Saab 9-5 Aero, 2001, Jupats
Postitatud: K Mai 18, 2016 15:21
paistab kena kuiv garaazh. Ma suurt vaeva ei näeks:
- õlivahetus ei tee paha - eriti juhul, kui odomeetrinäit seda mõne tuhande pärast nõuab. Sisse ikka nn sõiduõli ja kui sõiduks läheb, siis lugeda lihtsalt uueks õliks
- kütusepaak on Saabil plast - ei karda kondentsikorrosiooni, niiet pigem jätaks teadmata seismisperspektiivi puhul tühjemaks - 3+a vana bensiin võib kolvil süttimast keelduda. Väikese koguse puhul on abiks värske pealekallamine, täis paagi puhul ainult paagi tühjendamine... Mul on pikalt pooleli jäänud mosu keretöödest taoline kogemus karburaatormootoriga olemas :)
- veermiku õige asend on rattad maas ja kuigi nii muutuvad (kõrgema profiiliga) rehvid pikapeale kuigipalju loperguseks, on see väikese sõiduga ravitav "haigus". Selle üle, kas ja kuidas vanakooli kombe kohane pukkidele ladustamine veermikukummile mõjub on nt automoto foorumis kümme pluss aastat tagasi küll diskuteeritud, aga "absoluutset tõde" leitud pole. Ise liigutaks hoopis aeg-ajalt masinat, kuigi praeguses praktikas ei vaevu sedagi tegema :)
- salongi hingamiseks on mõistlik jätta aknad natuke lahti. Seismajätu eel nahkistmete hooldamine, orgaanikale toitaineterikkale nahkroolile ja käigukanginupule nt õrn silikoonipesuga (või puudumisel White spiritiga) puhastus ja kah hooldusaine peale
- istmetelt ja mattidelt asjad ära. Pehme alus võib gravitatsiooni kaasabil sellel olevate asjade kuju võtta :)
- kui ruumis tõsist tolmutamist ei toimu (paistab, et Sul eraldi väike garaazh, kus ei mahugi suurt toimetama), siis ei näe masina katmisel pointi. Kui aga nt aeg-ajalt samas ruumis ketaslõikuriga metalli lõigud või keevitad, pole kate paha mõte. Kuigi see ka tolm on värvipinnalt kergelt mahapestav
- teoorias peaks piduriõli selle hügroskoopsuse tõttu 2..3a tagant kõigil masinatel vahetama. Üldine praktika on natuke teine, aga kui seismajätt ja soov asju teha, siis tasub kaalumist
kui on mingi küttega ruum, on hästi. Kui mitte, tasub ventileerumine üle vaadata ning kui seda eraldi ei ole, siis kaaluda seinte augustamist.
näljased närilised võivad pahandust teha. Mu kadetil on pidurivõimendi (kummist) tolmukatet näksitud ja Saabi tulemüüri heliisolatsiooni on keegi kunagi mootori poolt rappinud...
edit: väljas seisvale masinale on mõistlik mittehingav kate (kile, plekk, ...) alla panna. Maa niiskus muudab puudulikult kaetud metalli lahkelt rebaseks. Eriti kereõnarustes, mis toimivad kotina. Ma olen tähele pannud, et suvel seisvad masinad muutuvad sügiseks alt üpris rebasekarva (kuni sõites see "värv" maha tuleb), talvel seisvad hulka vähem. Põhjus on ilmselt lihtsalt selles, et kõrgema õhutemeratuuri korral on korrodeerumisprotsess intensiivsem ning nn märjad aastaajad ei anna võrreldavat effekti.
ahjah - summutipüttide madalaimatesse osadesse 1..1,5mm puuriga augu tegemine pole üldse paha mõte. Sealt võib kohe puurimise järel hunnik vett välja voolata ;)
- õlivahetus ei tee paha - eriti juhul, kui odomeetrinäit seda mõne tuhande pärast nõuab. Sisse ikka nn sõiduõli ja kui sõiduks läheb, siis lugeda lihtsalt uueks õliks
- kütusepaak on Saabil plast - ei karda kondentsikorrosiooni, niiet pigem jätaks teadmata seismisperspektiivi puhul tühjemaks - 3+a vana bensiin võib kolvil süttimast keelduda. Väikese koguse puhul on abiks värske pealekallamine, täis paagi puhul ainult paagi tühjendamine... Mul on pikalt pooleli jäänud mosu keretöödest taoline kogemus karburaatormootoriga olemas :)
- veermiku õige asend on rattad maas ja kuigi nii muutuvad (kõrgema profiiliga) rehvid pikapeale kuigipalju loperguseks, on see väikese sõiduga ravitav "haigus". Selle üle, kas ja kuidas vanakooli kombe kohane pukkidele ladustamine veermikukummile mõjub on nt automoto foorumis kümme pluss aastat tagasi küll diskuteeritud, aga "absoluutset tõde" leitud pole. Ise liigutaks hoopis aeg-ajalt masinat, kuigi praeguses praktikas ei vaevu sedagi tegema :)
- salongi hingamiseks on mõistlik jätta aknad natuke lahti. Seismajätu eel nahkistmete hooldamine, orgaanikale toitaineterikkale nahkroolile ja käigukanginupule nt õrn silikoonipesuga (või puudumisel White spiritiga) puhastus ja kah hooldusaine peale
- istmetelt ja mattidelt asjad ära. Pehme alus võib gravitatsiooni kaasabil sellel olevate asjade kuju võtta :)
- kui ruumis tõsist tolmutamist ei toimu (paistab, et Sul eraldi väike garaazh, kus ei mahugi suurt toimetama), siis ei näe masina katmisel pointi. Kui aga nt aeg-ajalt samas ruumis ketaslõikuriga metalli lõigud või keevitad, pole kate paha mõte. Kuigi see ka tolm on värvipinnalt kergelt mahapestav
- teoorias peaks piduriõli selle hügroskoopsuse tõttu 2..3a tagant kõigil masinatel vahetama. Üldine praktika on natuke teine, aga kui seismajätt ja soov asju teha, siis tasub kaalumist
kui on mingi küttega ruum, on hästi. Kui mitte, tasub ventileerumine üle vaadata ning kui seda eraldi ei ole, siis kaaluda seinte augustamist.
näljased närilised võivad pahandust teha. Mu kadetil on pidurivõimendi (kummist) tolmukatet näksitud ja Saabi tulemüüri heliisolatsiooni on keegi kunagi mootori poolt rappinud...
edit: väljas seisvale masinale on mõistlik mittehingav kate (kile, plekk, ...) alla panna. Maa niiskus muudab puudulikult kaetud metalli lahkelt rebaseks. Eriti kereõnarustes, mis toimivad kotina. Ma olen tähele pannud, et suvel seisvad masinad muutuvad sügiseks alt üpris rebasekarva (kuni sõites see "värv" maha tuleb), talvel seisvad hulka vähem. Põhjus on ilmselt lihtsalt selles, et kõrgema õhutemeratuuri korral on korrodeerumisprotsess intensiivsem ning nn märjad aastaajad ei anna võrreldavat effekti.
ahjah - summutipüttide madalaimatesse osadesse 1..1,5mm puuriga augu tegemine pole üldse paha mõte. Sealt võib kohe puurimise järel hunnik vett välja voolata ;)