23. leht 23-st

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mai 18, 2016 15:21
Postitas 13piisab
paistab kena kuiv garaazh. Ma suurt vaeva ei näeks:
- õlivahetus ei tee paha - eriti juhul, kui odomeetrinäit seda mõne tuhande pärast nõuab. Sisse ikka nn sõiduõli ja kui sõiduks läheb, siis lugeda lihtsalt uueks õliks
- kütusepaak on Saabil plast - ei karda kondentsikorrosiooni, niiet pigem jätaks teadmata seismisperspektiivi puhul tühjemaks - 3+a vana bensiin võib kolvil süttimast keelduda. Väikese koguse puhul on abiks värske pealekallamine, täis paagi puhul ainult paagi tühjendamine... Mul on pikalt pooleli jäänud mosu keretöödest taoline kogemus karburaatormootoriga olemas :)
- veermiku õige asend on rattad maas ja kuigi nii muutuvad (kõrgema profiiliga) rehvid pikapeale kuigipalju loperguseks, on see väikese sõiduga ravitav "haigus". Selle üle, kas ja kuidas vanakooli kombe kohane pukkidele ladustamine veermikukummile mõjub on nt automoto foorumis kümme pluss aastat tagasi küll diskuteeritud, aga "absoluutset tõde" leitud pole. Ise liigutaks hoopis aeg-ajalt masinat, kuigi praeguses praktikas ei vaevu sedagi tegema :)
- salongi hingamiseks on mõistlik jätta aknad natuke lahti. Seismajätu eel nahkistmete hooldamine, orgaanikale toitaineterikkale nahkroolile ja käigukanginupule nt õrn silikoonipesuga (või puudumisel White spiritiga) puhastus ja kah hooldusaine peale
- istmetelt ja mattidelt asjad ära. Pehme alus võib gravitatsiooni kaasabil sellel olevate asjade kuju võtta :)
- kui ruumis tõsist tolmutamist ei toimu (paistab, et Sul eraldi väike garaazh, kus ei mahugi suurt toimetama), siis ei näe masina katmisel pointi. Kui aga nt aeg-ajalt samas ruumis ketaslõikuriga metalli lõigud või keevitad, pole kate paha mõte. Kuigi see ka tolm on värvipinnalt kergelt mahapestav
- teoorias peaks piduriõli selle hügroskoopsuse tõttu 2..3a tagant kõigil masinatel vahetama. Üldine praktika on natuke teine, aga kui seismajätt ja soov asju teha, siis tasub kaalumist

kui on mingi küttega ruum, on hästi. Kui mitte, tasub ventileerumine üle vaadata ning kui seda eraldi ei ole, siis kaaluda seinte augustamist.

näljased närilised võivad pahandust teha. Mu kadetil on pidurivõimendi (kummist) tolmukatet näksitud ja Saabi tulemüüri heliisolatsiooni on keegi kunagi mootori poolt rappinud...

edit: väljas seisvale masinale on mõistlik mittehingav kate (kile, plekk, ...) alla panna. Maa niiskus muudab puudulikult kaetud metalli lahkelt rebaseks. Eriti kereõnarustes, mis toimivad kotina. Ma olen tähele pannud, et suvel seisvad masinad muutuvad sügiseks alt üpris rebasekarva (kuni sõites see "värv" maha tuleb), talvel seisvad hulka vähem. Põhjus on ilmselt lihtsalt selles, et kõrgema õhutemeratuuri korral on korrodeerumisprotsess intensiivsem ning nn märjad aastaajad ei anna võrreldavat effekti.
ahjah - summutipüttide madalaimatesse osadesse 1..1,5mm puuriga augu tegemine pole üldse paha mõte. Sealt võib kohe puurimise järel hunnik vett välja voolata ;)

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mai 18, 2016 16:07
Postitas wilddog
Kõige parem oleks vist õhksoojuspump paigaldada. Minul kuivatab see alati silmamunad klaasiks :beer:

EDIT: Täna lasin auto isegi soojaks ja käisin poes. Tagasi tulles oli vaja tänavale üks kohustuslik piiiiiikk 11 maha joonistada. 215 laiuse lamelliga on see kerge juhtuma. Paugupealt olin 15 aastane jälle:red:


Kuda sul see esivedu 11 joonistab? LSD?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: K Mai 18, 2016 16:28
Postitas SoS
Ilmselt umbes nagu tavalisel autol õhku tõstes mõlemad rattad ringi käivad, siis tal on niipalju jõudu, et see natuke asfaldit rehvi all ei takista midagi :D

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: N Mai 19, 2016 15:55
Postitas Jupats
Kõige parem oleks vist õhksoojuspump paigaldada. Minul kuivatab see alati silmamunad klaasiks :beer:

EDIT: Täna lasin auto isegi soojaks ja käisin poes. Tagasi tulles oli vaja tänavale üks kohustuslik piiiiiikk 11 maha joonistada. 215 laiuse lamelliga on see kerge juhtuma. Paugupealt olin 15 aastane jälle:red:


Kuda sul see esivedu 11 joonistab? LSD?


Hoia rool otse ja teeb.:head:

EDIT: Kui see ei aita, siis saab ühe mõlemas suunas teha..

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Nov 22, 2016 14:28
Postitas Jupats
Peale ca 7 kuud garaažis seismist ajasin va raipe välja ja viisin keretöödesse.

Eelmine veebruar oskas naine ta selliseks sõita:
Pilt

Lisaks "vastu posti" vigastustele oli parem koobas nii seest kui väljast täitsa ära ussitanud.

Pilt

Pilt

Kuna sisemise koopa tõttu on käevahel kogu seda diskot üli raske teha, siis tellisin Saksamaal veerand autot juurde:

Pilt

Pilt

Lisaks sain Fendernet.ee-st ka täitsa viisaka ukse ja bensupaagiluugi.

Jõuluks auto viisakaks, et jälle garaaži puhkama panna. :headbang:

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Nov 22, 2016 14:48
Postitas kasparius
Hall sleeper garaazi kevadet ootama?

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Nov 22, 2016 15:10
Postitas Jupats
Tõenäoliselt aasta 2019 aasta kevadet jääb ootama. Ja siis ainult pühapäeva sõitmiseks...

Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: T Dets 13, 2016 22:02
Postitas Jupats
Ja auto ongi värvimisest tagasi. Uus tagakoobas, bensuluuk ja uks.

Pilt

Re: Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats

Postitatud: N Okt 11, 2018 12:57
Postitas Jupats
Suure häbiga pean tunnistama, et auto viimased 2 aastat garaažis vedelenud ja tolmu kogunud. Tuli vahepeal välismaal elada.

Nüüd sügise saabudes panin aku juhtme külge ja voilaa "paugupill". Käima läks nagu oleks eilne päev sõidetud. Rehvid olid muidugi kandiliseks muutunud seismisest. Lisaks oli käigukasti auk ussitanud, mis tuli keemilise metalliga ära remontida. Lisaks veel uus salongifilter.

ABS moodul teeb ka pisut huumorit. Külma mootoriga spidokas töötab aga mingitel hetkeldel kustub see ära ning jõulutuled vähevad põlema(ABS, TCS, käsipidur jne).

Pilt

Maal olles küürisin korralikult puhtaks ja panin keraamilise vaha peale(Toyota tehase vaha). Läheb nüüd jälle kevadet ootama garaaži ja tõenäoliselt ka uut ABS moodulit.

Pilt