SAAB 9-5 Aero "Wanker" MY2000, Mundujeevitž+Wilddog+Mõrtsukjänes
Postitatud: E Apr 05, 2021 14:37
Nõnda, juhuse tahtel umbes kuu aega tagsi sattus Wilddog OSTA.EE-s kassette otsides hoopis ühe Võru metsade vahel istuva universaal 9-5e otsa. Masin tundus piltidelt täitsa kobe ja varustustase oli maksimum mis tehasest võimalik, va. tagarea soojendus. Transpordiametis oli kirjas et 2001 esmane regamine prantsusmaal ja 184kw mis viskas meil küsimärgi kohe üles, et kas keegi on facelift versiooni välimuse asendanud vanakooli omaga. Kaevasime VINi välja ja tark interneedus ütles et aparaat on siiski MY2000, hoopis Transpordiamet on ämbris kolistanud oma andmetega ja tegelikuses 169kw isend.
See meid aga ei morjendanud, kuna mul veel roosiline plaan oma NG juppideks tõmmata ja restaureerida siis oleks vaja midagi millega samal ajal vurada ning 1000 euri eest täislaks aero saada oleks pea lotovõidu vääriline. Netis veel numbrimärgiga otsides tulid välja vanad kuulutused, üks aastast 2016, kus masin oli matsu saanud ja uuesti lapitud/värvitud(pool autot üht ja pool teist tooni) aga kotti jooksnud mootoriga. Teine kuulutus oli veebruari alguses osta oksjonilt kus see müüdi u600 euriga ning kirjelduses oli mainitud et käivitamisel viskab suitsu, mida aga ei olnud nüüd uuel kuulutusel kirjas, samas teadsime kohe et naguinii võtame mootori kap.remondi ette kui ostuks läheb. Muidugi kuultus mille otsa me sattusime oli tehtud mõned päevad peale oksjoni lõppemist, lõi igasugued punased tulukesed põlema et miskit valesti või rondiärikas üritab raha teenida
Aga ega siin koroona ajal miskit teha ei ole peale kodus istumise siis sai reedesel päeval müüaga ühendust võetud, too ütles et üks huviline samuti Tallinnast olemas ja peaks laupäeval vaatma tulema ning kui ei tule diili siis helistab tagasi, ja vahi värki, laupäeva õhtul tuli kõne et vend ei ilmunud kohale(väitis et oli magama jäänud ja käsikis meie tulekul veel müüjal meid seenele saata, et ta tuleb ja ostab kindlasti ära ) ja oleme nimekirjas järgmised, telefonitsi rääkis mulle head ja halvad ära. Salong ja selle tehnika üüber hea, kere sammuti aga mootoril kas turbo ja tihendid läbi.
Pühapäeva hommikul lõime Wilduga autole hääled sisse ja nina võru poole, eelmisel õhtul veel SaabuJr käest tech2 laenatud, ning kolme tunnine sõit ettevõetud
Kohapeal tundus välimus isegi parem kui piltidelt tundus, roostet doglegidel pea ei olnudki, väiksed mullid siin-seal. Aga kapoti all oli tore üllatus, katerituulutusest throttlebodisse jooksval vollal puudus PCV klapp ja kütuserõhu regulli vahele oli see hoopis pandud ning ega see klapp töödanud ka, puhus mõlemat pidi
DI kassett oli hiinakas ning küünlad ka valed. Külmast peast käivitades viskas soojenemiseni suitsu sumpast, sumpa ise oli ka mingi aftermarket ilma keskmise pütita lõrina toru, ning tühikäigul jättis vahele. Tech2 ei leidnud pea ühtegi veakoodi, ütles et ainult turvavöötuli on peetis, tegime selle peale suured silmad et mootor viskab suitsu ja jõnksutab aga midagi ei ütle. Sõites aga oli minek järsk ja kiire ning mootor töötas sujuvalt. Pagassi kahest tagumisest nurgast tulid toolboxide alt poole rusika suurused augud.
Müüa ise teadlikult väga midagi suurt ei osanud kosta, ega ta ise ka ei teadnud mis kus ja mida, kuna vaid nädalakese olnud auto omanik aga midagi ta meie eest ei peitnud ka mida teadis öelda. Saime hästi jutule ja kauplesime pika sõidu eest hinnast sada rutsi ka alla, ehk tulime koju tagasi 900 eurise täislaks aeroga
Poolel teel koju otsustasime põltsamaal veel õli kontrollida, heh, üllatus missugune kui nägime et õlitorust pritsib mõnusat majaoneesi välja Noh mis seal ikka ega seal polnud midagi teha, valasime veidi õli peale, nii igaksjuhuks ja tulime koju ära.
Järgmisel päeval veeresime Saabude garaaži ette ja peale väikest demomist ja jutuajamist, ostsime fixusest, automaailmast ning USpartsist mitmeid meetreid eri suuruses silkoon vollasid ja PCV klappe ning asusime seal neid vahetama, hommikul olin kodus ka valesti suunatud vollad ka õigetesse kohtadesse suunanud ning oma NGlt ajutiselt PCV klapi laenanud. Tegime ka EVAPi vollade häkki, jätsime ühe klapi peale ning bybassi elektroonilise juhtimise lõikasime ka süsteemist välja ning ühendasime otse segusiibrisse. Käivitades läks aga auto lolliks ning peale paari sekundit tõmbas auto end ise pördesse u3500 pöörde juurde, alguses arvasime et ise midagi valesti teinud aga peale kümnendat varianti pidi midagi muud valesti olema, raske oli juba garaažis hingat sest igakord pöördes olles viskas suitsupomme autosumps. Lõpuks tabas Saabujr ära et tech külge lüüa ning leidis et auto oli visanud vaakumi lekke veakoodi, kustutas selle ära ja hops kõik ilus ja roosiline, ju oli süsteem end ümber mudinud ning adapteerunud lekkega koos töötama ning nüüd kus see viga korda sai tehtud läks lolliks ära Mõni päev hiljem sai VMist küsitud nimekiri juppe mida vaja oleks ning isegi tutikat mootoriplokki oli võimalik tellida nüüd ootame juppe juba mitmendat nädalat
Kogu VM nimekiri :
93184480 ketikomplekt
55557240 väntvõlli tagumine simmer
8822702 õlipump
9173501 õlipumba kaas
55557369 raamsaaled (10tk)
55557370 kepsusaaled (8tk)
7588783 väntvõlli pikilõtku seib (2tk)
9113937 turbo tihend
5960083 plokikaanetihend
30569479 õlirõhu regulaatori vedru = 55557232
9355389 regulaatori tihend
4940698 segusiibri ülemine O rõngas (2tk)
5958764 segusiibri alumine O rõngas (MY04)
55557285 väljalaske kollektori tihend
9186404 sisselaske kollektori tihend
9186412 sisselaske kollektori tihend = 55355267
9138009 õlivõtturi O tihend
90490362 kobra O tihend
8124158 kobra banjo tihend
7985781 bypassi tihend
4670352 bypassi klamber
9137993 sisselaske O tihend (3tk)
55557389 sisselaske nippel (3tk)
55559824 õlirõhuandur
9135211 plokikork
30577561 termostaat
9549460 mootoriblokk
Igavusest sai mõnipäev tagasi ka pagassi supaka kõlar välja kangutatud kuna membraan omadega õhtal, vana membraan sai maha katkutud ning amazonist uus tellitud.
Edasine oleneb nüüd kõik VMist.
Suured tänud ka Saabudele kes lasid oma pinda ekspromt rondi lappimiseks laenata
Pildimaterjali ka veidi(näh failid liiga suured foorumi jaoks, ssate lingiga ka hakkama)
https://photos.app.goo.gl/79Go5xeLvvjntzSW6
See meid aga ei morjendanud, kuna mul veel roosiline plaan oma NG juppideks tõmmata ja restaureerida siis oleks vaja midagi millega samal ajal vurada ning 1000 euri eest täislaks aero saada oleks pea lotovõidu vääriline. Netis veel numbrimärgiga otsides tulid välja vanad kuulutused, üks aastast 2016, kus masin oli matsu saanud ja uuesti lapitud/värvitud(pool autot üht ja pool teist tooni) aga kotti jooksnud mootoriga. Teine kuulutus oli veebruari alguses osta oksjonilt kus see müüdi u600 euriga ning kirjelduses oli mainitud et käivitamisel viskab suitsu, mida aga ei olnud nüüd uuel kuulutusel kirjas, samas teadsime kohe et naguinii võtame mootori kap.remondi ette kui ostuks läheb. Muidugi kuultus mille otsa me sattusime oli tehtud mõned päevad peale oksjoni lõppemist, lõi igasugued punased tulukesed põlema et miskit valesti või rondiärikas üritab raha teenida
Aga ega siin koroona ajal miskit teha ei ole peale kodus istumise siis sai reedesel päeval müüaga ühendust võetud, too ütles et üks huviline samuti Tallinnast olemas ja peaks laupäeval vaatma tulema ning kui ei tule diili siis helistab tagasi, ja vahi värki, laupäeva õhtul tuli kõne et vend ei ilmunud kohale(väitis et oli magama jäänud ja käsikis meie tulekul veel müüjal meid seenele saata, et ta tuleb ja ostab kindlasti ära ) ja oleme nimekirjas järgmised, telefonitsi rääkis mulle head ja halvad ära. Salong ja selle tehnika üüber hea, kere sammuti aga mootoril kas turbo ja tihendid läbi.
Pühapäeva hommikul lõime Wilduga autole hääled sisse ja nina võru poole, eelmisel õhtul veel SaabuJr käest tech2 laenatud, ning kolme tunnine sõit ettevõetud
Kohapeal tundus välimus isegi parem kui piltidelt tundus, roostet doglegidel pea ei olnudki, väiksed mullid siin-seal. Aga kapoti all oli tore üllatus, katerituulutusest throttlebodisse jooksval vollal puudus PCV klapp ja kütuserõhu regulli vahele oli see hoopis pandud ning ega see klapp töödanud ka, puhus mõlemat pidi
DI kassett oli hiinakas ning küünlad ka valed. Külmast peast käivitades viskas soojenemiseni suitsu sumpast, sumpa ise oli ka mingi aftermarket ilma keskmise pütita lõrina toru, ning tühikäigul jättis vahele. Tech2 ei leidnud pea ühtegi veakoodi, ütles et ainult turvavöötuli on peetis, tegime selle peale suured silmad et mootor viskab suitsu ja jõnksutab aga midagi ei ütle. Sõites aga oli minek järsk ja kiire ning mootor töötas sujuvalt. Pagassi kahest tagumisest nurgast tulid toolboxide alt poole rusika suurused augud.
Müüa ise teadlikult väga midagi suurt ei osanud kosta, ega ta ise ka ei teadnud mis kus ja mida, kuna vaid nädalakese olnud auto omanik aga midagi ta meie eest ei peitnud ka mida teadis öelda. Saime hästi jutule ja kauplesime pika sõidu eest hinnast sada rutsi ka alla, ehk tulime koju tagasi 900 eurise täislaks aeroga
Poolel teel koju otsustasime põltsamaal veel õli kontrollida, heh, üllatus missugune kui nägime et õlitorust pritsib mõnusat majaoneesi välja Noh mis seal ikka ega seal polnud midagi teha, valasime veidi õli peale, nii igaksjuhuks ja tulime koju ära.
Järgmisel päeval veeresime Saabude garaaži ette ja peale väikest demomist ja jutuajamist, ostsime fixusest, automaailmast ning USpartsist mitmeid meetreid eri suuruses silkoon vollasid ja PCV klappe ning asusime seal neid vahetama, hommikul olin kodus ka valesti suunatud vollad ka õigetesse kohtadesse suunanud ning oma NGlt ajutiselt PCV klapi laenanud. Tegime ka EVAPi vollade häkki, jätsime ühe klapi peale ning bybassi elektroonilise juhtimise lõikasime ka süsteemist välja ning ühendasime otse segusiibrisse. Käivitades läks aga auto lolliks ning peale paari sekundit tõmbas auto end ise pördesse u3500 pöörde juurde, alguses arvasime et ise midagi valesti teinud aga peale kümnendat varianti pidi midagi muud valesti olema, raske oli juba garaažis hingat sest igakord pöördes olles viskas suitsupomme autosumps. Lõpuks tabas Saabujr ära et tech külge lüüa ning leidis et auto oli visanud vaakumi lekke veakoodi, kustutas selle ära ja hops kõik ilus ja roosiline, ju oli süsteem end ümber mudinud ning adapteerunud lekkega koos töötama ning nüüd kus see viga korda sai tehtud läks lolliks ära Mõni päev hiljem sai VMist küsitud nimekiri juppe mida vaja oleks ning isegi tutikat mootoriplokki oli võimalik tellida nüüd ootame juppe juba mitmendat nädalat
Kogu VM nimekiri :
93184480 ketikomplekt
55557240 väntvõlli tagumine simmer
8822702 õlipump
9173501 õlipumba kaas
55557369 raamsaaled (10tk)
55557370 kepsusaaled (8tk)
7588783 väntvõlli pikilõtku seib (2tk)
9113937 turbo tihend
5960083 plokikaanetihend
30569479 õlirõhu regulaatori vedru = 55557232
9355389 regulaatori tihend
4940698 segusiibri ülemine O rõngas (2tk)
5958764 segusiibri alumine O rõngas (MY04)
55557285 väljalaske kollektori tihend
9186404 sisselaske kollektori tihend
9186412 sisselaske kollektori tihend = 55355267
9138009 õlivõtturi O tihend
90490362 kobra O tihend
8124158 kobra banjo tihend
7985781 bypassi tihend
4670352 bypassi klamber
9137993 sisselaske O tihend (3tk)
55557389 sisselaske nippel (3tk)
55559824 õlirõhuandur
9135211 plokikork
30577561 termostaat
9549460 mootoriblokk
Igavusest sai mõnipäev tagasi ka pagassi supaka kõlar välja kangutatud kuna membraan omadega õhtal, vana membraan sai maha katkutud ning amazonist uus tellitud.
Edasine oleneb nüüd kõik VMist.
Suured tänud ka Saabudele kes lasid oma pinda ekspromt rondi lappimiseks laenata
Pildimaterjali ka veidi(näh failid liiga suured foorumi jaoks, ssate lingiga ka hakkama)
https://photos.app.goo.gl/79Go5xeLvvjntzSW6