3. leht 3-st

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: L Aug 05, 2023 22:46
Postitas kroom
No kui kiirteel 260 ära tuli, peaks miiliga 220 vähemalt kätte saama.

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: K Aug 16, 2023 20:45
Postitas I-Vaari
Selle T7 kiirusepiirik on 260 kmh. Juba 4 x on see SAAB suutnud OMC l üle 1 miili joone veereda 243 kmh. Lootsin , et jahutust veidi parandades saab kiirust veidi juurde. Stardist köik toimiski enamvähem kuid 3-4 ja 4-5 käigule ümberlülitudes kiunus käigukast omapäraselt , seda kiunumist varem kuulnud ma ei ole. Tulemus 231 kmh.
2. söit proovisin koha pealt äkilisemalt liikuma saada kuid sellist erksust nagu varem , et rehvid vilistavad sel SAABil miskipärast ei olnud , kiunumine käiguvahetustel ja löppkiirus alla 230 kmh. Noh kui sedasi siis sedasi , ega mingit karikat juu nende Mersude , Bemarite , Lamborghinide jne körvalt ikka pole loota. Üllatus oli aga Uuemöisas kui COOP kaupluse parklas SAAb enam ei käivitunud , kääkskääks ja aku oli tühi. Mingit aku puuduliku laadimise märgutuld ei hetkekski , ennemseda ikaldust mootor käima ja köik vigadest teatavad märgutuled kustus. Selgeks sai SAABi vöimetus Kiltsi lennuväljal , kütusepump toimis alapinges , samuti T7 ja käigukasti elektriline juhtimine., eks vist seetöttu ka kiunumine käiguvahetusel. Kell oli umbes öhtuviie paikku , autovaruosade kauplus suletud , akulaadijat ei autos ja pistikupesa ka ei läheduses niikuinii. Kuid Haapsalus on mönusad Inimesed ja körvaloleva auto keskealine omanik mainis , et on üks asjalik ja abivalmis remondimees kes abivajajaid üldjuhul alati aitab. Et selline firma kui Martna Garaazh mis ca 25 km kaugusel Haapsalust. Helistasin infosüsteemide abil leitud tel nr le ja mees kes vastas oli väga asjalik. Seletasin mis probleem , mis autoga tegu ja et tahaks peale OMC d tagasi koju jöuda. Kostis seepeale , et - ahhet see SAAB mis korraliku viinahaisu stardist minnes jättis. :) Ütlesin , et sama SAAB jahh. Oli mees küll Haapsalus ja oli ka ise oma seltskonnaga ühe BMW ga rajal käinud , siiski leidis minu aitamiseks aega tegi ca 50 km tiiru töökotta ja mingi hetke pärast oli SAAB il laetud Exide aku peal. Uue aku voolust piisas Viimsisse , seal panin aku laadima , et Pühapäeval saaks laevale ja Espoosse. Paraku aga öine laadimine oli suht nigel vöi siis , et mittetöökorras generaator tühjendab akut ka siis kui süütevool puudub. Igatahes ca 1.5 h söidu ja 3 h ooteaja ja laevareisi järel oli ka uus aku Espoos nii tühi , et näidikutepaneel oli mitmevärvilisi tulukesi täis kui jöulupuu ja käigukast libises niipalju , et väikesest töusust SAAB üles liikuda ei suutnud ja tagurdasin mingi suvalisele parkimiskohale tänava servas. Kui möni veidi rahulikum päev saabub siis tegelen töökorras generaatori otsimisega. Seejärel peab ka mönda remondikohta külastama vöi siis Salosse söitma ja veokite hooldudgaraazhis endal käed tolmuseks tegema. :)

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: R Aug 18, 2023 18:44
Postitas I-Vaari
Selgus , et generaatori vahetusekstuleb "pool SAABi laiali lammutada. On ehk kellelgi kogemust/soovitust millised seadmed/detailid vöivad uuendamist vajada , et mitu x swda lammutustööd ei peaks kordama.

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: R Aug 18, 2023 23:07
Postitas Pootsman
I-Vaari kirjutas:
R Aug 18, 2023 18:44
Selgus , et generaatori vahetusekstuleb "pool SAABi laiali lammutada. On ehk kellelgi kogemust/soovitust millised seadmed/detailid vöivad uuendamist vajada , et mitu x swda lammutustööd ei peaks kordama.
Ma kunagi lähenesin alt poolt genekale. Karterituulutuse separaator anum tuli eest võtta, aga selleks vist oli ka starter vaja eemaldada omakorda. Sepakale uus tihendrõngas mis plokis istub otsapidi. Sumps vist tuli ka eest? Krt ei mäleta enam ju.

Me muidu Kiltsil VVS'ga sinu auto ees arutasime tema Saabi hingeelu ning oli ka jutuks mahalaadiv generaator. Tundub, et sinu auto kuulas ja õppis!

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: L Aug 19, 2023 9:48
Postitas saabu14jr
Downpipe maha, tagumine ja külgmine padi lahti ja veidi mootorit tõsta, tuleb õige nurga all välja raami ja mootori vahelt

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: T Aug 22, 2023 17:29
Postitas entson
mina võtsin üles välja ,tuli küll tulemüüri ja sisselaske kollektori vahelt napilt ja mootorit veidi väänates.Alt tuulutuse potsik ära ,siis saab juhtmetele ligi ,kui ratas ära võtta ,siis on geneka alumisele poldile vaba juurdepääs ,ülemise poldi keerasin ülevalt .

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: K Aug 23, 2023 19:24
Postitas I-Vaari
Tänan nöuannete eest. Vend töötab autoteeninduse alal ja mainis , et SAABi OEM generaator ja starter on nii palju kobedamad , et targem need Eestis Oskajamehe poolt taastada. Siis pole seda probleemi nagu kusiganesmaailmaotsas renoveeritud agregaatitega , et viili ja keevita ja liimi jamisiganes , et OEM toote asemel paikka ja toimima saada. Krutin generaatori ja käiviti maha kui veidi vaba aega saan ja saadan Pärnusse Bosch teenindusse.

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: P Sept 24, 2023 17:30
Postitas I-Vaari
Kuna möni teine SAAB on ka argipäevaliikumise tarbeks siis see Hall SAAB on hetkel midagi "laetava hübriidauto" sarnast , et parkimisplatsile jöudes laadija külge ja aku voolu täis. Laetud varuaku ka igakspetteks pakiruumis kui pikemale söidule minek. Aga udutulesid peval kasutades isegi saab tunni vöi isegi kaks söita söltuvalt kui mitu x on vaja käivitada. Selle laadimisjuhtmega sebides teen tasapisi harjutust elektriautole üleminekuks. Mitmed tuttavad on kas Tesla vöi siis poolelektriauto MB vöi BMW ostnud. Praeguste kiirlaadimispunktide elektri hinna puhul elektriauto diiselautost odavam ei ole kuid ehk teeb auto kasutajale "rohelise" looduse säästja enesetunde. Mina aga tunnen peaaegu "rohelist" enesetunnet kui jäätmetest valmistatud etanooli/bensiini segu tangin ja kirun Soome mingi keskonnaministeeriumi idiootidest ametijunne kes ka Soomes nüüd loodussöbraliku kütuse aktsiisimaksuga maksustasid. Kui 2020 a. maksis RE85 vahepeal 0.9 eur/l siis hetkel kusagil1.5 eur/l Räägitakse väikesest inflatsioonist ja muust ja bensiinihind on ehk 1.70 lt 2 eur /l töusnud sama ajavahemiku jooksul. Loodust säästev kütus aga 0.9 lt 1.5 eur /l , ehk siis kui 3 a tagasi oli RE85 kasutav söiduk raha säästvam kui bensiini kasutav söiduk siis nüüdseks on rahaline kulu km kohta sama. Niivöiteisiti on see märk sinnasuunda , et see SAAB jääb vaid hobiautoks ja mingi aja pärast Muuseumiregistrisse. ;)

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: K Jaan 03, 2024 16:30
Postitas I-Vaari
SAABi kindalaeks leidunud hooldusarveid ja muid pabereid sorteerides silmasin kunangist Soome,Lappeenranna lennuvälja kokkuvötet - kiirendus 0 - 402 kmh 16,432 sek , 1609 m joonel kiirus 213 kmh. Noo muidugi oli siis SAABis 5 inimest ja moorori seade otse Sveitsist tulnuna. See avaram 3" DP , suuremad pihustid ja karmim T7 tarkvara on ikka andnud märkimisväärse vöimsuse ja seega ka kiiruse kasvu. 4 söitu Kiltsil 243 kmh ja seda hetkel veel originaalkolbidega - ei paha. Talve jooksul ehk vöimalik riiulil ootavad sepiskolvid ja jäigemad klapivedrud oma ülesannet täitma sobitada , siis T7 tarkvara muutus ja ... .
Puhkab ka see SAAB teise "hobiauto" körval talveund. Samuti tuleb aegajalt lund pühkida ja mootorit/autot soojendada ja väikeseid distantse aegajalt söita , et pidurikettaid roostetäppidest puhastada.
Jaahah , keeruline ja kallis os see "SAABihaigus".

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: K Jaan 03, 2024 21:47
Postitas wilddog
I-Vaari kirjutas:
K Jaan 03, 2024 16:30
kiirendus 0 - 402 kmh 16,4 sek
Sa püha püss :D

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: N Jaan 04, 2024 13:00
Postitas I-Vaari
wilddog kirjutas:
K Jaan 03, 2024 21:47
Sa püha püss :D
Isegi "Mannerg" liigub äkilisemalt edasi. :)

Kuid nüüd ehk natuke asjalikumamad numbrid. Ei ole aga auu olnud osaleda 1/4 miili tömbes enam selle SAABiga ;)

Mis aga reaalselt lennuvaljal 1/4 miili tömbe ajal toimub on teise auto teemas ühel salvestusel näha kus naaberraja 8 sek auto tükk aega SAABi stardi järel piduripedaali vabastab ja täiega poole maa peal mööda tuhiseb. :(

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: T Jaan 09, 2024 14:44
Postitas Trionic
saabu14jr kirjutas:
L Aug 19, 2023 9:48
Downpipe maha, tagumine ja külgmine padi lahti ja veidi mootorit tõsta, tuleb õige nurga all välja raami ja mootori vahelt
Tegelikult mahub gene ilusti ülalt välja, kui vabastada tagumine- ja eemaldada eesmine padi. Tõstukiga ja puuklotsidega ajad mootori enam -vähem õigele kõrgusele. Puuklotsi otsas "istudes" saab mootorit veidi radika poole nihutada ja käs see gene ongi. Varem võtsin vägivalda AC torude vastu kasutades samast kohast. Tööd vähem, aga risk tekitada gaasileke. Mingeid leegitorusid-, startereid-, separaatoreid ??? Isegi ei ole tulnud sellise asja peale.

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: K Jaan 10, 2024 12:14
Postitas I-Vaari
Trionic kirjutas:
T Jaan 09, 2024 14:44
saabu14jr kirjutas:
L Aug 19, 2023 9:48
Downpipe maha, tagumine ja külgmine padi lahti ja veidi mootorit tõsta, tuleb õige nurga all välja raami ja mootori vahelt
Tegelikult mahub gene ilusti ülalt välja, kui vabastada tagumine- ja eemaldada eesmine padi. Tõstukiga ja puuklotsidega ajad mootori enam -vähem õigele kõrgusele. Puuklotsi otsas "istudes" saab mootorit veidi radika poole nihutada ja käs see gene ongi. Varem võtsin vägivalda AC torude vastu kasutades samast kohast. Tööd vähem, aga risk tekitada gaasileke. Mingeid leegitorusid-, startereid-, separaatoreid ??? Isegi ei ole tulnud sellise asja peale.
Tänan nöuannete eest. Sellel SAABil on veidi modifitseeritud 3"DP , ehk ka targem lahti kruvida. On seal generaatori ümbruses päris kitsas olemine. Önneks on R4 mootor kus veidi vaba ruumi.
Esituledes Xenonpirni vahetamiseks aga ikkagi lihtsam pörkeraud kinnitustest lahti ja esituli eemaldada , muidu on kui kirurgitöö ja käed pärast kriibitud. ;)

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: P Veebr 04, 2024 12:57
Postitas I-Vaari
Soome SAABientusiastide infot märgates Saabclub Fi foorumis ärkas väike lootusetuluke , et generaator ei pruugi olla "kaputt". Gneraatori ergutusvool kulgeb ehk laadimise märgutule kaudu ja kui see pirn "eilne" siis ka laadimine puudub. Laadimise märgutuli ei sütti süütevoolu sisselülitamisel ehk siis pean seda pirni korrasolekut ja ergutusvoolu olemasolu kontrollima köigepealt.
MY 2007 OG 9-5 l see laadimise märgutuli on süütevoolu sisselülitamisel aktiivne ja kustub mootori käivitamisel. ;)

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: P Veebr 04, 2024 14:56
Postitas Viki
Muidu kõik õige, aga 2004 Saabil enam pirne pole ja seda, et LED läbi läheks, on ülimalt ebatõenäoline. Tuli ei lähe põlema ka siis kui harjal kontakt puudub.

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: P Veebr 04, 2024 16:14
Postitas I-Vaari
Viki kirjutas:
P Veebr 04, 2024 14:56
Muidu kõik õige, aga 2004 Saabil enam pirne pole ja seda, et LED läbi läheks, on ülimalt ebatõenäoline. Tuli ei lähe põlema ka siis kui harjal kontakt puudub.
Tänan Sind , Viki. Tean kuidas edasi toimida. :)
Saabclub FI foorumis esitati teema - Sähkö- / virta-ongelma SAAB 9-5 farkku automaatti.
Mitte ei osata lisada mis MY aasta autol probleem. Sageli ka - Aero ei käynisty. Eks siis "selgeltnägijad" proovivad arvata millise SAABi mudeli Aero versioonist jutt käib.

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: P Veebr 04, 2024 17:28
Postitas Viki
No siin tihti sama häda. Mitte ei taibata auto andmeid lisada.

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: T Veebr 06, 2024 11:29
Postitas I-Vaari
Et SAAB minu peale ei solvuks panin laetud aku mootoriruumi ja SAABi mootori surisema. Käivitus "poolest pöördest" ja soojenes kiiresti. Jätsin uksed praokile , et soe öhk ka uksetihendid kuivataks. Väike tiir piduriketaste puhastamiseks , ukseklaasi töstukite ja peeglite asendite reguleerimismootorid korra ergutada ja SAAB vöib jälle kuu aega muretult puhata.

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: L Apr 06, 2024 22:45
Postitas I-Vaari
Enne "Talve tagasitulekut" oli Päikseline päev , maanteed kuivad ja meretuul suurema soolatolmu minema puhunud. Päris mönus oli selle SAABiga Viimsi poolsaarel väike tiir teha. Üks oma ametit oskav "kangemate" mootorite ehitaja tegi nimekirja töödest koos hinnapakkumisega mida vöiks SAABi mootori juures muuta. Nn " täispakett" maksab mitme Eesti autoturul oleva sama MY OG 9-5 hinna. Peab veidi rahakoti sisu uurima , kas vöimsuse/hinna suhe on vastuvöetav.

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: P Apr 07, 2024 13:51
Postitas vmaster
Ameerikast pakutakse sellist komplekti https://www.kronaperformance.com/produc ... -turbo-kit
Tugevama sisuga mootor on sellele muidugi eelduseks

Re: SAAB 9-5 Aero Estate Hirsch performance MY2004 I-Vaari

Postitatud: E Apr 08, 2024 20:25
Postitas I-Vaari
vmaster kirjutas:
P Apr 07, 2024 13:51
Ameerikast pakutakse sellist komplekti ... .
Nii palju kui olen nende "kangemate" mootoritega kokku puutunud on ikalduste pöhjus üldjuhul selles , et ei tuunita uut alles sissesöidetud mootorit vaid teadmata tingimustes töötanud ja üldjuhul elukaare löpumeetreile ajatud mootorit. See Mehaanik kelkelt hinnapakkumist palusin on näinud kümneid köverdunud väntvölle ja mootoriplokke. Löhkeb jahutusvedeliku lödvik ja müüja selgitab , söitsin vaikselt koju 5 km ja ei viga midagi. Tegelikkus on ülekuumenenud ja köverdunud plokikaas + mootoriplokk mis paremal juhul viga kohe välja ei näitagi. Mingi aja pärast aga räägitakse - öliröhk kadus ja mootor jooksis kokku. Süü ongi teatud raamlaagrite kiirendatud kulumine ja ... . Seetöttu mulle öeldigi , et olenemata mida mina seletan mingit tuunimist ette ei vöeta enne kui mootor on detailideks demonteeritud ja tähtsad komponendid üle möödetud. Siis uued ventiilid , jaotusvöllide ketikomplekt , saaled , uus ölipump , uued silindriseinte ökipihustid , sepiskolvid , klapivedrud ja ... . Ehk ca 6 - 7 keur tuleb korraliku kangema mootori ehitus maksma. No ja siis see USA st pärit ca 7 keur komplekt lisaks. Siis käigukasti ümberehitus , pidurite ümberehitus , lisaturvakaared salongi jne jne ... .Näib täieliku SAABihaige projektina.
Lihtsam vist kasutatud BMW M6 osta mil tehasest 560 HP ja köik muu sellele vöimsusele vastav varustus okemas vöi 700+ HP Dodge Charger Hellcat. 😁