19. leht 23-st

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 5:54
Postitas Trionic
Ega ilma hoonimata pane keegi uut kolbi.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 9:23
Postitas romza
Äkki keegi seletab hülsside hoonimise lahti?


Silindri sisemuse lihvimine. Näiteks kolvi rõngaste poolt tekitatud triipude maha lihvimine, või siis õigesse mõõtu lihvimine.
Youtube link.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 14:49
Postitas Executive
Hoonimist teostatakse pinna karestamise eesmärgil. Mõõdud selle puhul ei muutu.
Silindri seinte karestamine on vajalik selleks, et õli püsiks nende peal :wise:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 17:34
Postitas romza
Hoonimist teostatakse pinna karestamise eesmärgil. Mõõdud selle puhul ei muutu.
Silindri seinte karestamine on vajalik selleks, et õli püsiks nende peal :wise:

OT: Usun, et sul on õigus. Vaatasin ükskord Opeli mootori plokki, mis oli tehase standard ja siis nägin ühte teist plokki, mis oli Cosworthi moditud, mõlemad sama aastakäigu autod ja sama 2,0L mahuga 16V mootorid. Cosworthi mootoril olid hülsid sees õrnalt karedad nagu oleks käiakiviga üle käidud diagonaalsetes suundades. Samas originaal tehase mootor läikis nagu peegel. See siis ajast, kui Cosworth pani kokku Vectra 2000 mootoreid.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 18:17
Postitas Jupats
Minu mootori silindri seintel oli peale lahti võtmist näha veel tehase hoonimise jälgi. Loomulikult sai need üle käidud enne kokku panemist.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 18:19
Postitas ivomets
Hoonimist teostatakse pinna karestamise eesmärgil. Mõõdud selle puhul ei muutu.
Silindri seinte karestamine on vajalik selleks, et õli püsiks nende peal :wise:


kui oled käpard või tahad liiga hästi teha, siis hoonimisega saab väga lihtsalt silindri läbimõõdu suuremaks, nii et kolb sealt kolaki läbi kukub.
see mootori ehitamine on ikka väga peen värk ja kolbide sobitamine silindrisse kaasa arvatud.

ühesõnaga see on meistri tunnetuse värk, kes paneb 180000 sõitnud mootorile sisse orig. mõõduga kolvid ja teostab veel hoonimise, noh natukene ikka sõidab ju :beer:

kui sellist asja teha, siis ikka kindlapeale minek oleks rem. mõõduga kolvid ja sil. üle puurida/hooonida vastavalt kolbide järgi.

ma arvan, et romza just sama asja tahtis teada, et kuidas kokku koostatud.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 18:56
Postitas Jupats
Kui väga äärmustesse minna, siis hambaniidiga on ka võimalik puid saagida. Aga see selleks...

Ma ausalt öeldes ei näinud põhjust, miks peaks lihvima silindrit, millel polnud ühtegi kulumisjälge peal. Pole ka veel kuulnud, et keegi 9-5le remontmõõdus kolbe peale paneb. Kui silindril vaod sees, siis plokk peaks olema prügimäe kaup...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 19:19
Postitas romza
Just, mind huvitas see koostamise, teema, et mida kolbide vahetusel umbes sama aja autoga tehakse. Mu oma 9-5 aero 230k sõitnud ja on hakanud õli sööma. Eks homme troosti mehed uurivad põhjusi.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 21:08
Postitas Factor
Just, mind huvitas see koostamise, teema, et mida kolbide vahetusel umbes sama aja autoga tehakse. Mu oma 9-5 aero 230k sõitnud ja on hakanud õli sööma. Eks homme troosti mehed uurivad põhjusi.

Ka Troll hakkas õli sööma, otsisin ka juba uut plokki ja mootori kaprem. mõtted olid peas. Aga vähim mis ma koheselt teha sain oli klapisääretihendite vahetus.
Ja ei olnud ka kõige raskem ja kalleim töö.
Sellest alates enam õli ei söö..:headbang:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Aug 17, 2011 21:42
Postitas Jupats
Vahest tõesti piisab täitsa sääretihendite või rõngaste vahetusest..

Kel huvi, siis Performance kodulehe on kolbide kohta info nüüd üleval.;)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Aug 28, 2011 22:17
Postitas Jupats
Üks pilt ka vahepeal...

Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Aug 28, 2011 22:38
Postitas ebuprofen
krt, ma ka tahan selliseid velgi :D:D:D ilus

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Aug 28, 2011 22:43
Postitas Jupats
Need veljed on siin foorumis omajagu popid. Kui ma ei eksi siis peaksid olema 2004 Aero 5-spoke.

Enda suureks imestuseks avastasin, et 2000km jooksul on toimunud vaid 3 detonatsiooni.. Tundub nagu liiga hea:evil:
Üle tuleb nüüd vaadata ca 700km logisid. Mõnusat tegevust pikaks ajaks;)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Sept 09, 2011 9:30
Postitas Jupats
Täna avastasin, et rahulikul kiirendamisel on hakanud bensupaak häält tegema. Eriti lärmab ta siis, kui pöörded on madalal ning boost kusagil 0,5bar juures. Teatud juhtudel lärmab ta terve kiirenduse.

Huvitav, kas paagituulutus hakkab kärvama?:conf:

Äkki on kellelgi kogemusi...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Sept 09, 2011 9:54
Postitas romza
Täna avastasin, et rahulikul kiirendamisel on hakanud bensupaak häält tegema. Eriti lärmab ta siis, kui pöörded on madalal ning boost kusagil 0,5bar juures. Teatud juhtudel lärmab ta terve kiirenduse.

Huvitav, kas paagituulutus hakkab kärvama?:conf:

Äkki on kellelgi kogemusi...


Kui paned väiksemad pihustid tagasi, kas siis ei tõmba paaki vaakumisse?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Sept 09, 2011 10:18
Postitas Jupats
Ei saa eriti neid edasi tagasi vahetada, kuna Dekade sobitamine võtab pool päeva aega. Probleem hakkas see nädal ennast näitama. Dekadega olen juba tükk aega sõitnud.

Äkki peaks paaki rohkem survet laskma?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Sept 09, 2011 10:21
Postitas romza
Ei saa eriti neid edasi tagasi vahetada, kuna Dekade sobitamine võtab pool päeva aega. Probleem hakkas see nädal ennast näitama. Dekadega olen juba tükk aega sõitnud.

Äkki peaks paaki rohkem survet laskma?


Eks ma nii naljaga pooleks ütlesingi :cool:
Kas su autol need klapid, mis vooliku (Evacuation pipe , PartNo : 4572129) küljes on ikka terved?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Sept 09, 2011 10:25
Postitas Jupats
Klapid iseenesest on uued. Sai neid vahetatud siin mõnda aega tagasi. Too kallis voolik on ka uus.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Sept 11, 2011 21:11
Postitas Jupats
Eile sai siin ennast kätte võetud ning kõik pagassi juhtmed ära vahetatud. Avastasin, et pehme audio/video kaabel sobis sinna kõige paremini. Üllataval kombel töötavad ka nüüd numbrituled, mis pole endast märku andnud juba üsna mitu aastat:D

Uus lemmikmaterjal on mul nüüd termokahanev kumm, millega oli super hea juhtmeühendusi kinni katta.:P

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Sept 27, 2011 14:05
Postitas Jupats
Hetkel läksid garaaži laagerdama sellised asjad, järgmist suvekokkutulekut ootama;)

2x485g puhast rõõmu...

Lisatud failid

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Sept 27, 2011 14:07
Postitas iisak
Hetkel läksid garaaži laagerdama sellised asjad, järgmist suvekokkutulekut ootama;)

Et siis millised asjad?:poke:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Sept 27, 2011 14:08
Postitas Jupats
Hetkel läksid garaaži laagerdama sellised asjad, järgmist suvekokkutulekut ootama;)

Et siis millised asjad?:poke:


Kannata, rahutu hing. Foorum ei luba kiirpostitusega faile lisada...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: L Okt 29, 2011 1:25
Postitas Jupats
Kuna peale viimast remonti sai mootor liiga hea, siis on aeg-ajal probleeme vaakumvoolikute purunemisega ning otsast lendamisega. Enne remonti nõudsin mootorist välja üsna palju jõudu. Reaalselt tuli aga tüki vähem, kuna kogu komplekt oli hõre. Nüüd, kui kõik on tihedaks aetud, on reaalne rõhk juba voolikutele liig.

Siin mõne nädala jooksul on 5 voolikut lahti lennanud ning 3 veel lisaks purunenud. Oma osa tegi ka BPC klapist tulev R voolik, mis oli ennast ventilaatori serva vastu lõhki tõmmanud. Kuna karterituul oli avatud, löödi sinna millegi pärast by-passist tuleb purts sisse. See omakorda hakkas voolikuid lõhkuma oma plahvatusliku jõuga.

Tõenäoliselt tuleb vist kõik voolikud nipukatega kinni panna, et tulevikus sääraseid olukordi vältida.

Lisaks tekitas katkine R voolik, millega ca kuu aega ringi sõitsin, mõnusalt lahja segu. Stabiilselt oli AFR kusagil 18-19. Talda anda ei tohtinud, kuid kütusekulu oli pea olematu:D

Nüüd tuleks veel üle vaadata bensupaagi tuulutus, kuna aeg-ajalt teeb see üsna kõva lärmi. Võimalik, et õhuvõtt on süsteemil juba umbes.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Veebr 01, 2012 1:09
Postitas Jupats
Pole pea kaks kuud midagi kirjutanud. Ega midagi erilist pole toimunud ka (samal ajal üle õla tatistades).

Eelkõige kiidaks talvistes oludes 2005 aasta Aero softi TCS juhtimist. Võrreldes minu originaaliga tegutseb mitu korda kiiremini ning kohapealt saab täitsa ilusti minema. Eriti mõnus on kiire jõu maha võtmine, mitte nagu vanal, kus jõud võeti maha suure plärtsuga ning 1-2 sekundit oli vaikus. Libedal teel tugevalt kiirendades toimub TCSi jõnksutamine ca 3-4 korda sekundis.

See nädal on tekkinud omapärane anomaalia. Mootoritemp. ei lähe linnasõidul üle 79kraadi. Külmalt sõitma hakates hakkab 5min jooksul ilusti kuuma puhuma, kuid mootori temp normi ei lähe. Ega see temperatuuri vahe võrredel normiga on pea olematu, kui häirib see pisut viltune seier :) .

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Veebr 01, 2012 8:08
Postitas qdwin
Ega see temperatuuri vahe võrredel normiga on pea olematu, kui häirib see pisut viltune seier :) .
Säilita optimism! Ripub ju ilusti!