SAAB 9-5 Griffin V6 MY01 - SoS

Vasta
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#1

R Juun 19, 2020 15:30

Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et mõni kuu tagasi tegin ühele müügikuulutusele "altruistliku" pakkumise nii madalale, et endalgi piinlik oli, lihtsalt eeldusega, et äkki saan mõnedki salongijupid ehk realiseerida. Mitte mingit vajadust masina järgi polnud ja ega ka väga viitsimist järjekordset lammutusprojekti ette võtta. Läks aga hoopis nii, et nädalake tagasi auto toodi mulle lausa koduhoovi ära ja kui 3 päeva hiljem igapäevasaabiga väike põtkimine kitsekesega tehtud sai, siis polnudki muud kui antud masin käsile võtta.
Pean tunnistama, et V6 on lõpuks selline mootor, millega ka automaatkast hakkama saab, ilma, et koguaeg kiunuma hakkaks ja "valel hetkel" käike alla laksata tahaks. Kõik minekud ja möödasõidud saab vähem kui poole gaasiga edukalt ära tehtud. Kokkuvõttes võib öelda, et "kiirendust" ei ole, aga minek on mõnus
:drive:
photo_2020-06-09_09-03-00.jpg
photo_2020-06-09_09-03-00.jpg (133.12 KiB) Vaadatud 3829 korda

Sõbra pool sai kergelt pidureid üle käidud ja põhja alt kaks väiksemat augukest lapitud ning kivikaitsega põhi üle käidud ning saigi esimese korraga ülevaatuselt läbi. Üks käsipidur oli hoolimata tõstukipealsest regullist jõudnud "ära vajuda", seega ilmselt vaja ikkagi tross välja vahetada. Samuti sai kliima täidetud ja ei ole veel nädalaga tervenisti välja lekkinudki....
MVIMG_20200607_194406.jpg
MVIMG_20200607_194406.jpg (463.36 KiB) Vaadatud 3829 korda
Vaadates masina ajalugu siis lausa pigem ime moodi, et ta ikka veel toimetab. Omanikke on tal olnud rohkem kui mõnel masinal õlivahetusi ja mõned kunagised kuulutused ikka üpris nukrad olnud.
1 2 3 4 Tundub, et varem pole foorumisse sattunud. Igatahes tahaks uskuda, et vanahärrale on nüüd antud veel üks viisakas võimalus vanadusepõlve nautida.
Pilt

Kas ainult visuaalse vaatlusega on võimalik tuvastada, kas tegemist on uuetüübi õliradikaga või vana tüüpvealisega? Samas kui 420kkm on juba hinge all, siis vaevalt seal enam originaal on?
Nüüd vaja veel heledaid tekstiilmatte, udukaid, kaks tagumist parkimisandurit vahetada ja rihmavahetus lasta ära teha ning võikski saada hea
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#2

R Juun 19, 2020 21:59

V6 Griffin on alati hea valik!
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#3

T Nov 03, 2020 15:09

433k peal sai tehtud rihmavahetus + veepump + 2xkkk tihendid
Ja juba ongi 10kkm "kalla ja palju pole vaja tallata" stiilis seljataga ning vaja järgmisele õlivahetusele juba mõtlema hakata...
Juurde sai hangitud udutuled ja heledad tekstiilist jalamatid. Hakka või vahetusjalatseid autos kandma edaspidi... Samuti sai õpitud kuidas mitte sprayga värviparandusi teha, aga ega see oskus muudmoodi ei tule kui kooli pole nõus minema.... Tuleb lihtsalt rohkem poleerida uuesti ja küll tehtud saab ning samal ajal õppida kuidas see õige poleerimine hoopis välja näeb...
Vahepeal sai ka pildil taustal olevat maja käruga toomas käidud ning veel 5.4m katuseplekke ja mõnus kui paned pooleteist tonnise haagise autole sappa ning mootorikiunu asemele tuleb: "Noh peremees, kuhu põrutame?" ja kütusekulu kasvab vaevalt liitri jagu ning kuskilt tunda pole, et jõudu vähenenud oleks.
Poole aasta kokkuvõte:
Consumption: 9,04 l/100km 10.386 km
Vehicle costs in 0,20EUR/km (koos kütuse, kõigi kulude ja ostuhinnaga!)
Period: 07.06.2020 until 03.11.2020 (149 days)
9-5Griffin.png
9-5Griffin.png (520.24 KiB) Vaadatud 3351 korda
k2ruga.png
k2ruga.png (248.75 KiB) Vaadatud 3351 korda
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#4

L Mär 06, 2021 21:01

Vahepeal sai ilusasti talveunes olnud, aga Talvepäevadeks tuli siiski välja kaevata, sest tonnise radikas otsustas -30 kandis ikkagi "pissima" hakata

Pilt

Muidugi ka sealt hangest sai kulutatud reede öösel vastu kokkutulekut poolteisttundi kulutatud, et välja tee peale pääseda.

Kokkutulekul ainsat kiiret ringi tehes, sai muidugi niikaua provotseeritud kuni lõplikult näpust läks ja parklasse tagasi hiilides kõik näitasid näpuga. Küll aga mitte mu liivimaa parimate sõiduoskuste peale vaid viimase keevisliitega rippuva sumpaotsale.

https://youtu.be/mDB_E39FUN0

Puuduvast otsakesest oli aga palju häirivam näha, et pagassipõhi lahmab roostest, hoolimata sügisesest tõrjest

Pilt

Vanale koerale ikka uusi trikke ei õpeta, tahab teine lume alla tagasi...

https://youtu.be/7FgomSdMMs4

Krt kõige esimene ristmik, 200m hoovist ja bizdjets nagu kelguga.
Õnneks oli 5min pärast naabrimees ka tulemas astraga, panin veniva köie sappa, aga "valesid" sõiduvõtteid see siiski ei kompenseeri kui kõigepealt veniv köis rahulikult pingule aetakse ja siis kui ratas all ringi hakkab käima siis hakkame pähe andma... suure õpetamise peale sai natuke jõnksutamist selgeks, aga seda mitte, et muudaks suunda, igatahes sain 2 meetrit tagasi ja meetri sügavamale vajutud. Tal oli siiski vaja tööle edasi jõuda ja jäin järgmist "ohvrit" ootama.
20min sõrmede keerutamist ja tuli mingi 1 seeria bemm, aga tema õnneks tal ei olnud taga isegi mingit aasta, kuhu köit panna ja läks ka minema....
10min veel ja siis tuli hilux. Esimese korraga panin ikka piki serva, aga siis muutsime suuna oluliselt järsemaks ja tõmbas rohkem risti ning tuli nagu naksti välja

Pilt

Hodomeetri saime ilusaks 444444
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

L Mär 06, 2021 21:38

Põhja tegemine on omaette töö. tõenäoliselt tegid bituumenspreyga, see sobib jah vaid nii, et käid ylevaatusel ära.
pintsliga pandav bituumenmastiks püsib paremini. ja eriti hästi kui kasutada ka üks selline teistmoodi asi nagu karbiõli, mis alul ylivedel aga jääb poolkõva......
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Vasta