Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Vasta
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#226

K Okt 21, 2009 11:29

Suvel Tallinnast startides tegin tripi Narva, Sankt-Peterburg, Murmansk (koos kõige vahepeale jäävaga), Kirkenes, Nordkapp, Helsingi, Tallinn.
Õnneks ei juhtunud vaatamata Venemaa põlde meenutavatele teedele midagi. Ka kõik miilitsale altkäemaksuks mõeldud 5 eurosed jäid alles... ma tean, ise ka siiani ei usu.
Kaasas oli kaks varurehvi, käsivints, mõned prussid, ports mutrivõtmeid, kanister kütusega ja mootoriõli. Enne seda sai Mersu Sprinterile põhjalik hooldus tehtud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#227

K Okt 21, 2009 11:36

Jaah .. Nastix tõi ühe asja välja mida eespool polnud.. Kontrolli varurehv üle..:) ja tungraud. Mõni prussijupp (20-30 cm) oleks kasuks, kui pead tungi all mingit pinda tekitama.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#228

K Okt 21, 2009 22:09

Varu rehvi peaks küll esimese asjana vist üle vaatama... Tänud vastuste eest;)
raims
Postitusi: 89
Liitunud: T Juul 15, 2008 11:11
Asukoht:
Auto:

#229

T Okt 27, 2009 10:02

Pane lõpuks see aero sari külge millest maitea kaua rääkinud juba oleme :)
www.pit-tuning.ee
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#230

N Okt 29, 2009 19:25

EDIT: Tegin müügi teema
stennu
Postitusi: 102
Liitunud: R Sept 28, 2007 23:01
Asukoht:
Auto: S5

#231

N Okt 29, 2009 19:39

Julgen täie rauaga soovitada selle tegelase autot, ise kõrvalt näinud kui hoolas omanik Jupats on.

Aga nüüd sulle üks kysimus...mis toimub? Seda poleks ma kyll oodanud!
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#232

N Okt 29, 2009 19:43

Ära nüüd nii usinalt ka kiida...

Nagu eespool mainisin siis uus saab on silmapiiril. 9 aastal ta mul olnud juba:D
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#233

P Jaan 17, 2010 18:22

Kirjutan vahepeal siis jälle. Sai siin mõnda aega tegeletud auto müümisega. Aga paistab, et lõin ikkagi vedelaks. Müümise isu kadus nüüd pikaks ajaks ära. Eks see pisik teeb kehas ikka oma töö.

Jõulude eel sai ka korra Jaotusvõrkude autoga "paaritatud". Esituli vajab vahetamist ning stange sai väikseid värvikahjustusi.

Muideks, kui kellegil vedeleb kusagil parema esitule plastikust osa, siis võib karjuda. Oleksin kindlasti huvitatud.
:drive:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#234

E Veebr 22, 2010 22:00

Varsti* saabuv kevad toob jälle päevakorda tuleviku plaanid. Esimene asi oluline asi oleks kindlasti pihustid. Kardan, et juba praegu mängin nendega vene ruletti:gun:. Võimalik, et istuvad mul suht tihti 100% lahti. Seega peaks suurematesse investeerima. Praegu proovin leida odavaimat pakkujat, kes "matched flow" suudab garanteerida.
Juba mõnda aega on tehtud ka fine tuningut praegusele softile ning varsti saab alustada ka välitestidega. Kuna aga mitsu max on korra juba saavutatud, siis peaks hakkama ka uue turbo peale mõtlemist. Ei ole mõtet seda mitsut ka seal 1,5Bar peal kiusata. Ostaks GT28 aga kohe mitte ei taha loobuda sellest madalast otsast. Vägisi kisub mõtted bi-turbo peale. T17 ning GT28RS sümbioos oleks täitsa seksikas:evil:. Automaatkast loomulikult ei arva sellest ainukesena midagi.:(

*Aknast välja vaadates tundub nagu elaksime igaveses jääajas...
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#235

E Apr 12, 2010 8:52

Sel nädalavahetusel otsustas siis 3. silinder 10x teistest rohkem detoneerima hakata. Naljakas on see, et detoneerib just ca 2000rpm juures ja vaakumis olles. Hetkel pole jõudnud veel põhjuseid otsima hakata. Kange tahtmine on mootor lahti kiskuda ning sisse piiluda. Praegu takistab mind veel see, et tõenäoliselt ma seda tagasi kokku enam ei saa:D. Varuautod ka kõik sõidus.
Klapiklõbinat kuulda ei ole. Äkki kellegil on ideid? :P
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#236

E Apr 12, 2010 9:32

Algselt postitas: Jupats
Äkki kellegil on ideid? :P
OT. Te olete oma auto ära lõhkunud..:D :D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#237

E Apr 12, 2010 10:11

Ära sa märgi :D
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#238

P Mai 02, 2010 22:00

Niisiis 3. silindri probleem lahendatud. Põhjus peitub tõenäoliselt Neste kütuses. Peale uuesti tankimist prombeem kadus.
Nüüd tuleks veel mootoripadi ka ära vahetada ja olengi suveks valmis...:head:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#239

R Mai 28, 2010 23:50

Vahepeal sai siis pisut finetuningut tehtud:

Peale läks täiesti uus soft, mis sai nullist kokku vorbitud. Vana hakka ära tüütama oma -02 mudeli kiiksudega. Esialgu oli siin probleeme vajaliku boosti ja airmassi saavutamisega, kuid see lahenes wastegate regullimisega. Oli baseboost mul mingil põhjusel 0,35bar. Sai tõstetud ilusti 0,65 peale, mis peaks hetkel täitsa mõitslik olema. Softivahetusega sain lahti ka kunagi sisseprogetud "launch controllist", mis aeg ajal närvidele käis ja tänu laiskusele eemaldamata jäi.

Kalibreeritud sai ka originaal boosti seier. Näitas ta mul maksimaalseks ainult punase algust :D. Väänasin selle ikka lõppu välja, nagu peab.

Tühikäigupöörded sai rõõmsalt 950rpm peale tõstetud. Vibratsioon kadus pea täielikult. Õrnalt on kuulda ainult kondipumba undamist. Max. pöörded langetasin 5000rpm peale, kuna see viimane tuhat tundus mõttetu pinistamine. Mitsu ei puhu ka seal enam midagi mõistlikku.

Sai ka vahetatud tuntud tavotti juures mootoripadi. See omakorda vähendas vibratsiooni.

Logimise andmed pakkusid 0,35bar baseboosti juures 305,2hp@5753rpm. Väänet vastavalt siis 427Nm@3720rpm. Proovin nüüd vaba aja tekkides ka korraliku baseboostiga proovida. Enne pean veel pisut softi lahjemaks tegema. 1,5bar praegu tuleb liiga kergelt:evil:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#240

L Mai 29, 2010 0:06

Logimise andmed pakkusid 0,35bar baseboosti juures 305,2hp@5753rpm.
Möhhh? Rõhku ei ole aga obeseid on 305,2tk??? Arumaisaa!!!??? Või pean uuesti korrutustabelit õppima hakkama? St. Ei kõlba algkooli lõpetama?
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#241

L Mai 29, 2010 0:11

Softis oli rõhk lakke lükatud, wastegate aga kiskus maha. Tulemuseks oli selline poolepussune rõhk. Polnud võimalust baseboosti mõõta, kuna olin maal. Ei tahtnud nii ehku peale ka tõstma hakata.

EDIT: max. pööretel puhus mitsu ikkagi 0,85bar välja aga airmass oli juba piisavalt suur, et hobujõude tagada...

EDIT2: Valem hp saamiseks = (airmass/3,1)*hetke pöörded/7200
Minu airmass oli 5723 juures 1189mg/c.

Hobujõududega on nagu päris ok. Vääne oli see, mis tulemata jäi. 450-460Nm on paras vääne ikka:P
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#242

T Juun 29, 2010 11:37

Niisiis...

Kuna lamell minu autole ikkagi suvel kuhugi ei kõlba, siis sai alla pistetud Michelin Pilot Sport 2. Rehvi mõõt nagu ikka 225/45 R17. Kiiruse indeks on Y, seega saab ka Kiltsil 300km/h sõita:cool:.

Pilt

Continentali lamellidel on kole komme suure boostiga lihtsalt alt ära väänduda. Paar korda võttis ikka päris jahedaks, kui auto teise käiguga 120 pealt järsu põike tegi. Eks see pehme segu ole ka põhjus. Pidamine ise enamjaolt oli suhteliselt mõistlik. 2. käiguga väga naljalt ratast ringi ei saanud. Kuigi 500Nm juures(ilma BPC klapita) käis ka see täiesti tühja. Aga noh, igapäevaselt nii ei sõida ju.

Pilot Sport 3 ei ostnud selle pärast, et seni pole leidnud veel usaldusväärseid teste. Tuli ta ju alles see aasta välja ning nii varajases staadiumis ei oska keegi midagi kosta.

Eks siis, kui laki saan rahulikult maha sõidetud ning paar korralikku tõmmet tehtud, oskan ka hinnangu neile anda;)

EDIT: Niipalju oskan praegu kommenteerida, et Y kiirusindeksi kohta on üllatavalt vaiksed rehvid...
daags
Postitusi: 774
Liitunud: N Mai 17, 2007 22:37
Asukoht:
Auto: Saab 9-5 1,9Tid

#243

K Juun 30, 2010 4:02

natuke targutaks, kiirusindeks ei tohiks rehvi heli seisukohalt m6jutada, kuna sama mustriga rehv v6ib olla erineva kiirusindeksiga ehk siis tugevam peaks olema rehvi toestus ja struktuur, et v2ltida suurel kiirusel tekkivat rehvi nn paisumist (rehvi diameeter suureneb) ja parandada juhitavust.
AGa v6in ka eksida :cool:
Võimsust pole kunagi piisavalt
Allar88
Postitusi: 54
Liitunud: L Aug 29, 2009 15:17
Asukoht:
Auto:

#244

K Juun 30, 2010 7:45

Paar korda võttis ikka päris jahedaks, kui auto teise käiguga 120 pealt järsu põike tegi

Võibolla mitte kehv rehv vaid kehv alusvanker?
Ettevaatust pudiseb!
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#245

K Juun 30, 2010 8:46

To daags: Suurema kiirusindeksiga on tõesti küljetoestus ja struktuur tugevam. Paljudel suurtootjatel on ka kummisegu pisut erinev. Tänu sellele ongi müratase suurem. Pole küll enamikule märkimisväärne suurenemine, kuid mul hell kõrv.:)

Allar88: Sild peaks täita eeskujulikus seisukorras olema. Eks näeb, kas rehvivahetusega asi paranes...
Jaanus
Postitusi: 894
Liitunud: K Mär 03, 2004 15:58
Asukoht: Harjumaa
Auto: Volvo XC90 MY18 ja Opel Insignia Biturbo MY16

#246

K Juun 30, 2010 9:15

PS2 on jah mu meelest jube hea, ise proovin vist järgmisena Pilot Sport 3-d ära ;)
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#247

L Juul 03, 2010 21:15

Niisiis täna sai pihta hakatud auto lammutamisega. Praktiliselt terve sisselase sai pulkadeks võetud. Radikas ja intercooler käis maha, samuti kõik andurid. Eesmärgiks oli IC puhastamine ning juba aastaid kummitanud lekke leidmine.

Intercooler oli seest ikka masendavalt must. Läbilastud bensiin oli ikka täiesti tökat. Aga 4 korda bensiiniga läbi pestes läks ikka suht läikima. IC jahutusvõime viimasel ajal oli ikka suhteliselt kehva. Nüüd sai ka siis põhjustaja ära nähtud.

Lekket siiski tuvastada ei õnnestunud. Homme, kui kokku hakkan asju lappama, määrin kõik lõdvikute ühendused paksult silikoonmäärdega kokku. Siis saab pärast välistada ühenduste lekkimise.

Sportfilter sai läikima löödud ning hunnik sensoreid ka ära puhastatud.

Ees on ka veel see vahva hetk, kui Jupats seda kolihunnikut kapoti alla tagasi toppima hakkab. Seb saab kindlasti terve sõnaraamatu jagu roppusi kuulda.

Pilte ka:

Pilt

Pilt

Pilt
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#248

L Juul 03, 2010 21:38

Alati kui ma näen kedagi miskit sellist oma autoga ettevõttmas hakkavad sõrmed sügelema, tekkib hirmus tahtmine ise miskit ettevõtta :D Pildipealt tundub see nii lihtne ja tore, justkui ameerika perefilm, ei ole kukkuvaid kruvisid ja katkiseid plastik kõrvu, ülejäävaid detaile...:evil:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#249

L Juul 03, 2010 22:10

Tegelikult peotäis polte jäi minulgi üle. Praegu leiutan, kuhu neid pista... Õnneks sai lammutamis järjekord enne korralikult välja mõeldud. Tänu sellele töö sujus päris hästi.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#250

P Juul 04, 2010 0:16

JÕUDU :) Kui juba lammutad, siis keera pasunad ka pampri alla peitu .... Jahutab paremini :eureka:
Vasta