Saab 9-5 2.3T LPT Mystery

mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#1

E Aug 24, 2020 13:44

Tervitused foorumlastele :)
Olles omanud enamasti saksa päritolu masinaid varasemalt siis vahelduseks mõtlesin ka midagi muud proovida. On küll olnud paar Jaapani toodet, mis paraku jätsid täiesti külmaks :) . See, et ma üldse Saabe vaatama hakkasin algas sellest, kui sõbral oli ajutiseks liikuriks sarnane pill nagu pealkirjas mainitu, küll universaal. Meeldima hakkas seetõttu, et salong on minu arvates ilusa ja veidi "eksklusiivsema" disainiga, samuti salongimüra on meeldivalt madal. Hetkeseisuga on see daily/tööauto suunitlusega ja loodetavasti kestab kaua :) . Tehnilise poole pealt on kuulda esisillas kerget kolinat vahetevahel, ilmselt stabikakondid. Kere seisukord on üldiselt parem, kui eelmine daily (E39), karpidest kannata tungida nind auke esmapilgul ei märganud, paraku välisplekid pole roostest puutumata. Mootor töötab üsna normaalselt, mootori tuli küll põleb ja näitab süüteprobleeme ning ka nukvõlli andurit, mis hiljem ei ole tagasi tulnud peale kustutamist. Kütusekulu tundub ka meeldivalt madal, 7.2 liitrit näitab SID keskmiseks. Salongist veel rääkides on sees ventileeritavad/soojendustega nahkistmed, sooja ilmaga väga mõnus lisa :) . Audio poole pealt on õnnistatud HarmanKardoniga, mis on üllatavalt hea, siiani olnud autodest pole ühelgi nii head tehase heli sees olnud. Ostes oli kuulda vilinat kapoti all ja värelevat rihmapingutit, ostsin pinguti ja ühe rulliku lootuses, et saab kasutada short route liini uue rihmaga aga paraku rihm osutus valeks (1980mm). Peal olev on päris pirakas, SKF andis ka 24xx pikkusega rihma, ning leidsin ka 26xx toote, ei teagi, mis õige siis on? Panin vana rihmaga tagasi kokku aga ikka viliseb, tundub hetkel, et veepump häälitseb. Loksu oli üsna minimaalselt käega katsudes aga tellisin ikkagi uue ära, ei tahaks kuskil tee ääres konutada keema läinud Saabiga :) . Tulevikuplaanidest on peas mõlkunud LPG paigaldus, mis on kallim, kui auto ostuhind aga peaks ära tasuma kenasti paar kuud enne ülevaatuse kehtivust juba, umbkaudu 25k sõidan aastas. Veel kaugemas tulevikus, kui Saab on ennast hästi üleval pidanud siis keeraks natuke võimsust juurde :).

Paar pilti ka asjaosalisest:

Pilt

Pilt
Viimati muutis mystery, P Apr 24, 2022 17:12, muudetud 4 korda kokku.
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#2

E Aug 24, 2020 15:05

mystery kirjutas:
E Aug 24, 2020 13:44
... ostsin pinguti ja ühe rulliku lootuses, et saab kasutada short route liini uue rihmaga aga paraku rihm osutus valeks (1980mm). Peal olev on päris pirakas, SKF andis ka 24xx pikkusega rihma, ning leidsin ka 26xx toote, ei teagi, mis õige siis on...
viewtopic.php?f=31&t=24378
SoS kirjutas:
L Juul 20, 2019 8:39
pikk variant 6PK2615 (originaal 2612?)
lühike 6PK2415 (ma ise panin 6PK2425 - mugavam üksinda toimetades peale panna)

Jõudu võib ka varem juurde keerata.... ;) Tali alles kaugel
LPG saabidel on põhjustanud erinevaid muresid ja pole rahvajuttude järgi soovituslik. Samas pädev töökoda suudab kõik tööle panna, lihtsalt küsimus, et kas sul õnnestub just see õige välja valida. Kalkulaatorid kõik "ideaaltingimustel", reaalses elus ikkagi vaja lisahooldusi (+ajakulu) ja külmalt rüüpab benssu ka isuga kõrvalt juurde
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#3

E Aug 24, 2020 15:56

mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#4

P Sept 13, 2020 16:58

Vahepeal leidsin Saabile varuosa rubriigist sama värvi keredetaile, mis vajasid väljavahetust. Kapott, esitiivad ja esimene kunde uks, mis oli alt äärest kohe eriti mäda. Esitiivad jäid ootama kevadet, kapott ja uks sai kohapeal vahetatud, kuna ei mahtunud kumbki autosse :) . Külge sain ka korras pikslitega SID-i ja kliimapaneeli. Tegin ka õlivahetuse ära, läbisõiduks 326 000km, ning sain ka LPG gaasisüsteemi, mida hetkel vaikselt peale nokitsetakse. Kuna talv on lähenemas siis peaks hakkama ka talverehve otsima, hea oleks eraldi velgedel neid saada, äkki kellegil midagi head pakkuda? :)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#5

P Sept 13, 2020 17:13

Mul on 16" viisakad naelrehvid velgedel üle.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#6

P Sept 13, 2020 18:23

Tahaks lamelli see aasta panna, aga näita pilti ja mis on hinnasoov? :)
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#7

L Sept 19, 2020 23:24

LPG saabidel on põhjustanud erinevaid muresid ja pole rahvajuttude järgi soovituslik.
Mingit konkreetset viidet probleemide kohta? Täitsa huvitab, mis probleemseks osutub. Külajutud räägivad küll, et 100k läbides on klapid otsas aga konkreetset viidet pole keegi suutnud välja käia sellise juhtumi kohta. Sõbral on Mazda, millele paigaldati odavaim LPG seade 40k läbisõidul, hetkel ees 170k+ ja 0 probleemi mootoriga, klapiõlitust ka pole.

Vend luges ajust softi maha ükspäev, varsti ehk saab peale keerata :) Lisaks sõber paigaldas gaasiseadme külge, tankimas on lausa lust käia selliste hindadega, toimib nagu siidi.

Pilt
justin.keiss
Postitusi: 5
Liitunud: T Sept 22, 2015 23:48
Asukoht:
Auto:

#8

P Sept 20, 2020 0:39

SoS kirjutas:
E Aug 24, 2020 15:05

LPG saabidel on põhjustanud erinevaid muresid ja pole rahvajuttude järgi soovituslik.
Milliseid muresid täpsemalt? Endal sama plaan sahtlis ootamas.
alars
Postitusi: 31
Liitunud: R Juun 10, 2011 10:58
Asukoht:
Auto:

#9

E Okt 12, 2020 23:00

justin.keiss kirjutas:
P Sept 20, 2020 0:39
SoS kirjutas:
E Aug 24, 2020 15:05

LPG saabidel on põhjustanud erinevaid muresid ja pole rahvajuttude järgi soovituslik.
Milliseid muresid täpsemalt? Endal sama plaan sahtlis ootamas.
Minu 2000 9-5 Aerol (169kW) on nüüdseks LPG peal olnud 2,5 aastat (30600 km) ja selles osas probleeme ei ole olnud. LPG + 98 kulu on varasemaga võrreldes 39,98% soodsam, ehk suht täpselt see, mida Gaznet enne paigaldust lubas. Nüüd olen hakanud klapiõlituse peale mõtlema (see mind siia teemasse tõigi), mis ilmselt protsenti omajagu vähendab. Mina julgen soovitada küll.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#10

K Okt 14, 2020 21:39

Kas selle 40% all pead silmas seda, et gaasiga on nii palju soodsam sõita protsentuaalselt? Minu arvutuste järgi on gaasiga 54% soodsam kui bensiiniga sõita (LPG 0.434eur, 98 1.133eur) Bensiini on põhimõtteliselt vaja tankida korra aastas :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

K Okt 14, 2020 22:52

Otsi. Aga kust ma saaks ka sellise kaardi et saaks lpg selle hinnaga?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#12

N Okt 15, 2020 15:18

Gaznet jagab külas käies Alexela kaarte, Pärnus Carwizardilt sain Olerexi kaardi ise.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#13

K Okt 21, 2020 20:44

Kas keegi oskab öelda, kust võiks saada parempoolset logarit, mis kataks rihmaratta ja muu ära? Praegu pritsib lombist otse mootorile vett :) . Viskasin uued lamellid ka alla ning sellega seoses võib pakkuda 16" velgi, millele saaksin suvekad visata. Paigaldasin esistangele ledbari ka, et pimedas parem sõita oleks.

Pilt
AARE530
Postitusi: 200
Liitunud: E Okt 17, 2011 23:06
Asukoht: Pärnu
Auto: Saab 9-5 Aero, BMW 540i, Mercedes E350 4Matic

#14

R Okt 23, 2020 9:04

Sa ka Pärnu mees, vaata Savi tn Refeuse lammarisse, seal on vähemalt 4 "üheksa-viite" sees :)
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#15

R Okt 23, 2020 9:33

Tänud, sõber toimetab seal ja ei uskunud, et seal Saabe olla võiks :)
Heiko30
Postitusi: 33
Liitunud: K Jaan 06, 2021 1:17
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Spiffy Eurocar=SE

#16

K Jaan 20, 2021 21:51

Tere. Sul ka lpg peal millise võtsid? Kaalun ise ka seda teed minna gaznet pakkus 3varianti. Palju liitreid kulub linnas 100km peale? Ise arvestasin linnas ca 15-16l kindlasti sajale.

tervitades Heix
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#17

N Jaan 21, 2021 14:34

LPG seade tuli varuosadeks Aero pealt, marki ma ei oska sulle öelda. Pärnus sain tutika gaasiseadme paigalduse hinnapakkumise 870eur. Pole sõitnud paaki tühjaks ainult linnas aga nii palju saan öelda, et suurim kulu paagitäie peale on olnud 10.66L/100km kohta (70%mnt 30%linn) ja väikseim 8.65L/100km kohta (90%mnt 10%linn). Puhtalt linnas on ilmselt 15 kanti reaalne. 8641km läbinud siiani ning keskmine gaasikulu on 9.92L/100km kohta, mis on 4.34euri 100km kohta.

Seoses auto endaga siis väike mure on külmalt käivitamisel tekkiva suitsuga. Iga kord seda pole aga on tavaliselt rohkem, kui õli peale valan.

Pilt

Mõtlesin, et igaks juhuks kontrolliks turbo lõtke, ristilõtk minimaalne ja pikkilõtku ei tuvastanud, küll aga oli veidi õli.

Pilt

Turbo tihendid, karteri tuulutus või mõlemad?
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#18

N Jaan 21, 2021 16:12

Turbo peetis. Karterituulutus turbo külmakojasse õli ei tekita.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 489
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#19

N Jaan 21, 2021 18:27

Just "tänu" tuulutusele on enamike turbode külm koda õline. See, miks nii läheb, on juba teine teema. Umbes tuulutus, surve karteris, rõngad läbi, tuulutuse ühesuunaline klapp jne. Kui turbo pärast selline toss taga, siis reeglina käib kõik kiiresti ja vahest on-vahest pole olukorda pole.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 270
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#20

N Jaan 21, 2021 21:34

Endal oli iga käivitamisega suits taga. Kui vähe seisis, siis teinekord praktiliselt ei olnud suitsu. Ja saigi kõik eelmainitud asjad järjest läbi käidud. Karterituulutuse kontroll, ühesuunalise klapi vahetus, uus turbo (väike lõtk ikka oli). Ja kuna ikka suitses, siis sai kolvid üle käidud (mitte ainult rõngaste vahetus, millest oleks ilmselt piisanud, aga sai uued kolvid ka pandud) ja see lõpetas suitsemise ning õlikulu kadus.
Pilt
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#21

R Jaan 22, 2021 16:52

Täpselt samuti hommikuti jahedate või külmade ilmadega esimene käivitus oli mõnikümmend sekundit samasugune pilt.Klapisääre tihendite vahetus ei muutnud midagi, turbo vahetus ei aidanud (nagu Viki ka ütleb eespool), pärast rõngaste vahetust on hoopis puhtam õhk.
Saan harva sõita SAABIGA.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#22

L Jaan 23, 2021 11:19

Nojah, kui rõngaid vahetada siis võiks uued ketid ja saaled ka panna juba. Kellegil on aimu ka, kes selliseid töid võiks teha kvaliteetselt ning hinnaklass? Iseasi kas 600eurosele autole oleks mõistlik sellises mahus töid teha :) Aga krdi hea on sõita küll Saabiga, kui aus olla.
I-Vaari
Saabiklubi liige
Postitusi: 804
Liitunud: K Okt 14, 2009 16:32
Asukoht:
Auto:

#23

L Jaan 23, 2021 14:24

Jaotus ja tasakaaaluvöllide ketikomplekti hind hetkel 412 eur. Kui plokikaant ei töötle siis vöibolla kusagil 2000 eur eest isegi saab hakkama. Paar a tagasi sain Wössneri kolvikomlekti ca 500 eurga , nüüd juba OEM kolviröngakomplekti eest küsitakse üle 300 eur. Kepsu ja väntvölli laagerisari ka ca 130 eur. Paar a tagasi sai ühele argipäevasöidu SAAB ile 200kkm söitnud mootor ühe SAABispetsialisti poolt uueväärseks tehtud. Möötor töötab sahisedes ja etanoolisoftiga väänab ka päris nobedalt edasi , ka veermik sai täielikult korrastatud. Kuid muud seadmed on vanuse ja juba üle 400kkm läbisöidu puhul natuke aegajalt vingerpussi visanud. Kuid tee peale pole veel kordagi SAAB jätnud , ikka kodust kaugele ja tagasi koju.
entson
Postitusi: 484
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#24

E Jaan 25, 2021 17:46

tavalised rõngad jäävad 50kanti ,pigem tekib probleem originaal raamsaaledega ,vähemalt mõned kuud tagasi ei suudetud leida ,kuid siiski sain ka need raskustega.
Saan harva sõita SAABIGA.
mystery
Postitusi: 68
Liitunud: L Aug 08, 2020 17:35
Asukoht: Pärnu
Auto:

#25

L Jaan 30, 2021 20:18

Kust võiksin saada ühesuunaklapid karterituulutusele? Kiskusin maha ühe ja seda saab mõlemat pidi läbi puhuda.
Suletud