Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Eelkõige kiidaks talvistes oludes 2005 aasta Aero softi TCS juhtimist. Võrreldes minu originaaliga tegutseb mitu korda kiiremini ning kohapealt saab täitsa ilusti minema. Eriti mõnus on kiire jõu maha võtmine, mitte nagu vanal, kus jõud võeti maha suure plärtsuga ning 1-2 sekundit oli vaikus. Libedal teel tugevalt kiirendades toimub TCSi jõnksutamine ca 3-4 korda sekundis.
Kas sama trikki annab 9-3OG peal ka kasutada?
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Täna hommikul käivitades viskas ette Check Engine tulukese. SID arvas, et koodiks on P0340. Viitsib keegi äkki WIS-ist järgi vaadata, mis see täpsemalt on. Mul sellele lähiajal ligipääsu. Google andis erinevaid vastuseid, seega pisut segadus.
Tulega kaasnes ka ajutine puterdamine sõidul ning süüde tundus kuidagi varajane. Peale mõnda kilomeetrit jäi puterdamine järgi.
Tulega kaasnes ka ajutine puterdamine sõidul ning süüde tundus kuidagi varajane. Peale mõnda kilomeetrit jäi puterdamine järgi.
On selleks WIS-i vaja?
P0340 - camshaft sensor fault code
http://www.saab-tuners.com/en/faq/article/285.html
P0340 - camshaft sensor fault code
http://www.saab-tuners.com/en/faq/article/285.html
Loomulikult DI sees.On arvutuslik andur.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Siin lähinädalatel tuleb ette võtta mürasummutus vol. 4, ehk siis mootorikate, lagi ja pagass.
Mõtte käigus tekkis küsimus, et äkki tuleks matte panna ka esitiibade sisse (Ärge kohe näkku lööge). Tegemist ju mõnusate kõlakastidega. On kellegil äkki pilte 9-5`st ilma tiibadeta ning tiibade sisemist külge? Minuga google sel teemal suhelda ei tahtnud...
Mõtte käigus tekkis küsimus, et äkki tuleks matte panna ka esitiibade sisse (Ärge kohe näkku lööge). Tegemist ju mõnusate kõlakastidega. On kellegil äkki pilte 9-5`st ilma tiibadeta ning tiibade sisemist külge? Minuga google sel teemal suhelda ei tahtnud...
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Täna sain kätte Aero kerelisad (esilisa ja küljekarbid). Siinkohal tänud Rajuvellule, kes hädast välja aitas.
Vabandan pildikvaliteedi eest juba ette ära...
Nüüd on vähemalt ajend olemas, et auto värvimisse saata. Hädasti vajavad värviparandusi tagatiivad, üks uks ning esistange. Ehk saab suveks auto viisakaks ka...
Vabandan pildikvaliteedi eest juba ette ära...
Nüüd on vähemalt ajend olemas, et auto värvimisse saata. Hädasti vajavad värviparandusi tagatiivad, üks uks ning esistange. Ehk saab suveks auto viisakaks ka...
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Sel nädalavahetusel sai suure hurraaga hakatud mürasummutust pagassi panema. Peale põranda ja seinte maha kiskumist tuli aga ebameeldiv üllatus:
Konkreetne auk õue... Paistab, et aastatetagune avarii tagajärg, kuna mäletan seal mõlki. Nüüd tuleb siis terve tükk välja lõigata ning uus asemele keevitada. Loodetavasti saab värvitööde teostaja sellega hakkama.
Igatahes peale mõneajalist nukrutsemist võtsin ette auto põhjaliku pesu. Laupäeval tegin 2x pigipesu ning lasin ära kuivada. Täna siis uuesti pigipesu ja põhjalik svamm otsa. Peale läks ka kõvavaha, mis seisis ca 4-5 tundi. Seejärel järjekordne pesu, et vaha tolm maha lasta. Sebastian avastas enda jaoks kuivatusvaha võlud :D
Eks 2 nädala pärast saab loodetavasti mürasummutusega jätkata.
Maalt kojusõit:
Konkreetne auk õue... Paistab, et aastatetagune avarii tagajärg, kuna mäletan seal mõlki. Nüüd tuleb siis terve tükk välja lõigata ning uus asemele keevitada. Loodetavasti saab värvitööde teostaja sellega hakkama.
Igatahes peale mõneajalist nukrutsemist võtsin ette auto põhjaliku pesu. Laupäeval tegin 2x pigipesu ning lasin ära kuivada. Täna siis uuesti pigipesu ja põhjalik svamm otsa. Peale läks ka kõvavaha, mis seisis ca 4-5 tundi. Seejärel järjekordne pesu, et vaha tolm maha lasta. Sebastian avastas enda jaoks kuivatusvaha võlud :D
Eks 2 nädala pärast saab loodetavasti mürasummutusega jätkata.
Maalt kojusõit:
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Kui nii vaadata, siis pildil on ema ja tütar. Nii sarnased samas täiesti erinevad autod.
Oleme Sebastianiga siin üsna mitu aastat maal autosid lammutanud ja peab mainima, et 9-5 oleks kordades parem auto, kui säilinud oleks tonnise kohati vajalik robustsus.
See suvi peaks proovima meie kõik 4 Saabi pildile saada... ;)
Oleme Sebastianiga siin üsna mitu aastat maal autosid lammutanud ja peab mainima, et 9-5 oleks kordades parem auto, kui säilinud oleks tonnise kohati vajalik robustsus.
See suvi peaks proovima meie kõik 4 Saabi pildile saada... ;)
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Täna sain siis auto värvimisest kätte. Tuleb tunnistada, et väga hea sai ning olen täitsa rahul.
Pilt ka. Polegi vist sellest küljest eriti pilti teinud.
Värvitud sai siis vasak külg, esistange (värviparandused), esispoiler ja küljekarbid. Parandatud sai ka auk pagassis. Lisaks väike põhjaparandus ning roostetõrje.
Kuna omajagu inimesi küsis U2U teel värvimise kohta, siis vastaks siin kõigile ühiselt. Tundmatu mehena astusin sisse Autokliinikusse, kus suhtumine oli väga sõbralik ja oma tegemisi põhjendati asjalikult. Hind oli samuti üsna söödav ja ajakulu mõistlik. Seega esmakogemuse põhjal julgen soovitada. Kel täpsem huvi siis www.autokliinik.ee jagab infot.
Sel nädalavahetusel läheb ca 15kg matti pagassi, peale seda saab ka sisepaneelid tagasi panna. Eks teen tööst ka pilte, et rahvaga sheerida.
Pilt ka. Polegi vist sellest küljest eriti pilti teinud.
Värvitud sai siis vasak külg, esistange (värviparandused), esispoiler ja küljekarbid. Parandatud sai ka auk pagassis. Lisaks väike põhjaparandus ning roostetõrje.
Kuna omajagu inimesi küsis U2U teel värvimise kohta, siis vastaks siin kõigile ühiselt. Tundmatu mehena astusin sisse Autokliinikusse, kus suhtumine oli väga sõbralik ja oma tegemisi põhjendati asjalikult. Hind oli samuti üsna söödav ja ajakulu mõistlik. Seega esmakogemuse põhjal julgen soovitada. Kel täpsem huvi siis www.autokliinik.ee jagab infot.
Sel nädalavahetusel läheb ca 15kg matti pagassi, peale seda saab ka sisepaneelid tagasi panna. Eks teen tööst ka pilte, et rahvaga sheerida.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Sel nädalavahetusel sai läbi müraisolatsioon vol 4. Sihtmärgiks oli siis pagass, mille kumisemist nüüd tunduvalt vähem kuulda on.
Veel puhastamata toormaterjal:
Seinal on ka mingi tehase matt juba olemas:
Ilus läikiv:
Pigimati otsa läks vilt:
Ja valmis ta oligi:
Tõrvaks meepotti jäi aga CD-boxi tagasi panemine. No mitte kuidagi ei tahtnud külgmine kate sinna istuda, et boxi kinnituse augud kohakuti oleks. 2 tundi vandumist ja alla ma andsingi. Tundus, et paks juhtmepunt oli seda seal segamas. Praegu läks CD-box garaaži riiulile paremaid aegu ootama. Närv ei pidanud lihtsalt vastu.
Esimesel võimalusel panen vildile musta linariide peale, et asi natuke esteetilisem oleks, kui luuki avada. Hetkel ei olnud seda lihtsalt käepärast.
Veel puhastamata toormaterjal:
Seinal on ka mingi tehase matt juba olemas:
Ilus läikiv:
Pigimati otsa läks vilt:
Ja valmis ta oligi:
Tõrvaks meepotti jäi aga CD-boxi tagasi panemine. No mitte kuidagi ei tahtnud külgmine kate sinna istuda, et boxi kinnituse augud kohakuti oleks. 2 tundi vandumist ja alla ma andsingi. Tundus, et paks juhtmepunt oli seda seal segamas. Praegu läks CD-box garaaži riiulile paremaid aegu ootama. Närv ei pidanud lihtsalt vastu.
Esimesel võimalusel panen vildile musta linariide peale, et asi natuke esteetilisem oleks, kui luuki avada. Hetkel ei olnud seda lihtsalt käepärast.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Täna sattus silma siis auto jaoks oluline verstapost:
Kalkulaatori sõnul on siis kesmiselt sõidetud 18018km aastas, 346km nädalas ja 49km päevas.
Eelmisel nädalal sai tehtud ka väike hooldus, mille käigus kiskus Iisak maha karteripõhja. Hommikuti külmast peast ulgumine mootoris tegi pisut rahutuks. Sõel oli aga täitsa puhas ning karteripõhi ka täitsa viks. Järgmisena kahtlustan kondi- ja roolivõimupumpa. Häält mõistab ka veepump teha. Eks näis.
Surnud oli ka keskmine reso, mille asemele uus läks. Vähe naljakas see välja näeb aga jörinat summutab täitsa hästi.
Nagu juures olevalt pildilt näha võib, on rooste põhja all kanda kinnitanud. Eriti häirivad need tagavararatta süvendi küljes olevad läigud. Kui nüüd välja suudaks nuputada, kuidas see rooste valutult kätte saada, siis üsna mitu purki mastiksit on ootamas.
Kalkulaatori sõnul on siis kesmiselt sõidetud 18018km aastas, 346km nädalas ja 49km päevas.
Eelmisel nädalal sai tehtud ka väike hooldus, mille käigus kiskus Iisak maha karteripõhja. Hommikuti külmast peast ulgumine mootoris tegi pisut rahutuks. Sõel oli aga täitsa puhas ning karteripõhi ka täitsa viks. Järgmisena kahtlustan kondi- ja roolivõimupumpa. Häält mõistab ka veepump teha. Eks näis.
Surnud oli ka keskmine reso, mille asemele uus läks. Vähe naljakas see välja näeb aga jörinat summutab täitsa hästi.
Nagu juures olevalt pildilt näha võib, on rooste põhja all kanda kinnitanud. Eriti häirivad need tagavararatta süvendi küljes olevad läigud. Kui nüüd välja suudaks nuputada, kuidas see rooste valutult kätte saada, siis üsna mitu purki mastiksit on ootamas.
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Oeh... polegi ammu endast märku andnud. Tuleb punastava näoga tunnistada, et suvega on auto täitsa käest ära läinud. Kordades kasvanud töökoormus on ajapuudust veelgi suurendanud.
Enne talvist hooaega tuleb aga vist nädalakese puhkust võtta ning autodega tegeleda. Saabil on ToDo list üsnagi pikk ja tekitab pidevalt külmavärinaid. Tõenäoliselt peab ka Iisak bronnima tõstuki pikemaks ajaks, kuna enamust asjad on "out of my league"
Kui nüüd lühidalt kokku võtta siis kuu ajaga tuleb teha:
Sillaremont(Luha ja Tehnika tänavad on selles süüdi) n-arv pukse on tõenäoliselt juba puudu.
Sillastend
Juhiakna tihendid vaja paigaldada
Ketivahetud (Olen seda juba liiga pikalt edasi lükanud)
Roolivõimupump vahetada
Suuuuuuuur hooldus
Pidurikotsid
Alarmi pasuna akud
Aknapesuvee paak vahetada
EVAP süsteemi kala otsimine
Keemiline puhastus
Enne talvist hooaega tuleb aga vist nädalakese puhkust võtta ning autodega tegeleda. Saabil on ToDo list üsnagi pikk ja tekitab pidevalt külmavärinaid. Tõenäoliselt peab ka Iisak bronnima tõstuki pikemaks ajaks, kuna enamust asjad on "out of my league"
Kui nüüd lühidalt kokku võtta siis kuu ajaga tuleb teha:
Sillaremont(Luha ja Tehnika tänavad on selles süüdi) n-arv pukse on tõenäoliselt juba puudu.
Sillastend
Juhiakna tihendid vaja paigaldada
Ketivahetud (Olen seda juba liiga pikalt edasi lükanud)
Roolivõimupump vahetada
Suuuuuuuur hooldus
Pidurikotsid
Alarmi pasuna akud
Aknapesuvee paak vahetada
EVAP süsteemi kala otsimine
Keemiline puhastus
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Ühesõnaga... Raske päev on seljataga. Sai Iisakuga ette võetud ketivahetuse draama. Langin mootoris on viimased 2 aastat ainult kõvemaks muutunud, seega valikud eriti ei olnud.
Kõigepealt mootor maha ja otsakaas küljest. Nagu arvata võiski, siis mõlemad pingutid olid lõpuni väljas. Rohkem oodata poleks kannatanud.
Nagu pildilt näha on, siis kett on talla sisse sügavad sooned närinud.
Enne:
Pärast:
Töö käigus sai kogemata avastatud, et parem esimene piduriklots on ennast sadula ühte serva rulli keeranud. Ühesõnaga uued klotsid läksid alla.
Paremal asuv klots on see kõnealune:
Ja kui juba poolraam maha käis, tuli ka poolraami ära ussitanud puksid uretaanide vastu vahetada.
Lisaks läksid külge uued rooliotsad, šarniirid, stabikakondid ja roolivõimupump.
Täna lähen vist kella 7st magama...
Kõigepealt mootor maha ja otsakaas küljest. Nagu arvata võiski, siis mõlemad pingutid olid lõpuni väljas. Rohkem oodata poleks kannatanud.
Nagu pildilt näha on, siis kett on talla sisse sügavad sooned närinud.
Enne:
Pärast:
Töö käigus sai kogemata avastatud, et parem esimene piduriklots on ennast sadula ühte serva rulli keeranud. Ühesõnaga uued klotsid läksid alla.
Paremal asuv klots on see kõnealune:
Ja kui juba poolraam maha käis, tuli ka poolraami ära ussitanud puksid uretaanide vastu vahetada.
Lisaks läksid külge uued rooliotsad, šarniirid, stabikakondid ja roolivõimupump.
Täna lähen vist kella 7st magama...
-
- T7 sekspert
- Postitusi: 2714
- Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9-5 Aero-R
Möödunud on jälle ports aega ilma, et midagi erilist oleks toimunud (Jubin tatistab nüüd üle õla).
Mootor toimedab peale ketivahetust täitsa hääletult. Väike vingumine on veel sees, kuid seda põhjustab tõenäoliselt hääbuv veepump. Õnneks pole tegemist just hirmkalli osaga.
Siiski häirib mind kaks tihedalt esinevat muret. Pidevalt tuleb ühtlase kiirenduse korral bensiinipaagist madalat urinat. Urin on kohe tugev ja tagaistmel reisijad aegajalt lausa kurdavad (Cyber näiteks). Seda ei juhtu igakord vaid iga 5-6 kiirendus.
Teine mure on seoses elektriga. Nimelt kui mootor on käinud juba ca 30min või rohkem, siis väiksemgi elektritarbija paneb pöörded kõikuma. Samuti ei juhtu seda kogu aeg vaid aegajalt. Eriti tihti on seda esinenud siis, kui auto on kohapeal käinud tükk aega.
Juhul, kui keegi on kogenud sarnaseid muresid, siis andku märku. :drink:
Väike pilt kah jälle:
Mootor toimedab peale ketivahetust täitsa hääletult. Väike vingumine on veel sees, kuid seda põhjustab tõenäoliselt hääbuv veepump. Õnneks pole tegemist just hirmkalli osaga.
Siiski häirib mind kaks tihedalt esinevat muret. Pidevalt tuleb ühtlase kiirenduse korral bensiinipaagist madalat urinat. Urin on kohe tugev ja tagaistmel reisijad aegajalt lausa kurdavad (Cyber näiteks). Seda ei juhtu igakord vaid iga 5-6 kiirendus.
Teine mure on seoses elektriga. Nimelt kui mootor on käinud juba ca 30min või rohkem, siis väiksemgi elektritarbija paneb pöörded kõikuma. Samuti ei juhtu seda kogu aeg vaid aegajalt. Eriti tihti on seda esinenud siis, kui auto on kohapeal käinud tükk aega.
Juhul, kui keegi on kogenud sarnaseid muresid, siis andku märku. :drink:
Väike pilt kah jälle: