21. leht 23-st

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Juul 09, 2013 20:07
Postitas Jupats
Varsti on puhkus käes ja ette tuleb võtta auto keemiline puhastus. Aastatega on riidest sisule kogunenud paras mustuse kiht, mida harilik keemiline välja ei võta.

Põrandavaibad saan ca 20 minutiga kätte, seega sellega probleemi pole. Ebakindlust tekitavad aga hoopis esiistmed. Niisama raami peal neid pesta nagu ei julgeks, kuna teatud määral juhtmeid seal sees siiski on. Teisalt ei mõju see liigenditele ja hammakatele ka eriti hästi.

On keegi istmekatteid maha võtnud? Käivad nad ültse maha?

Tagaistmed pesen kogu täiega ära. Seal ainult pehmendus sees, mis peaks 2-3 päevaga ilusti ära kuivama.

Mõnus peavalu saab olema ka lagi. Ehk seda seekord ette ei võta...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Juul 09, 2013 20:11
Postitas miqq
veega töötav tolmuimeja? mis niisutab samal ajal kui imeb vajadusel, ehk siis ennem käid harja/svammi ja kemikaalide (seebi, fairy vms) üle. ja siis puhta veega loputab ja imeb suurema osa välja

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Juul 09, 2013 20:16
Postitas Jupats
Pole sellist asja eriti käepärast. Ainult hari, kastitäis kemikaale ja survepesur on. Kui saaks istmekatted maha, viskaks kasvõi pesumasinasse.

EDIT: Külgtoed tahavad ka täiendust pisikeste autopesusvammide näol ;) Ühe paki õhukesi viitsisin kunagi sinna suruda aga need vaikselt ära vajunud.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Juul 09, 2013 20:30
Postitas daags
ikka saab istmekatteid maha v6tta- tykk tegemist aga kyll hakkama saad

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Juul 09, 2013 21:08
Postitas TGB
9-5 on ilmselt vähe teisiti aga tonnisel vahetasin esimesi istmekatteid (nahast).
Poole töö pealt juba kahetsesin, et selle asja ette võtsin, kui oma veriseid näppe puhastasin.
Tehtud ta sai, aga enam seda ette ei võtaks.
Kui istmed ei ole elektriliselt seatavad, siis see lihtsustab muidugi asja oluliselt.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Juul 09, 2013 22:36
Postitas cabric
Ühes tükis pesemisega tekivad kuivades randid, ei saa sodi korralikult välja loputada.
Aega on, võta katted maha, saad külgtoed ka nõuetekohaselt taastatud.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Juul 09, 2013 22:41
Postitas Jupats
Pean selle sõrmimurdva töö siis ette võtma :gun:. On kellegil ideid, mida kasutada pesusvammide asemel küljetugede taastamisel?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Juul 09, 2013 23:07
Postitas KorK
Poroloon aitab ka ilmselt. Kas sisu poolest poleks kergem MobileSpasse viia ja lasta poistel seal puhtaks pesta? Võtavad küll su taskust neid eurosid ära aga tulemus on ilmselt väärt seda.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Juul 09, 2013 23:32
Postitas Jupats
Pole tegelikult kahju neile seda raha anda, aga ilma salongi lahti võtmata nad seda puhtaks ei saa. Hea näide on näiteks istmekinnituse servad, kuhu keemilise aparaadiga lihtsalt ligi ei saa. 9-5 on suur osa põrandavaibast ka keskkonsooli, liistude ja muu pläma taga peidus.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Juul 10, 2013 11:51
Postitas cabric
Üldse ei välista, et mingit sorti lehtporoloon asja hästi ära ajab, aga kindlam kui leiad mõne kallima hinnaklassi mööblitüki seest ehtsa valatud polüuretaanpadja.
Samuti võid kõrvalistujapoolse külgtoe juhi poole ümber tõsta, see peaks ju olema ideaalne ja taastad seega kõrvalistujapoolse kus otsas keegi niikuinii eriti ei turni.
Tihti on ka traaditunnelid otstest rebenenud ja ei pinguta korralikult.
Uusi õmmeldes keera otsad topelt.
Hiljem rõngaste kokku surumiseks võid näpitsatele poolenisti pikisoone sisse lõigata kui spetsiaaltööriista pole.
Keera kõvast traadist ka üks pikk pigutuskonks.
See kõik on oletuslik aga väga tõenäoline, tee seisukorrast pilte kui lahti võtnud oled.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Okt 18, 2013 12:01
Postitas Jupats
Niisiis, polegi ammu midagi kirjutanud. Vahepeal on siis nii palju juhtunud, et naise sai jämedaks pistetud ja sellega seoses ka autopark ümber korraldatud. Kuna sai otsustatud, et mugavuse tõttu jääb SAAB naisele sõita, siis tuli ette võtta ristiretk nimega "Anti-tune". Kuna seni oli auto minu järgi järgi aidatud, siis temal on vähe teised eelistused.
Alustasin pihustite vahetusest. Nimelt Dekad oma ebaühtlase vabakäigu ja mittelineaarse toimimisega ei ole vast naisterahvale parim valik. Leidsin kogemata ühe tuttava töökojast terve komplekti 2001 Aero pihusteid, mis täna hommikul ka peale läksid.
Kohe tuli valmis vorpida ka uus soft. Hetkel läks peale 2001 Aero "Stage 1", mis on veidikene järgi aidatud. Sellega läks naine nüüd ka linnapeale kimama. Kui nädala jooksul anomaaliaid ei esine, siis läheb peale 2007-2009 Aero "Stage 1", enne pean ESP puudumisest tingitud mured ära lahendama.

Kuna eesmärk on detsembri alguseks auto tip-top olukorda viia, tuleb veel vahetada katkine aknapesuvee paak, 1 või 2 tagurdusandurit, tõukurid ja stabikavarras koos puksidega.

Ise hakkan suure tõenäosusega sõitma Toyota Avensisega, mis nädala sees linnas rallitamiseks üsna ok tundub.

EDIT: Kui keegi väga tahab, siis Dekad (630cc) on passivselt ka müügis. (Nüüdseks müüdud...)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Dets 01, 2013 20:05
Postitas Jupats
Viimastel päevadel olen täheldanud, et töötava mootoriga kohapeal seistes kõik tuled õrnalt vilguvad. Enamjaolt on vilkumine seotud ka pööretega. Pisut gaasi anda, siis tuled lähevad heledamaks.
Näiteks pimedas koju sõites lähevad tuled tumedamaks, kui aknapesuvett klaasile lasta.

Pulli pärast sai ka eile multimeetriga mängitud.
Ilma süüteta oli pinge 12,1V
Süüde sees koos lähituledega 11,6V
Peale käivitust 13,9V, mis langes 13,6V peale.
Täistuled peal ja aknatõstuki mootorid töös 12,2V

Kas selline pingekõikumine on normaalne ja kas esteetilise poole pealt ka rohtu on? Viimasel ajal tõsiselt närvidele käima hakanud.

EDIT: Esimese asjana vahetan aku ära, see ca 2,5 aastat vana.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Dets 01, 2013 20:22
Postitas S9K
Külmal perioodil tühikäigu pöördeid tõsta??? Mul käis selline mõte peast läbi, tonnine teeb sama praegu.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Dets 01, 2013 20:28
Postitas Jupats
Otseselt vahet ei ole, mis tühikäigu pöörded on. Tõstsin üleeelmine reede 890 pealt 950 peale. Vibratsiooni jäi vähemaks (mis oli sel hetkel põhimure), kuid pinge suhtes ei muutunud midagi.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mai 14, 2014 0:25
Postitas Jupats
Ilmade soojaks muutumisega on esile kerkinud probleem jahutusega. Nimel kõigub mootori temp kaootiliselt 78 ja 103 kraadi vahel. Suured kõigumised ajavad aga T7 segi ja selle tulemusena on auto aegajalt vabalthingav. Lambi hetkedel lastakse kogu rõhk kusagile õue.
Eelmine nädalavahetus sai parem esimene tiib küljest kistud ja EVAP purk üle kontrollitud. Lisaks eemaldasin puhastamise eesmärgil ka airboxi, mis parajalt mulda ja varblaste laipu oli kogunud.Õhufilter nägi välja nagu surripurgi sisu.

Hetkel läks auto garaaži oma tegude üle järgi mõtlema. Ehk järgmise nädala lõpul on aega pikemalt pühenduda. Seniks hõljun Yobotaga hallis massis.

Ahjaa toonkile sai ka pandud - ratastega akvaariumist sai auto. Kui mälukaardi üles leian viskan ka mõne pildi...

To cuu: IC on originaal

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Juun 02, 2014 0:22
Postitas Jupats
Eelmise nädala lõpul vahetati termostaat ning jahutusvedeliku kolmik. Tundub, et sellega sai mootori temperatuuri kõikumise normaalpiiridesse. Märgatavat jõukadu seni sõites tähele pole pannud. Ei välista, et isegi kunagi mingi "fail safe" selle tarbeks softi tegin.

Endiselt häirib hoopis sisselaske temp, mis ummikus istudes sinna 50-60 kraadi lähedale tikub. WIS ütleb, et ventikate juhtumine on seotud mootori temperatuuri ja A/C süsteemi rõhuga. Tekib küsimus, miks IAT sernsorit sinna ei kaasatud? Selle asemel, et õigel ajal jahutada, kütavad mootori ja A/C radikad IC täitsa kuumaks. Peaks ventikate jaoks mingi eraldi kontrolleri juurde meisterdama. Sellise, mis ajab need alati ringi, kui IAT on 45+ kraadi.

EDIT: Enne, kui jalgratast leiutama hakkan, kisun IC maha ja puhastan ära.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Okt 10, 2014 22:28
Postitas Jupats
Täna rõõmsalt Viru Keskuse parklast lahkudes näitas auto vahelduseks iseloomu. Võtmest keerates kõik oli ilus aga mootorit ringi ei ajanud. Tükk aega lõgistasin süüteluku kallal, et äkki kontaktplaat andis saba, kuid ei midagi. Ka käigukangi vägistamine edu ei toonud. Vaikselt oli mõttes, et võibolla vananenud käigukasti luku mehhanism ei lukustunud korralikult ära või jäi poolepussuselt. Proovisin autot omal jõul edasi tagasi loksutada, kuid üksi ei tekkinud piisavalt liikumist. 4 korruse parklas tolknesid ainult märsilohistajad, kelle kergemgi tuuleiil minema lennutab, seega abi tuli kaugemalt otsida.

Tellisin siis puksiiri ära ja sain rahulikult 30min meile lugeda. Puksiirvenna abiga loksutasime autot nii, et rattad lohisesid. Selle peale läks ta muidugi paugust käima. Kuna on võimalus, et selline asi saab talle kombeks, siis viisin auto Audaceri ära.

Polnudki ammu teele jäänud, kuigi seekord puksiiri seljas sõitmises pääses.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Aug 09, 2015 21:19
Postitas Jupats
Selle nädalavahetuse sain täielikult autole pühendada. Kiskusin välja nii intercooleri kui ka jahutusradika. Radika ribide vahed olid alt poolt nii umbes, et esimese hooga sealt õhk ega vesi läbi ei käinud. Loputasin mõlemad radikad suvise leotusvahendiga läbi ja sodi tuli sealt korralikult. Kuna viimase aasta jooksul on mootori temp pidevalt kõikunud ja kohati väga kõrgele tõusnud, vahetasin ka termostaadi ära. Nüüd seisab ilusti 87-89 kraadi vahel.

Segusiibri ja muude käe alla sattunud andurid sai ka ära puhastatud. Kaasa arvatud MAF, mida pean juba iga poole aasta tagant puhastama. Uut pole raatsinud osta.

Seoses sigarisüütajaga avastasin anomaalia. Pikka aega pole see töötanud ja nüüd kiskusin selle lahti. Tuleb välja, et pistikusse tuleb 2 massi sisse. Ehk siis ühest "+" otsast on "-" saanud. Esimese hooga ei oskagi kuskilt midagi otsima hakata. Peab diagrammi pealt näpuga järge ajama.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: P Nov 22, 2015 12:44
Postitas Jupats
Esimeste külmade ilmadega avastasin, et mootor ei taha saavutada töötemperatuuri. Esimesed 10km istub 60 kraadi peal, siis tõuseb 75 kraadi peale ja vahepeal kukub jälle ära. Termostaati (87C) vahetasin suvel ja kuumaga toimetas täitsa ilusti. Ideesid?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Nov 23, 2015 11:10
Postitas Pootsman
Esimeste külmade ilmadega avastasin, et mootor ei taha saavutada töötemperatuuri. Esimesed 10km istub 60 kraadi peal, siis tõuseb 75 kraadi peale ja vahepeal kukub jälle ära. Termostaati (87C) vahetasin suvel ja kuumaga toimetas täitsa ilusti. Ideesid?


Temperatuuri andur? Mingi jama oli endal ka kunagi termostaadi ja 9-5ga , b osa jäi kinni lahtises asendis, a osa toimis

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Nov 23, 2015 11:11
Postitas teager
Esimeste külmade ilmadega avastasin, et mootor ei taha saavutada töötemperatuuri. Esimesed 10km istub 60 kraadi peal, siis tõuseb 75 kraadi peale ja vahepeal kukub jälle ära. Termostaati (87C) vahetasin suvel ja kuumaga toimetas täitsa ilusti. Ideesid?

Kui panid mingi B-osa termostaadi, siis vaheta välja originaali vastu.

terv, teager

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Veebr 15, 2016 10:20
Postitas Jupats
Eelmisel nädalal sai ära otsustatud, et praeguseks juba pea 15 aastat meid teeninud auto tuleks millegi uuema vastu vahetada. Pidevalt kiirenev graafik ei luba enam soovitud koguses autoga tegeleda. Seega hobi on kaotanud oma mõtte. Siinkohal ongi dilemma, et mida temaga peale hakata? Kas müüa või pakkuda lammutusse?

Iseenesest on tegemist suhtkoht korras autoga, millel esineb teatud pisivigu, seega saaks nagu müüa. Samas müügiprotsess on see, mis mulle kohe mitte ei sümpa.

Olen avatud pakkumistele ja ideedele...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Veebr 15, 2016 10:48
Postitas ivark
Eelmisel nädalal sai ära otsustatud, et praeguseks juba pea 15 aastat meid teeninud auto tuleks millegi uuema vastu vahetada. Pidevalt kiirenev graafik ei luba enam soovitud koguses autoga tegeleda. Seega asi on kaotanud oma mõtte. Siinkohal ongi dilemma, et mida temaga peale hakata? Kas müüa või pakkuda lammutusse?

Iseenesest on tegemist suhtkoht korras autoga, millel esineb teatud pisivigu, seega saaks nagu müüa. Samas müügiprotsess on see, mis mulle kohe mitte ei sümpa.

Olen avatud pakkumistele ja ideedele...


15 on ikka vägev. Ma sõidan juba 7 aastat ühe autoga, see on ka imeasi praegusel ajal. Siin on foorumlasi, kes hurraaga teevad teema ja siis müüvad 6 kuu pärast masina maha.
Vahetusautoks võib ka kuhugi salongi pakkuda, ostad sealt uue asemele või kui Sul on olemas koht, kus hoida, siis pole probleemi. Sinu masinal on juppe, mis võivad teistele huvi pakkuda, seega võiksid kasvõi paremad jupid küljest maha kruvida ja ülejäänu lammutusse saata. Mul eelmise masinaga tasus see asi päris ära aga see tähendab jällegi müügitööd.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Veebr 15, 2016 10:54
Postitas Jupats
Et natuke endale asja lihtsamaks teha, panin piiri - kui üle 1500€ kusagilt ei saa, läheb garaaži katte alla. Ise lammutamine oleks tõesti kõige tulusam, kuna head kraami on seal auto peal palju. Siiski ei kujuta ette, et selleks aega leian.

EDIT: Müümisega on lood nii, et sisimas seda väga teha ei tahaks. Teate küll... aastatega muutub ka metallikäkk südamelähedaseks. Eriti veel, kui möödunud on neid 15:gun:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Veebr 17, 2016 13:18
Postitas Jupats
Põnevust lisandub iga päevaga juurde. Naine otsustas hommikul parema külje vastu parklaposti maha sõita...:beer::beer: