Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Vasta
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#76

E Okt 22, 2007 8:17

OT:
Algselt postitas: qdwin
või kadka teelt hyndai keskuse kõrvalt no name poest noname ksenoonid 1500 kr tükk!

Kui ma ei eksi, siis see noname pood on kannab AABE nimetust ning seal töötab meie foorumlane djk. Ostsin sealt hea hinnaga rehvid.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#77

E Okt 22, 2007 10:56

Algselt postitas: suur
Kui ma ei eksi, siis see noname pood on kannab AABE nimetust ning seal töötab meie foorumlane djk. Ostsin sealt hea hinnaga rehvid.
Vabandan verbaalse vägivalla pärast! Lähen häbenen nurgas.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1963
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#78

E Okt 22, 2007 11:18

OT: Ja kui seal poes öelda, et sõidad Saabiga, siis hinnad võtavad mütsi maha :thumb:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#79

E Nov 05, 2007 1:56

Niisiis koostöös Sebastianiga sai soetatud selline asjandus nagu Elmscan 5. Rahvakeelis siis - see jubin, millega saab trionicut läpakaga uurida-puurida...

Mida siis teada sai:
Esialgu mitte midagi olulist:head:
Pisut üllatas see, et minu autol hetkelises(jubedas) konditsioonis puhus Mitsu iga käiguga 0,69-0,71Bar`i. Siin kohal küsimus jumalatele - Kuidas piiratakse T7 puhul väänet esimese 2 käigu juures. T5 puhul on softis vastavad mapid olemas. Kas sekkub kastiaju? T7 puhul rõhku igatahes ei piirata. Seda sai korduvate katsetega kindlaks määratud ning ei usu, et T7 tahtlikult ka valeinfot levitaks:o.


Tegin siin ka eile öösel ka erinevaid teaduslikke katseid nagu näiteks auto soojenemise jälgmine toetudes pööretele, fuelflow`le, intake temp(sisselase temp), coolant temp jne. Samuti püütsin leida pöörete ning "gaasipedaali"(trottle position) oma vahelist seost, mis ei olnud kaugeltki lineaarne.
Võib olla paistab teile mõtetu tegevus kuid mind hoiab see aktiivsena:beer:. Sooviks kunagi ka mõista seda tuuma millel najal mu käru elus püsib:D
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#80

E Nov 05, 2007 8:43

Tublid poisid!

OT: Ma ütleks sellele inimesele ( :poke: ) suisa aitähh, kes suudaks kuidagi adapteerumise välja lülitada. Et auto kohandab end vastavalt juhi sõidustiilile, mis on ju vale! Kohanduma peaks vastavalt liiklustingimustele! Näiteks kui sport on sees, siis pikapeale muutub auto ikka vastikult uimaseks - ma ei sõida ju pidevalt lapats põhjas. Kui aga äkki on jõudu vaja, siis tänu minu eelnevale sõidustiilile adapteerumise tõttu, pole jõudu kuskilt võtta. :wall:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#81

E Nov 05, 2007 11:09

Nii ma teengi. Aga jube tüütu on enne möödasõitu nublakaid torkida. Tihti ei ole selleks ka aega (või mida iganes), siis on nii tüütu kui auto jätkab uimerdamist. Sport nupp on iseenesest mõnus lahendus aga sport režiimis võiks auto võimsuse adapteerimise (vabandust, jõhkra vähendamise) siiski ära unustada ja kõrgemat käiku pisut kauem sees hoida.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#82

E Nov 05, 2007 11:55

Niipalju räägivad, et automaat- ja manuaalkastiga T7 soft on ajudes ühesugune. Analoogselt T5-le annab kast ECU-le signaali (kui on automaat) ja siis kasutatakse automatic gearbox boost level (nimetus võib teistsugune olla, aga vahet pole) mäppi. Kui signaali ei tule (ehk siis on autol manuaalkast) kasutatakse manual gearbox boost mäppi. Niisugused mäpid on softis alati dubleeritud, ka sissepritse maatriksi oma loomulikult.
Kahjuks pole T7 mäppide nimetusi või kirjeldusi keegi avaldanud, seetõttu on failid esialgu suht hiina keel. 3D graafikud ei ütle midagi, kui pole isegi õigeid x-axis ja y-axis väärtuseid ega ühikuid, vaid mingid suhtarvud :red:

edit:
http://www.viggenfactfile.de/hirsch.html
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#83

E Nov 05, 2007 14:17

Jupatsit tsiteerides:
Esialgu mitte midagi olulist:head:
Pisut üllatas see, et minu autol hetkelises(jubedas) konditsioonis puhus Mitsu iga käiguga 0,69-0,71Bar`i. Siin kohal küsimus jumalatele - Kuidas piiratakse T7 puhul väänet esimese 2 käigu juures. T5 puhul on softis vastavad mapid olemas. Kas sekkub kastiaju? T7 puhul rõhku igatahes ei piirata. Seda sai korduvate katsetega kindlaks määratud ning ei usu, et T7 tahtlikult ka valeinfot levitaks:o.

Väänet piiratakse drosselklapi abil,seetõttu pole vaja rõhu kallale minna T-7`l.Sina vajutad labida põrandasse,aga gaasiklapp avaneb näiteks ainult poole võrra. Teatud määral toimetab ka kasti ecu koostöös trionicuga väänet piirates(et näiteks,kas ja millal lukustada turbiin)
Rõhu kallale minnakse alles algavat detonatsiooni tuvastades.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#84

E Nov 05, 2007 19:16

Paistab siis olevat loogiline sinu jutule Trionic toetudes, et T7 softis on ka vähemalt 2 map`i esimese 2 käigu väände piiramiseks(puhtpaljas oletus ja lootus:D). Hetkel pole veel ka mõistust T7 softi uurida. Välja suudab lugeda ainult margi, mootori ning VSS`i(seda siis võõrastest softidest).
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#85

E Nov 05, 2007 19:54

2 map`i pluss üpris suur adaptsioonivõime:thumb:
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#86

K Nov 07, 2007 15:41

Kas keegi oskab öelda kui suur on 9-5 aero(automaatkastiga) max RPM, ehk siis pöörete piiraja? Minu autol on näiteks 5715rpm. Redline algab 6000rpm´ist(see vist kõigil sama).
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#87

N Nov 08, 2007 1:47

Elmscan 5. - Kus kohast said?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#88

N Nov 08, 2007 6:37

Vene saitidelt saab seda,nagu ka kõike muud võimalikku ja võimatut.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#89

N Nov 08, 2007 13:04

Algselt postitas: 819ATP
Elmscan 5. - Kus kohast said?

Seda saab ka siit Eestist. Näiteks Tehnonet.
Kaasa saadav tarkvara suht sakib, kuid interneti avarustest leiab ka paremaid.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#90

N Nov 08, 2007 15:19

Algselt postitas: roomlane
Mida täpsemalt sellega näeb ja sättida saab? tech2-ga pole võrreldav või on see softki internetiavarustest saadav? Kas näiteks ABS andurite veakoode jne näeb jne?

Tech-2 on igal juhul parem. Elmscan ei näe ABS-i, turvapatju, signa aju jne. Ainult seda, mida väljastab Trionic 5 (7), pöörded, rõhk sisselaskes, siseneva õhu temperatuur, kiirus jne.
Erinevatel autodel on ka erinevad andurid (PID), mida Elmscan oskab lugeda, kahjuks pole Saabi Trionic-aju just eriti lahke oma infot jagama.
Lisaks on Elmscan aeglane. Ühte andurit mõõdab u. 0,3 sek. intervallidega. Kui soovid näha (või salvestada) näiteks 3 anduri info üheaegselt, siis mõõteperiood vastavalt 0,9 sek.

edit: kokkuvõttes on tegu siiski "mänguasjaga", 2300 kroonist Elmscan'i ei maksa võrrelda 40000 kroonise Tech-2'ga :cool:

Lisatud failid
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#91

N Nov 08, 2007 16:41

Lisan siia pisut sisukama pildi:D

Pilt


Esimesed sekundid on otse kiirendamine. 1kraad sooja. 2 inimest. Edasi on ringrajastiili sõitmine;)
EDIT: MAF ei mõõdetud ning graafikus on 2 slotti mitte aktiivsed.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#92

N Nov 08, 2007 16:56

Siin näiteks möödasõit ühest autost ning rekkast maanteel.

Pilt
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#93

E Nov 12, 2007 0:24

Kirjutan, et teid natuke hoiatada. Nimelt reede õhtul läks mul istmesoojendus kärssama. Põletas raibe istmesse augu ja ka minu teksastesse. Tagumik tänagi veel hell. Äkki Trionic seletab mis täpsemalt läbi läks?:D
Profilaktika mõttes püüan lähi ajal igasugu releed ja muud junnid üle käia. Kes kurat teab mis seal jälle sädelema võib hakata.:wall:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#94

E Nov 12, 2007 0:34

Algselt postitas: sebastian
Lisaks on Elmscan aeglane. Ühte andurit mõõdab u. 0,3 sek. intervallidega. Kui soovid näha (või salvestada) näiteks 3 anduri info üheaegselt, siis mõõteperiood vastavalt 0,9 sek.
Kui meenutada tech2 salvestatud kaadreid, siis ega seegi just teab mis kiire polnud. Kaadrite vahe just 0.9sec ei olnud aga gaasivajutus 900->4000 p/min olid kaks eri kaadrit ilma vahepealse osata. Lisaks on tech võimeline korraga kuvama (vist ka salvestama???) kuni 6 eri signaali.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#95

E Nov 12, 2007 3:07

Algselt postitas: qdwin
Algselt postitas: sebastian
Lisaks on Elmscan aeglane. Ühte andurit mõõdab u. 0,3 sek. intervallidega. Kui soovid näha (või salvestada) näiteks 3 anduri info üheaegselt, siis mõõteperiood vastavalt 0,9 sek.
Kui meenutada tech2 salvestatud kaadreid, siis ega seegi just teab mis kiire polnud. Kaadrite vahe just 0.9sec ei olnud aga gaasivajutus 900->4000 p/min olid kaks eri kaadrit ilma vahepealse osata. Lisaks on tech võimeline korraga kuvama (vist ka salvestama???) kuni 6 eri signaali.


Mhh...äkki com port piiras? Baudrate on pordil default 9600, mis peakski tähendama keskmiselt 3 anduri (PID) "infot" sekundis. Kuuldavasti suudab Tech2 ise lugeda korraga kuni 60 andurit ja seda kõike hulga kiiremini kui Elmscan ühtainust andurit mõõdaks!

Või on äkki Saabi OBD2 piduriks?
Tõstsin Elmscani kiirust 38400 baud peale (ELM327 lubab seesugust force'i) ja nüüd peab proovima, kas auto küljes kah asjast tolku on.
Tahaks ju vähemalt 5-6 andurit korraga salvestada vähe inimlikuma ajastusega ;)

(jupats, proovi oma skriinšotid .png formaati pakkida, .jpg on sobiv looduspiltidele, mitte graafikutele :) )
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#96

E Nov 12, 2007 5:38

Algselt postitas: jupats
Kirjutan, et teid natuke hoiatada. Nimelt reede õhtul läks mul istmesoojendus kärssama. Põletas raibe istmesse augu ja ka minu teksastesse. Tagumik tänagi veel hell. Äkki Trionic seletab mis täpsemalt läbi läks?:D
Profilaktika mõttes püüan lähi ajal igasugu releed ja muud junnid üle käia. Kes kurat teab mis seal jälle sädelema võib hakata.:wall:

Viimasel isendil läks regulaator X põhjusel täisvõimsuse peale. Niikaua küttis,kuni iste süttis.Välja lülitada ka ei saanud.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#97

E Nov 12, 2007 18:08

Algselt postitas: sebastian
(jupats, proovi oma skriinšotid .png formaati pakkida, .jpg on sobiv looduspiltidele, mitte graafikutele :) )

Tegelen sellega:D
EDIT: korras


Algselt postitas: Trionic
Viimase isendil läks regulaator X põhjusel täisvõimsuse peale. Niikaua küttis,kuni iste süttis.Välja lülitada ka ei saanud.

Kas iste läks kohe täitsa põlema või nagu minul(sulatas augu sisse)? Naisterahva võib täitsa ära ehmatada see.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#98

E Nov 12, 2007 19:39

Nahkiste otseselt ei süttinud,kuid pöidlajämedune auk kärssas läbi naha.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 962
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Rootsi raud, aga mitte SAAB

#99

P Nov 25, 2007 16:35

Algselt postitas: Trionic
Viimasel isendil läks regulaator X põhjusel täisvõimsuse peale. Niikaua küttis,kuni iste süttis.Välja lülitada ka ei saanud.

mis abinõu sellisel juhul avitab? uus lüliti-regulaator või annab kuidagi miskit parandada? mu 9-5 iste tahab ka mul kannikaid põlema panna, olenemata regulaatori asendist. nagu järjekordne tüüpviga tunduks olevat :wtf:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#100

P Nov 25, 2007 16:39

Regulaatori vahetus,arvan. Väike võimalus,et temp.andur küttekehas on vigane.
Vasta