Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Vasta
Kasutaja avatar
Renee_
Postitusi: 67
Liitunud: N Okt 16, 2014 9:12
Asukoht:
Auto:

#526

K Veebr 17, 2016 22:30

Hind langes just :gun:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2710
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#527

R Veebr 19, 2016 13:31

Kasko aitab hinda jälle tõsta ;)
ivark
Postitusi: 772
Liitunud: N Juul 02, 2009 12:31
Asukoht:
Auto:

#528

R Veebr 19, 2016 14:27

Kasko aitab hinda jälle tõsta ;)


Sul ikka kasko peal? Ma just lõpetasin enda omal kuna hind on kaks korda kõrgem kui teistel markidel.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2710
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#529

L Veebr 20, 2016 10:46

Mul ühe suurettevõttega koos kasko võetud. Seega kõik lüüakse ühe puuga.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2710
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#530

R Mär 04, 2016 16:21

Pika mõtlemise peale otsustasin, et konserveerin ta garaaži ära. Müügist saadav tulu on suhtkoht mõttetu ja lammutamiseks on liiga hea.

Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.
Kasutaja avatar
skyline
Saabiklubi liige
Postitusi: 922
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 Aero

#531

R Mär 04, 2016 16:37


Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.


Oleneb kui pikaks ajaks seisma jätad. Mina jätan ühte autot juba viimased 5 aastat igaks talveks puust küüni seisma ja toimin sedaviisi:
Soovitaks esmalt lüüa rehvid korralikult täis, rohkemgi sisse kui on normaalne rõhk. Paak eelnevalt kütust täis võtta, et kondentsi paaki vähem tekiks. Salongi viskaks paar Loctite lõhnatut niiskust imavat pakikest. Kui otseselt miskit peale ei saja ega tuiska jätaks paaril aknal mõne millimeetrise vahe sisse, et tuul läbi käiks salongist, aga samas rotid sisse ei saaks.
Pukkide peale tõstmist jmt vist tänapäeval enam keegi tegema ei hakka. Autokatet ka ei soovitatata kuna tuulega liikudes hakkab servadest värvi maha hõõruma.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#532

R Mär 04, 2016 16:56

Midagi niiskust imavat tuleks kindlasti salongi panna, muidu on hiljem hallitus peal. Sool peaks ka ju niiskust imama :)
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 432
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#533

R Mär 04, 2016 17:00

Olen poolniisketes ruumides näinud, kuidas mittehingava katte all see autokene on kena kondensiga kaetud ühel hetkel. :)

Mina konserveerimisel tõstaks ikka pukkide peale, ei väsi vedrud-puksid ühte asendisse surnuks. Lisaks niiskes ruumis ei saa korrosioonitõrjele vist tähelepanu pöörmata jätta. Ma mäkerdaks kogu põhja ja karbid kraami täis. Mine tea - seisma jättes võib juhtuda, et seisab seal 10 või rohkem aastat, kuni keegi avastab, et heas korras "uunikum" on seismas!

Aga ma vaataks tõsiselt ka hoonet, kuhu seisma jätaksin - kui kahes seinas on avaused, siis käib tuul läbi ja kui sisse ei saja, siis peaks sellest tuulutuseks piisama. Vanasti pandi heinaküüni autod heinte vahele seisma. Võid mõnekümne aasta pärast väga heas olukorras välja lükata, hein tõmban niiskuse ära.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#534

R Mär 04, 2016 17:47

Pika mõtlemise peale otsustasin, et konserveerin ta garaaži ära. Müügist saadav tulu on suhtkoht mõttetu ja lammutamiseks on liiga hea.

Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.


Mul läks sõbral garaažis salong kasvama... mõnusalt rõve roheline hallus tuli peale kõigele, roolile jne. :freak:
Iga ratas veab and then some!
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 812
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#535

R Mär 04, 2016 18:13

Peaasi, et aknaid praokile ei jätaks, siis ei tohiks hullu olla. mida vähem niiskust salongis, seda vähem kraami hakkab seal kasvama.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2710
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#536

R Mär 04, 2016 22:06

Salongi niiskuse vastu aitab vast 2x Metylan Aero. Üks Armatuurile, teine pagassi :beer:
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2710
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#537

E Apr 18, 2016 21:13

Auto seisab nüüd paar kuud suures garaažis. Ootab, millal õiges garaažis remondi ära teen.

Seniks võib pakkuda paremat tagatiiba koos väliskoopaga. Kriteeriumiks on täielik roostevabadus nii seest kui ka väljast. Värv pole oluline.

Esinduses oli tiib 400€ kanti aga 600€ väliskoopa eest on natuke palju.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2710
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#538

T Mai 17, 2016 9:11

Natuke logistilist peavalu ja auto ongi suvekorteris. Tõenäoliselt jääb sinna ka talveks. Hea kuiv koht ja õrn küte on ka.

Pilt

Kuna nüüd kanal ka olemas, siis võiks õlid ja mahlad ise ära vahetada. Siinkohal ka küsimus - kas seisvale autole pigev paks või vedel õli?
Viimati muutis Jupats, N Okt 11, 2018 12:43, muudetud 1 kord kokku.
AndresV
Postitusi: 899
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#539

T Mai 17, 2016 10:32

Milleks üldse õli seisvale autole? Vana võib ikka välja lasta aga uue sisse kallamisega pole kiiret.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2710
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#540

T Mai 17, 2016 10:47

Milleks üldse õli seisvale autole? Vana võib ikka välja lasta aga uue sisse kallamisega pole kiiret.


No ma ikka aegajal käin teda käivitamas.:beer:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#541

T Mai 17, 2016 11:04

Otse loomulikult tuleb õli sees hoida. Rooste läheb muidu seestpoolt..:P Ja kõikvõimalikud õlid tuleks tegelikult vahetada, et lahti saada sinna aja jooksul kogunenud niiskusest ja muudest kahjulikest sodidest.
Paar "preservation oil" linki näitasid 20w50 numbreid

Ja paak lase kõrini täis, soovitavalt lisa mingit vee-eemaldajat ka sinna. Rehvid üle normi täis, aku maha ja kuhugi sooja kohta või hoolduslaadija külge.
Pese ja vahata auto. Kata hingava kattega, alla pane veekindel materjal.

Googlest "preserving a car" ja enamus räägib suht sama juttu..
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
loffa
Postitusi: 126
Liitunud: K Sept 30, 2015 11:19
Asukoht:
Auto:

#542

T Mai 17, 2016 11:19

Ära katet küll peale pane, see teeb ainult hullemaks asja. Iga väiksemgi õhu liikumine või mööduja liigutab seda ja kriimustab sellega värvi. Pealegi niiskuse seisukohalt on ka ilma katteta parem.

Mul on garaažis kaks seda telekas reklaamitavat ~15€ (Metylan Aero ) maksvat niiskuse koguja potti ja pole kunagi niiskusega probleeme olnud. Tegemist on kahe auto garaažiga kus üks auto seisab november-märts, teine sõidab suht igapäevaselt ja toob talvehooajal ka lund sisse.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#543

T Mai 17, 2016 11:36

Ma spetsiaalselt kirjutasin "hingav kate"..;) tolmu jms vastu. Pealegi tuleb auto enne sinna alla panemist puhtaks pesta. Loomulikult ei tohi see enda alla niiskust koguda. Tegelikult internet soovitas just raskemat materjali, ilmselt on seda ka raskem liigutada ja tuuleõhk teda ei sega. Aga nagu ma Jupatsi jutust aru sain, on tegu kuiva ja köetava kohaga. Aga noh, niiskusekoguja võib ju ka igaks juhuks sinna lisada.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 432
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#544

T Mai 17, 2016 19:59

Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!
Kasutaja avatar
paulk
Postitusi: 122
Liitunud: R Apr 04, 2014 22:37
Asukoht:
Auto:

#545

T Mai 17, 2016 23:21

Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!

NaCl hoiab 75%RH tasakaaluniiskust, kui autos madalam RH on, ei tee ta midagi.
Kaitsmata terase korrosioon hakkab pihta 60%RH juures, seega poleks ka selles mõttes keedusoolast kasu.

Kuiv kaltsiumkloriid peaks 1%RH kanti hoidma, tõsi, mingil hetkel imab end täis.
Kasutaja avatar
spark
Saabiklubi liige
Postitusi: 740
Liitunud: E Mai 22, 2006 23:46
Asukoht:
Auto:

#546

T Mai 17, 2016 23:26

Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!

Tänapäeval sobib selleks valge kassiliiv - ma küll ei te mis selle keemiline koostis on.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#547

K Mai 18, 2016 0:13

Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!

Tänapäeval sobib selleks valge kassiliiv - ma küll ei te mis selle keemiline koostis on.

Enamasti peaks silikageel olema. Muusumides kasutatakse eksponaatide hoidmisel. Kinnisesse klaaskappi laotatakse kiht maha ja see hoiab kuiva. Paras teadus kusjuures, millalgi oli täitsa huvi uurida.. :cool: Kingakarpides kohtab ka väikeseid padjakesi, fotokottides teeb ka head.
Suuremas ruumis, kus pideb õhuvahetus, on muidugi raske, vaja sadade kilode kaupa silikageeli ja seda siis pidevalt ka "kuivatada". Tõmbab niiskuse sisse ja siis annab selle kõrgema temperatuuriga uuesti ära. Ideeliselt võib igavesti kasutada..
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2710
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#548

K Mai 18, 2016 0:17

Kõige parem oleks vist õhksoojuspump paigaldada. Minul kuivatab see alati silmamunad klaasiks :beer:

EDIT: Täna lasin auto isegi soojaks ja käisin poes. Tagasi tulles oli vaja tänavale üks kohustuslik piiiiiikk 11 maha joonistada. 215 laiuse lamelliga on see kerge juhtuma. Paugupealt olin 15 aastane jälle:red:
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#549

K Mai 18, 2016 0:21

Kõige parem oleks vist õhksoojuspump paigaldada. Minul kuivatab see alati silmamunad klaasiks :beer:

Odavam oleks siis autole õhukindel kilekott ümber tõmmata, aknad lahti ja salongi suurem kast kassiliivaga :) Hügromeeter ka salongi, siis näeb, mis niiskusega toimub.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#550

K Mai 18, 2016 8:26

Silikageel ehk dunotiit..;) (Do Not Eat)..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta