10 -15 minutilisi tiirutamisi tunduvalt kulunud. Parimat tempot tegid rajal maanteeliiklusest roosteussi töttu körvaldatud "KLASSIKUD" mil turvapuur sees, mittevajalik kola välja visatud ja diferentsiaal "Kemppi lukustusega". :)
Kui päike oli loojunud toimus sama ringraja körval suusahüppetorni lähedal körgel mäenölval männimetsas ilus lasershow Sibeliuse muusika saatel.

https://www.youtube.com/watch?v=p-EdIkQId-Y ( p.s. see lasershow toimus mitme päeva öhtul ja antud klip on salvestatud paar päeva varem. Klassikaline muusika on super kuid samas tuli seda müstikat vaadates meelde selline lugu - https://www.youtube.com/watch?v=lTNIxhW3uOM&pp=QAA%3D )

Oli köva päev SAABile ja mönus päev iseendale koos loksutamise , higistamise ja öhtul hinge rahustamisega. :D
Viimati muutis I-Vaari, L Mär 13, 2021 14:27, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#11

E Sept 28, 2020 8:15

Tere tulemast klubisse! Huvitav kui palju Eesti Saabiklubilisi ka Soome klubis osaleb?
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#12

E Sept 28, 2020 9:32

Ma osalesin, kui sealpool lahte tööl käisin, hetkel enam silma peal ei hoia tihedamalt ja üldse juba tükimat aega Saabitu, pole nagu midagi osta ka mis kohe meeli köidaks.
Kogenud Aeronaut. :drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#13

E Sept 28, 2020 9:52

SAABirahvas on tolerantne seltskond ja Eestlasi jätkub igasse maailmanurka. Saabclub FI paljudel liikmetel pole SAAB ist järel enam roostepurugi. Ja erinevalt Eesti Saabiklubi foorumist on autoomanike auto teemades harva SAAB id ja sagedamini elektriautod , hybriidid , prantsusepatonkid , japsi- ja koreakärud. Seepärast oligi Rajapäeva 1 ks tingimuseks , et rajale saab SAABiga vöi SAABi mootoriga varustatud söidukiga. :)
Kasutaja avatar
LPT
Saabiklubi liige
Postitusi: 870
Liitunud: N Mai 26, 2005 9:39
Asukoht: Tallinn
Auto: OG9-5, NG9-3

#14

E Sept 28, 2020 10:47

Autotootjad on igatahes kaotanud veel 20-ks aastaks terve turusegmendi... :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#15

T Okt 20, 2020 10:59

Väike meenutus ka ühest mönusast augustikuu laupäevast . Selle SAAB i rooli hoiab ja pedaale tallab OMC l noorema pölvkonna esindaja.

https://www.youtube.com/watch?v=ITpkrHIV3Pw
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#16

N Nov 19, 2020 10:49

Kuna löuna -Soomes jätkub rahvast kes ilmastikuolusid arvestada ei oska ja nende jaoks ka talvel peab lirtsuv teepind ettevalmistatud olema siis alustasid teehooldusfirmad juba paar nädalat tagasi teede "hoiustamise" protsessiga , ehk siis soolamisega. Noojahh , kurkide säilitamisel on sool tähtis aine aga seda teepindade soolamist minu vana ja tuhm möistus küll ei möika. Eelmisel nädalal juhtusin 70 tonnise veokiga otseteid valides kaunile metsade ja pöldude vahelisele teele mis oli -2 öhutemperaturi juures järvede lähistes natuke jäätunud. Kuna üks vanemattüüpi mersu oli leebes kurvis ojapöhja uisutanud valisin veidi rahulikuma söidustiili , muidugi ca 1 km pikkusel 5% töusul tuli köik abinöud (veosilla lukustuse ja abisildade kegrgendamisega veosillale koormuse lisamine) käiku vötta , et 34 tn veok suudaks 36 tn haagisega selle töusu löpuni liikuda. Önneks oli eelmise nädala löpp kuiv ja ka teepinnad kuivanud. Oli arvatavasti viimane sobiv päev SAAB talvekorterisse söidutada. Leidsin ühe töökaaslase kaudu Riihimäel taluniku kes oma suures garaazhis talvel "autohullude" söidukeid hoiab. Nüüd puhkabki SAAB seal uhkete ja ka haruldaste autode seltsis talveund. Garaazh on soe ja varustatud öhukuivatiga , vajadusel laetakse ka aku. Mida paremat kohta veel tahta , et söiduk ilma roostetamata säiliks. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#17

P Mär 14, 2021 11:56

Kui käisin Riihimäel garaazhis teisi SAABe vaatamas sai ka sellele SAABile tähelepanu pööratud. Aku mis SAABiga kaasa tuli pole kuigi korralik ja veidi üle 3 kuu seismist oli imenud nii palju voolu akust välja , et näidikutepaneelil märgutuled süttisid kuid starter tegi vaid plöksplöks. Kinnistu peremehel aga tehnikat majapidamises jätkub ja körvalruumist toodud käivitustrafo abil startis SAAB "poolest pöördest". Samuti sai sel SAABil peegliklaasid keeratud paar x igas suunas äärmistesse asenditesse ja tagasi ja kontrollitud ka istme mälufunktsioone ja kas see ka peeglid öige asendi peale sätib. Köik elektri ja elektroonikavidinad tundusid toimivat ja peale rehviröhkude kontrolli liigutasime ka selle SAABi poole rattapöörde vörra edasi. Mootor seis ja SAAB talveund jätkama. Loodetavasti püsivad ka mootor , selle lisaagregaadid, käigukast ja veermik töökorras ja kevadel halvas möttes ei üllata.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#18

L Mai 15, 2021 22:31

Nagu märtsikuus pidin ka seekord SAABi käivitusel buusteri abiks vötma. Otstarbekam uus aku lähiajal paigaldada kuna igal pool buusterit käepärast vaevalt on ja ei ole mingit tahtmist kusagil suvalises kohas ja suvalisel ajal oma pead vaevata 70 eur maksva aku pärast kui automaatkastiga auto lihtsalt "keskmist sörme" näitab. Peale käivitamist ja vajalikku kontrolli vajutas poeg parema jala hetkeks sirgu kui kiirteel minule järgi veeres. Tödes , et 16 a vana SAAB toimib laitmatult ja tegime ka pöike Vantaal asuva Ruskeasanta Shell hoovile kus otsisime veidi rahulikuma platsinurga igasugu "tjuuning" autode ja mootorrataste keskel. :) Eelmise nädalavahetuse halb kogemus kus nn argipäevaSAABile üks "umbkeelne" LöunamaaMehe välimusega tüüp oma BMW ga julmalt tagant otsa söitis ja önneks vöi kahjuks löhkus pukseerimiskonksu otsa oma bemari esipörke"raua" ja regitreerimisnumbriplaadi. :conf: :butt:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#19

L Aug 21, 2021 11:14

Laupäeval , 14.08.2021 sai osa vöetud Eesti Audiklubi poolt korraldatud OMC söidust Kiltsi lennuväljal. See SAAB toimid laitmatult , muutusi eelmise aastaga vörreldes SAABi juures tehtud pole ja seetöttu ka Kiltsi lennuväljal järjekordselt 2 söitu 243 km/h ja 1/2 miili kohal 206 km/h. Ei saagi nüüd aru kas see tarkvara mis mootori ja automaatkäigukasti tööd juhib on nii täpne vöi siis pani korraldaja need numbrid tabelisse eelmise aasta söitude alusel. :)
Ka muidu on ilusate ilmadega see SAAB kasutusel ja kiirteel on ääretult mönus veereda päikselise ilmaga kui kliimasüsteem hoiab salongi jaheda ja istme all olev ventilaator örnalt sahisedes öhku läbi istme puhub. Kuna ka on vahepeal paar vihmast päeva olnud ja muidu tolmu autole kogunenud pesin SAABi käsna ja sampooniga puhtaks ja peale loputust katsin kuumvahaga. Peale kuivatamist olid värvi vigastused eriti hästi näha. Vasaku tagumise ukse sees on paar pisikest mölki , esipörkeraud on tkivitäkkeid täis eriti alaservast , ja mootoriruumi kaane peal on mingist nömedast kleepsust jäänud värvidefekt ( see detail on üle värvitud kuid alusvärvi sisse arvatavasti imbunud kleepsuliim rikub uue värvikihi). Töstsin ka SAABi autotöstuki abil maast lahti ja pesin survepesuriga pöhja alt tolmust puhtaks. Erilist roostetamist kusagil ei märganud ja ka muidu on köik nagu varem , et KALLA JA TALLA. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#20

N Sept 23, 2021 12:17

Eelmisest tehnoülevaatusest sai augustikuus aasta mööda ja olin veidi hooletu , et nn "öigel ajal" tehnoülevaatuspunkti ei külastanud. Kuid Eestimaal nädalavahetusel tiiru tehes veeresin heade mötete ajendil laupäeva pealelöunal Tallinnas Amservi tehnoülevaatuspunkti ukse ette. Teisi kliente hetkel ei olnud ja SAAB sai meistri hoolsate käte vahele antud. Kuna aastaga on söidetud vaid tühised 4000 km siis oli SAABi juures köik sama korras nagu aasta tagasi. Kontrolliti hoolega SAABi nii pealt kui alt ja kuna auto täielikus söidukorras siis raha letile ja uksest välja. Ehk siis KALLA JA TALLA teema jätkub. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#21

N Jaan 06, 2022 19:01

Eelmise aasta detsembri algul oli paar ilusat külma ja kuiva päeva ja SAAB veeres Riihimäele sooja garaazhi ootama aega kuid maanteed jälle soolalöga vabad ja esimese tugeva kevadvihma poolt pestud saavad. Kangasala SAABispetsialistiga oli ka teema arutlusel, et vöiks proovida automaatkasti NM kestvust (520 NM on tema kätetöö seni vastu pidanud sarnase auto puhul). Kuid tema ei olnud nöus T7 purgi softi kangemaks mudime enne kui sepiskolvid ja kangemad klapivedrud on paigaldatud. Kuna aga 2 teise SAABi mootorid "piirimaid kombates" töölepingu löpetasid tuleb enne uurida mis vigadega tegu oli ja need puudused körvaldada. See SAAB on korduvalt OMC söitudell huvitaval kombel sama kiiruse saavutanud ja seni korralikult toimivat mootorit ei hakka ma ehku peale ümber ehitama.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#22

K Juul 06, 2022 22:23

Maikuus tasusime kindlustusmaksu ja söidutasime SAABi talvekorterist välja. Mönus tunne ikka kiirteel sellise vana autoga liikuda. Kalla vaid kütusepaak RE85 täis ja talla mönuga. Kauhava kiirendusrajal oli selline tegevus - https://www.fhra.fi/fhra-nitro-national ... k-kauhava/ Köik päevad ei olnud vöimalust sealkandis logeleda kuid pühapäeva hommiku 5 paikku sai SAAB käima ärgitatud ja veic peale 400 km pikkust veeremist sujus mönuga paari "kohvi"peatusega. See aasta oli piletihinnast "öhk" välja lastud ja 30 eur päevapilet sisaldas ka auto parkimise. Ca 10000 HP mootoriga Topfuel dragsteri körval ( 1/4 miili 4 sek ja v425 km/h löpujoonel)on SAAB muidugi äpu kuid pea 900 km edasitagasi mönusalt jahedas autos ei pakkunud mingit pinget. Vöistlusrajal nähtust inspiratsiooni ammutades sai mitmerealisel teel ka SAAB vabamalt hingata lastud ( önneks Hr Kontaablid vist ka nautisid kusagil järve ääres mönusat suveilma ja Soome Vabariigi sponsorlepinguid ei vormistanud) kuigi ilus tegu see ka just lausa ei olnud. Nüüd 20.08 toimuvale OMC le osavött registreeritud ja eks näe kas SAAB suudab enamat vöi hoiab stabiilselt varemate söitude löppkiirust 243 km/h 1 miili joonel.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#23

E Juul 25, 2022 19:04

Olude sunnil on see SAAB hetkel ainuke auto mis toimib stiilis "kalla ja talla" - ptuiptuiptui üle vasaku öla.
2 nn argipäevasöiduSAABi mis minul ja pojal kasutusel , on meiega öelutsema hakanud ja nüüd ootavad hetke mil mönel SAABispetsialistil aega neid veidi uurida ja kohendada(kui vöimalik). See SAAB aga liigub nii reipalt ja mönusalt, et ei kahetse nende EURide kulutamist mis sai selle SAABi ostmisel ja ümberehitamisel taskust välja jagatud. Hiljuti käisime Espoo Lommila Neste pesuhallis ja SAAB sai hoolika survepesu ja vahupesu nii pealt kui pöhja alt. Ilus on vaadata ca 18 a vana autot millel on pöhja all vaid veidi roostekahjustusi. Nähtavasti kivid on vigastanud värvikihti tagasilla öötshoobadel ja pidurisadulatel ja tolmuplekid on kerge roostekihi all. Kütuse ja piduritorustik auto tagaosas tundub aga korrosioonivaba olevat ja ka muidu ei midagi katastroofilist ei käsipiduritrosside ega kütusepaagi täitetorustiku juures näha. Ja söiduomadused on sel SAABil arvestades MYd ikka päris "normaalsed". Öues 28 C sooja kuid SAABi salongis just see temperatuur mida soovid ja pepuföön jahutab ka istet mönusalt. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#24

K Aug 10, 2022 21:55

" Kalla ja Talla " stiilis kulgemine selle SAAB iga jätkub. SAAB vajas veidi roolivöimendi öli lisaks. Jama , et Soomes Pentosini toodangut ei leidunud ja tuli mingit Comma universaalnahaal öli lisada kus siiski vastav viide Pentosini tootele leidus. Nende universaalnahaalidega aga on vist nii , et mis sobib mitme öli asenduseks see tegelikult ei sobi vaid täidab vaid funktsioone , et parem see öli kui ölivaba agregaat. Esimesel ettejuhtuval vöimalusel tuleb siis tekkinud kokteil välja lasta ja uus ÖIGE roolivöimuöli asemele. Mingi möttejupp oli ka enne OMC söitu veidi jahutust parandada kuid peab ajanappuse töttu selle jahutuse modifitseerimise järgmise aasta nr sisse jätta.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#25

R Aug 19, 2022 19:30

Ka see SAAB suutis teha "üllatuse" ja jättis poja teisipäeval maha laevast kuhu pilet oli ostetud. SAAB lihtsalt stoppas suvalisel hetkel ja käivitus pika ootamise peale. Sama kordus ka Kolmapäeval Tallinna lähedalt Viimsist Mustamäele Rock Garage ukse ette söites kus viimasel 2 l kilomeetril SAAB lausa 3 x seiskus. Werner aga vahetas väntvölli asendi anduri , mootori ja käigukastiöli, vahetas osa roolivöimendisüsteemi ölist ja ebamäärase solgi värvusega jahutusvedeliku. spetsiaaltester näitas ka , et pidurisüsteemi vedelikus on veits niiskust ja targem pidurivedelik uue vastu vahetada lähiajal. Omamoodi üllatus oli ka öhufiltrit vahetades kus öhufiltri korpusest kukkus välja mingi närilise kuivanud laip , öhufiltrist oli suur osa ära näritud ja sellest endale pesa tehtud. DI alaosas oli möra mis oligi pöhiline katkendliku süüte pöhjustaja. :(
Kuid peale uue DI ja süüteküünalde paigaldust tundub köik jälle laitmatult toimivat. Eks laupäev 20.08.2022 Kiltsi lennuväljal toimuv OMC näitab kuidas selle nädalavahetuse väga soe suvepäev SAABi möjutab. Oli möte küll mootori jahutust parandada kuid tegelemine paari teise SAABiga ei jätnud piisavalt aega muutusteks.
Vasta