SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#26

E Aug 22, 2022 13:09

V&K Teed OMC söidul oli SAABi löppkiirus 1 miili joonel küll tagasihoidlikum kui varasematel söitudel. Kuid ka teistel autodel mis varem rada proovinud oli selle kauni suvepäeva kuumuses veidi "hing kinni". 235 km/h 1. söit ja 236 km/h 2. söit ( 1/2 miili joonel 201 km/h) on selle nn tehasemootoriga SAABi puhul täiesti rahuldav. Stardijoonele veeres SAAB täpselt sellises varustuses nagu varemgi. Kütusepaagis oli etanooli ja E98 "kokteil" suhtega 80/20 , eelmine aasta oli suhe 70/30 , vöibolla ka see möjutas veidi löppkiirust kuid suurem osa kiiruselangusest oli vist väga sooja öhu ja tuule pöhjustatud.

Et kindel olla SAABi üldises korrasolekus söitsin reedel peale hooldust läbi ka Amserv Järve tehnoülevaatuspunktist kus SAABi testipingis väänati ja logistati. Köik toimis peaaegu suurepäraselt kui veidi tuhmunud esitule "klaasid" välja arvata ja huvitaval kombel SAABi töstukile töstes kustus ka vasakpoolne lähituli. Kui jälle köik rattad vastu maapinda puutusid toimisid ka tuled normaalselt nii, et aasaks jälle kasutusluba olemas. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#27

K Dets 28, 2022 0:46

Sügis ja talv saabusid sellise kiirusega ja töötegemise ja ülejäänud argielu körvalt nappis aega ja SAAB jäi olude sunnil Espoosse poja kortermaja öueparklasse seisma. See katuseta parkimisala aga parim hoiustamiskoht ei ole kuigi auto soojendamiseks on iga päev 2 h elektrikasutusvöimalus. Kui korralikud pakasekraadid taas ilmuvad ja teepind kuiv siis söidutan selle SAABi Riihimäele kuiva garaazhi kus ta varemgi talvitunud.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#28

P Mär 19, 2023 7:53

Jätkan ka monoloogi .... Kuiv garaazh Riihimäel oli igasugu haruldusi täis pargitud ja SAAB pidi talvituma öueparklas. Aegajalt sai teda soojendatud ja liigutatud hoovi peal , et pidurid kinni ei roostetaks ja rehvid lössi ei vajuks. Piisavalt tegevust jätkus auto pealt lume harjamisega ja auto körvalt teepinna puhta hoidmisega , et auto pöhja alla palju lumesulavett ei sattuks.. Nii tasapisi söites tundub ka köik toimivat kuid soolasele teele ei tahtnud täisvöimsust testima minna. Varsti kevadvihm peseb kiirteed puhtaks , siis hea SAABil vabalt hingata lasta ennem suviseid rajapäevi.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#29

P Apr 09, 2023 21:16

Nädala alguses olid päikselisi hetki ja SAAB sai korraliku vahupesu ja kuumvaha ka läikeks. Siis kuivatuse ja kiirteel tehnika vastupidavuse kontrolli. Ei midagi halba öelda , köik toimib kui "Sweitsi kellavärk". Korralikult testida ei saanudki kuna 120+ km/h kiirus tuleb nii nopsasti , et vedi kauem parempoolset pedaali vaiba vastas hoides hakkaks Hr. Konstaabel roolikeeraja vastu huvi tundma ja arvet vormistama. Piduripedaali juures olev lüliti vajab korrastamist vöi siis on tagastusvedru ära väsinud ja vajab vahetust , önneks selline pisiasi mis peavalu ei tekita. Kui järgmine nädal tööle söitmise aeg on kuiv ilm siis viin SAAB i töökohta veokite garaazhi. Seal hea korralik pöhjapesu teha kuuma surveveega ja siis SAAB puhurite kohale kuivama jätta. Roostekahjustuste ennetamiseks vajalik katteplastikud eemaldada , amordipüstikud demonteerida , autokere pöhja kontroll ja puhastamine , vöimalike roostekahjustuste puhastamine ,passiveerimine, pöhjakaitse kihi uuendamine ja korralik WD40 ja Dinitroli öönsustekaitsemäärdega pöhja , Veermiku ülepihustamine ja öli pihustamine ka uste, lävekarpide ja ka muude leitavate öönesprofiilide sisse. Loodetavasti on kere heas seisukorras kuid nagu muudelgi ELU hetkedel on ka üllatused vöimalikud nii heas kui halvas möttes.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#30

P Apr 16, 2023 22:44

Kuigi 314 mm läbimööduga pidurikomplekti on SAAB 9-5 saadaval siis vaadates piduriklotse mis koos selle komplektiga kaasa tulid ei ole ma sugugi kindel , et neil toimivat pinda/pidurdusjöudu on rohkem kui SAAB 9-5 Aero OEM piduritel. 308 mm OEM komplekti pidurid on "rajapäevadel" toime tulnud kuid päris asjalikult kuuma saanud. Ehk siis tundub , et nn "suuremate" 314/345mm piduritega vaid piduriketta läbimöötu ja seega jahtuvat pinda saab juurde. Samas kuna SAAB 9-3 pidurisadulad/voolikud on nati teistsugused siis on vaja kasutada sobituskomplekti. Lihtsam on kasutada OEM pidurisadulaid kui leiduks mingi töökoda kus oskaja töömees 308 mm läbimööduga pidurisadulakandurite alusel 314 mm vöi 345mm ketta läbimöödule sobivad detailid suudaks toorikust välja töödelda. Kas möni selline töökoda ESK foorumi jälgijatele teada on?
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#31

E Apr 17, 2023 13:26

Vaata seda teemat- kui sa veel vaadanud ei ole, seal tegi Tormi2k8 oma cabriole adapterid BMW E38 sadulate sobitamiseks 9-3-le. Äkki oskab nõu anda- küsija suu pihta ei pidavat löödama ja niipalju kui mina olen temaga suhelnud, ei ole tema kindlasti suu pihta lööja :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#32

E Apr 17, 2023 15:31

Olen vihjatud teemat kogu aeg jälginud. Ja hea tödeda , et Eestimaal oskajaid ametimehi leidub. Paraku töökojas kus mina oma raskeveokit hooldan on tööpingid eelmisest sajandist ja midagi sellist ma valmis voolida ei suuda. Teise SAABi mootoriplokk on siiani veel kusagil töökojanurgas ja seetöttu kui endal samasuguseid tipptaseme metallitöötlemispinke kui seal Türi ametikoolis ei kasutada vöimalik siis peab sageli tuuningbutiikide valmistooteid kasutama. Muidugi on nii 4,6,8 kolviga pidurisadulaid leida kuid kasvöi Brembo pidurikettad mis neile komplektidele saada on kuluvad reipalt. Ja ei sobi need alumiiniumist pidurisadulad ka hästi pöhjamaade niiskesse ja suure temperatuuriköikumisega kliimasse. Jah kui soe ja kuiv garaaazh oleks aastaringi kasutada siis isegi ei kahtleks kasvöi selle 1800 eur kulutamist paremate esipidurite hankimiseks. Kuid kuna nii häid tingimusi SAABi garazheerimiseks ei leidu siis proovin neid korrosioonikindlamaid terassadulaid paremuse suunas arendada.
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#33

T Apr 18, 2023 15:13

I-Vaari kirjutas:
P Apr 16, 2023 22:44
Kuigi 314 mm läbimööduga pidurikomplekti on SAAB 9-5 saadaval siis vaadates piduriklotse mis koos selle komplektiga kaasa tulid ei ole ma sugugi kindel , et neil toimivat pinda/pidurdusjöudu on rohkem kui SAAB 9-5 Aero OEM piduritel. 308 mm OEM komplekti pidurid on "rajapäevadel" toime tulnud kuid päris asjalikult kuuma saanud. Ehk siis tundub , et nn "suuremate" 314/345mm piduritega vaid piduriketta läbimöötu ja seega jahtuvat pinda saab juurde. Samas kuna SAAB 9-3 pidurisadulad/voolikud on nati teistsugused siis on vaja kasutada sobituskomplekti. Lihtsam on kasutada OEM pidurisadulaid kui leiduks mingi töökoda kus oskaja töömees 308 mm läbimööduga pidurisadulakandurite alusel 314 mm vöi 345mm ketta läbimöödule sobivad detailid suudaks toorikust välja töödelda. Kas möni selline töökoda ESK foorumi jälgijatele teada on?
9-3SS/SC 314 mm komplekt on röögatu erinevus 9-5 308 mm Aero komplekti pealt tulles. See töö, et jätta 9-5 308 mm süsteemi sadulad ja panna paari 314/345 kettaga, pole mõistlik. Oluline on ka kolvi pindala (ja nende summa), mitte vaid klotsi pindala. On varasalves täitsa olemas ka originaal MY02+ 9-5 peale Hirsch 4-kolviga Brembo F40 komplekt. Kettad-klotsid-adapterid-voolikud. Tulevikus Hirsch ketaste hinda ei pea kartma: sobivad töödeldud keskavaga MB Sprinteri kettad. Klotsid samad mis mõnel Jaguaril ja hinnaga ca 40 €/kpl.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#34

T Apr 18, 2023 16:52

Tormi2k8 kirjutas:
T Apr 18, 2023 15:13
9-3SS/SC 314 mm komplekt on röögatu erinevus 9-5 308 mm Aero komplekti pealt tulles. See töö, et jätta 9-5 308 mm süsteemi sadulad ja panna paari 314/345 kettaga, pole mõistlik. Oluline on ka kolvi pindala (ja nende summa), mitte vaid klotsi pindala. On varasalves täitsa olemas ka originaal MY02+ 9-5 peale Hirsch 4-kolviga Brembo F40 komplekt. Kettad-klotsid-adapterid-voolikud. Tulevikus Hirsch ketaste hinda ei pea kartma: sobivad töödeldud keskavaga MB Sprinteri kettad. Klotsid samad mis mõnel Jaguaril ja hinnaga ca 40 €/kpl.
Ei möötnud nihkkaliibriga paigaldatud 314mm pidurikomplekti sadulate kolbide läbimöötu ja pole ka uurinud SAAB 9-3 turbo X pidurisadulaid kuid need vöivad olla 60 mm läbimööduga kolbidega , 308 sadulatel peaks olema 57mm kuid pole ka seda möötnud. Kindlasti see ca 10% pindala erinevus teeb pidurdamise kergemaks kuid ESP süsteemi toimimiseks peab ECU l teada olema piduriketaste läbimööt/pidurisadulate tüüp. Ei ole SAABide T7 tarkvara muuta lastes nii täpselt neid eri pidurite parameetreid uurinud. Need 4 kolviga Brembo pidurisadulad on ahvatlevad kuid Soome SAABituunijate kogemustel on nende enamlevinud 4-8 kolviliste alumiiniumsadulate kohta märgatud korrosiooniprobleemi nähtavasti talvel teehoolduses kasutatud ohtra kloriidi töttu ja see, et seda sodi jääb piisavalt asfaldi önarustesse ka peale mitmeid vihmasadusid. Kui ehitaks vaid "rajaautot" siis ei isegi sel ESP ja soolal mingit tähtsust. Paraku aga kasutan SAABi ka kiirteedel ja isegi Ahvenisto rajapäevadel on mölemal korral ESP rakendunud ja SAABi päris julma tallmise puhul rajal hoidnud va 1x kui kiirus oli kurvis nii vale , et külg ees murule sai lennatud. Kuid hea on teada , et Türil on sobiv pidurikomplekt olemas (loodetavasti mitte korrosioonikahjustustega).
Tormi2k8
Postitusi: 91
Liitunud: T Veebr 03, 2015 13:34
Asukoht:
Auto:

#35

T Apr 18, 2023 17:17

I-Vaari kirjutas:
T Apr 18, 2023 16:52
Tormi2k8 kirjutas:
T Apr 18, 2023 15:13
9-3SS/SC 314 mm komplekt on röögatu erinevus 9-5 308 mm Aero komplekti pealt tulles. See töö, et jätta 9-5 308 mm süsteemi sadulad ja panna paari 314/345 kettaga, pole mõistlik. Oluline on ka kolvi pindala (ja nende summa), mitte vaid klotsi pindala. On varasalves täitsa olemas ka originaal MY02+ 9-5 peale Hirsch 4-kolviga Brembo F40 komplekt. Kettad-klotsid-adapterid-voolikud. Tulevikus Hirsch ketaste hinda ei pea kartma: sobivad töödeldud keskavaga MB Sprinteri kettad. Klotsid samad mis mõnel Jaguaril ja hinnaga ca 40 €/kpl.
Ei möötnud nihkkaliibriga paigaldatud 314mm pidurikomplekti sadulate kolbide läbimöötu ja pole ka uurinud SAAB 9-3 turbo X pidurisadulaid kuid need vöivad olla 60 mm läbimööduga kolbidega , 308 sadulatel peaks olema 57mm kuid pole ka seda möötnud. Kindlasti see ca 10% pindala erinevus teeb pidurdamise kergemaks kuid ESP süsteemi toimimiseks peab ECU l teada olema piduriketaste läbimööt/pidurisadulate tüüp. Ei ole SAABide T7 tarkvara muuta lastes nii täpselt neid eri pidurite parameetreid uurinud. Need 4 kolviga Brembo pidurisadulad on ahvatlevad kuid Soome SAABituunijate kogemustel on nende enamlevinud 4-8 kolviliste alumiiniumsadulate kohta märgatud korrosiooniprobleemi nähtavasti talvel teehoolduses kasutatud ohtra kloriidi töttu ja see, et seda sodi jääb piisavalt asfaldi önarustesse ka peale mitmeid vihmasadusid. Kui ehitaks vaid "rajaautot" siis ei isegi sel ESP ja soolal mingit tähtsust. Paraku aga kasutan SAABi ka kiirteedel ja isegi Ahvenisto rajapäevadel on mölemal korral ESP rakendunud ja SAABi päris julma tallmise puhul rajal hoidnud va 1x kui kiirus oli kurvis nii vale , et külg ees murule sai lennatud. Kuid hea on teada , et Türil on sobiv pidurikomplekt olemas (loodetavasti mitte korrosioonikahjustustega).
Jah, nii ongi et 314/345 komplekti kolvid on toekamad. Antud 4-kolviga komplekt ongi pärit MY02+ masinalt, kus juba oli ka ESP. Vast tehas on sellele siiski oma õnnistuse andnud. Probleem on nende mitmekolviste puhul ennekõike alumiiniumist kolbide kinnioksüdeerumises. Seegi juhtub suhtumise korral, et mansetid ja tolmukatted on eluaegsed. Sestap turg neid E38 sadulaid täis ongi, kust määrdepritsiga tarvis kolbe välja ajada. Türi varakambri komplekt pole küll värskelt pulbervärvituga võrreldavas korras, aga siiski visuaalselt ega funktsionaalsuselt ei ole millegi üle pead murda. :) Samuti müüakse F40 sadula sisse ka täitsa roostevabast kolbe koos eriti kõrge temperatuuritaluvusega mansettide ja katetega.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#36

K Apr 26, 2023 19:27

Palju pole küll selle SAABiga söidetud kuid vahetusse läks mootoriöli ja ölifilter nagu soovitatakse ölivahetust vähemalt 1x aastas. Otsisin ölifiltrite omadusi kuid nende ehitus on nagu "riigisaladus", et kui suur filterelemendi pindala, pooride suurus, kaitseklapi avamise surve. Kusjuures see viimane parameeter isegi oli möne tootja poolt antud ja seetöttu sai paigaldatud kindluse möttes GM originaalfilter. Mingi suurem Opeli filter ka sobib ja kuidagimoodi mahub sinna jala külge aga kaitseklapi avamise surve oli mönede SAABi tuunijate teada liiga körge. Soovitati Amsoili 5W-30 täissünteetilist öli ja ölifiltrit mootorile mis toimib täisgaasil mitmete minutite jooksul. Hetkel veel aga sai veidi odavamat kraami kasutatud ja SAAB peab leppima Castrol Edge 5W-40 mootoriöliga. Käigukastis ei saanudki öli vahetada kuna sobivat Mobil ATF3309 t oli Salo Motonetis 2 liitrist purki. Pidurivedelik ei olnud ka juba eelmisel sügisel köige kvaliteetsem kuid nii nagu juhis öpetas 100+50+100+50 ml pidurivedelikku niplitest välja lastes ei muutunud see kuigipalju kirkamaks (kolvid olid muide sadulate sisse surutud ja niiskuserikas vedelik paisupaagist välja imetud). Seda tsüklit 4 x korrates oi öhutusniplitest väljuv pidurivedelik kirgas ja kokku kulus pea 1.5 l värsket Brembo DOT4 pidurivedelikku. SAABi pöhja kuuma veega pestes oli pöhja ja veermiku olukord üldiselt normaalne kuid kunagi varem kusagil töökojas SAABi töstes on seda tehtud ilma kummipatjadeta ja töstekohad seetöttu veidi vigastatud ja vajavad roostest puhastamist ja haamriga korralikuks koputamist , siis rooste passiveerimine ja lävekarpide värvimine. Ebameeldiv üllatus oli tagumistes rattakoobastes kus paarist kohast oli niiskus pääsenud punktkeevisömbluse vahele ja seal andnud roosteussile vöimaluse värvikihi varjus pahandust teha. Leidsin 4 kahtlast koht kus värv veits kobrutas ja kruvikeeraja otsaga koputades irdus osa välimisest plekist , pikikarpide alaserv on olnud veidi vastupidavam ja ehk uuendamist ei vaja , samas amordipüstikute taga mingit värvipinna kobrutamist ma ei märganud. Tagasilla detailidel ja tagasilla tala kohal oleval kere risttalal aga roostekahjustust ei ole. Öötshoovadel ja piduritorustiku liiteniplitel örn pinnarooste ja piserdasin sinna WD40 ja Dinitroli öönsustekaitsemäärde segu ja nüüd vöib suvel rahulikult sahistada. Ehs tuleval talvel vötan SAABi veermiku detailideks,puhastan ja värvin. Siis ka vöimalus seed paar pisikest roostekahjustust körvaldada.
29.04 kokku lepitud visiit Mustamäe rehvikeskusesse kus Nokiani rehvid lähevad velgedele ja Hans vahetab ära ka salongi kütteseadme kolmikklapi mis kevadel hakkas lekkima ja jahutusvedeliku samas värske vastu. Ehk leidub ka hetk käigukastis 4 l hüdraulikaöli värskendamiseks ja roolivöimuöli värskendamiseks.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#37

K Apr 26, 2023 21:29

I-Vaari kirjutas:
K Apr 26, 2023 19:27
... Otsisin ölifiltrite omadusi kuid nende ehitus on nagu "riigisaladus", et kui suur filterelemendi pindala, pooride suurus, kaitseklapi avamise surve. ...
Aga ütle, kuidas tootja saab neid numbreid üldse "teada", kui filtreid tehakse sedasi? :drink:
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#38

K Apr 26, 2023 23:31

SoS kirjutas:
K Apr 26, 2023 21:29
I-Vaari kirjutas:
K Apr 26, 2023 19:27
... Otsisin ölifiltrite omadusi kuid nende ehitus on nagu "riigisaladus", et kui suur filterelemendi pindala, pooride suurus, kaitseklapi avamise surve. ...
Aga ütle, kuidas tootja saab neid numbreid üldse "teada", kui filtreid tehakse sedasi? :drink:
Tähelepanelikum televaataja näeb ise ka saate lõpus, et tegu on Mazda Original Fuel Filtriga hoopis :wise: :facts: Khyber on nimeks :lol:
P.S. Bosch-i toodang on ennast aastate jooksul väga hästi ülal pidanud :drive:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#39

L Apr 29, 2023 22:13

wilddog kirjutas:
K Apr 26, 2023 23:31
Tähelepanelikum televaataja näeb ise ka saate lõpus, et tegu on Mazda Original Fuel Filtriga hoopis :wise: :facts: Khyber on nimeks :lol:
P.S. Bosch-i toodang on ennast aastate jooksul väga hästi ülal pidanud :drive:
Eks neid ölifiltreid tehakse ka kusagil miljonite kauppa. Kas just nii nagu sel videosalvestisel kuid kas just palju kvaliteetsemalt - kes seda teab. Vähemalt Bocsh , Amsoil ja möned teisedki firmad annavad pooride suuruseks 20 mikromeetrit ja ülesurveklapi avanemis röhu , kuid filterelemendi pindala ei leia vist kusagilt. Peab ise siis asja uurima ja kasutatud filtrid lahti löikama , mul neid jäi paar tk Salo töökoja prügikasti.
Täna veeresin klo 15.00 Mustamäe rehvikeskuse uksest sisse. Seni kui Jaan vahetas 2 Giti Sport rehvi Nokian i rehvide vastu toimetas Hans mootoriruumi kallal. Tund sebimist ja vahetatud see lekkiv kütteseadme kolmikklapp oligi. Tänan Ametimehi kiire ja profesionaalse tegutsemise eest. :)
Kui lähemalt uurisin selle Espoo parkimiskontrollipasapeade poolt löhutud SAABi alt kövera velje pealt demonteeritud rehvi siis selgus , et samal ajal kui velg kusagil risuhunniku otsa lükates köveraks väänati siis samas rikuti ka praktiliselt uus Nokian rehv , rehvi küljel on löhe mis seda ehk max 1000 km veerenud rehvi enam kasutada ei vöimalda. :x Tuleb kusagilt netiavarustest uus samasugune tellida. Siis on ehk "pidamine" ja stabiilsus rajapäevadel natuke parem kui nende Sweitsis alla kruvitud Giti Sport rehvidega. Sweitsis peaks ikka jöukas seltskond elama aga lausa üllatab see milliseid preservatiive isegi M sarja BMW del velgedele on tömmatud. :shock:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#40

N Mai 04, 2023 22:15

Peale esitehvide vahetust proovisin kuidas kontakt teepinnaga on ja vaid hetkeks vöttis seal Mustamäe Rehvikeskuse lähedal Laki tänaval rehvid vilistama. Pühapäeval Pärnu maakonna ringreisiks oli vaja Olerexist kütusepaak bensiini täis tankida ja mootori töö muutus teistsuguseks/rahulikumaks. Külm 200 cel katalüsaator ei toimi korralikult ja kestab kaua enne kui heitgaaside"bensiinihais" kaob. Esmaspäeval Soomes jälle RE85 paaki ja SAAB on taas tunduvalt krapsakam. Külma katalüsaatoriga auto taga viinahais kuid see on minusugusele alkohoolikule talutavam. ;)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#41

R Mai 12, 2023 12:27

Kolmapäeva hommikul proovisin ÖKONOOMSET SÖIDUSTIILI mida tööandja raskevedudel rahasäästmiseks koolitusel taotles. Paagi pöhjas loksunud viinatilgale sai Halikko Shellilt 40 eur eest B 98 peale tangitud ja siis täpselt 80 km/h Helsinki suunas veeretud.Päris haigekstegev kogemus muidugi kui 48 - 76 tonnised raskeveokid 90 ga mööda uhavad. Kui Espoo Lommila Shellille pöörasin lisaviina tankima ja rahustavat kohvi ostma oli SID infol bensiinikuluks 6.0 l / 100km kohta keskmisel kiirusel 78 km/h. Tavapärase 120 -130 km/h kiirteemadallennuga vörreldes siis säästsin Soome bensiinihinnas ca 6 - 8 eur ja kaotasin oma eluajast maanteele ca 25 min. Aeglaselt söites kostus imelik rattalaagri rikkele viitav humin mida madallennu puhul ei kuule. Önneks on rattalaagrid korras ja see undamine on purunenud rehvi asenduseks ostetud kasutatud rehvi lainelise siseserva müra. Veidi aga tagasilla detaile uurides vötsin vastu otsuse - öötsharkide suured puksid polüuretaanpukside vastu ja pisikesed 2 silikoonpuksi uutega asendada. Siis vöib rahuliku meelega ringrajale ja lennuväljale kiirusepiiranguvabadust nautima minna. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#42

E Juun 05, 2023 23:32

Elu jooksul köikki huvitavaid tegevusi järgi pole proovida vöimalik. SAAB on suhtturvaline auto tänavaliikluses kuid veidi timmituna vöimaldab ka "löbutseda". Tahtsin SAABi vabamalt hingata lasta ja see oli vöimalik Rootsis https://rajamakiracing.com/en/drive-for ... n-raceway/ Pöhjus miks SAAB mind sinna söidutas oli muidugi soov proovida kuidas Formula F1 tundub istumise all. Tundus KÜLL , 0 - 200 kmh tuleb ca 5 sek ja pidurdades tunne veelgi jubedam , nagu täiega vastu seina jookseks 300 - 100 kmh ca 75 m ja veic üle 1 sek jooksul vist. Kurvides oli pidamine nii hea , et oleks vöinud kiiremini söita kuid silmanägemine hakkas virvendama ja juba paari tiiru järel voolas higi sorinal.
Et aga rajaprofiilist mingi ülevaade oleks lubas korraldaja neil "lollidel" kes oma autot löhkuda tahtsid niimitu tiiru söita kui tänavaauto kannatab. Noo ei kannatanud kaua , 4. tiiru aeg kadusid pidurid ära ja peale jahutustiiru kui boksialale söitsin oli selge , et piduriklotsid on "eilsed". Brembo tänavaoludesse möeldud suhtuued piduriklotsid olid lihtsalt ära pölenud. Ca 2000 km matka jooksul tegi SAAB väikese üllatuse kui Nyköpingi lähedal tanklas käigukang lehvis kui supikulp ja ei R ega D sisse ei nöustunud lülituma. Viga muidugi lihtne , ehk siis käigukasti hoova külge kinnituval trossi otsal oli "kummipuks" töölepingu löpetanud. Kuna aga oli vaja laevale jöuda siis suhtlesin viisakalt selle trossiga ja ta oli päri "jeesusteibijupi" abiga mind koju toimetama. Ühe hea tuttava nöustamisel (tänan Sind Hans )tegin sellele trossile kodus "kaablisidemetetuuningu" seniks kuni kusagilt uue detaili saab. Enne järgmist chillimispäeva tuleb uued piduriklotsid hankida , peab vist komplekti EBC piduriklotse ostma ja paigale kruvima. Muidugi Brembo DOT4 pidurivedelik ei ole just parim kuid ei julge mingeid suvalisi erivedelikke ka kohe proovima hakata. Soovin , et ESP pidurisüsteem toimiks laitmatult ja paraku igasugu pidurivedelikud sellele ei pidanud sobima. Kallamine ja Tallamine aga jätkub. :)
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#43

T Juun 06, 2023 7:48

Nagu esimene mannerg :drive: :angry:
Motul RBF DOT4 vedelik on ainus, millega oleme sõitnud aga pettuma pole pidanud. Säästu, kuid hea, klots on Ferodo DS (näiteks 9-5 orig. Kettale FDS1068). :facts: :wise:
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#44

K Juun 07, 2023 23:22

wilddog kirjutas:
T Juun 06, 2023 7:48
Nagu esimene mannerg :drive: :angry:
Motul RBF DOT4 vedelik on ainus, millega oleme sõitnud aga pettuma pole pidanud. Säästu, kuid hea, klots on Ferodo DS (näiteks 9-5 orig. Kettale FDS1068). :facts: :wise:
Jaahahh. Mitme autoga kordamööda tegeledes ei pööra alati pisiasjadele tähelepanu. ESP ga varustatud SAAB 9-5 pidurisüsteemis peab vist kasutama madala viskoosusega DOT 4 pidurivedelikku. Muide ei teagi nüüd kas ostsin ÖIGE Brembo DOT 4 pidurivedeliku. :conf: Kuid uus pidurivedelik on kindlasti parem kui niiskust täis teadmata aeg kasutusel olnud pidurivedelik. Kui SAABi juurde jöuan , siis vaatan milline pakend pakiruumis. Pean selle Motul RBF sarja pidurivedelikega veidi tutvuma. Kiirotsinguga hulga butiike kuskohast osta nii RBF 600.660.700 jne kuid täpset tootekirjeldust ei kusagil , vaid pilt pudelist ja hind ja , et vastavus DOT 4 le. Piduriklotsid önneks lihtsam juhtum selle juures , kui kuju öige küll siis oma ülesannet täitma sobib. :)
See suvi on seni nii jahe olnud , et varbaotsaga gaasipedaali puutudes ja ökosöitu tehes ei saagi 3" DP ja pöhja all asetsevat katalüsaatorit öigesse temperatuuri ja seetöttu veidi viinapölemise löhna tühikäigul auto taga tunda , peale kiiremat söitu hakkab katalüsaator normaalselt toimima. Ei tea kas peaks mingit soojusisolaatorit sinna DP esimese osa ümber mätsima , et kuumus rutem katalüsaatorini jöuaks. :?
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#45

N Juun 08, 2023 13:04

Täiendav info koos infolehtedega erinevate vedelike kohta on siin: https://www.motul.com/us/en-US/products ... ange%5D=25
Listis on ka madala viskoossusega vedelik aga kahte head asja ei saa. Rajale tuleks ikka võidusõidu oma sisse panna. Ma selle ESP ja ABSi pärast ei muretseks nii väga.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#46

N Juun 08, 2023 21:36

wilddog kirjutas:
N Juun 08, 2023 13:04
...
Listis on ka madala viskoossusega vedelik aga kahte head asja ei saa. Rajale tuleks ikka võidusõidu oma sisse panna. ...
Tänan nöuannete eest. Nii tundubki olema , et mitu head asja korraga ei SAA. Ehk on nii vöimalik , et täidan pidurisüsteemi enamvähem hea pidurivedelikuga ja vötan ESP süsteemi kaitsme välja. Tehnoülevaatusel see kaitse hetkeks tagasi oma ülesannet täitma. Siis ESP pump ei ole kogu aeg "löögivalmis" ja ei rikne kui "vale" pidurivedelik süsteemis. Niivöiteisiti ei kasuta seda SAABi talvel ja libedal ajal mil ESP süsteem peaks olema kasutusel. ;)
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#47

N Juun 08, 2023 21:53

Ei rikne ESP süsteem ükskõik millise DOT 4 vedelikuga. Madala viskoossusega vedelik võiks aidata kaasa süsteemi reageerimiskiirusele, eriti arktilistes oludes.
Rajal lihtsalt ESP nupust välja.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#48

N Juun 08, 2023 22:05

wilddog kirjutas:
N Juun 08, 2023 21:53
Ei rikne ESP süsteem ükskõik millise DOT 4 vedelikuga. Madala viskoossusega vedelik võiks aidata kaasa süsteemi reageerimiskiirusele, eriti arktilistes oludes.
Rajal lihtsalt ESP nupust välja.
Ehk ongi Sinul öigus. Ma selle SAABiga talvel ei söida ja suvel vedeliku viskoosus nii palju määrav ei ole. Paraku on ESP süsteemil selline väike "viperus" , et üle 100 km/h paarutades see vist lülitub ise tagasi tööasendisse. Sellel MY 2004 SAABil pole seni proovinud kuid MY2010 OG 9-5 l küll ei olnud vöimalik pidevalt ilma ESP ta kihutada. ;)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#49

T Juul 25, 2023 22:08

"Rajapäev" läheneb ja aeg SAABi kütusepaagis olev odav Olerexi bensiin kallima Shelli RE85 ga vahetada. SAAB toimib suurepäraselt ja tekitab vaid hetki kus vöimalus mönisada eur "selfie" eest maksta. Mina selle SAABi max kiirust pole veel proovinud kuid poeg väitis , et SAAB kulges kiirteel ca 260 km/h , see vist on T7 purgi hetkesoftiga piiratud selle kiiruse peale. Mingi lahe kuju om BMW ga oli käega näidanud , et EDASI ja nii oli 2 autot körvuti tehnika vöimeid proovitud. Paraku oli BMW paremast rauast ja näitas SAABile tagatulesid. ;) Sellised pisiasjad aga ei häiri ja SAAB läheb samas varustuses nagu aasta tagasi OMC le rada proovima. Tehnoülevaatusel peab vist ka enne Kiltsi lennuväljal chillimist käima kuid see tehnoülevaatus on töenäoliselt järjekordne 15 min kohvihetk mis maksab 50 eur. :)
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#50

L Aug 05, 2023 22:37

See nädalavahetus algas kütusepaagi bensiinist tühjaks söitmisega. Tallinnalle tiir peale möningaid detaile hankides teiste SAABide jaoks ja öhtupoole kohvi/koogihetkele koos teismelistega. Et Kiltsi lennuväljal kindlam tunne oleks siis ehk soovitav tegevus uus kütusefilter ja öhufilter ja paar rehvi vahetada. Mootoriöli sai uueks suve algul , käigukastiöli ka 4 l mahus kunagi vahetatud , läbisöit viimase 3 a jooksul suhtväike ja pöhiliselt pikad söidud. SAAB tundub suhtnormaalselt toimivat ja loodetavasti nii jääbki.
Vasta