20. leht 23-st

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Veebr 01, 2012 9:28
Postitas Jupats
Varsti on nagu tonnistel, poole vinnas ;)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: N Veebr 09, 2012 23:11
Postitas Jupats
Vahepeal kaks pilti ka..

Pilt

Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: N Veebr 09, 2012 23:45
Postitas valka

Eelkõige kiidaks talvistes oludes 2005 aasta Aero softi TCS juhtimist. Võrreldes minu originaaliga tegutseb mitu korda kiiremini ning kohapealt saab täitsa ilusti minema. Eriti mõnus on kiire jõu maha võtmine, mitte nagu vanal, kus jõud võeti maha suure plärtsuga ning 1-2 sekundit oli vaikus. Libedal teel tugevalt kiirendades toimub TCSi jõnksutamine ca 3-4 korda sekundis.


Kas sama trikki annab 9-3OG peal ka kasutada?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: N Veebr 09, 2012 23:54
Postitas Jupats
Pean seda pisut uurima. Probleem selles, et OG9-3 tootmine lõpetati enne ESP tulekut.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mär 07, 2012 0:59
Postitas Jupats
Täna hommikul käivitades viskas ette Check Engine tulukese. SID arvas, et koodiks on P0340. Viitsib keegi äkki WIS-ist järgi vaadata, mis see täpsemalt on. Mul sellele lähiajal ligipääsu. Google andis erinevaid vastuseid, seega pisut segadus.

Tulega kaasnes ka ajutine puterdamine sõidul ning süüde tundus kuidagi varajane. Peale mõnda kilomeetrit jäi puterdamine järgi.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mär 07, 2012 2:58
Postitas sebastian
On selleks WIS-i vaja?
P0340 - camshaft sensor fault code
http://www.saab-tuners.com/en/faq/article/285.html

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mär 07, 2012 8:09
Postitas Jupats
Äge, seda kohta ma ei teadnudki:D
Ühesõnaga peaks küünlad välja kiskuma ja need üle kontrollima. Kui nendes viga pole siis peaks vist uue DI kassetti pagassi valmis ostma...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mär 07, 2012 8:24
Postitas Cyber
Mulle ütleb too sait, et "Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction". Miks siis küünlad ja DI?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mär 07, 2012 8:30
Postitas Jupats
Minu mäletamist mööda asus see nukaandur DI sees... am I wrong? :)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mär 07, 2012 8:38
Postitas Trionic
Loomulikult DI sees.On arvutuslik andur.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mär 07, 2012 9:26
Postitas Cyber
Damn, peaks lugema õppima, mitte crank- vaid camshaft...:P

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mär 07, 2012 9:52
Postitas Jupats
Google arvas ka kogu aeg, et ma tahan crankshafti kohta midagi teada:D Sa pole ainus...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Mär 26, 2012 11:15
Postitas Jupats
Siin lähinädalatel tuleb ette võtta mürasummutus vol. 4, ehk siis mootorikate, lagi ja pagass.
Mõtte käigus tekkis küsimus, et äkki tuleks matte panna ka esitiibade sisse (Ärge kohe näkku lööge). Tegemist ju mõnusate kõlakastidega. On kellegil äkki pilte 9-5`st ilma tiibadeta ning tiibade sisemist külge? Minuga google sel teemal suhelda ei tahtnud...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Apr 10, 2012 10:25
Postitas Jupats
Täna sain kätte Aero kerelisad (esilisa ja küljekarbid). Siinkohal tänud Rajuvellule, kes hädast välja aitas.

Vabandan pildikvaliteedi eest juba ette ära...
Pilt

Nüüd on vähemalt ajend olemas, et auto värvimisse saata. Hädasti vajavad värviparandusi tagatiivad, üks uks ning esistange. Ehk saab suveks auto viisakaks ka...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Apr 15, 2012 20:58
Postitas Jupats
Sel nädalavahetusel sai suure hurraaga hakatud mürasummutust pagassi panema. Peale põranda ja seinte maha kiskumist tuli aga ebameeldiv üllatus:

Pilt

Konkreetne auk õue... Paistab, et aastatetagune avarii tagajärg, kuna mäletan seal mõlki. Nüüd tuleb siis terve tükk välja lõigata ning uus asemele keevitada. Loodetavasti saab värvitööde teostaja sellega hakkama.

Igatahes peale mõneajalist nukrutsemist võtsin ette auto põhjaliku pesu. Laupäeval tegin 2x pigipesu ning lasin ära kuivada. Täna siis uuesti pigipesu ja põhjalik svamm otsa. Peale läks ka kõvavaha, mis seisis ca 4-5 tundi. Seejärel järjekordne pesu, et vaha tolm maha lasta. Sebastian avastas enda jaoks kuivatusvaha võlud :D

Eks 2 nädala pärast saab loodetavasti mürasummutusega jätkata.

Maalt kojusõit:
Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Apr 15, 2012 22:10
Postitas qdwin
Väga raju tonnine.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Apr 16, 2012 21:21
Postitas Jupats
Kui nii vaadata, siis pildil on ema ja tütar. Nii sarnased samas täiesti erinevad autod.
Oleme Sebastianiga siin üsna mitu aastat maal autosid lammutanud ja peab mainima, et 9-5 oleks kordades parem auto, kui säilinud oleks tonnise kohati vajalik robustsus.

See suvi peaks proovima meie kõik 4 Saabi pildile saada... ;)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Mai 14, 2012 11:43
Postitas Jupats
Sai täna autot vaatamas käidud. Värvimine ja keretööd edenevad täitsa ilusti. Õnneks väliselt läbivat roostet ei olnud, seega paneele vahetama ei pea hakkama.

Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mai 23, 2012 10:28
Postitas Jupats
Täna sain siis auto värvimisest kätte. Tuleb tunnistada, et väga hea sai ning olen täitsa rahul.

Pilt ka. Polegi vist sellest küljest eriti pilti teinud.
Pilt

Värvitud sai siis vasak külg, esistange (värviparandused), esispoiler ja küljekarbid. Parandatud sai ka auk pagassis. Lisaks väike põhjaparandus ning roostetõrje.

Kuna omajagu inimesi küsis U2U teel värvimise kohta, siis vastaks siin kõigile ühiselt. Tundmatu mehena astusin sisse Autokliinikusse, kus suhtumine oli väga sõbralik ja oma tegemisi põhjendati asjalikult. Hind oli samuti üsna söödav ja ajakulu mõistlik. Seega esmakogemuse põhjal julgen soovitada. Kel täpsem huvi siis www.autokliinik.ee jagab infot.

Sel nädalavahetusel läheb ca 15kg matti pagassi, peale seda saab ka sisepaneelid tagasi panna. Eks teen tööst ka pilte, et rahvaga sheerida.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: N Mai 24, 2012 9:52
Postitas ivark
Loodan tõesti, et siis kestab, mul on seni värvimeestega ainult kehvad kogemused olnud, seepärast kuluvadki väärt tegijad marjaks ära:-)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Mai 27, 2012 22:55
Postitas Jupats
Sel nädalavahetusel sai läbi müraisolatsioon vol 4. Sihtmärgiks oli siis pagass, mille kumisemist nüüd tunduvalt vähem kuulda on.

Veel puhastamata toormaterjal:
Pilt


Seinal on ka mingi tehase matt juba olemas:
Pilt


Ilus läikiv:
Pilt



Pilt


Pigimati otsa läks vilt:
Pilt


Ja valmis ta oligi:
Pilt



Tõrvaks meepotti jäi aga CD-boxi tagasi panemine. No mitte kuidagi ei tahtnud külgmine kate sinna istuda, et boxi kinnituse augud kohakuti oleks. 2 tundi vandumist ja alla ma andsingi. Tundus, et paks juhtmepunt oli seda seal segamas. Praegu läks CD-box garaaži riiulile paremaid aegu ootama. Närv ei pidanud lihtsalt vastu.

Esimesel võimalusel panen vildile musta linariide peale, et asi natuke esteetilisem oleks, kui luuki avada. Hetkel ei olnud seda lihtsalt käepärast.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Juun 18, 2012 0:20
Postitas Jupats
Täna sattus silma siis auto jaoks oluline verstapost:

Pilt

Kalkulaatori sõnul on siis kesmiselt sõidetud 18018km aastas, 346km nädalas ja 49km päevas.

Eelmisel nädalal sai tehtud ka väike hooldus, mille käigus kiskus Iisak maha karteripõhja. Hommikuti külmast peast ulgumine mootoris tegi pisut rahutuks. Sõel oli aga täitsa puhas ning karteripõhi ka täitsa viks. Järgmisena kahtlustan kondi- ja roolivõimupumpa. Häält mõistab ka veepump teha. Eks näis.
Pilt

Surnud oli ka keskmine reso, mille asemele uus läks. Vähe naljakas see välja näeb aga jörinat summutab täitsa hästi.
Pilt

Nagu juures olevalt pildilt näha võib, on rooste põhja all kanda kinnitanud. Eriti häirivad need tagavararatta süvendi küljes olevad läigud. Kui nüüd välja suudaks nuputada, kuidas see rooste valutult kätte saada, siis üsna mitu purki mastiksit on ootamas.
Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Okt 10, 2012 10:36
Postitas Jupats
Oeh... polegi ammu endast märku andnud. Tuleb punastava näoga tunnistada, et suvega on auto täitsa käest ära läinud. Kordades kasvanud töökoormus on ajapuudust veelgi suurendanud.

Enne talvist hooaega tuleb aga vist nädalakese puhkust võtta ning autodega tegeleda. Saabil on ToDo list üsnagi pikk ja tekitab pidevalt külmavärinaid. Tõenäoliselt peab ka Iisak bronnima tõstuki pikemaks ajaks, kuna enamust asjad on "out of my league"

Kui nüüd lühidalt kokku võtta siis kuu ajaga tuleb teha:

Sillaremont(Luha ja Tehnika tänavad on selles süüdi) n-arv pukse on tõenäoliselt juba puudu.
Sillastend
Juhiakna tihendid vaja paigaldada
Ketivahetud (Olen seda juba liiga pikalt edasi lükanud)
Roolivõimupump vahetada
Suuuuuuuur hooldus
Pidurikotsid
Alarmi pasuna akud
Aknapesuvee paak vahetada
EVAP süsteemi kala otsimine
Keemiline puhastus

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Okt 24, 2012 18:14
Postitas Jupats
Ühesõnaga... Raske päev on seljataga. Sai Iisakuga ette võetud ketivahetuse draama. Langin mootoris on viimased 2 aastat ainult kõvemaks muutunud, seega valikud eriti ei olnud.

Kõigepealt mootor maha ja otsakaas küljest. Nagu arvata võiski, siis mõlemad pingutid olid lõpuni väljas. Rohkem oodata poleks kannatanud.

Nagu pildilt näha on, siis kett on talla sisse sügavad sooned närinud.
Pilt


Enne:
Pilt

Pärast:
Pilt


Töö käigus sai kogemata avastatud, et parem esimene piduriklots on ennast sadula ühte serva rulli keeranud. Ühesõnaga uued klotsid läksid alla.

Paremal asuv klots on see kõnealune:
Pilt

Ja kui juba poolraam maha käis, tuli ka poolraami ära ussitanud puksid uretaanide vastu vahetada.
Pilt


Lisaks läksid külge uued rooliotsad, šarniirid, stabikakondid ja roolivõimupump.

Täna lähen vist kella 7st magama...
Pilt

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Jaan 09, 2013 0:32
Postitas Jupats
Möödunud on jälle ports aega ilma, et midagi erilist oleks toimunud (Jubin tatistab nüüd üle õla).

Mootor toimedab peale ketivahetust täitsa hääletult. Väike vingumine on veel sees, kuid seda põhjustab tõenäoliselt hääbuv veepump. Õnneks pole tegemist just hirmkalli osaga.

Siiski häirib mind kaks tihedalt esinevat muret. Pidevalt tuleb ühtlase kiirenduse korral bensiinipaagist madalat urinat. Urin on kohe tugev ja tagaistmel reisijad aegajalt lausa kurdavad (Cyber näiteks). Seda ei juhtu igakord vaid iga 5-6 kiirendus.

Teine mure on seoses elektriga. Nimelt kui mootor on käinud juba ca 30min või rohkem, siis väiksemgi elektritarbija paneb pöörded kõikuma. Samuti ei juhtu seda kogu aeg vaid aegajalt. Eriti tihti on seda esinenud siis, kui auto on kohapeal käinud tükk aega.

Juhul, kui keegi on kogenud sarnaseid muresid, siis andku märku. :drink:

Väike pilt kah jälle:

Pilt