22. leht 23-st

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Veebr 17, 2016 22:30
Postitas Renee_
Hind langes just :gun:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Veebr 19, 2016 13:31
Postitas Jupats
Kasko aitab hinda jälle tõsta ;)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Veebr 19, 2016 14:27
Postitas ivark
Kasko aitab hinda jälle tõsta ;)


Sul ikka kasko peal? Ma just lõpetasin enda omal kuna hind on kaks korda kõrgem kui teistel markidel.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: L Veebr 20, 2016 10:46
Postitas Jupats
Mul ühe suurettevõttega koos kasko võetud. Seega kõik lüüakse ühe puuga.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Mär 04, 2016 16:21
Postitas Jupats
Pika mõtlemise peale otsustasin, et konserveerin ta garaaži ära. Müügist saadav tulu on suhtkoht mõttetu ja lammutamiseks on liiga hea.

Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Mär 04, 2016 16:37
Postitas skyline

Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.


Oleneb kui pikaks ajaks seisma jätad. Mina jätan ühte autot juba viimased 5 aastat igaks talveks puust küüni seisma ja toimin sedaviisi:
Soovitaks esmalt lüüa rehvid korralikult täis, rohkemgi sisse kui on normaalne rõhk. Paak eelnevalt kütust täis võtta, et kondentsi paaki vähem tekiks. Salongi viskaks paar Loctite lõhnatut niiskust imavat pakikest. Kui otseselt miskit peale ei saja ega tuiska jätaks paaril aknal mõne millimeetrise vahe sisse, et tuul läbi käiks salongist, aga samas rotid sisse ei saaks.
Pukkide peale tõstmist jmt vist tänapäeval enam keegi tegema ei hakka. Autokatet ka ei soovitatata kuna tuulega liikudes hakkab servadest värvi maha hõõruma.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Mär 04, 2016 16:56
Postitas S9K
Midagi niiskust imavat tuleks kindlasti salongi panna, muidu on hiljem hallitus peal. Sool peaks ka ju niiskust imama :)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Mär 04, 2016 17:00
Postitas arvo92
Olen poolniisketes ruumides näinud, kuidas mittehingava katte all see autokene on kena kondensiga kaetud ühel hetkel. :)

Mina konserveerimisel tõstaks ikka pukkide peale, ei väsi vedrud-puksid ühte asendisse surnuks. Lisaks niiskes ruumis ei saa korrosioonitõrjele vist tähelepanu pöörmata jätta. Ma mäkerdaks kogu põhja ja karbid kraami täis. Mine tea - seisma jättes võib juhtuda, et seisab seal 10 või rohkem aastat, kuni keegi avastab, et heas korras "uunikum" on seismas!

Aga ma vaataks tõsiselt ka hoonet, kuhu seisma jätaksin - kui kahes seinas on avaused, siis käib tuul läbi ja kui sisse ei saja, siis peaks sellest tuulutuseks piisama. Vanasti pandi heinaküüni autod heinte vahele seisma. Võid mõnekümne aasta pärast väga heas olukorras välja lükata, hein tõmban niiskuse ära.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Mär 04, 2016 17:47
Postitas IFF
Pika mõtlemise peale otsustasin, et konserveerin ta garaaži ära. Müügist saadav tulu on suhtkoht mõttetu ja lammutamiseks on liiga hea.

Siinkohal võiks anda nõu, et mida silmas pidada, kui jätta auto pikaks ajaks seisma? Garaaž on ise poolniiske/poolkuiv, enamuse aastast kole külm ja õhk käib teatud määral läbi.


Mul läks sõbral garaažis salong kasvama... mõnusalt rõve roheline hallus tuli peale kõigele, roolile jne. :freak:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Mär 04, 2016 18:13
Postitas saabu14jr
Peaasi, et aknaid praokile ei jätaks, siis ei tohiks hullu olla. mida vähem niiskust salongis, seda vähem kraami hakkab seal kasvama.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: R Mär 04, 2016 22:06
Postitas Jupats
Salongi niiskuse vastu aitab vast 2x Metylan Aero. Üks Armatuurile, teine pagassi :beer:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: E Apr 18, 2016 21:13
Postitas Jupats
Auto seisab nüüd paar kuud suures garaažis. Ootab, millal õiges garaažis remondi ära teen.

Seniks võib pakkuda paremat tagatiiba koos väliskoopaga. Kriteeriumiks on täielik roostevabadus nii seest kui ka väljast. Värv pole oluline.

Esinduses oli tiib 400€ kanti aga 600€ väliskoopa eest on natuke palju.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Mai 17, 2016 9:11
Postitas Jupats
Natuke logistilist peavalu ja auto ongi suvekorteris. Tõenäoliselt jääb sinna ka talveks. Hea kuiv koht ja õrn küte on ka.

Pilt

Kuna nüüd kanal ka olemas, siis võiks õlid ja mahlad ise ära vahetada. Siinkohal ka küsimus - kas seisvale autole pigev paks või vedel õli?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Mai 17, 2016 10:32
Postitas AndresV
Milleks üldse õli seisvale autole? Vana võib ikka välja lasta aga uue sisse kallamisega pole kiiret.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Mai 17, 2016 10:47
Postitas Jupats
Milleks üldse õli seisvale autole? Vana võib ikka välja lasta aga uue sisse kallamisega pole kiiret.


No ma ikka aegajal käin teda käivitamas.:beer:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Mai 17, 2016 11:04
Postitas Cyber
Otse loomulikult tuleb õli sees hoida. Rooste läheb muidu seestpoolt..:P Ja kõikvõimalikud õlid tuleks tegelikult vahetada, et lahti saada sinna aja jooksul kogunenud niiskusest ja muudest kahjulikest sodidest.
Paar "preservation oil" linki näitasid 20w50 numbreid

Ja paak lase kõrini täis, soovitavalt lisa mingit vee-eemaldajat ka sinna. Rehvid üle normi täis, aku maha ja kuhugi sooja kohta või hoolduslaadija külge.
Pese ja vahata auto. Kata hingava kattega, alla pane veekindel materjal.

Googlest "preserving a car" ja enamus räägib suht sama juttu..

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Mai 17, 2016 11:19
Postitas loffa
Ära katet küll peale pane, see teeb ainult hullemaks asja. Iga väiksemgi õhu liikumine või mööduja liigutab seda ja kriimustab sellega värvi. Pealegi niiskuse seisukohalt on ka ilma katteta parem.

Mul on garaažis kaks seda telekas reklaamitavat ~15€ (Metylan Aero ) maksvat niiskuse koguja potti ja pole kunagi niiskusega probleeme olnud. Tegemist on kahe auto garaažiga kus üks auto seisab november-märts, teine sõidab suht igapäevaselt ja toob talvehooajal ka lund sisse.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Mai 17, 2016 11:36
Postitas Cyber
Ma spetsiaalselt kirjutasin "hingav kate"..;) tolmu jms vastu. Pealegi tuleb auto enne sinna alla panemist puhtaks pesta. Loomulikult ei tohi see enda alla niiskust koguda. Tegelikult internet soovitas just raskemat materjali, ilmselt on seda ka raskem liigutada ja tuuleõhk teda ei sega. Aga nagu ma Jupatsi jutust aru sain, on tegu kuiva ja köetava kohaga. Aga noh, niiskusekoguja võib ju ka igaks juhuks sinna lisada.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Mai 17, 2016 19:59
Postitas arvo92
Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Mai 17, 2016 23:21
Postitas paulk
Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!

NaCl hoiab 75%RH tasakaaluniiskust, kui autos madalam RH on, ei tee ta midagi.
Kaitsmata terase korrosioon hakkab pihta 60%RH juures, seega poleks ka selles mõttes keedusoolast kasu.

Kuiv kaltsiumkloriid peaks 1%RH kanti hoidma, tõsi, mingil hetkel imab end täis.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Mai 17, 2016 23:26
Postitas spark
Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!

Tänapäeval sobib selleks valge kassiliiv - ma küll ei te mis selle keemiline koostis on.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mai 18, 2016 0:13
Postitas sebastian
Vanasti pandi soola heintesse, et märjal ajal tehtud hein hallitama ei läheks. Imas hästi. Kartulikott soola tahapingile ja küll ta imab!

Tänapäeval sobib selleks valge kassiliiv - ma küll ei te mis selle keemiline koostis on.

Enamasti peaks silikageel olema. Muusumides kasutatakse eksponaatide hoidmisel. Kinnisesse klaaskappi laotatakse kiht maha ja see hoiab kuiva. Paras teadus kusjuures, millalgi oli täitsa huvi uurida.. :cool: Kingakarpides kohtab ka väikeseid padjakesi, fotokottides teeb ka head.
Suuremas ruumis, kus pideb õhuvahetus, on muidugi raske, vaja sadade kilode kaupa silikageeli ja seda siis pidevalt ka "kuivatada". Tõmbab niiskuse sisse ja siis annab selle kõrgema temperatuuriga uuesti ära. Ideeliselt võib igavesti kasutada..

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mai 18, 2016 0:17
Postitas Jupats
Kõige parem oleks vist õhksoojuspump paigaldada. Minul kuivatab see alati silmamunad klaasiks :beer:

EDIT: Täna lasin auto isegi soojaks ja käisin poes. Tagasi tulles oli vaja tänavale üks kohustuslik piiiiiikk 11 maha joonistada. 215 laiuse lamelliga on see kerge juhtuma. Paugupealt olin 15 aastane jälle:red:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mai 18, 2016 0:21
Postitas sebastian
Kõige parem oleks vist õhksoojuspump paigaldada. Minul kuivatab see alati silmamunad klaasiks :beer:

Odavam oleks siis autole õhukindel kilekott ümber tõmmata, aknad lahti ja salongi suurem kast kassiliivaga :) Hügromeeter ka salongi, siis näeb, mis niiskusega toimub.

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mai 18, 2016 8:26
Postitas Cyber
Silikageel ehk dunotiit..;) (Do Not Eat)..:)