SAAB 9-5 Aero "Wanker" MY2000, Mundujeevitž+Wilddog+Mõrtsukjänes

Vasta
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 147
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#1

E Apr 05, 2021 14:37

Nõnda, juhuse tahtel umbes kuu aega tagsi sattus Wilddog OSTA.EE-s kassette otsides hoopis ühe Võru metsade vahel istuva universaal 9-5e otsa. Masin tundus piltidelt täitsa kobe ja varustustase oli maksimum mis tehasest võimalik, va. tagarea soojendus. Transpordiametis oli kirjas et 2001 esmane regamine prantsusmaal ja 184kw mis viskas meil küsimärgi kohe üles, et kas keegi on facelift versiooni välimuse asendanud vanakooli omaga. Kaevasime VINi välja ja tark interneedus ütles et aparaat on siiski MY2000, hoopis Transpordiamet on ämbris kolistanud oma andmetega ja tegelikuses 169kw isend. :butt:

See meid aga ei morjendanud, kuna mul veel roosiline plaan oma NG juppideks tõmmata ja restaureerida siis oleks vaja midagi millega samal ajal vurada ning 1000 euri eest täislaks aero saada oleks pea lotovõidu vääriline. Netis veel numbrimärgiga otsides tulid välja vanad kuulutused, üks aastast 2016, kus masin oli matsu saanud ja uuesti lapitud/värvitud(pool autot üht ja pool teist tooni) aga kotti jooksnud mootoriga. Teine kuulutus oli veebruari alguses osta oksjonilt kus see müüdi u600 euriga ning kirjelduses oli mainitud et käivitamisel viskab suitsu, mida aga ei olnud nüüd uuel kuulutusel kirjas, samas teadsime kohe et naguinii võtame mootori kap.remondi ette kui ostuks läheb. Muidugi kuultus mille otsa me sattusime oli tehtud mõned päevad peale oksjoni lõppemist, lõi igasugued punased tulukesed põlema et miskit valesti või rondiärikas üritab raha teenida :conf:


Aga ega siin koroona ajal miskit teha ei ole peale kodus istumise siis sai reedesel päeval müüaga ühendust võetud, too ütles et üks huviline samuti Tallinnast olemas ja peaks laupäeval vaatma tulema ning kui ei tule diili siis helistab tagasi, ja vahi värki, laupäeva õhtul tuli kõne et vend ei ilmunud kohale(väitis et oli magama jäänud ja käsikis meie tulekul veel müüjal meid seenele saata, et ta tuleb ja ostab kindlasti ära :angry: ) ja oleme nimekirjas järgmised, telefonitsi rääkis mulle head ja halvad ära. Salong ja selle tehnika üüber hea, kere sammuti aga mootoril kas turbo ja tihendid läbi.

Pühapäeva hommikul lõime Wilduga autole hääled sisse ja nina võru poole, eelmisel õhtul veel SaabuJr käest tech2 laenatud, ning kolme tunnine sõit ettevõetud :drive:
Kohapeal tundus välimus isegi parem kui piltidelt tundus, roostet doglegidel pea ei olnudki, väiksed mullid siin-seal. Aga kapoti all oli tore üllatus, katerituulutusest throttlebodisse jooksval vollal puudus PCV klapp ja kütuserõhu regulli vahele oli see hoopis pandud ning ega see klapp töödanud ka, puhus mõlemat pidi :bs:
DI kassett oli hiinakas ning küünlad ka valed. Külmast peast käivitades viskas soojenemiseni suitsu sumpast, sumpa ise oli ka mingi aftermarket ilma keskmise pütita lõrina toru, ning tühikäigul jättis vahele. Tech2 ei leidnud pea ühtegi veakoodi, ütles et ainult turvavöötuli on peetis, tegime selle peale suured silmad et mootor viskab suitsu ja jõnksutab aga midagi ei ütle. Sõites aga oli minek järsk ja kiire ning mootor töötas sujuvalt. Pagassi kahest tagumisest nurgast tulid toolboxide alt poole rusika suurused augud. :nono
Müüa ise teadlikult väga midagi suurt ei osanud kosta, ega ta ise ka ei teadnud mis kus ja mida, kuna vaid nädalakese olnud auto omanik aga midagi ta meie eest ei peitnud ka mida teadis öelda. Saime hästi jutule ja kauplesime pika sõidu eest hinnast sada rutsi ka alla, ehk tulime koju tagasi 900 eurise täislaks aeroga :headbang:

Poolel teel koju otsustasime põltsamaal veel õli kontrollida, heh, üllatus missugune kui nägime et õlitorust pritsib mõnusat majaoneesi välja :wall: Noh mis seal ikka ega seal polnud midagi teha, valasime veidi õli peale, nii igaksjuhuks ja tulime koju ära.

Järgmisel päeval veeresime Saabude garaaži ette ja peale väikest demomist ja jutuajamist, ostsime fixusest, automaailmast ning USpartsist mitmeid meetreid eri suuruses silkoon vollasid ja PCV klappe ning asusime seal neid vahetama, hommikul olin kodus ka valesti suunatud vollad ka õigetesse kohtadesse suunanud ning oma NGlt ajutiselt PCV klapi laenanud. Tegime ka EVAPi vollade häkki, jätsime ühe klapi peale ning bybassi elektroonilise juhtimise lõikasime ka süsteemist välja ning ühendasime otse segusiibrisse. Käivitades läks aga auto lolliks ning peale paari sekundit tõmbas auto end ise pördesse u3500 pöörde juurde, alguses arvasime et ise midagi valesti teinud aga peale kümnendat varianti pidi midagi muud valesti olema, raske oli juba garaažis hingat sest igakord pöördes olles viskas suitsupomme autosumps. Lõpuks tabas Saabujr ära et tech külge lüüa ning leidis et auto oli visanud vaakumi lekke veakoodi, kustutas selle ära ja hops kõik ilus ja roosiline, ju oli süsteem end ümber mudinud ning adapteerunud lekkega koos töötama ning nüüd kus see viga korda sai tehtud läks lolliks ära :wtf:
DSC_2963.JPG
DSC_2963.JPG (674.49 KiB) Vaadatud 1800 korda
DSC_2969.JPG
DSC_2969.JPG (466.17 KiB) Vaadatud 1800 korda
Mõni päev hiljem sai VMist küsitud nimekiri juppe mida vaja oleks ning isegi tutikat mootoriplokki oli võimalik tellida :eek: nüüd ootame juppe juba mitmendat nädalat :lol:
Kogu VM nimekiri :facts: :

93184480 ketikomplekt
55557240 väntvõlli tagumine simmer
8822702 õlipump
9173501 õlipumba kaas
55557369 raamsaaled (10tk)
55557370 kepsusaaled (8tk)
7588783 väntvõlli pikilõtku seib (2tk)
9113937 turbo tihend
5960083 plokikaanetihend
30569479 õlirõhu regulaatori vedru = 55557232
9355389 regulaatori tihend
4940698 segusiibri ülemine O rõngas (2tk)
5958764 segusiibri alumine O rõngas (MY04)
55557285 väljalaske kollektori tihend
9186404 sisselaske kollektori tihend
9186412 sisselaske kollektori tihend = 55355267
9138009 õlivõtturi O tihend
90490362 kobra O tihend
8124158 kobra banjo tihend
7985781 bypassi tihend
4670352 bypassi klamber
9137993 sisselaske O tihend (3tk)
55557389 sisselaske nippel (3tk)
55559824 õlirõhuandur
9135211 plokikork
30577561 termostaat
9549460 mootoriblokk

Igavusest sai mõnipäev tagasi ka pagassi supaka kõlar välja kangutatud kuna membraan omadega õhtal, vana membraan sai maha katkutud ning amazonist uus tellitud.
Edasine oleneb nüüd kõik VMist.
Suured tänud ka Saabudele kes lasid oma pinda ekspromt rondi lappimiseks laenata :notworthy:

Pildimaterjali ka veidi(näh failid liiga suured foorumi jaoks, ssate lingiga ka hakkama)
https://photos.app.goo.gl/79Go5xeLvvjntzSW6
Viimati muutis Mundujeevitž, E Apr 05, 2021 20:08, muudetud 1 kord kokku.
:drive:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#2

E Apr 05, 2021 19:40

Äge. Varuosadeks saabide müügikuulutuste vahele saab ka lõpuks Saabientusiastide postitusi lugeda nagu vanasti :thumb: Kas di jääb hiinakas?
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 147
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#3

E Apr 05, 2021 19:46

vmaster kirjutas:
E Apr 05, 2021 19:40
Äge. Varuosadeks saabide müügikuulutuste vahele saab ka lõpuks Saabientusiastide postitusi lugeda nagu vanasti :thumb: Kas di jääb hiinakas?
see sai Saabude juures kodus riiulis seisnud og DI vastu vahetatud koos õigete küünaldega. Riiulil olev DI läks ise muidu kunagi riiulile ka miski vea tõttu, mis kohe ei meenu, ehk teab Wildu täpsustada.

Eks aeg näitab kuidas toimetab :poke:
:drive:
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 147
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#4

N Dets 21, 2023 21:04

Nonii, selles teemas juba pikka aega tuul puhunud. Parandame vea.

Oktoobri lõpu poole, peale kahte aastat kadalippu sai auto lõpuks tee peale vurama ja nüüdseks u tuhat km uue mootoriga läbitud.
Miks nii kaua läks? oi oi, nimekiri on pikk. alguses läks aega tarneaegadega, siis olid töökojas kiired ajad ning masina seismisest, ei olnud midagi hullu, et pidevalt torkida.
Lõpuks suri NG-l rattalaager ära, vahetult enne ajateenistusse minekut, siis jäi see seisma ja vahepealt tõmmati seal DI+küünlad ära, et maja ette uuele 9-3le neid ajutiselt panna(ajutine ikka ju igavene).
See andis lõpuks tõuke et võiks ju 9-5e ellu äratada. Seega sai leitud aeg kus töökojas oli auk ja delegeerisin masina viimise perele, kuna ise olin selleks ajaks tapal. aga oh häda. taga oli kässar nii tugevasti peal, et kui naabrimehe jeebiga lõpuk tõmmata ütitati, siis tõmmati hoopis pagassi põhi keevisest lahti :lol: :wall: .
409875816_692790549637538_3568737081528899415_n.jpg
409875816_692790549637538_3568737081528899415_n.jpg (73.79 KiB) Vaadatud 678 korda
385520519_287518217148870_8910153868916842533_n.jpg
385520519_287518217148870_8910153868916842533_n.jpg (51.94 KiB) Vaadatud 678 korda
Kui ma lõpuks linnaloaele sain ja suure jõu ja ropendamisega need lahti kangutasin, siis polnud töökojal enam aega, nojah ootame siis.
312332372_633037445198742_2560441321106476934_n.jpg
312332372_633037445198742_2560441321106476934_n.jpg (216.11 KiB) Vaadatud 678 korda
Tuli talv, läks Talv, tuli Suvi ja lõpuks hakkas koitma võimalus, lisaks oli plaanis kaks trippi euroopasse, juulis ungari ja augustis balkanisse, saatus aga veeretas kaikaid kodarasse ja lõpuks pidi ikkagi leppima 9-3ega reisi ajaks, käis kah aga polnud ikka see.
Augustis veeres lõpuks vana mootor välja, see mis sealt vastu vaatas oli paras üllatus. Saabu ütles, et see on ime et see üldse sõitis, too oli korralikult retsimist saanud.
363899517_696981095574094_7732526062048837876_n.jpg
363899517_696981095574094_7732526062048837876_n.jpg (184.56 KiB) Vaadatud 678 korda
365312465_981668533154877_694209173342329626_n.jpg
365312465_981668533154877_694209173342329626_n.jpg (119.11 KiB) Vaadatud 678 korda
lisaks oli sild ka omadega juba surmale kaks korda võlgu, samasugune ime, et sõita sai :mrgreen:
364477185_949138379489912_296727786422099409_n.jpg
364477185_949138379489912_296727786422099409_n.jpg (143.9 KiB) Vaadatud 678 korda
Sügisel sai uus mootor vahel, siis aga väike paanika, iniseb ja klobiseb. Tarkadeklubi küsis nõu ja vastuseks tuli, et too ketipartii ongi selline ja läheb varsti ära. etteruttavlat võin öelda, et nüüdseks pole enam kuulda. :headbang:

siis algas ülevaatuseks valmistumine, pagassi põhi auklik nagu sveitsi juust ja need hakkavad kindlasti silma. kiire ja rotikas lahendus: pigimati tükid ja purk mastiksit :mrgreen: :head: Väga hää tuli, keegi ei kobisenud.
409984253_1349959515661306_4591630150402543567_n.jpg
409984253_1349959515661306_4591630150402543567_n.jpg (81.67 KiB) Vaadatud 678 korda
409901251_7045194788894199_5315281725832090635_n.jpg
409901251_7045194788894199_5315281725832090635_n.jpg (88.44 KiB) Vaadatud 678 korda
Aga läbi ei saanud ikka, lambda näit oli üle lubatu, tuleb välja, et mingi eelmise omaniku ossi sumps lekib ühendustest.
Ei lasnud end sellest häirida ja sõitsin rõõmsalt korduvaga edasi. Olin just saabu juurest teel wilddogile järgi minemas kui paldiski mnt ja sõle ristil masin ära suri. Sümptomid olid nagu limp home aga liikuda ei lasnud, põõrded alla tuhande ja tunne nagu sureks. Keset tipptunni ummikut lükkasin tolle lähema saare otsa eest ära, kõned siia-tänna ja diagnoosima. Kütus otsas? jooksin kõrval olevasse sirklisse, ostsin kanistri ja kütust, lükkasin sisse...ei midagi sama jama. Targemaks enam ei saanud. Veetsin oma õhtupoolikut seal oodates, kuni lõpuks noori otsas saabu juurde veeresin ja tech2 külge poogiti. Koodi enam ei mäleta aga reset ja masin jooksis uuesti nagu antsu viiul :conf:
410373460_313506415005312_7428796117148866805_n.jpg
410373460_313506415005312_7428796117148866805_n.jpg (116.87 KiB) Vaadatud 678 korda
386883428_282863544576835_5240499115558403532_n.jpg
386883428_282863544576835_5240499115558403532_n.jpg (106.72 KiB) Vaadatud 678 korda
vahepeal alustas lekkimist ka kütusefilter, aurude peal käisin aeromotorsis ja sealt saabu juurde. Kütusefiltri katte alt tuli Titanic välja, ime et me polte täiesti ümaraks ei voolinud.

Viimasel hetkel enne korduva lõppu maandusin taas saabu juures ja möksisime sumpsi pastaga ühendused üle ja bueno. Algne mõte oli Qudwini Griffinilt sumps maha ja endale külge pookida aga ülla ülla, saab tegi igale masinale isemoodi sumpse ja griffini oma ei istu Aerole.
Korduval oli lambda näit ilusti paigas....siis tuli ülevaataja ja küsis, et oma masina saan käima ja sõitma. Too sama limp error uuest sees, kisun kaitsmeid ja klemme maha, mitte midagi ei muutu, puterdab ja sureb, kõik tuled ja viled põlevad. Lõpuks lükkasime masina parkmisplatsile ja kutsusin wilddogi OBD lugejaga järgi, andis throttlebody koode, reset ja jälle korras.
Kodus kangutasin throttlebody laiali ja puhastasime kõik ära.
Tundus et viga oli kadunud. aga oh ei, hoopis muutis oma vormi. Enam ei läinud limpi töötamise pealt vaid käivitamisel. vahepeal aitas paar korda proovida, siis läks käima aga aru ei saanud miks ta nii teeb.
Lõpuks avastasin, et kui käivitamisel jälle nii teeb, siis ise näpuga siiber lahti lükata ning läheb ilusti käima. Lahti lükates on kuulda klõpsu(?) u selline hääl nagu oleks jääs või kinni kiilunud ja jõuga tõmbad lahti. Seda olen nüüd u 3-4 korda teinud ja üha harvemini. Tundub, et kas ta oli enne liiga kinni pingutatud ja nüüd end sissetöötanud või ära harjunud ? Mõned korrad käivitamisel on vihjanud nagu tahaks uuesti limpi minna aga on siiski end ise käima tõmmanud. Huvitav anomaalia aga õnneks jääb harvemaks ja easy-fix on kohe tehtav. Vaatab mis saama hakkab.

Hetkel aga tutikate naastudega, naudib meie talviseid teid ning nurrub nagu kass. Tulevik tundub helge :thumb: :drive:

kunagi ehk saab siia ka värskeid pilte, kui valgemat aega on ja tuleb meelde pilti teha
:drive:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

R Dets 22, 2023 9:43

Ah et see olid siis sina seal..:)
mundu.jpg
mundu.jpg (417.18 KiB) Vaadatud 631 korda
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Mundujeevitž
Saabiklubi liige
Postitusi: 147
Liitunud: T Okt 03, 2017 12:24
Asukoht: Siin see on, see SAABimäe
Auto: 900NG on ka auto!
+ MY00 9-5 Aero

#6

R Dets 22, 2023 11:16

Cyber kirjutas:
R Dets 22, 2023 9:43
Ah et see olid siis sina seal..:)
mundu.jpg
:lol: seal seistes avastasin, et saabi inseneerid on ikkagi inimesed. Ohutulede tiksumine jääb vait peale mõnda minutit, ei peagi niigi närvilises olukorras veel tüütu tiksumisega kaklema, kui üritad mingit lahendust välja mõelda

Meie liikluskultuurist sai ka väikese kokkuvõtte. Osad ikka suured M-id. Surin ära ja üritasin eest ära lükata masinat, siis mingid tegelased kes minu taga kinni olid, teevad ümberpõikeid ja üritavad kaotatud aega vist tagasi teha, samal ajal mulle signaalitades :conf: Kuidas see aitama peaks? Tuleks äkki appi lükkama? :fight:
:drive:
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#7

R Dets 22, 2023 22:49

Salong on vägagi korralik ja katuseluugil on oma võlu. Kõik toimib elektri poolelt. HK sound on ka igati asjalik, eriti kui plärisev suppar sai ka paari euroga korda tehtud. Mõned õlled ja tore nokitsemine. Uksed on korralikud, vaid pagassis ja tagaustest tagant poolt vajab ca 2k eurorubla eest tegemist, alusraam on tugev. Mootor sai igati asjalik, sissesõit varsti valma ja tundub, et sai hea. Plokikaas on renoveeritud ja tonnise kolvid koos korraliku 2.3 väntvõlliga mootoris ning uuema otsa karterituulutus. Uus sidur pidurimeistri katetega, vast 200k hooleta. Pre FL kere on ikka ilus oma tagatuledega ja halogeen esituledega. Lisaks sai ette pandud ka omaaegne Aero stange (lisa lipiga). Puudu on vaid tiib luugi kohale. Kui kere ka järgi saab, siis on visuaalselt OK. Pesta ja kraamida vaid. Kui rooste eemaldatud, siis sillatööd vaja teha, SAAB tagumised rattad ka sirgu. Üldkokkuvõttes on sellise projekti kogumaksumus (sh auto hind) suurusjärgus 6-7k raha. Eks ise tuleb palju sebida ja teha. Sõidurõõmu sinna pmst 10a kanti. Selline auto on juba haruldus :headbang: :drive: :head:

Segusiibri anomaalia lahenes põhjaliku puhastusega ja kontaktplaadi pesuga. Kaablid sees on terved. Peale kokkupanekut kiilus õrnalt kinni aga nüüd on sisse töötanud ennast ja enam ei jää liblikas kinni. Võimalik, et otsast sai liig-kõvasti see mähise poolelt kinni keeratud. Nüüd käib vabalt ja ei kiilu algasendisse enam. Kõik klapid ja vaakumvollad on uued. Põhjaliku survetesti peaks vast igaks juhuks tegema, et mingid totakad mikrolekked tuvastada (klambrid vaja üle pingutada jne.). Teiseks autoks paras projekt :thumb:
Vasta