Saab 9-5 1.9TiD 2007 SoS
Postitatud: T Nov 03, 2020 18:10
Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et kogemata jäi jälle foorumist üks kuulutus silma:
Ei hakka ilustama - tööd vajab auto omajagu. Autol on suur probleem tahmamisega, Saabianti paigutas uue tahmafiltri, mis hiljem programmeeriti ümber, kuna auto lihtsalt ei liikunud. Siis oli vahepeal sõidurõõmu küllaga. Nüüd on miskipärast mootor tahmast umbes, jõudlust on poole vähem ning gaasi andes on tahmapilv üleval. See Saab suurendaks sinu CO2 jalajälge ilmselt üle saja korra. Xenon pirnid on ka vanad, parem poole on juba roosakaks läinud. Läbisõit 310k. ÜV kehtiv kuni 04.2021.
Egas midagi, kui nii ausalt juba kirjutatud siis võiks ju vaatama minna. Kohapeal selgus, et paisupaak on täiesti kuival, lisaks üle kahe korra ei julgenud gaasi anda, sest tõepoolest kartsin juba keskkonnaametit kuskilt läkastades välja hüppamast. Tech2 ühtegi viga ei näidanud ja kuna ka ühtegi tervet keredetaili polnud võimalik leida, siis sai tehtud pakkumine, millest endal ka peaaegu et häbi oli. 3h hiljem kõne, et pakkumisega nõus ja nii ma talle järgi läksingi.
Nädalajagu hiljem oli lõpuks aega tegelema hakata ja kui EGR ning throttlebody olid kõik maha käinud ja nenditud, et pole neil peale sentimeetrise lägakihi häda midagi tuli uuesti tech2 välja ja näitudes ringi skrollides jäi silma, et sisselaske rõhk ei taha kuidagi üle 1bar'i roniga. Kahtluseuss hakkas järjest rohkem närima ja nüüd juba oli teadliku pilguga vaadates näha, et stange alumine nurk seestpoolt parajalt õline. Mis muud kui stange eest ära ja voilaa, intercoolerist lõdvik lihtlabaselt lahti.... Oleks tahtnud kohe seda kontrollida, aga lasin petta end fraasidest saabianti juures vahetatud DPF ja teises töökojas ka üle vaadatud.... Ma ei tea kust see vahepealne jõud tal uuesti tuli, kas tõesti mehhaanik pani käega vooliku otsa ja klambrit ei vahetanud, sest see oli ikka täielik pudenenud roostekäkk mis mulle seal vastu vaatas.... Igatahes ühe väikese liigutusega sai hoobilt auto väärtus kolmekordistatud.... Paar kiiremat tehtud, et lambda puhtaks saaks ja nüüd on juba kõige tüüpilisem diiselhallmetallik, mis millegagi silma ei jää, sest põhjagaasiga kerge vine on täiesti tüüpiline neil kõigil.
Eriline kogemus oli parktule pirni vahetamisega. Vahepeal oli küll tunne, et lihtsam on vastupuiklevale süütule tüdrukule sisse saada kui selle varda otsas oleva pirni õigesse ja õigesti pessa tagasi sisestamisega, aga tehtud ta sai.
Nüüd oli aeg xenonite vahetuseks, mille kohta manuaal ütleb: Contact Service. Eelmise prilli pealt olin selgeks saanud, et lukuaugust mässata pole mõtet, lihtsam stange maha ja tuled eest ning siis hea opereerida. Selgus ka põhjus miks tuled valgustasid sama kõvalt uskumatult näiva 2,4m kaugusele nagu mu tonnisel. Üks oli roosakas (tavaline vanadus), aga teine pirn oli suht lahtiselt sinna sisse visatud ja siis kiirelt luuk peale, et täitsa välja ei kukuks..... Luuptuledel väljast vaadates ei olnud seda võimalik mitte tuvastada. Nüüd eelmise masina pealt enne lammarit välja sikutatud kalli raha eest ostetud xenonit asemele ja ongi jälle lust ning lillepidu.
Rootsi register paljastab, et on reaalne võimalus, et seda masinat polegi ulmeliselt tagasi keritud, seega on viimane aega hammasrihma vahetuseks, sest eelmine on 160kkm ja 10a tagasi täpselt tehtud. Samuti kummitab käivitusel 2-3sekundiks põlema jääv õlituli. Samuti ehk jääb töökojas silma kas jahutusvedeliku leke on kuskilt sealt paisupaagi kandist, sest enam pole valget visanud ja mõnel korral olen loigumoodi asja täheldanud auto all.
Silma jäi, et kõige magusam osa pidurikettal täiesti kasutamata.... Kas on pandud suurem ketas või vale sadul või valed klotsid või kas tõesti peabki nii olema??
Natukene häirib veel ebaadekvaatselt käituv follow-me-home funktsioon. Nimelt süüdet välja võttes lükkab xenonid põlema (hoolimata sellest, lüliti on 0 asendis ja päevatule kaitse väljas) ja salongivalgustus ei sütti. Panen uuesti süüte sisse ja võtan välja. Xenonid kustuvad ära ja salongituled süttivad nagu normaalne käitumine olema peaks. Kuigi FMH on seadistatud 30s peale, siis xenonid põlevad julgelt üle minuti ja siis kustuvad ära... Ei oskagi nagu väga täpselt läheneda sellele Internetis on kaaskannatajaid veel, aga ühest lahendust ei paista olevat.
Kojamehe mootorit on vaja natuke järgi aidata, sest hetkel tundub, et ta on mingi ametiühinguga liitunud ja ei kavatse grammigi rohkem tööd teha kui füüsiliselt kästakse, ehk siis kojamehed ei tule 0 asendisse tagasi vaid lõpetavad samal hetkel oma liikumise kui kang vabastada. Lisaks on vaja tagaluugi juhtmestik üle vaadata, sest luugiandur ei anna avamise kohta signaali, mistõttu ei panda ka tagumist laetuld põlema. Muid vigu nagu polegi välja tulnud. Üldiselt tundub kõige madalama lisavarustusega Linear pill, mis vist üldse osta õnnestus omalajal, aga värv on tegelikult soliidne ja talverümakaks sobib hästi.
Ei hakka ilustama - tööd vajab auto omajagu. Autol on suur probleem tahmamisega, Saabianti paigutas uue tahmafiltri, mis hiljem programmeeriti ümber, kuna auto lihtsalt ei liikunud. Siis oli vahepeal sõidurõõmu küllaga. Nüüd on miskipärast mootor tahmast umbes, jõudlust on poole vähem ning gaasi andes on tahmapilv üleval. See Saab suurendaks sinu CO2 jalajälge ilmselt üle saja korra. Xenon pirnid on ka vanad, parem poole on juba roosakaks läinud. Läbisõit 310k. ÜV kehtiv kuni 04.2021.
Egas midagi, kui nii ausalt juba kirjutatud siis võiks ju vaatama minna. Kohapeal selgus, et paisupaak on täiesti kuival, lisaks üle kahe korra ei julgenud gaasi anda, sest tõepoolest kartsin juba keskkonnaametit kuskilt läkastades välja hüppamast. Tech2 ühtegi viga ei näidanud ja kuna ka ühtegi tervet keredetaili polnud võimalik leida, siis sai tehtud pakkumine, millest endal ka peaaegu et häbi oli. 3h hiljem kõne, et pakkumisega nõus ja nii ma talle järgi läksingi.
Nädalajagu hiljem oli lõpuks aega tegelema hakata ja kui EGR ning throttlebody olid kõik maha käinud ja nenditud, et pole neil peale sentimeetrise lägakihi häda midagi tuli uuesti tech2 välja ja näitudes ringi skrollides jäi silma, et sisselaske rõhk ei taha kuidagi üle 1bar'i roniga. Kahtluseuss hakkas järjest rohkem närima ja nüüd juba oli teadliku pilguga vaadates näha, et stange alumine nurk seestpoolt parajalt õline. Mis muud kui stange eest ära ja voilaa, intercoolerist lõdvik lihtlabaselt lahti.... Oleks tahtnud kohe seda kontrollida, aga lasin petta end fraasidest saabianti juures vahetatud DPF ja teises töökojas ka üle vaadatud.... Ma ei tea kust see vahepealne jõud tal uuesti tuli, kas tõesti mehhaanik pani käega vooliku otsa ja klambrit ei vahetanud, sest see oli ikka täielik pudenenud roostekäkk mis mulle seal vastu vaatas.... Igatahes ühe väikese liigutusega sai hoobilt auto väärtus kolmekordistatud.... Paar kiiremat tehtud, et lambda puhtaks saaks ja nüüd on juba kõige tüüpilisem diiselhallmetallik, mis millegagi silma ei jää, sest põhjagaasiga kerge vine on täiesti tüüpiline neil kõigil.
Eriline kogemus oli parktule pirni vahetamisega. Vahepeal oli küll tunne, et lihtsam on vastupuiklevale süütule tüdrukule sisse saada kui selle varda otsas oleva pirni õigesse ja õigesti pessa tagasi sisestamisega, aga tehtud ta sai.
Nüüd oli aeg xenonite vahetuseks, mille kohta manuaal ütleb: Contact Service. Eelmise prilli pealt olin selgeks saanud, et lukuaugust mässata pole mõtet, lihtsam stange maha ja tuled eest ning siis hea opereerida. Selgus ka põhjus miks tuled valgustasid sama kõvalt uskumatult näiva 2,4m kaugusele nagu mu tonnisel. Üks oli roosakas (tavaline vanadus), aga teine pirn oli suht lahtiselt sinna sisse visatud ja siis kiirelt luuk peale, et täitsa välja ei kukuks..... Luuptuledel väljast vaadates ei olnud seda võimalik mitte tuvastada. Nüüd eelmise masina pealt enne lammarit välja sikutatud kalli raha eest ostetud xenonit asemele ja ongi jälle lust ning lillepidu.
Rootsi register paljastab, et on reaalne võimalus, et seda masinat polegi ulmeliselt tagasi keritud, seega on viimane aega hammasrihma vahetuseks, sest eelmine on 160kkm ja 10a tagasi täpselt tehtud. Samuti kummitab käivitusel 2-3sekundiks põlema jääv õlituli. Samuti ehk jääb töökojas silma kas jahutusvedeliku leke on kuskilt sealt paisupaagi kandist, sest enam pole valget visanud ja mõnel korral olen loigumoodi asja täheldanud auto all.
Silma jäi, et kõige magusam osa pidurikettal täiesti kasutamata.... Kas on pandud suurem ketas või vale sadul või valed klotsid või kas tõesti peabki nii olema??
Natukene häirib veel ebaadekvaatselt käituv follow-me-home funktsioon. Nimelt süüdet välja võttes lükkab xenonid põlema (hoolimata sellest, lüliti on 0 asendis ja päevatule kaitse väljas) ja salongivalgustus ei sütti. Panen uuesti süüte sisse ja võtan välja. Xenonid kustuvad ära ja salongituled süttivad nagu normaalne käitumine olema peaks. Kuigi FMH on seadistatud 30s peale, siis xenonid põlevad julgelt üle minuti ja siis kustuvad ära... Ei oskagi nagu väga täpselt läheneda sellele Internetis on kaaskannatajaid veel, aga ühest lahendust ei paista olevat.
Kojamehe mootorit on vaja natuke järgi aidata, sest hetkel tundub, et ta on mingi ametiühinguga liitunud ja ei kavatse grammigi rohkem tööd teha kui füüsiliselt kästakse, ehk siis kojamehed ei tule 0 asendisse tagasi vaid lõpetavad samal hetkel oma liikumise kui kang vabastada. Lisaks on vaja tagaluugi juhtmestik üle vaadata, sest luugiandur ei anna avamise kohta signaali, mistõttu ei panda ka tagumist laetuld põlema. Muid vigu nagu polegi välja tulnud. Üldiselt tundub kõige madalama lisavarustusega Linear pill, mis vist üldse osta õnnestus omalajal, aga värv on tegelikult soliidne ja talverümakaks sobib hästi.